{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

BRyan
BRyan
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Welsh Corgi Pembroke søgen. {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg er i færd med at undersøge marked , da jeg søger en WCP pige til min dejlige dreng , så de også engang med tiden kan få hvalpe.

Men jeg syntes ikke lige det er til at finde ?

Og jeg faldt også lige over dette :

http://www.dkk.dk/files/pdf/Forekomst_af_dystoki_hos_Welsh_Corgi_Pembroke.pdf

Hvor der står :

Konklusionen på dette projekt er altså, at der ikke bør avles på tæver, som selv er forløst ved
kejsersnit foretaget grundet primær uterin inerti. Desuden bør der laves yderligere undersøgelser på
et større antal fødsler om fodring af drægtige tæver, opdrætterens reaktionsmønster under en tæves
fødsel samt undersøgelse af årsager til døde hvalpe ved fødslen. Et fremtidigt studie kan også
baseres på røntgenfotografering af Welsh Corgi Pembroke tævernes bækken, eller et mere specifikt
studie af tævernes konformation og dennes eventuelle ændring over tid kan være ønskeligt.

Mine spørgsmål til jer er

1. Kan jeg tillade mig at spørge en opdrætter om moderen til hvalpene er forløst med kejsersnit ?
2. jeg er usikker på hvad der menes med dette:
- opdrætterens reaktionsmønster under en tæves
fødsel samt undersøgelse af årsager til døde hvalpe ved fødslen.
- for mig virker det som om at opdrætteren har stort ansvar på hvorledes vedkommende agere under fødslen ??
( måske misforstår jeg det, så derfor vil jeg da lige spørge jer til råds her inde )
3. Er der nogen steder man kan se om der har været død fødte i kuld ?

Jeg var så inde og kikke på Welsh Corgi Klubbens hjemmeside, men der var ikke nogen kuld med Pembroke , men nogen af Cardigans er der jo smiley

Kan man parre pembroke med cardigan ?

Og er det forsvarligt ?

For her læste jeg jo så andetsteds dette:

Corgitypernes forskelligheder
Selvom corgierne har mange ligheder,
er der tale om to forskellige racer. Det
kommer ikke kun til udtryk fysisk – også
mentalt er der forskelligheder. Hvor cardiganen
er større og mere robust med et
blidere temperament, er pembroken med
sin mindre størrelse og mere ræveprægede
udtryk mere ”Flyt dig – her kommer jeg-agtig"

Så ud fra dette så virker det for mig som om at det er det mest forsvarlige at vente til der kommer et pembroke kuld - eller hvad mener i her ?

Kan der være fordele ved at blande penbroke/cardigan ? jeg har bare ikke kunnet finde noget om det, så derfor mine mange spørgsmål smiley

( og gr. mit arbejde og tid, er jeg ikke den store debattør, men håber at jeg vil kunne få nogen gode råd af jer alligevel)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Welsh Corgi Pembroke søgen.
  • #2   27. sep 2012 Jeg blander mig også lige, selvom jeg ikke har kendskab til de to racer.
    Men jeg har selv et lille malteseropdræt (2 tæver og 1 hanhund). Vi købte først de to tæver som hvalpe. Det viste sig, at de var rigtig godt at avle videre på, og vi gik derfor ud og søgte en voksen hanhund, som passede til tæverne. Vi havde flere voksne hanhunde som vi kiggede på, inden vi bestemte os. Det er, som Maj-Britt siger, meget vigtigt, at hundene passer sammen, både i linier, men sandelig også gode/dårlige sider.
    Desuden skriver du noget, der bekymrer mig lidt: "grundet mit arbejde og tid...". Der skal oceaner af tid til, hvis du vil have hvalpe. Jeg har selv fuldtidsarbejde, men min mand er hjemme på fuld tid, og jeg har en arbejdsgiver, der har forståelse for, at når en drægtig tæve er lige op over, så er jeg pludselig ikke på arbejde. Hvis jeg har hvalpe om sommeren, så holder jeg ekstra lang sommerferie, og hvis det er på andre tider, arbejder jeg på halv tid i en periode. Det er vigtigt, at hvalpene er i menneskehænder og bliver vænnet til livet i den store verden:-)

• #3   27. sep 2012 En klog mand sagde en gang: "Ja - nu har jeg lært det, man har ALDRIG den bedste hanhund selv."

Det er værd at huske.

• #4   27. sep 2012 Line - det kan man godt have, men man kan ikke vide, om en hanhund man har i forvejen, passer sammen med en tævehvalp. Det kræver faktisk 2 voksne hunde, hvis man ønsker at kende deres temperament og gode og dårlige sider:-)

• #5   27. sep 2012 Ja - altså det er også taget lidt ud af kontekst, men de havde lige præcist søgt efter en som på linjerne ville passe til deres tæve, men da den så voksede til viste det sig at den slet slet ikke passede til. Så på det punkt gik de forgæves.
    Når det så er sagt - så synes jeg ikke at man blot skal kigge på de to individer, kigge på linjerne også konkludere at det må være det bedste match i mens man er præget af, at det også er det nemmeste. Jeg synes, efterhånden som jeg lærer flere avlere at kende, at tildens med at det lige er det nemmeste altså forekommer alt for tit! Bare fordi linjerne lige passer, jeg har ved flere kuld hørt avlerne selv sige at det ikke er et perfekt match de har lavet - men de havde jo hanhunden selv og de skulle lige prøve det af, eller køberne synes det er så dejligt at kunne se begge forældre dyr. etc. det er slående hvor blinde folk bliver bare fordi de har hunde af begge køn.

• BRyan
    BRyan Tilmeldt:
    sep 2012

#6   27. sep 2012 Jeg takker lige for indlægene, de har været meget oplysende.

• #7   4. okt 2012 selvfølgelig kan du da spørge om tæven har født ved kejsersnit, og opdrætteren vil da helt sikkert selv komme ind på det., men ellers kan jeg kun slutte mig til det mai-britt skriver, men hvorfor har du ikke oprettet din hund herinde, jeg blev jo lidt nysgerrig, hvad hedder den , og hvem er den efter evt.den stambogsnr.

profilbillede
  • BRyan
    BRyan Tilmeldt:
    sep 2012

#8   8. okt 2012 Evi

Det er såmænd fordi jeg ikke har lyst at oprette min hund.

• #9   10. okt 2012 ok ærgeligt jeg kunne jo godt tænke mig at vide lidt når det er en pemmer.

• BRyan
    BRyan Tilmeldt:
    sep 2012

#10   11. okt 2012 Evi

Det kan jeg såmænd godt forstå at du bliver nysgerrig på smiley

Der er jo da heller ikke så mange opdrættere så jeg, så tror såmænd at jeg lige kikker udland her også...

http://purebredbreeders.com/breed/welsh-corgi-pembroke/

• #11   11. okt 2012 Jeg syntes det er underligt, at du ikke vil oplyse hvem det er du har,og hvor den er fra. du har måske ikke stambog på den.

• #12   11. okt 2012 Tror personligt slet ikke TS ejer en Pembroke. Hverken med eller uden tavle. Har det sådan lidt "Don't feed the troll" agtigt.

• BRyan
    BRyan Tilmeldt:
    sep 2012

#13   12. okt 2012 Calle

Det er jo da ene dit problem hvad du tror på og ikke tror på smiley

Men du kender da måske mere til hvad jeg har herhjemme end jeg selv gør ?

Evi

Jeg føler ikke for at skulle sidde her og udlevere hvor jeg har min hund fra - hvorfor skulle jeg dog det ?

• #14   12. okt 2012 Du har åbenbart noget at skjule, siden du ikke vil skrive noget, eller som Calle skriver måske har du slet ingen. så færdig med dig vil sku ikke bruge mere tid på det.

• BRyan
    BRyan Tilmeldt:
    sep 2012

#15   15. okt 2012 Evi N

Jeg mindes nu heller ikke at jeg behøver udlevere mig selv, oplysninger om min hund m.v. for at skulle kunne deltage her , eller har jeg mon misforstået et eller andet ?

• #16   17. okt 2012 det kan man jo gøre som man selv vil ,og så ser jeg denne sag ,som afsluttet fra min side, det er for mig ret barnligt.

• BRyan
    BRyan Tilmeldt:
    sep 2012

#17   18. okt 2012 Evi N

Ja yderligere kommentare er da vist overflødigt smiley

Kommentér på:
Welsh Corgi Pembroke søgen.

Annonce