{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

er ved at være spændt :) {{forumTopicSubject}}

Ja, på lørdag skal vi ud og møde den hunderace som vi har forelsket os i, og som vi forhåbentlig kan få engang næste år smiley

Vi skal ud og møde et par smukke siberian huskyes, og have svar på nogle af vores mange spørgsmål smiley desværre er min lange seddel blevet væk i flytterodet (vi er lige flyttet), så må se om jeg kan komme i tanke om de fleste igen. hukommelsen er ikke hva den har været smiley

vi er heldigvis rigtig positive - vi har set at der er hele 2 huskyer lige i nærheden af vores nye hjem, plus mange andre hunde og ikke langt til hundeskov, så når det bliver tid, er der vist rigeligt med legekammerater smiley Åh er så spændt på om de er lige så fantastiske som de lyder smiley

måtte bare lige ud med min "spændt-hed" smiley god dag til alle smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er ved at være spændt :)
  • #1   12. sep 2012 Kigger I på løbs- eller show-linier? Og hvad har fået jer til at vælge racen?

Jeg har selv haft dem i 25 år, så hvis der dukker flere spørgsmål op, så spørg endelig. Der er også et par andre herinde med rigtig god viden om racen smiley

• #2   12. sep 2012 Det er os de skal besøge, Karina smiley Altså for at opleve racen og lære mere.

• #3   12. sep 2012 har snakket med mange herinde efterhånden smiley vi kigger på standard typen, men ellers vil vi helst showlinier smiley vi vil holde den som familiehund, men med en masse aktivitet smiley Det er malenes huskyer vi skal ned og hilse på smiley

og vi er faldet på huskyen, fordi vi godt kan lide den selvstændighed, dens udstråling, at det ikke er en "klæbe"hund, at den kan bruges til meget forskelligt, og at den ikke gør forfærdelig meget. hellere lidt hylen smiley

Vi synes også det er en meget smuk race, og hvad man kan læse, er den også utrolig kvik. Vi vil gerne have en udfordring, men samtidig en hund som godt kan være rolig indenfor, så længe den bliver aktiveret korrekt udenfor smiley

Derudover så er størrelsen også vigtig for os, da vi hverken vil have en lille hund, eller en alt for stor (af hensyn til familien). Huskyens størrelse passer rigtig godt til os smiley eneste minus er al pelsplejen og at den SKAL være i snor, men det har vi valgt at sige at vi gerne vil tage med, når vi får de andre værdier smiley jeg synes pelspleje er hyggeligt, dog skal jeg vist vænne mig til at bruge støvsugeren noget oftere, når vi engang får en, forhåbentligt smiley

men vi har mange spørgsmål ang. bla. pelspleje, deres motions/aktiveringskrav, om udstillinger/træningshold osv osv osv. smiley

• #4   12. sep 2012 Vi skal gøre vores bedste for at svare på alle spørgsmålene lørdag.

• #5   12. sep 2012 Så vil jeg bare ønske jer god fornøjelse. Er sikker på at jeres forelskelse har udviklet sig til dyb kærlighed, inden I kommer hjem igen smiley

• #6   12. sep 2012 hehe det bliver i hvert fald spændende. det er den hunderace som har levet op til flest af vores krav. vi er vilde med slædehunde, især pga. deres sind smiley men hvis vi vurderer at en husky måske er for stor en mundfuld, så er samojeden også en vi kan lide. dog er huskyen den vi allerhelst vil have smiley også derfor vi er ved at sætte os godt ind i hvad det kræver, da vi vil være sikre på at gøre det rigtige smiley vil ikke byde en hund at skulle sendes videre, fordi man ikke har sat sig ordenligt ind i opgaven, og at man så bare opgiver! smiley

men mange tak smiley

• #7   12. sep 2012 God fornøjelse ihvertfald smiley

• #8   12. sep 2012 I kan få lov at lufte Nanna, så vælger I helt sikkert ikke en husky, smiley
    Hun er udpræget trækhund og har så travlt. Men hun er også bare et år gammel. Lua er en helt anden historie. Hun skal snuse.. Læænge. Så når jeg lufter dem sammen, bliver den ene arm trukket den ene vej, og den anden arm den anden vej. Herligt. Men Nanna bliver jo også ældre. Men de unge huskier handler det om træning og tålmodighed, så går det hele. Men man skal ville det smiley
    Vi fortsætter snakken lørdag.

• #9   12. sep 2012 hehe det handler vel også om træning meget af det smiley vi er jo forberedt på at det er en trækhund, og at der vil være noget arbejde i at få den til at gå ordenligt, men det tager vi med oprejst pande smiley lyder dog rart med lua, selvom det måske tager for lang tid nogle gange? smiley hehe...

vi glæder os i hvert fald til at møde dem begge og jer, og har fået skrevet mit papir med spørgsmål smiley så må vi se om der dukker flere op dernede smiley hehe..

• #10   12. sep 2012 og fik så misset en linje smiley men vi er da enige om de unge smiley

• #11   12. sep 2012 Anette - ja selvfølgelig er det et spørgsmål om træning. Man skal bare være obs på, at lige netop det der, med at gå pænt i snor, uden at trække, virkelig kræver arbejde og træning med lige den race smiley

• #12   12. sep 2012 I må spørge om alt det I vil. Vi vil forsøge at svare ud fra racen som helhed, og ikke bare ud fra vores to hunde. De er meget forskellige, så I kommer til at opleve to helt forskellige slags husky.

• #13   12. sep 2012 De jo alle enkelte individer smiley kender det fra hestene.. Dem kan man aldrig behandle ens, da de alle har forskellig personlighed osv. smiley og nej netop, det er vit noget af en opgave at lære en husky at gå pænt i snor smiley men så har man dét at træne på smiley

• #14   17. sep 2012 simpelthen en stor fornøjelse at møde nanna og lua! smiley vi er slet ikke i tvivl om, at det er sådan en type hund vi skal have. nok er der forskel, men deres fælles træk er bare SÅ fede! smiley skøn skøn hunderace! smiley virkelig en positiv oplevelse, som overhovedet ikke kunne skræmme os væk smiley hehe..

og tusind tak for jeres hjælp med at få svaret på alle vores spørgsmål, nu er vi da lidt mere sikre på hvordan den er at holde smiley

• #15   17. sep 2012 Velbekomme, og tak for en hyggelig eftermiddag

Kommentér på:
er ved at være spændt :)

Annonce