Er ved at tabe gnisten :( {{forumTopicSubject}}
Jeg ved helt ærligt ikke hvad det er jeg gør forkert lige for tiden, men vægten vil ingenting, og jeg spiser som jeg skal....
Morgen: Smoothi med frosne jordbær, hindbær, 1 banan og så ca. ½ liter vand i.
Frokost: Tunsalat (tun, løg, 2½ spsk fromage frais 0,2% fedt), ca. 40 gram rejer, 1 æg og masser af salat.
Aftensmad: Normal mad (fedtfattig kød), og grønt. Både salat og kogte/bagte grøntsager. Hvis jeg spiser sovs så er den lavet på bouillonvand og jævnet med Maizena.
Jeg undgår så vidt muligt ris, pasta, kartofler og generelt hvedemel.
Hvis jeg endelig indtager det, så er det efter Lene Hanssons kostprincipper, dvs. grønt + stivelse, eller protein + grønt, aldrig stivelse + proteiner i samme måltid.
Jeg går ikke rundt og er sulten, så kan ikke forstå hvis det er fordi at kroppen ikke får nok næring (eller lign.), så at den tror den bliver sultet og derfor holder på hvad den har....
1. uge røg der 1,6 kg.
2. uge røg der 1,6 kg
3. uge røg der 0,9 kg (vejede mig mandag og havde taget 1,2 kg på i weekenden, vejede mig igen fredag og der var røget de 1,2 kg + 0,9 kg, så i princippet røg der 2,1 kg)
4. uge røg der 0,1 kg PÅ!?!?!?
Var så på vægten i morges og de 100 gram er røget af igen, men jeg har ikke tabt mig yderligere.... Så på 4 uger er der røget 4,1 kg. Det er jo som sådan fint nok, men hvorfor dælen sker der ikke en skid lige nu?????
Jeg vil så i denne uge forsøge på at være sikker på at jeg drikker vand nok (3 liter om dagen), og så spise et måltid om eftermiddagen også, så jeg ikke er VILDT sulten til aften.
Men ellers ved jeg virkelig ikke hvorfor der ikke sker noget...
Hjælp mig inden jeg helt taber gnisten...
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.981
Andre dage kan det også være magert skinke, hytteost, æg, rejer, altså proteiner og grøntsager. Enkelte gange har jeg spist pasta med pesto og masser af salat
Men igen, altid enten proteiner og grønt, eller stivelse og grønt
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 53
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 27 Svar: 191
Men ro på. Det skal nok komme
jan 2007
Katja: Jeg hverken tygger tyggegummi eller andet....
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.414
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 23 Svar: 154
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 919
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 429
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.411
jan 2007
Jeg tager vanddrivende hver dag da jeg netop døjer med vand i kroppen, men så længe jeg tager dem, så burde det vel ikke være væske i kroppen der er problemet??
Camilla: Jeg må kun spise frugt frem til middag (iflg. Lene Hansson)
Susanne: Jeg har svært ved at spise 5-6 gange om dagen....jeg kan allerhøjest komme op på 4-5 gange.
jan 2007
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Jeg tror også du skal spise noget mere, for som Susanne nævner skal du faktisk op på et godt antal kalorier for at få forbrændingen ordentligt i gang
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 435
Det er vidst det produkt der er flest fibre i, også kører maven bare super fra morgenstunden af
Har ikke selv prøvet det, men starter efter jul!
aug 2012
aug 2012
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Altså - du behøver ikke at skrive i kilo, men HVOR overvægtig er du?`
Personligt mener jeg ikke den kostplan du følger er særlig hensigtsmæssig. Der er alt for lidt mad, og der er ikke fedt i kosten. Det er usundt og det er sådan en, der gør, at man får yoyo-vægt.
Du skal have en kost, hvor du kan spise til du brækker dig....
aug 2006
Når jeg selv har været på hvedefri/kornfri/stivelsesfri kost, så har det været sådan at 1!! rundstykke har givet to kilo på vægten et til to døgn efter indtagelsen. Og de to kilo har taget en uges tid at få væk igen.
Det virker simpelthen som en svamp i kroppen det skidt. Og det kan ses på vægten, det kan mærkes på maven (og i maven)
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.414
Frugt indeholder en masse frugtsukker, som får dit energiniveau til at stige voldsomt og falde voldsomt igen. Lidt som når man spiser slik eller drikker sodavand. Så jeg giver ikke en fis for hendes model, sorry.
aug 2012
Når jeg skal til at lave smootien vil jeg bruge frosne blåbær og jordbær, fedt fattig neutral yogurt, HUSK og måske lidt kanel... Dejlig med sådan en start!
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
aug 2012
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Et godt vægttab kommer som regel når man spiser 500 kalorier mindre pr. dag end hvad kroppen har brug for på den pågældende vægt og så hele tiden bliver ved med at nedjustere kalorieforbruget efterhånden som man taber sig. Hertil er det faktisk en god ide at spise til et 0 tab 2 gange om ugen fordi kroppen så ikke snydes til at tro at man sulter.
Og så skal du huske på at jo tættere jo kommer på din normal vægt desto sværere er det at tabe sig. Er man svært overvægtig så ryger kiloerne som regel af i rekord fart, men skal man kun tage sig de sidste 5 kg. så kan det være en sej omgang fordi vægttabet går langsomt, men kigger man på det procentmæssige vægttab i forhold til overvægten, så vil det sandsynligvis være nogenlunde det samme.
aug 2006
Det er nok nærmeste det sværeste man kan søge råd om det her.
Råd stritter i syvhundrede retninger.
Måske handler det om, at det at tabe sig er helt forskelligt fra person til person og at man skal finde sin egen vej. Om det så er fedtfrit (hvilket jeg IKKE vil anbefale), fri for raffinerede kulhydrater, eller med lavkaloriediæt...
Intet virker på alle.
aug 2012
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Jeg synes det er meget meget flot,at du og alle i andre i denne "slanketråd",virkelig gør en indsats for at tabe sig og blive sundere.
Jeg selv,er vel nok det andre vil kalde undervægtig,og jeg lider IKKE af anorexia.Min vægt er "arvelig", d.v.s. at i min familie,både på den ene og anden side,altid har "holdt den slanke linie.
Men det jeg vil med mit indlæg,som jeg started med,jeg er fuld af beundring,over jeres fast besluttet omlægning af kosten.
Jeg selv er storryger,og jeg VED,jeg aldrig aldrig ville kunne holde op med at ryge.
Så jeg har en rygrad som en "orm",selvom jeg ved ,at jeg befinder mig i farezonen,for cancer.Jeg har stadig gode lunger,og det indvendig hos mig fejler ikke noget,endnu.
Så,hvis jeg skulle tabe mig,ville det være en "sisysfos opgave",for div.enæringeksperter og mig selv.
hilsen
vibeke
p.s.Jeg ELSKER brun sovs,flæsesteg,stuvede grøntsager,sprødstegt andeskind,og desserter med crem,og et godt lag smør på brødet,stærk kaffe med masser af sukker
jan 2007
Jeg har aldrig haft så stabilt et blodsukker som jeg har nu!! Jeg har på ingen måde lyst til noget sødt, og helt af sig selv er min trang til cola (light) forsvundet, dette til trods for at jeg har været afhængig af cola.
Jeg ville sagtens kunne holde denne livsstil resten af mit liv, for det er ikke kun kur for mig Men overvejer at gå tilbage til weighteatchers, den eneste "kur" jeg har været på som jeg kunne holde da man må spise alt, bare man har points til det Men har desværre bare haft svært ved at have points nok, da jeg tit havde lyst til noget sødt....
Hvis jeg omlægger hvad jeg spiser nu, i points, så spiser jeg slet ikke nok, men sådan kan man vel ikke regne det ud???
aug 2008
Hvis ja, så kan du begynde at tælle kalorier og få stort set samme resultat.
Og så synes jeg det er interessant at hvis du sammenligner med weightwatcher programmet nu ikke får nok at spise i points. Jeg ved ikke om man direkte kan sammenligne de to, men det tyder jo på at du ikke spiser nok og at din krop måske derfor tror at du sulter og justerer din forbrænding derefter?
jan 2007
Men ja, tror at kroppen tror at den bliver sultet (hvilket den på ingen måde gør!!).
Så i dag har jeg spist som jeg plejer, men mere så jeg er kommet op i points...så må jeg se om det hjælper.
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
her i århus har vi noget hvor man kan komme ned på nogen forløb det er i forbindelse med det der .....kram som står for kost rygning alkohold og motion ...men det er det ...
det handler om at få pulsen op siger dem vi træner hos,,,, bare få den op man behøver ikke holde den der ret længe så hvis du lige kunne løbe lidt med hunden bare til du blir forpustet ...
altså virker vægtvogterne så ja måske ,,jeg tror det er en varig livstilsændring der skal til den skal man finde inden i sig selv ..
en anden stor ting pak lige den hammer væk du sidder med ,,den skader mere end den gavner tro mig
jan 2007
WW er også en livsstilsomlægning i længden, i hvert fald for mig, for det gør bare at jeg bliver mere opmærksom på hvad og hvor stor mængde jeg propper i munden
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
jamen så er det jo din løsning ,,,det kunne også være godt med en lille potion havergryn til morgenmad ,,,for det mætter og giver energi også hvis man er lidt træt af det hele eller de siger de kloge ,,,jeg forsøger for første gang i mit at lytte så nu skal jeg spise lidt havergryn hver morgen
aug 2008
Jeg tæller selv kalorier og behøver faktisk ikke veje noget mere. Har efterhånden fået en god fornemmelse af hvad der er af kalorier i det forskellige, men ja... det var lidt bøvlet i begyndelsen.
jan 2007
M.I : Ja, når først man har det inde i systemet, så er det ikke så svært. Men har ikke overskud til at sætte mig ind i det lige nu, derfor at det er så meget nemmere bare at følge WW Og der må man jo det hele, man skal bare have point nok til det, samtidig med så kan man opspare point hver dag ved f.eks. at dyrke motion. Så man kan spare op til at man f.eks. skal i byen en aften i weekenden osv.
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.786
Nemlig at vi alle er forskellige, og hvad der hjælper den ene, virker ikke for den anden.
Men lige en tilføjelse til vand"drikkeriet" :
(link fjernet)
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.970
Nr. 2. Prøv evt. at tage en uge hvor du skriver alt ned du indtager. Både mad og væske,, Nogen gange kan man "glemme" den pakke gajoler, liter kakao osv. man lige fik indtaget
Nr. 3. Husk at spise dine vitaminer. Med så "meget" vand skyler du alle vitaminer ud af kroppen.
Nr. 4. Jeg ved godt Lene siger det, men der er enormt meget sukker i frugt, så det er en ide at skære ned der, og spise mere grønt i stedet.
Nr. 5. Husk at få nok søvn
Nr. 6. Prøv at spise flere små måltider i løbet af dagen Del evt. din frokost og aftensmad i to.
Nr.7. Skal det være helt ekstremt så drop æggeblommen. Der er enormt mange kalorier og kolesterol (fedt) i. Spis kun hviden.
Nr. 8. Keep up the good fight - det vigtigste er man lever sundt, så skal man nok tabe sig hen ad vejen. Det langsomt vægttab er sundere og mere holdbart i længden.
jan 2007
Så er opmærksom på at det ikke er sundt, og faktisk kan være farligt
Men ja, CH har fat i noget af det rigtige Nogle kan leve på DDV, andre på stenalderkost, nogle 3. på Dukan osv. i den dur Jeg tror at det der passer bedst til mig er WW
Så jeg vælger at gå tilbage til at tælle points, så jeg ved at jeg får mad nok, og så stadig lidt efter Lene Hanssons principper da jeg aldrig har oplevet mit blodsukker mere stabilt end som nu
apr 2011
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 161
Når det så er sagt, så er min holdning at jeg ville skubbe noget protein ind om morgenen og spise oftere.
Måske et æg fra frokosten kunne være om morgenen i stedet (sammen med din smoothie)?
Og så mellemmåltider. Er tilhænger af de 5-6 måltider om dagen.
Så ville jeg spise noget sundt fedt, hørfrø, avocado, mandler osv. - Evt. putte dine hørfrø i din smoothie:)
og hvis du er til det så evt. proteinpulver i din smoothie - men man skal selvfølgelig huske der også er kalorier i.
Hvornår spiser du morgenmad? Hvis der går lidt tid fra du står op (en halv time eller mere), så ville jeg drikke et glas vand så tidligt som muligt.
Og så er det også altid en god ide at drikke et glas vand inden maden, så spiser du formegentlig lidt mindre:)
Og så husk at det med vægttab altid vil gå lidt op og ned - måske du skulle prøve at måle dig i stedet for at veje dig?
Og så er træning selvfølgelig også en hjælp, for mig giver det mig også noget energi selvom jeg har en travl periode, men det kræver ofte man er kommet ind i vanen.
Og hvis WW virker for dig, synes jeg da du skulle overveje det igen.
Held og lykke med det, og tilykke med det du har tabt
Og hvis du meget er til din smoothie om morgenen, hvad så
Er ved at tabe gnisten :(