Årh nej - alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Hej Alle!
Beklager min lidt lange tråd, håber alligevel i vil hjælpe.
Vi er i fuld krig med alene hjemme træning med lille Mynte på 11 1/2 uge, som vi har haft i halvanden uge nu. Vi starter på arbejde på mandag begge to, men hun kommer til at skulle være alene i 3-4 timer indtil frokost hvor hun så vil få mad og komme ud og tonse rundt, for igen at være alene 3 timer.
Vi er oppe på to timer nu i 'home-alone' træningen, og jeg er vildt panisk og næsten grædefærdig allerede. Imorges var hun ude i en god times tid, da vi kom hjem tog vi det meget stille og roligt indtil hun lige var faldet lidt ned, hvorefter vi satte kamera på live til vores tlf, som vi kunne følge nede fra bilen. Mynte legede lidt rundt med sine ting i nogle minutter, og hylede og pev så afbrudt af leg i ca. 5 min, hvorefter hun lagde sig til at sove (hun sov stadig da vi kom tilbage efter 2 timer, og sov yderligere 1,5 time) Når vi kommer hjem åbner hun lige øjnene og sover videre.
For en time side, prøvede vi så igen .. Denne gang kun 20 min. men hun hylede næsten hele tiden, dog igen afbrudt af lidt leg ..
Vi har startet meget småt med ud af døren - ind igen, og så langsomt sat tiden op ..
Jeg kan slet ikke bære at hun hylder og piver, men de fleste jeg har talt med, mener ikke det er så slemt som det kunne være.
Mit maridt er en ulykkelig hund mandag morgen når vi starter på arbejde! Mener i det er helt normalt hun vil pive og hyle lidt eller skal jeg virkelig tage min bekymring alvorligt??
På forhånd mange tak!
(Vi tager ikke afsked med hende eller noget jeg mener der ville kunne fremprovokerer hendes piveri)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.188
I de gode gamle dage ;0) - der kunne vi bare ikke videooptage - så måske mine hunde også har "grædt" uden at jeg har anet det.......men de sov altid når jeg kom hjem fra job:0)
Jeg ville afvente hvad det udvikler sig til - måske hun bare vænner sig til det på et par dage...... ellers må du bare have en til (sorry);0)
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 39
Tak for Jeres gode råd Tager gerne imod flere, og gode erfaringer!
jul 2012
Jamen det er jo helt rigtigt, mange har også rådet mig til at undgå kameraet, for at undgå min egen hjertesorg, hehe. Men ja vi ser også tiden an de næste par dage! Men hvad gør vi dog hvis det ikke stopper..
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.188
jul 2012
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 331
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
jul 2012
Hun er en forholdsvis selvstændig hund, og render ikke i r**ven af os hele tiden (Selvom hun er den største puttegøj). Hun kan sagtens ligge i sin kurv i stuen og bide i sit legetøj, mens vi er i køkkenet, og hun er generelt meget selvsikker. Så håber virkelig det går over, men bekymringen har varet hele dagen, jeg har snart læst mig blind i diverse guides, råd og vejledninger. Erfaringer og gode råd fra Jer er super!
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Var lige inde og lure, hvor ser hun dejlig ud! grinede da jeg nåede sidste billede, ligner de begge lige er blevet vækket og strækker sig ;oP
jul 2012
Årh nej - alene hjemme