{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årh nej
  • #1   19. nov 2008 Puha, ja. Stakkels lille terrier..

• #2   19. nov 2008 Det er bestemt ikke kun jer med små hunde som er bange for sådan en situation....

• #4   19. nov 2008 Det er SÅ skrækkeligt, har godt set den!!
    Min veninde's carin terrier blev overfaldt af en amstaf, der løb løs, men overlevede heldigvis, og det var virkelig et held sagde dyrelægen efter den var blevet opereret.

Hvis jeg ser store hunde uden snor når vi er ude og gå, vender jeg om. Der er self. nok ikke mange hunde der er sådan, men er blevet så skræmt at det, at jeg simpelthen ikke tør, hvis ejeren ikke tager sin hund i snor når jeg kommer med min.

• #5   19. nov 2008 Min Oscar har også været en tur forbi dyrlægen og blive syet efter et møde med en rotte. Ikke spor rart.

• #6   20. nov 2008 Nu har vi en rotte blanding og han er jordens dejligste hund. Han er så god og tålmodig med både små og stor hunde, uanset køn. Han bruges enda til socalisering af andre hunde. Han hjælper pt en hund som har haft agrassions problemer med andre hunde. Det går bare over alt forventning. Den første dag var der meget lyd på den anden hund, og idag ca. efter 5 gange møde, så er der allerede stor forbedring.

Derfor skal man også passe på ikke at skære dem alle over en kam. Håber ikke de sætter forbud mod denne skøne race, men laver nogen restraktioner som med andre muskel hunde.

• #7   20. nov 2008 Nu taler jeg helle rikke race her, men ansvarsløshed.

Alle racer kan have en aggression. Forfærdeligt er det.

• #8   20. nov 2008 Cecilia L

Det kan helt sikkert være nogle dejlige hunde, men mange af dem har problemer med andre af samme køn. Desuden er det jo en stor og stærk hund, og ikke altid lige rar i de forkerte hænder....

• #9   20. nov 2008 *Chesten da Besten rider på hesten i Vesten *
    Der kan jeg kun give dig fuldstændig ret..

• #10   20. nov 2008 Malene D
    Det er rigtig, men sådan er det også med mange andre racer.. Nu er vores snart 2 år (bliver han i december), han har aldrig vist den tegn for agrassion og håber da heller aldrig at han gør det.

• #11   20. nov 2008 Ja, det er trist når sådan noget sker. Desværre tror jeg, at der går sport i det for hundene, når de er 2, så gejler de hinanden op.
    Der er ingen undskyldning for hvad der er sket, men tror at hvis det havde været 2 labradorer, der havde gjort det, så var det ikke blevet nævnt.

Der er også en artikel i Ude og hjemme i dag, hvor nogen er blevet overfaldet af en rottweiler og 2 dobermanns, overfaldet af KAMPHUNDE står der så i overskriften.....hovedrystende, typisk folk der ikke har forstand på det, disse 2 racer har ALDRIG været kamphunde. Men tragisk er det da helt sikkert.

• #12   20. nov 2008 Ja det er det helt bestemt. Nu er det så bare kun rotter der har forskyldt Oscars dyrlæge besøg, men der er helt sikkert masser af andre racer der har det på samme måde.
    Ja mange hunde generelt. Der er bare nogen racer som har mere tendens til det end andre, og rotten er en af dem.

Der bor en rotte herude som Oscar tidligere har leget med da den var omkring et år, men nu hvor den er lidt over 2 år, går den i hoved på ham hvis den får lov.
    Det er også en han hund, og jeg ved fra andre i boligområdet at den har været i hoved på andre også....
    Den er heller ikke ansvarsforsikret, selvom det er lovpligtigt, så man kan selvfølgelig diskutere hvor smarte ejerne er....

• #13   20. nov 2008 Malene: ja, de kan godt være kønsdiskriminerende, altså ikke lide sit eget køn, altså hannerne kan ikke lide andre hanner, og omvendt med tæver.

• #14   20. nov 2008 Malene D
    Nogen ejer tænker sig bare ikke om og ja jeg ved det ligger til racen, men er bare meget glad for at vores ikke har de problemer.

Lykke J
    Det er dybt tragisk når disse overfald sker, og har da meget ondt af dem det går ud over. Ja mange har det med at sætte disse hunde ind under kamphunde kategorien. Det må være uvidenhed og mangel på indblik i racen. Men det er så en anden sag.

Og ja jeg kan kun give dig ret 2 hunde eller bare flere hunde samlet kan nemt gejle hinanden op. Det ser jeg ind imellem i nørreskoven (Esbjerg), hvor der er hunde træf daglig imellem kl.16 og kl.17.

• #15   20. nov 2008 Lykke J:

Ja, det er også det jeg mener smiley

• #16   20. nov 2008 Malene, og det bør man som ansvarlig ejer tage forholdsregler for.

• #17   20. nov 2008 Lykke J

Ja det mener jeg bestemt også, men det gjorde dem med den rotte uden ansvarsforsikringen jo heller ikke. Jeg tænker at det er fordi den altid har været glad for andre da den var yngre, men så bliver den de der 2 år, og så begynder domminansen virkelig at komme, og det virker de meget overraskede over....

• #18   20. nov 2008 Ved godt det lyder ondt.. men vilel aldrig forlade nota hvis hun nogle sidne gjorde det..! :(!
    Læs inkl. densidste linje..

Men stakkels hund

• #19   20. nov 2008 Selv med den bedste vilje er jeg ikke særlig vild med Rottweiler eller Amstaff, da Perle startede med at blive overfaldet af en Rottweiler da han var hvalp og vi var til lydighedstræning, og her i okt. var min far ude at gå med Perle hvor de blev overfaldet af en løs Amstaff og endte med 6 bidehuller........og det var kun en Amstaff hvalp, som kom umotiveret bagfra og bed sig fast i halsen på Perle..........så jeg er sgu ikke så vild med dem, og slet ikke i de forkerte hænder..........

• #20   20. nov 2008 Jeg bryder mig heller ikke om muskelhunde og Rottweilere eller andre der er avlet til bidearbejde. De har nemlig oftere en kortere lunte end mange andre hunderacer og de vil ofte blive ved med at angribe hvor mange andre racer måske bider en enkelt gang.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på den stakkels 82 årige mand der har stået der og set sin lille hund blive lemlæstet og i så slem grad at politiet måtte aflive den på stedet med en pistol for at stoppe dens lidelser. Tænk og stå der og måtte være vidne til dette og ikke kan gøre en disse og måtte høre og se på ens hund skriger og bliver bidt til blods.

Jeg håber begge hunde bliver aflivet for jeg er sikker på de ville kunne finde på at gøre det igen.

Kommentér på:
Årh nej

Annonce