17. jul 2006 Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Er ikke helt tilfreds: konkurrence idag. {{forumTopicSubject}}
Funkys Debut i Dch var så en pænt meget blandet fornøjelse:
Allerførst: Er stolt af min lille hund der knoklede og virkelig prøvede at gøre sit bedste.
MEN:
1) Sarah stiller med en højløbsk tæve og bliver bedt om at møde kl. 12 i stedet for kl. 8 så de kan køre de løbske tæver igennem til sidst. Fint. De beder os møde på en rasteplads hvorfra vi selv må finde sporene da dem der har lagt dem kun ved at de ligger ved Citroen og ikke kan adressen. Og da os 3 hundeførere kommer fra henholdsvis Hvidovre, Roskilde og Helsingør er det ikke lige lokalkendskab der dominere billedet.
Vi finder det endelig og får lov at parkere lang fanden i vold og gå i næsten et kvarter i høj sol hvor vi ligeledes venter i næsten 40 min uden skygge. Heldigvis har vi selv vand med. Sporene er her mindst 3 timer gamle modsat den ene time de skulle have ifølge programmet. Funky får gået de 2 første langsider, finder genstanden og tager første knæk. 2 knæk overløber hun og jeg skal så have anvist hvor sporet er. Her begynder Dommer og sporlægger at diskutere hvor sporet er for ingen af dem er helt sikre. De sjusser sig frem og vi prøver men Funk finder ingenting der hvor vil bliver anvist det og de blæser os af. Da jeg så beder om at blive anvist genstanden for at se hvor sporet faktisk var kan de ikke finde den. Da jeg forlader dem efter en halv time har de stadig ikke fundet den. Det viser sig den ikke var lagt ud.
2) Da vi kommer retur fra sporene sætter de os i gang på hver sin dommer. Dvs hundene gennemløber alle øvelser uden pause i bagene sol. på 40 min.
3) I spring øvelsen har jeg 2 apporter en af plastik og en af træ og spørger dommeren hvilken en jeg skal bruge. Det må jeg selv om. Jeg vælger plastikken for den tygger hun ikke i. Da jeg kommer over til et andet dommerhold og apportøvelsen kan jeg under ingen omstændigheder bruge denne apportbuk som jeg lige har brugt hvor jeg så heldigvis har den anden med.
4) Feltet: og det er så her jeg tænder fuldstændig af. Da Jeg bliver bedt om at vælge 2 langsider vælger jeg og skal til at starte. Det er en flad græsplæne med en bakke med noget bevoksning ude i det ene lille hjørne. Jeg går langs siden og vil starte hende i bevoksningen der består af brændnælder, tidsler og højt græs. Der går en lille sti ca. en m. uden for feltet og det er tydeligt de andre hundeførere har brugt denne sti. Jeg vender mig om –stadig med funk i snor-og spørger dommeren om jeg må gå på den. Det må jeg godt. Da jeg vender mig om ser jeg der ligger en sko på stien. Jeg spørger dommeren om det er en af genstandene. (den ligger en m. fra UDENFOR feltet.) han trækker på skuldrene. Jeg går over skoen og sender Funky i feltet og hun finder skoen inden for 5 sek. Jeg siger nej og sender hende ind i feltet og hun finder en handske. Jeg bruger så tiden ud på at lede efter nr. 2. Kun for at få at vide til sidst at det var skoen!! Så sprang jeg i luften. Jeg har nu klaget til hovedsædet. Mens jeg så sidder og udfylder klageblanketten sidder dommerne og bagtaler mig højlydt.
5) Da vi så kommer ned til resultat oplæsningen kommer de overhoevdet ikke rækkefølge og folk er meget forvirrede. Og her finder jeg så ud af at for en af de andre løbske tæver har genstanden og så ligget udenfor feltet og de andre deltagere fortæller at der generelt ikke har været styr på en skid og at folk er pisse sure fordi det har været en stor gang rod hele dagen.
Stiller aldrig i den lokalforening igen. Sidste år var samme konkurrence også fuld af kaos og banerne stod under vand, og iår krydre de den så ekstra... Skal siges jeg bestemt ikke havde forventet at vinde eller noget. Mit mål var at få over 50 point da min hund reelt er på Cklasse niveau da hun er B-klassen takket være Novas resultater der følger føren. Dvs hun starter på et højre niveau end hun er. Og vi fik over de 50 point så reelt set er jeg jo tilfreds med resultatet det er ikke derfor jeg er sur.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Det er da under al kritik, jeg var nok også "brændt" sammen meget hurtigt
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
jul 2006
Resten: ja det eneste jeg så har klaget over er feltet, men det skal ikke undre mig at jeg ikke får medlem i Landsforeningen, for de bakker vel deres dommere op... men synes bare ikke jeg kunne lade den gå.
jul 2006
Skal nok også tilføje at da vi kommer til fri ved fod er jeg så rasende at funky bruger mere tid på at sende dæmpende signaler og dette gælder også i ronderingen.. så noget være shit, men hey det kan kun blive bedre.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
jul 2006
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 400
Det lyder forfærdeligt -
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
jeg ved ellers ikke meget om det i har lavet idag men ved da at det ikke skal ske sådan ! :S
ROD !!!! :S
men, hvor er det flot på trods af varme og kaos - Tillykke til jer !
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
Det er slet ikke i orden at der sjuskes sådan, når man har trænet røven ud af bukserne op til, sætter en hel dag af på det.
Fik lige luret hvilken klub det drejer sig om. Det er nok ikke sandsynligt at jeg sætter mine ber der. Hvis jeg en dag skulle forvilde mig så langt væk til en konkurrence.
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 346 Svar: 14.168
jul 2006
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 423 Svar: 5.030
Nej, det er klart. Fandt selv ud af det.
Men med alle de fejl og mangler som du beskriver, vil jeg sige at det må bare ikke ske.
jul 2006
jul 2006
jul 2006
Er ikke helt tilfreds: konkurrence idag.