Hund går amok når den er alene hjemme Hund går amok når den er alene hjemme
Halløjsa
Vi passer en hund (helt til på lørdag), men igår da vi tog afsted (vi var væk i 10 minutter, så kom vi hjem, til et hjem der var raseret (skraldespanden var tømt, fejebakkeblad var spist, osv osv osv.)
Jeg synes det er helt absurd, at den går så meget i spåner på så kort tid.
Vi lukkede den ude på badeværelset, da vi ved den har det problem med at være alene hjemme.
Den gør og ter sig tosset har vi fået fortalt (den larmer)
Lige nu så har vi lånt et jernbur, som vi forhåbentlig kan holde hunden i når vi smutter.
Vi har gået lange ture, prøvet at køre den træt.
Den fik sit tæppe og lidt legetøj med ud på badeværelset, men det var jo ikke nok. Den er god til at åbne døre, så det var hele hjemmet han havde været i igår.
Ja det er fint nok, jeg har sommerferie, men jeg vil sku godt kunne forlade huset i en time til to, uden jeg skal frygte at hjemmet er raseret.
Han ødelægger ikke ting når man er ved ham.
Idag skal vi så til fødselsdag, han bliver gået en lang tur med, kommer i buret, og så tror jeg at jeg tænder tv´et (vil det være en god idé?)
Kan det ikke "narre" ham?
Så kan han jo høre at der er nogen.
Han har nemlig ikke noget imod at være i det bur når vi er hjemme, heller ikke hvis jeg lukker lågen, så ligger han bare ligeså stille og slapper af, han ikke engang piver!
Jeg ved godt det ikke er mit problem, da det ikke er min hund, men hvis de ikke kan fatte at gøre noget, så vil jeg da prøve om jeg kan rette ham af, med nogle gode råd herfra.
Mvh.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.579
Hunden er i et nyt hjem, uden sine ejere, som den givetvis savner, den er frustreret og går i panik når den er alene... at lukke den på badeværelset har ikke gjort det bedre og det bliver da endnu værre når i lukke den i et bur.
I må tage konsekvenserne og enten bliver en af jer hjemme ved hunden eller i tager den med... alt andet vil være synnd!
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Det burde man have taget stilling til inden, man sagde ja til at passe hunden
maj 2007
Følger: 35 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 28 Svar: 695
Det er jeres ansvar nu og til på lørdag at sørge for at hunden har det godt og ikke lider nogen form for nød..
Som Lise skriver, er den frustreret og går i panik når den er alene. Så enten må en af blive hjemme, eller i må tage den med jer... Det er jer selv der har sagt ja til at passe den - med alt hvad dette indebærer!!!
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 14
De har selv haft et bur, som den brød ud af. Nu er den så lukket inde i et køkken, hvor den har bidt i alt hvad den kunne finde.
Om den bliver det hos os, hos dem, et hundehotel, sagen vil være den samme. Den spasser ud..
Lader vi den rende i hele lejligheden, ja så æder den stadig hele lejligheden, så det har ikke noget med "rumpladsen" at gøre, heller ikke når den er hjemme.
René
Jeg troede problemet var ovre, da vi ikke havde hørt noget i lang tid, og så lige 3 dage før de skal på ferie, så hører jeg om det igen at den spasser ud. Og så kan man sku ikke aflyse synes jeg.
Men en ting er sikkert. Det er sidste gang den bliver passet, hvis de ikke får den afrettet!
jul 2012
MagyarAgar
Afrettet lyder måske som tæsk osv.
Nej slår ikke hunde. Men få den på rette spor, så den kan te sig ordenligt.
Men jeg mangler nogle værktøjer, derfor jeg har oprettet et emne herinde.
Men kan da se på det hele, at det ikke er hjælp/råd/tricks jeg vil få herfra!
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 117
Jeg synes det er fornuftigt at lukke den ude på badeværelset (lås døren!) med en radio med noget snak på eller lukke den i buret, såfremt den ikke går i panik når I går. Det kan I jo teste ved at lukke den buret, sætte Skype til en ven, og betragt hans reaktion når I går.. Al balladen starter inden for de første 10 minutter, så hvis den bare lægger sig til at sove, så er der ingen problemer der. Men I skal selvfølgelig ikke være væk fra den i 8 timer... Personligt synes jeg ikke at man skal bruge et bur alt for mange timer og slet ikke hvis hunden ikke er vant til det.
Eventuelt give den nogle snuseopgaver inden I går, så hunden er hjernetræt.. Find mad i haven/i tom emballage...
Giv lige en update.. og super at du forsøger at finde en løsning!
jul 2012
2. Ejerene gør det samme derhjemme!
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Det ved jeg min genbo også gør. Hun passer et par gange om året en venindes hund en til to uger af gangen. Denne kender hjemmet godt men bliver alligevel aldrig ladt alene hjemme.
Her taler vi vel at mærke hunde som ikke har alene hjemme problemer.
Det er muligt jeg er lidt pylret men jeg syndes ikke hunde skal overlades til sig selv i et "fremmed" hjem.
Jeg ville heler ikke lade Calle alene i et nyt hjem hvis vi lige var flyttet ind.
Derfor syndes jeg du må tage konsekvensen af du har sagt ja til at passe hunden og undlade at lade den ene.
Så må du jo så i fremtiden overveje om du vil passe på de betingelser, før du siger ja.
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 117
Jeg synes måske nok at hovedparten af HG's indlæg er meget fordømmende og meget lidt konstruktive.
jul 2012
Men bare det, at man ikke lige kan køre damen på arbejde (vi snakker 10 minutter) så er den spasset helt ud.
Men jeg synes jeg prøver at tage ansvar for hunden, ved at skrive her, hvad man kan prøve at gøre.
For jeg ved godt den ikke gør det for at pisse os af, men fordi der er noget galt!
Men jeg bliver nødt til at have noget at arbejde med, en tømrer klarer sig heller ikke uden sit værktøj.
Hvis hunden opførte sig normalt, så var der ingen grund til lukkede døre, bure eller noget. For min skyld så måtte den rende frit, men grunden til at vi lukker dørene, er så håber vi da på at vi kan komme hjem til en hel lejlighed.
Det er synd at smide en hund i bur, det er korrekt, støtter jeg op om det. Men hvis valgmulighederne ikke er anderledes.
Så kan ikke bruge jeres angreb til noget, det er der ingen der kan.
Ja bliv hjemme ved hunden, det afhjælper ikke problemet, hverken for mig, eller for ejerne, så skubber vi det bare fremad.
Hvis jeg nu kunne starte på arbejdet, så giver jeg værktøjerne videre til ejerene når de kommer hjem, og forhåbentligt kan de fuldføre arbejdet.
Det er sku ikke gak og løjer at have en hund, det har jeg altid vidst
Janne
Jeg tror det er seperationsangst, grunden til de lukkede døre er at den spasser ud, så man prøver at gøre skaderne mindre.
maj 2007
Derfor jeg ALTID har hunden på prøve, INDEN jeg passer den, eller kender hunden godt i forvejen - dog også pga. jeg skal være sikker på at min egen kan med pasningshunden
Men TS der er for mig at se desværre ikke så meget DU kan gøre for at løse alenehjemme problemet. En uge er ikke nok til at gøre den tryg, med alm. alenehjemme træning. Så mit råd er som først. Bliv hjemme, eller tage den med jer. - Selvom ejer gør det samme, behøver i jo netop ikke gøre det samme - det er synd for hunden - også det ejeren gør.
Men til ejeren synes jeg du skal tage en alvors snak om at træne sin hund, så den er tryg ved at være alene hjemme. Det med at symptombehandle er bare så forkert..
nov 2006
At vænne en hund til bur tager tid, lang tid hvor buret står åbent over dage, hvor efter man lukker det i få sekunder, går fra den i 1 minut, 2, minutter, 5 minutter o.s.v.... Har du hunden i et par uger så du kan lære den det? På samme måde lærer man hunden alene hjemme træning... går ud med skrald, går ud 1 minut, 2 minutter o.sv og øger LANGSOMT tiden. Hvad tror du der vil ske, nr hunden gr i anik i et bur, som du jo ved den gør, da den allerede har brudt ud af bur hos sine ejere??? Det minder sgu næsten om mishandling det du har gang i!!!
Hunden er jo panikslagen og kalder desperat på sin "flok" og du gør det da bare værre...
Forstår simpelthen ikke at du har taget en hund ind i dit hjem. som du ved har alene.hjemme problemer, og så bare vil tage fra den.... Du ved tydeligvis ikke hvad du har gang i og du gør bare ondt værre!
jun 2010
Det var ikke ment sådan. Men jeg kan ikke se anden løsning end at i underlader at forlade hunden i den uge i har den.
jul 2012
Vi har også haft hunden her et par gange, men det har kun været sleepover.
Så der har jo ikke været noget problem, så han har været her et par gange
maj 2007
Tror bare man vil gøre den endnu mere forvirret end den måske er i forvejen
Kan i ikke alliere jer med naboerne evt. ? at de kan kigge efter den, hvis i skal væk?
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
maj 2007
Det er jo netop sådan nogle ting i skal finde ud af INDEN i står med håret i postkassen.
jul 2012
Jeg ville da også gerne kunne tage ham med overalt. Men lidt svært når jeg ikke skal have hund i min bil.
Nå, jamen jeg er hulebebor den næste uge så
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
maj 2007
jun 2010
Håber i har en stor altan du kan nyde at side og kigge ud i friheden fra.
Held og lykke. Håber du tros alt får en god ferie.
nov 2006
Du behøver da ikke blive huleboer... Hunden kan da komme med og kigge lidt på de forskellige ting i lokalområdet, En bil er ikke nødvendig da hunde da heldigvis har ben at gå på og både du og hunden får jo dejlig sund motion når i går:=)... Men nok en meget fornuftig løsning ikke at lade ham være alene i dit hjem
maj 2007
Det er sådan os uden bil kommer rundt
jul 2012
Igår gik vi helt til bageren (dejlig lang tur)
Og da vi kom hjem, så smed han sig på siden og lå og slappede af
Dejligt med sådan en morgentur åbenbart haha
Jeg vil ihvertfald få det bedste ud af det
maj 2007
Kom gerne med en update når du har taget en alvorssnak med ejer
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.352
Held og lykke med det
jul 2012
Den er vidst meget spændende
Og ejerne for jeg først snakket med på lørdag regner jeg med
maj 2007
jul 2012
Det er skønt at have hund på besøg, og garanteret også at have en hund. Men hvis man er låst til boligen, så er det ikke så sjovt igen
maj 2007
Det er skønt at have hund, men Baily laver også engang imellem ballade herhjemme - der er det dog helt og holdent min egen skyld - hver gang, for så er det fordi jeg har glemt noget mad på bordet, glemt at lukke ind til soveværelset så hun hopper op i sengen osv..
Men det kan jo slet ikke sammenlignes med en hund der er angst for at være alene
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
Gå på toilet og kom hurtigt tilbage igen, gå ud på opgangen og tilbage igen efter nogle sekunder. Så træner du hunden i at der kommer nogle igen, den bliver ikke efterladt for evigt.
Langsomt kan man øge tiden man er væk, men det kan du mok ikke nå hvis du kun har den til søndag.
jul 2012
Så må da forsøge det jeg kan
jul 2012
Ja der er ikke gået så lang tid endda.
Men der er en forbedring, en lille en.
Så jeg bliver ved og ved og ved. Og så må jeg sku slide et par dørhænglser op haha
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
Held og lykke og god træning.
jul 2012
Hund går amok når den er alene hjemme