Undskyld DIN hund går amok {{forumTopicSubject}}
Der ligger en gade ikke langt fra hvor jeg bor, hvor de har en meget aggressiv labrador. Hegnet langs fortovet er ca. 80 cm højt. Og hvis hunden er ude i haven kommer den med bål og brand og spytter og skaber sig indtil man er gået forbi. Jeg mangler endnu at opleve nogle der kommer ud efter hunden...
Ikke desto mindre prøver jeg altid at spotte den i tide, og hvis den er ude går jeg over på det andet fortov, da Rex ikke er sen til at holde sig til når han bliver budt op til dans.
Denne skæbnesvangre søndag morgen lader det ikke til den er ude, lige indtil kræet kommer blæsende rundt om hjørnet allerede snerrende. Jeg holder Rex tilbage og beder ham ignorere den (hvilket jeg udemærket godt ved er at forlange for meget af min dreng) og forsøger at fange hans opmærksomhed.Går 5 skridt den ene retning for derefter at gå 5 skridt den anden retning og Rex falder faktisk ned. I samme øjeblik åbnes døren på første salen og en nyligt vågnet kvinde i badekåbe råber at jeg kan træne hunden et andet sted. Hun råber selvfølgelig for at overdøve hendes eget kræ, der stadig står med fråde om munden. Jeg må nok indrømme at jeg blev pænt paf. Jeg fik simpelthen en skideballe for at gå på fortovet og blive "angrebet" af hendes hund, der tydeligt ikke kan overskue haven som er meget åben.
Hvorfor lader man sin hund rende rundt og gø ude i haven? Stakkels naboer! Stakkels dem der ikke ved at de skal skifte fortov, når de kommer gående med deres hund..
Så fik jeg luft
okt 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 494
Nogle mennesker har desværre hund, bare for at kunne sige de har hund
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
mine hunde ville også skælde voldsomt ud.
heldigvis har jeg ikke have ud til fortovet
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Den anden, bor 4 huse fra os, den kan godt stå ude om aftenen kl. 23 og gø, mega belastende!
Og de hunde får aldrig en luftetur, og for heller ikke af vide de skal lukke røven!
Politiet har vi mange naboer klaget til mange gange, det er ufatteligt. De gør ingen ting!
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 667
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
Jeg ber selv mine hunde få røven med sig de steder jeg VED der er hunde i haven. Ingen grund til at irritere.
Nu har jeg ikke selv have ud til vejen. Men det får jeg så om 2 uger. Dog tror jeg ikke det bliver et problem, for det er på landet.
aug 2008
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Jeg har måttet slå og sparke hunden for at den ikke angreb molly og væltede barnevognen..
Så der kommer vi bare ikke mere
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Mine siger ikke noget, min DSG kan godt hyle lidt op, men så bliver hun kaldt ind som "straf" ..
Jeg er selv ved at dø af skræk nogle gange hvor jeg går forbi og jeg ikke ved der er en hund på den anden side af hækken og den så pludselig råber røv! Shit man bliver forskrækket.
Min Aussie gør aldrig af folk uden for haven, eller når vi møder andre i andre haver-
feb 2006
Det var noget helt andet, hvis vi have en aftale om det også måske for at jeg så kunne træne med mine, men uden aftale, ville i ikke være populære hos mig
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Man kan da ikke blive irriteret over at ens hund gøer fordi en person, med hund går forbi ens have... og fordi denne person, for at få kontakt med sin hund, vælger at gå 5 skridt i den ene retning og derefter 5 skridt i den anden...?
aug 2008
feb 2006
aug 2008
feb 2006
jeg øver faktisk med mine hunde i ikke at gø så meget, jeg har alamhunde, så gø det vil de gøre, men hvis en så vælger at gå frem og tilbage med sin hund foran mine, ja det kunne ødelægge meget af min træning af hundene
nov 2006
Det er ofentligt onmråde og der trænes jo ikke... personen (TS) går bare forbi men skal have kontakt med sin hund som tænder/bliver distraheret over den gøende hund bag hegnet...
....og du ville blive irriteret?
Jeg undrer mig over HVAD der irriterer én... for det må da være ens egen hunds mangler der irriterer...
feb 2006
mine hunde skal ikke stå og gø, det træner jeg.
men jeg synes det er uden respekt for det dyr der står ved hegnet og hidser sig op, at man ikke skynder sig der forbi
heldigvis er dette en tænkt irritation, jeg har ikke have ud til vejen.
og jeg ved godt det er et offentligt område og at folk må stå på hovedet derude, men derfor kan jeg da godt blive irriteret over det.
og mine hunde har ingen mangler i den retning
aug 2008
Men de må gerne gøre opmærksom på fremmede mennesker tæt på grunden, så skal jeg nok kalde mine ind/be dem klappe i mens personen passere.
Men fandme om jeg vil stå og glo på at personen træner sin hund foran min have og går forbi 7 gange.
Jeg tager selv hensyn og ber mine hunde få røven med dem ved andres haver hvor der bor hunde.
nov 2006
Jeg er sikker på at dine hunde ikke har mangler i den retning
Jeg synes så det er mangel på respekt for de forbipasserende at man ikke forsøger at kalde hunden ind eller afbryder den i den adfærd... udviser handling/træning når den går igang ved hegnet
Jeg mener det er forkasteligt og respektløst at skælde ud på en forbipasserende!
Jeg forstår man ville blive irriteret over at folk trænede i en ½ time foran hegnet omend man stadig ikke kunne forhindre det... men her er der tale om kortvarig passeren hvor ts bare gerne vil have styr på sin egen hund
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.210
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 209
Olsen sætte sig bare og kigger, han tænker helt sikkert sit.... heldigvis skal perle heller ikke nyde noget af de kræ, så hun holder sig på sikker afstand...og så det enda uden hegn...
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 117
Og så vil jeg da lige tilføje at deres grund er omkring 30 m og altså pænt lang, så det er ikke et spørgsmål om at jeg har marcheret frem og tilbage adskillige gange..
UPDATE: I morges blev den åbenbart lukket ud i samme øjeblik jeg gik forbi, men den nåede ikke en gang at starte før manden havde bedt den klappe i. Dette gjorde at hverken den eller min nåede op i det stadie og vi kunne alle fortsætte vores gøremål. Gad vide om den alligevel var blevet vendt over morgenmaden i søndags??...
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Min den ene, er også slem til at gø, når der går hunde forbi (og den anden er medløber).
Jeg kunne godt bruge nogle at træne det med. Når der kommer nogle, så ryger mine ind, hvis ikke de stopper, eller jeg sætter mig på hug med den, og forsøger at få dem til at være stille. Så kunne godt bruge meget mere træning af det.
- det skal lige siges, mine er aldrig i forhaven alene, netop pga. det. Synes ikke det er rimeligt overfor naboer, og de forbipasserende.
Undskyld DIN hund går amok