{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

Pia K
Pia K
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 135 Svar: 1.115

Er din hund glad? {{forumTopicSubject}}

Ja, det kan godt være jeg spørger lidt dumt, men igår sad jeg og tænkte på, om Bente egentlig var glad.

hvor lang tid bruger i på at lege med jeres hund om dagen?

hvordan ved I om jeres hunde er "glade"?

-undskyld jeg spørger lidt dumt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er din hund glad?
  • #1   4. dec 2005 syns det er svært at se om hun virkelig er glad.
    -undtagen når vi lige har leget..-men jeg kan jo ikke lege med hende HELE dagen..

• #2   4. dec 2005 Bentes hale kører kun når jeg kommer hjem fra skole og når vi leget, ellers står den bare rejst.

• #3   4. dec 2005 Hele den tid jeg er hjemme er Nemo med mig over alt.
    Har hørt at man ikke selv skal sætte hunden i gang med at løbe efter bold osv da det kan stresse dem, men vente til hunden selv tager initiativ til det, og hos os sker det mange gange om dagen at han kommer løbende med et pibedyr at smide i hovedet på mig.
    Jeg tror han er glad fordi han er meget aktiv og synes hans øjne ser så strålende og ivrige ud og halen kører fra side til side smiley

• #4   4. dec 2005 leget=leger

• #5   4. dec 2005 Misja er altid glad - når der sker noget spændende, når hun hygger med en oksehud, nyt kødben, tæsker mig, når vi leger og når vi nusser..

hun er særlig glad når hun ved at NU skal vi ud af døren, når vi cykler, går sammen lige meget hvor, når vi skal ind og ud af bussen, når vi træner og når hun møder andre venlige hund og mennesker.

Hun er ikke glad når hun keder sig og jeg ikke mener ''tiden er hendes'', når der fyres fyrværkeri af lige uden for vinduerne, når hun møder fremmede hunde som kommer stormende hen i mod hende (stort æv), når vi køre i tog i over 1½ time eller skal skifte ofte, når hun er stresset pga for mange indtryk og så selvfølgelig når hun har ondt et sted.

Jeg kan ikke sige at jeg bruger så-og-så meget tid på hende fast - det er finger-ge-fylen mig frem til hvor hun er i dag.

Vi har dog rimelige faste rutiner mht. motion og stimulation/træning udendørs, men det er set over en hel uge *S*

Jeg håber du ku bruge svaret :o)

• #6   4. dec 2005 Jeg leger med bente 4-5 gange i løbet af dagen.. -hvis jeg legede mere med hende, ville jeg ikke få mange timers søvn om natten..

-måske er det fordi at vi sjælent møder andre hunde når vi er ude og gå tur...

• #7   4. dec 2005 Jeg mener så ikke det er sundt at man ''tager'' imod deres initeritiv - så bliver de ved og ved og ved med at komme og insistere på at du skal være der for dem og på deres premisser.

Med Misja går den simpelthen ikke, for så taber jeg status i hendes øjne og hun finder mig meget hurtigt uegnet til at være ''vores'' leder.

HUN trives bestemt ikke som leder - vi har været der da hun var ung - så hos mig gælder det om at balancere for hende og mellem hende og jeg - sådan var det nu også med min første hanhund, lige bortset fra at han trivedes som leder hund ;o)

• #8   4. dec 2005 hmmm.

• #9   4. dec 2005 Jeg synes det er nemt at se på Daisy hvornår hun er glad og hvornår hun keder sig osv :o)

• #10   4. dec 2005 Anita--> men når hun så keder sig, leger du så med hende??

• #11   4. dec 2005 Det kommer an på situationen. Hun skal over og lægge sig når vi spiser aftensmad. Der kan man se at hun ikke er over lykkelig :o) Men hvis hun bare ligger og kedder sig, leger vi da sammen, eller går en lille tur ud på græsset hvor vi kan lege.
    Men hun er altid glad og det kan jeg se på halen og øjnene :o)

• #12   4. dec 2005 kedder. ik kedder. lidt for mange d'er *GG*

• #13   4. dec 2005 Prøver li igen... KEDER... SUK! Er li kommer fra arbejde. det nok derfor *GGG*

• #14   4. dec 2005 Fluffy er altid totalt lalleglad halen køre som en propel og hun snakker meget..

Gizmo kan jeg tydligt se på hvis han er trist, dårlig, glad eller sur osv.. hans blik skifter i øjene..

• #15   4. dec 2005 Men jeg kan også sætte hende til at lave noget. Hun har sin aktiveringsbold som jeg fylder op med lidt mad eller noget. Men Daisy keder sig næsten aldrig. Hun er god til selv at finde på noget at lave.

• #16   4. dec 2005 hehe.. lalleglad:)

nå, men tak for alle svarene.. nu vil jeg gå en lille tur:)

• #17   4. dec 2005 Pia det var så lidt god tur...

• #18   4. dec 2005 Om lidt når jeg lige har slappet lidt af, vil jeg også sige de 6 ord som får Daisy til at HOPPE af glæde og får hendes øjne til at stråle :o)
    "skal vi ud og gå tur?" Hun ved udemærket godt hvad det betyder ;o) Og jeg elsker at sige det for hun bliver så lykkelig

• #19   4. dec 2005 Hvis Gilbert keder sig, så finder han noget legetøj og leger med det selv. Jeg leger stort set aldrig med ham. Han leger altid selv.

Hans hale går heller ikke hele tiden, men jeg er ikke i tvivl om at han er glad hele tiden :o)

• #20   4. dec 2005 Havde jeg haft en hale, havde jeg sgu heller logret hele tiden selvom jeg var glad :o) Det jeg sgu for doven til *GGG*

• #21   4. dec 2005 Mine keder sig stort set aldrig. Hvis jeg ikke lige har tid, leger de gerne med hinanden.
    Det er fordelen ved at have 2 hunde. :o)

• #22   4. dec 2005 Plus en i pleje. ;o)

Kommentér på:
Er din hund glad?

Annonce