Hyler din hund? {{forumTopicSubject}}
Inspireret af en kort artikel på videnskab.dk: https://videnskab.dk/naturvidenskab/svarer-din-hund-naar-ulve-hyler
Kunne det være interessant med en ganske uvidenskabelig lille undersøgelse Så hyler jeres hund/hunde når de hører ulvehyl i radio/TV? Er der andre situationer hvor de hyler? Og hvad er egentlig deres reaktioner hvis de fx ser ulve der hyler på TV?
Begge mine er racer der er ret langt fra ulven. De så fornylig med på et program med nogle ulve i TV Og nej, jeg tror ikke ulvenes hylen som sådan sagde dem en fløjtende fis.
Clinton - Irsk Terrier: Ret ligeglad med ulvene og deres hylen. Han kiggede på skærmen og det var tydeligt at han så ulvene, men han forholdt sig neutralt. Han hyler stort set kun når han sidder i buret i bilen og opdager at vi er på vej til et af hans to yndlingsudflugtsmål; skoven eller træningspladsen.
Penny - Dobermann: Penny er generelt meget opmærksom på TV'et og følger som regel ivrigt med og reagere på det hun ser. Hun flippede totalt skråt over ulvene i TV. Rejste hele hanekammen, gøede som en gal og løb til terassedøren (TV'et hænger på den væk døren er i og jeg mistænker nogle gang at hun tror TV'et er et vindue). Det tog lidt tid før jeg fik hende nogenlunde overbevist om at det var semi OK. Men hun blev ved med at være meget obs på ulvene og brumme af dem når de kom 'for tæt på'. Penny hyler kun når Clinton hyler i bilen og det lyder mere som skrigen end som hylen - det er vældig 'charmerende'
... og ja, vi kører med sirene når vi skal i skoven eller til træning
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.497
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.459
Zucana hyler som en ulv, når jeg åbner havedøren og kalder på Milas, og råber om han vil have kyyyyyliiiing
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.425
JohnJohn følger MEGET med i TV, når der er noget firbenet, der bevæger sig, uanset om det er heste, får, hunde eller ulve - men MAS´erne hyler generelt kun, for at bakke op om huskyerne. Aldrig på eget initiativ - og det lyder nooooget forkølet ift. de store
Jeg kan iøvrigt uden problemer få hele flokken sat i gang, hvis jeg selv "hyler/tuder". Huskyerne slutter sig hurtigt til koret, og så stemmer de små også i efterfølgende
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.756
Chili (amerikansk bulldog) hylede, når hun hørte et udrykningskøretøj, violinkoncert eller saxofon - ellers ikke.
Begge er/var store tv-kiggere. Chili kunne knurre sådan lidt lavfrekvent. Den røde derimod, han gør udfald mod tv'et. Så ingen fedtede barnefingre længere, men til gengæld mange hundesnudemærker.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.920
Til gengæld sætter alle fem i det helt store hyl, når der kommer gæster som de kender, så står de alle på køkkengulvet og hyler som ulve
Jeg havde på et tidspunkt et par gravhunde, som hylede når rådhusklokkerne blev spillet i radioen lige før middags radioavisen klokken 12
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.287
Det har forresten givet en helt ny kommando hos os, “de bor i fjernsynet” får alle mine hunde til at holde mund, også hvis der kommer gæster folk ser nogen gange lidt underlige ud når jeg råber “de bor i fjernsynet” når de kommer på besøg og hundene larmer
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.780
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.611
Dharma hyler som en ulv hvis Diva ikke er hjemme - jeg er ikke i tvivl om at hun "kalder" på sin flok
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Det er lidt det samme med fyrværkeri. Det bryder flere af dem sig ikke om, men er det i fjernsynet, er de totalt lige glade.
Jeg oplevede engang på en anden pyreneerkennel, hvor vi sad og så nogle af deres videoer, hundene var også her uinteresseret, lige indtil der var en optagelse hjemme fra deres egen kennel, hvor de selv og de andre hunde i kennelen gøede, så kan det nok være de vågnede op og stemte i. Det synes jeg egentlig var meget sjovt at se.
Nogle af mine hunde kan/kunne godt finde på at hyle, når de hørte udrykninger og lign., men det er ikke noget, jeg har hørt tit.
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.865
Han er ligeglad med TV og ulve hyl, eller sirener.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.024
aug 2008
Følgere: 1078 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
Jeg har hørt ham hyle i 3 situationer.
I søvne (hvilket var meget lidt hyggeligt at vågne til )
Et enkelt år til luftsirenen.
Og så gør han det når vi har været ude og gå en tur et sted og så kører derfra - så sidder han og kigger ud af bagruden og giver et rigtig fint ulvehyl
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Jeg har kun hørt Ellie hyle et par gange, og hver gang har det været fordi hun har været utålmodig. Hun ELSKER at se tv, hvis det er noget med dyr, og hendes yndlingsprogram er Politihunden Ivan Jeg tror ikke at hun har oplevet ulvehyl i TV, men det skal da testes
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.963
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Vores gamle dværgpinscher Mailo gjorde det også nogen gange, det var bestemte lyde der fik ham til det.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
Hera lyder i øvrigt som en ulv med halsbetændelse. *lol*
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.957
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 105 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.162
Det lærte jeg da vi boede meget tæt på en brandstation i en periode ??
Ulvehyl, dyr i tv osv reagerer han overhovedet ikke på.
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
okt 2022
Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 608
Cookie elsker at gø. Han har en fantastisk stemme som hele vores lille by skal have glæde af, men hyle gør han ikke. Han leger dog gerne med ulvene i Knuthenborg, og det samme gør tøserne.
Dolly siger sjældent noget. Hun gør kun når de 2 andre rigtig giver den gas, når der kommer nogle helt ned til huset. Så hun er alarmen man skal høre efter, istedet for Cookie der reagerer på alt og Xena der bare stemmer i når Cookie er helt oppe at ringe over en bil på den anden side af vejen 3-400 m væk.
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.246
Jeg er helt smadret af grin over hende, og hun forstår vist ikke selv hvorfor hun siger den lyd
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
Da jeg havde malteserne hylede de også alle 3 og min lille græker.
Hyler din hund?