{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

Andres tag på din hund {{forumTopicSubject}}

Jeg er netop hjemvendt fra en dag hos mine forældre. Min far havde fødselsdag forleden og holdte i dag for "de gamle" i familien, dvs. min mormor, hendes mand og min morfar.

Mine forældre har selv to styks hunde, en schæfer og en d/s gårdhund. Så når jeg også er der med Mickey, er der 3 hunde og selvfølgelig fart over feltet.
Hundene får lov at være i gangen til at starte med, da tre glade hunde altså godt kan være lidt voldsomme.
Hundene kom ind, da vi har fået lidt at spise og alle sidder ned. Hundene vil selvfølgelig gerne hilse lidt på gæsterne, hvilket også er i orden.
Mine forældres schæfer, Dino, og Mickey hilser så på min mormor's mand, som hårdt siger at hundene skal sætte sig, hvor han samtidig tager rigtig hårdt fat i nakkeskindet og trykker hårdt på bagpartiet. Der fløj jeg op og sagde at han skulle sgu ikke trykke hundene sådan ned, især ikke da Mickey har HD. "Ja, han gjorder jo ingenting" - NØJ, jeg var bare gal!!! Mickey hang også med hovedet, da han har taget fat i nakkeskindet og det samme gjorder Dino.

Ville du accepterer dette? Næppe nej. Jeg måtte også gå ind i lillestuen for ikke at flippe fuldstændig ud og jeg bobler stadig indevendig af raseri.

Udover dette, kan den d/s gårdhund godt være lidt påtrængende og gerne vil op og hænge, men min mormor's mand reagerede ved at skubbe hunden ned hårdt, så den faktisk skreg og landede på hoften på et klinkegulv! NØJ, hvor blev jeg endnu mere gal! Tog alle tre hunde med i lillestuen og så sørger jeg for at ingen af dem kom i nærheden af ham!

Da de tog hjem, tog jeg snakken med mine forældre om hvorfor de ikke sagde noget. Det kunne de ikke rigtig svarer på.....

Man tager sgu ikke sådan på andres hunde! Jeg er så gal og rasende og er meget glad for at jeg ikke skal se manden lige med det samme! Sådan en gammel nar!!!
Undskyld det lange indlæg, men jeg er meget harm over den opførsel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andres tag på din hund
  • #1   12. mar 2011 Bare en af grundene til at vores hunde altid er lukket væk når der kommer gæster.
    De hilser alt-alt for "voldsomt" og det er ikke alle der gider det - så istedet for at jeg bliver sur og at gæsterne bliver overrendt af hundene, er de slet og ret lukket væk.

Nemmere for alle parter ...

• #2   12. mar 2011 Nej ville sku heller ikke acceptere vis nogen tog sådan fat i min hund, uanset hvem det er. Det syntes jeg ikke man kan tillade sig:(

• #3   12. mar 2011 Men omvendt - er det ikke OK at man siger, at man ikke gider hilse på andres hunde ??
    Jeg personligt, er ikke specielt glad for andre folks hunde - især ikke hvis det er sådan nogle ekstremt anmasende nogen, der er alle vegne over mig .. hvad ska jeg så gøre ?

• #4   12. mar 2011 Kan dælme godt forstå du blev sur. Nogle folk tænker sig bare ikke om.

Har oplevet det samme, når vi har været til hundetræf. Lilly kan godt finde på at komme stille hen til folk og sætte sig på deres skød - men det er der nogen der flipper over og skubber hende hårdt ned så hun lander helt forkert på sine bagben. Og selvom jeg har fortalt dem at hun har begyndede gigt og nemt får ondt i bagbenene, så hun skal på smertestillende, så fortsætter den hårde behandling af hende (og de andre hunde)
    Så jeg kommer ikke til hundetræf med Lilly mere.

• #5   12. mar 2011 Jeg havde smidt ham ud lige på stedet, jeg var blevet så tosset, og så havde han aldrig fået lov til at komme i kontakt med min hund igen, det er helt sikkert.

Jeg har 1 gang smidt min onkel ud fra min mors hjem fordi han var led ved hundene, så var jeg lidt ligeglad med om jeg boede der eller ej, sådan behandler man ikke dyr.

• #6   12. mar 2011 IPO hvis du ved der er hunde i det hus du er inviteret hjem til så bliver du endten væk eller behandler hundene ordenligt, gider du dem ikke så bed ejeren om at fjerne dem.. Det andet er slet ikke acceptabelt

• #7   12. mar 2011 - IPO tossen -

Jeg respekterer fint, at andre ikke gider hunde og det er fint at de er i gangen imens, men samtlige 3 gamle havnisser sidder og siger at "de må da godt komme ind, de skal da ikke være i gangen" ... Og de kender hundene.
    Mine forældres hunde er 6 år og min egen 4 år, så det er ikke fordi at det er overgearet teenagehunde.

• #8   12. mar 2011 Jeg var blevet stiktosset, ganske enkelt smiley

• #9   12. mar 2011 Jeanett -

Jamen jeg forsvarer slet ikke den gamle tosse - langt fra - det er ikke i orden at blive fysisk overfor andres hunde eller børn. Jeg ville selv blive vanvittig hvis det var mine hunde det var gået ud over.
    Jeg mener bare, at engang imellem har folk sådan et eller andet med at "mine hunde er da de sødeste i hele verden" - og det er sjældent at andre er enige, ikke ?

Men som sagt - mine bliver lukket væk. De er for voldsomme, og de 3 af dem ville ikke acceptere den behandling din hund fik .. og det er så besværligt at skulle køre gæsterne på skadestuen, ikk ;))

• #10   12. mar 2011 Rolig rolig rolig nu !!

Historien meldte intet om, at fjolset selv havde bedt om at hundene kom ind - derfor mit spørgsmål ... chill dog lige lidt ud, venner ;))))))

• #11   12. mar 2011 IPO :

Gæster der kommer i mit hjem ved min hund er her og vil de ikke snakke med hende/være i samme rum som hende må du blive væk ganske enkelt er det. Min hund bor her, gæsterne må være her.
    Aldrig i livet om jeg ville lukke hende væk.

Noget andet er at jeg selvfølgelig respektere at min hund ikke er velkommen hjemme hos folk. Det eneste sted hun er velkommen er hos min forældre.

• #12   12. mar 2011 DU = DE smiley

• #13   12. mar 2011 Nu som medløber -

Jamen det er jo så bare dit valg. Mine hunde bliver lukket væk når der er gæster - bedre for dem, bedre for mig, bedre for gæsterne ...

• #14   12. mar 2011 Ja det er mit valg, jeg forstår ikke meningen med at lukke sine hunde væk.
    Hvorfor er det bedre at de er lukket væk ?

• #16   12. mar 2011 Nu som medløber -

Fordi mine hunde er utroligt uopdragne ! De hopper op af folk, den ene af dem pinker løs hvis den kan komme afsted med det - de kommer slæbende med alt muligt legetøj som de finder rundt omkring og smider i hovedet på folk ..

Det gider jeg ikke og derfor er det bedre at de er lukket væk.

Jeg er sammen med mine hunde hver eneste aften - når jeg engang imellem har gæster er det hyggeligere for mig at være sammen med gæsterne end at skulle sidde og råbe af hundene ..

• #17   12. mar 2011 Maj-Britt

Dine hunde er fine - hvis man føler sig overrendt af dem, er man mere end almindelig sart, vil jeg nok mene.

Men fin idé at lukke dem væk, hvis der er tale om folk der ikke er vant til hunde smiley

• #19   12. mar 2011 Okay, det er jo så os en fair grund kan man sige.
    Dog ville jeg ikke hygge mig med mine gæster hvis min hund var lukket væk, men der er man jo så forskellig.

• #21   12. mar 2011 <i>Fordi mine ikke-hundefolk gæster kommer i pænt tøj, og så behøver de ikke blive fældet på, savlet til eller slikket på.</i>

God pointe smiley

Nu som medløber -

Ja, det kan jeg da høre vi er .. forskellige .. jeg hygger mig fint, uden at have mine hunde indenfor en 3 meters radius ;)))

• #22   12. mar 2011 Hun er en charmerende, lille sag smiley

Og et eller andet sted er det noget nemmere at blive overrendt af en lille hund end et stort brød smiley

• #23   12. mar 2011 Jamen igen, det gør jeg bare ikke smiley Hvis jeg skal have en hyggelig aften med mine gæster i mit eget hjem inkludere det os min hund.

• #25   12. mar 2011 Nu som medløber -

Nej, det har jeg forstået - jeg sætter dog stor pris på mine ikke-hunde venner - og ville blive trist over at de ikke gad at komme i mit hjem fordi min hund absolut skulle deltage ..

• #26   12. mar 2011 ej en medløber undskyld hvis jeg fik formuleret mig forkert, jeg forstår virkelig godt jeanett bliver vred og frustreet.
    over den måde han behandler hundene på.
    Det jeg mener er at jeg synes hun handlede flot ved at fjerne hundene fra ham, at hun tænkte, personligt var jeg kørt så meget op at hundene også vil være blevet bange for mig.
    At han skal have rent besked ja helt klart, men jeg tror ikke han havde forstået det.
    Jeg tror ikke det handler om hans ego, men om hans manglende forståelse. Og jeg forstår også godt hvis jeanett har lyst til at give ham sådan et møgfald, men mon ikke sådan en mand har fået møgfald nok, og mon det har hjulpet : (
    Jeg ved godt at så kommer man ud med det, men der er tingene jo sket, og hvis han intet lærer så det nok ikke sidste gang det sket, så hellere tænker over hvad man skal gøre næste gang. Og give sig selv lov til at være vred.

• #27   12. mar 2011 Ej en medløber -

Ja, vi har jo hundene som vi synes bedst. Jeg er 100% græsk-katolsk over hvordan mine hunde er overfor mine gæster og fremmede i det hele taget.

De skal bare kunne fungere i min flok - og så skal de kunne (lide at) arbejde, når vi er på træningspladsen.

Udover det, må de stort set gøre som de lyster.

• #28   12. mar 2011 Enig med Ej en medløber smiley

Præcis, jeg slæber ikke min hund med hjem til folk der ikke vil have det, det respektere jeg fuldt ud.
    Men i mit hjem er min hund her altså og det må folk leve med. smiley
    Kan de som Ej en medløber skriver ikke finde ud af at behandle dyr ordentlig, er de altså heller ikke velkommen her.

• #29   12. mar 2011 - IPO - , Nej, historien meldte selvfølgelig ikke noget om at han selv ville have hundene ind smiley
    Både min mormor, hendes mand og morfar har haft hunde i mange år. Min mormor og hendes mand (vi kalder ham bare V.) har også stadig hund i dag.
    Så det er egentlig ikke fordi nogen af dem "ikke-hundemennesker", hvis du kan følge mig? smiley

Camilla, jeg tror også at det er for fredens skyld at mine forældre ikke sagde noget, men det er bare stadig ikke i orden i min verden.

Tinna, det var dog ubehageligt at folk ikke forstår at hunden faktisk kan have ondt og derfor skal der tages nogen hensyn.

Jeg har aldrig kunne døje min mormors mand, men taler pænt til ham for husfredens skyld, men denne opførsel er simpelthen ikke acceptabel! Og så hans svar "jeg gjorder jo ikke noget"... ARGH! Gamle nar!!

• #31   12. mar 2011 Hanne L -

*GGGGGGGGGG*

• #32   12. mar 2011 Jeanett -

Jeg kan sagtens følge dig - hundefolk af den "gode gamle skole hvor hunde og børn skulle ses men ikke høres" .. puha .. godt at visse ting ikke forbliver uændret ;))

• #34   12. mar 2011 Ej en medløber -

Ja, jeg kan så ikke bruge en hund til noget hvis den ikke kan arbejde .. så er dens omgang med fremmede, gæster, handicappede børn eller voksne for mig ligegyldigt og meningsløst ...

• #35   12. mar 2011 Igen meget enig med EJ en medløber.
    Det er virkelig vigtigt for mig at min hund fungere blandt mennesker, både folk den kender og fremmede.
    Og derfor os vigtigt den kan begå sig når der kommer gæster.

• #36   12. mar 2011 Maj-Britt -

100% enig i dit sidste indlæg smiley

• #37   12. mar 2011 Ej en medløber "smiler"

Jeanett, tro mig det der er bestemt heller ikke i orden i min verden, blev rimelig trist da jeg læste han selv har hund.

• #38   12. mar 2011 hadde en kamerat som hadde været mange ganger på besøg , så skulle vi grille hjem hos mig . han kalder på hanhunden , kæler ham lidt i nogen fa minutter og min hanhund sitter pent vedsiden af ham på terrasen , så pludselig tar ham Phoco i nakkskindet og dræger ham vækk...

jeg blev sååå sur da jeg har aldrig taget fat i nakkskindet på mine hunder og spurgte hvad f.. han lavet , hans svar var at ham ikke giddet kæle med ham mere og skulle have man vækk... så sagde jeg ; da kan du da bare bede ham at lægge sig ned ...

ham fik blive den dagen , men hundene blev med mig på toalette når jeg skulle det da jeg ikke ville have mine hunder skulle være alene med ham... og Nej ham kommer ikke hjem hos mig mere...

• #39   12. mar 2011 Ej en medløber -

Nu læser du ting jeg ikke har skrevet.

Jeg skriver IKKE at den ikke kan arbejde hvis den er social - jeg skriver at jeg er LIGEGLAD med hvordan den gebærder sig overfor fremmede, mennesker, dyr osv osv HVIS den ikke gider / evner at arbejde.

Og en politi - og en IPO hund er ikke sammenlignelige størrelser .. sådan ret groft sat op.

• #41   12. mar 2011 jeg tar også og lukker hundene inde på soverom hvis det kommer mennesker som ikke er glade i hunde og hvis de har børn med som ikke er kendt med hunde osv..

men nu er det mest hundevandt mennesker som kommer på besøg til mig og skjedent børn...

• #42   12. mar 2011 maj-britt, men man kan jo godt være glade for hunde, men ikke vide hvordan man skal behandle dem.

• #44   13. mar 2011 Sikke da noget!!

Jeg har desværre også en svigerinde der ikke kan lide Rico ( hun er selv vokset op med hunde og hendes forældre har stadig hund). Hun både slår og sparker ham hver gang han kommer i nærheden af hende. Spørg lige om mor her bliver gal?
    Vi har haft rigtig mange konflikter på det punkt og gudskelov har jeg mine forældre på min side. De kan heller ikke have det og min mor holder gudskelov heller ikke mund, men hun fatter det bare ikke..... Dumme tøs!

• #46   13. mar 2011 Maj-Britt genialt svar : )

• #47   13. mar 2011 Gitte sådan en tøs var på ingen måde velkommen i mit hjem !
    Der er INGEN der slår eller sparker min hund, eller så meget som overvejer det!

• #48   13. mar 2011 Nu har jeg ikke læst hele tråden, så undskyld hvis jeg efterhånden er off topic smiley

Men havde det været Elton, er jeg bange for mormors mand havde været næseløs...
    Det du beskriver er da LANGT over enhver hunds grænse for opførsel fra fremmede, jeg tænker det på mange hunde vil virke direkte provokerende eller angst fremkaldende..

Min hanhund er højt gearet og har meget let til stress, han reagerer på situationer han ikke kan overskue med agression, -forsvar, men han stoler 100 % på mig.
    Så det jeg forventer af enhver som selv gerne vil hilse på ham, er at de siger fra, til MIG!

• #49   13. mar 2011 Nu er jeg så heldig at der normalt kun kommer hunde mennesker i mit hjem, den eneste jeg kender der ikke er hundemenneske er min onkel og han har lært at hvis han vil komme må han finde sig i hundene og behandle dem ordenligt ellers bliver han smidt ud og kommer ikke ind igen, han har dog aldrig brugt vold eller lign imod dem, han drillede dem "bare" hvilket jeg ikke vil finde mig i og det har han lært nu og er faktisk blevet sød ved dem nu.

• #50   13. mar 2011 når jeg har gæster siger jeg altid, mine hunde SKAL være her, i må være her.

• #51   13. mar 2011 Jeg var blevet stiktosset det er helt sikkert. Men min hund ville være lukket væk eller være blevet hjemme i sådan en situation så det vil ikke ske.

Jeg lukker Kia væk når der kommer gæster medmindre disse specifikt beder om at få lov at snakke med hende. Så bliver de advaret om at hun jo er stor og hilser voldsomt. Jeg er der HELE tiden så jeg kan kontrollere situationen.

Forlader jeg af en eller anden grund rummet tager jeg Kia med :o)

Her er jeg pylret. Jeg vil ikke udsætte Kia for dumme oplevelser hvis det kan undgåes så hun kommer ikke til at omgåes mange ikke-hunde mindede folk.

• #52   13. mar 2011 Mine hunde blir lukket ud i hundegården med et ben,når folk kommer i pænt tøj,når de ikke er trygge ved hundene og når OLiver har legekammerater på besøg.. De hygger sig og jeg skal ikke ha øje på hver en finger..

De vil nemlig gerne sidde på skødet,og nusses hele tiden,de færreste der gider ha 3 rottweilere på skødet..

Normalt får de lov til at hilse og så blir de bedt om at ligge sig i gangen.. Er vi i stuen,ja så gir det sig selv,da de har adgang forbudt dertil..

Samt folk må gerne,sige slut når de ikke gider kæle dem mere,hvis ikke jeg har bedt dem smutte inden..

Yderlig skal min søn høre efter alle, hvis han er igang med narrestreger,når vi er ude.. Jeg kan være på toilettet,eller udenfor,igang med en hund på banen..

Så er det fint med mig,at de siger fra på mine vegne..

Selvfølgelig skal ingen ta fat,det gør kun jeg smiley

• #54   13. mar 2011 Der er ingen, der skal håndtere min hund ud over mig selv og min mand.

Til gengæld viser vi de gæster, der ikke bryder sig om hunden, det hensyn at lukke den væk, når de er der. For alle parters skyld.

• #55   13. mar 2011 Altså vores hunde er også lukket væk når der er gæster og nogle gange når der er kommet ro på situationen kommer de ind. Nogle gange kommer de også i hundegården. Bare fordi at jeg selv syntes at mine hunde er fantastiske behøves hele min omgangskreds ikke at syntes det og de er stadig velkomne i mit hjem.

• #56   13. mar 2011 Tinna, hvordan kan man dog få sig selv til at SMIDE en hund ned, der sniger sig på skødet og vil nusse????? Det forstår jeg bare ikke og så såkaldte hundemennsker til træf:( Stakkels Lilly, hvis man ikke er interesseret i at snakke med hende, kan man vel sætte hende stille og roligt ned igen...altså nogle mennekser:((((

• #57   13. mar 2011 Nu som medløber DKK snob. .
    Nu kommer hun faktisk heller ikke i mit hjem. de bor ikke i nærheden af os og når vi ses er det hos mine forældre. Det er ofte til familie middage, hvor vi har hunden med, fordi han ikke skal være så længe alene hjemme.... Min hund får ikke lov at være alene med "tøsen". Han er under opsyn fra mig og min mor hele tiden, når hun er der!!!
    Det hele startede efter deres datter begyndte at gå, men min hund er simpelthen så sød over for børn i alle aldre, så han ville aldrig nogensinde gøre hende noget.... datteren er så glad for min hund, så hun render efter ham hele tiden og jeg tror det er det svigerinden ikke kan klare, for så får HUN jo ikke opmærksomhed fra datteren. Ja, hun er den type der skal bekræftes hele tiden og hele tiden kommer der " ej, se hende nu", "gud nu siger hun det..." osv fra hende om datteren, men jeg tror nu nok hun opdagede i februar at MIN hund rører man ikke *ggg*

• #58   13. mar 2011 Rie: Jeg er helt enig. Jeg synes også det er helt grotesk - men det er ikke kun én person der har gjort dette, men flere, som synes at hun skal skubbes eller nærmest kastes ned fra bænken og på jorden, når hun kommer hen til dem.
    Og da jeg én gang så at hun fik sit "det gør ondt" ansigt og begyndte at trisse trist hen til mig, så blev jeg sur og gik hjem.

Havde ellers lige stået og fortalt dem at Lilly havde haft 14 dage på smertestillende og hun var ved at komme ovenpå.

• #60   13. mar 2011 Ej det er overhovedet ikke okay, forstår godt du blev rasende Jeanett !!.
    er enig med jer der synes det er fordærdeligt, og enig med det i at hvis man har gæster der er bange for hunde skal man lige holde dem eller lukke dem ind et sted smiley

Vi har nogle gange en familie på besøg hvor drengen på 12 år er frygtelig bange for hunde, han har besvimet ved synet af en stor hund smiley - så hvergang de kom på besøg holdte jeg lige Vaks så han roligt kunne gå ind på værelset smiley

Kommentér på:
Andres tag på din hund

Annonce