{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Min hund går amok! {{forumTopicSubject}}

Okay, en smule clickbate, men min hund på fem er ude af det blå begyndt at gå på loftet når vi ikke er hjemme (noget vores hunde ALDRIG gør, og heller ej har lov til). Desuden har han et par gange også tisset i sengene og ødelagt puder? Kato (hans navn) har ellers aldrig været en hund der har bidt i vores ting, ej heller tisset indenfor (vores anden hund kan godt finde på at bide i ting, men han er også kun lige blevet to år) Jeg syntes at det er en meget mærkelig opførelse, og er en smule bekymret smiley Hvad tænker i at grunden kunne være til hans nye opførelse, og har i evt. tricks til opdragelse?
Ps. Han prøvede ligeledes at gå med min søster ovenpå forleden, så det er ikke noget han kun kan finde på når han er alene.
Mvh Signe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund går amok!
  • #2   20. okt 2017 Jeanette O - Tak for svaret, men tror dog ikke at de har en konflikt. Vores anden hund ville havde fulgt efter ham (da han efteraber alt det den store gør) op på loftet, hvis det ikke var fordi at han havde faldt ned af trapperne engang da han var lille hvalp, og nu ikke tør at gå på dem. Desuden har deres opførsel ovefor hinanden heller ikke ændret sig, så det lyder meget mærkeligt hvis det var tilfældet? Men jeg vil prøve at holde øje smiley

• #8   20. okt 2017 Han er fem smiley I det daglige har de deres rutine med en god lang tur om morgen, små ture ude om dagen (vi bor på en stor gård hvor de har masser af plads til at løbe rundt, når de ikke er ude at gå tur) og så en lang tur før aftensmad, og en lille inden sengetid. Desuden leger de selv meget med hinanden i løbet af dagen. Men når vi ikke er hjemme, så slapper de af og sover. I weekenden plejer vi at tage dem med ud i en skov eller på stranden, for at opleve noget andet. Vi har haft hunde siden jeg blev født, og de er altid blevet vel stimuleret. Han har dog noget med sine forben, så han må heller ikke lege for vildt eller gå på for mange trapper eller klipper. Jeg må lige holde øje med hans blære smiley

• #9   20. okt 2017 Den anden hund er 2 år. Før vi fik ham var Kato alene hjemme, og der har heller ikke været problemer før?

• #11   20. okt 2017 Han er en meget selvstændig (til tider stædig) og rolig hund. I forhold til at han kun er fem, så har han altid opført sig som en gammel hund. Derfor kom det meget bag på mig da det gik op for mig at det var ham som havde øddelagt puder osv, da det er vores anden hund på to som er en kæmpe energibombe, og let kan komme til at kede sig hvis han ikke bliver stimuleret mentalt og fysisk

• #12   20. okt 2017 At tisse i senge (og bløde overflader generelt) er et tegn på blærebetændelse, så det ville jeg først og fremmest få tjekket.

Jeg ville oppe den mentale stimulering også - Men tror ikke det er derfor han tisser i senge.

• #13   20. okt 2017 Du skriver at han har noget med forbenene ?
    Hvad er det han har ? Har han smerter ?
    Og ja, få ham tjekket for blærebetændelse og forbenene samtidig.

• #14   20. okt 2017 Det er sommetider nogen sjove billeder man får på nethinden herinde .... smiley

.................... " min hund på fem er ude af det blå begyndt at gå på loftet når vi ikke er hjemme " .............................. Ha ha ....

Håber ikke den har beskidte poter ..... smiley smiley smiley

Sorry ... ku' ik' la' vær' .... smiley

profilbillede
  • #18   20. okt 2017 Mange tak for jeres kommentarer, og sjove billede smiley Selvom jeg mener at han er fint stimuleret mentalt, vil jeg da hellere end gerne stimulere ham endnu mere. Hvordan stimulerer i jeres hunde bedst (mentalt)? Vil nemlig gerne have ideer!

profilbillede
  • #19   20. okt 2017 Hvad laver du af mental stimulation med ham nu?

• #20   20. okt 2017 Vi benytter os mest af lege hvor de skal bruge deres luftesans, for at finde frem til gemte ting

• #22   20. okt 2017 Man kan også inddrage dem i husarbejdet. Lære dem at samle alt op der ligger på gulvet, og aflevere det. Eller at smide deres legetøj i en dertil indrettet kurv etc. Men det kræver man har energien til at have dem rendende i vejen, mens de "hjælper". Der kan man også træne afdækning, luk/åbn døre, alm. lydighed, sid pænt, giv pote etc.
    De kan hjælpe i haven, fjerne pinde/grene, bære ting, fx. haveredskaber etc.

Det gør det hele lidt sjovere, hvis man har tid til det smiley Derudover styrker det tilliden mellem hund og ejer, og hundes selvtillid, når den løser opgaver (og får ros).

• #24   22. okt 2017 Binde knuder op på viskestykke for at få godbidderne
    Lær cirkus-tricks som manden herhjemme kalder dem. De tjener intet formål, andet end at køre Ziva træt og knytte os tættere sammen igennem leg. Har set nogle ejere herinde hvor deres hunde kan 100 tricks smiley men det er en god mental stimulering, og mig bekendt elsker 10/10 hunde at lære nye tricks. Er i tvivl om Ziva elsker at lære noget nyt, eller om hun bare elsker at der kommer godbidder ud af at lære det smiley

Saml legetøj sammen i haven og huset og aflevere det i kurven? Det er hurtigere at rydde op uden hund, men sjovere med hund.

Vi er ved at træne hende i, at samle ting op jeg taber og finde mine bilnøgler. Jeg har også overvejet DCH søgehold udover at hun går til jagttræning.

Praktisk talt alt andet, end bare at kigge ud i horisonten mens du går tur med hunden, øger den mentale træning.

Det kan praktisk talt ikke gøres forkert

Kommentér på:
Min hund går amok!

Annonce