Min hund går amok! {{forumTopicSubject}}
Okay, en smule clickbate, men min hund på fem er ude af det blå begyndt at gå på loftet når vi ikke er hjemme (noget vores hunde ALDRIG gør, og heller ej har lov til). Desuden har han et par gange også tisset i sengene og ødelagt puder? Kato (hans navn) har ellers aldrig været en hund der har bidt i vores ting, ej heller tisset indenfor (vores anden hund kan godt finde på at bide i ting, men han er også kun lige blevet to år) Jeg syntes at det er en meget mærkelig opførelse, og er en smule bekymret Hvad tænker i at grunden kunne være til hans nye opførelse, og har i evt. tricks til opdragelse?
Ps. Han prøvede ligeledes at gå med min søster ovenpå forleden, så det er ikke noget han kun kan finde på når han er alene.
Mvh Signe
jan 2016
Følger: 21 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 19
jan 2016
jan 2016
jan 2016
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
Jeg ville oppe den mentale stimulering også - Men tror ikke det er derfor han tisser i senge.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.499
Hvad er det han har ? Har han smerter ?
Og ja, få ham tjekket for blærebetændelse og forbenene samtidig.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
.................... " min hund på fem er ude af det blå begyndt at gå på loftet når vi ikke er hjemme " .............................. Ha ha ....
Håber ikke den har beskidte poter .....
Sorry ... ku' ik' la' vær' ....
jan 2016
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
jan 2016
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
De kan hjælpe i haven, fjerne pinde/grene, bære ting, fx. haveredskaber etc.
Det gør det hele lidt sjovere, hvis man har tid til det Derudover styrker det tilliden mellem hund og ejer, og hundes selvtillid, når den løser opgaver (og får ros).
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
Lær cirkus-tricks som manden herhjemme kalder dem. De tjener intet formål, andet end at køre Ziva træt og knytte os tættere sammen igennem leg. Har set nogle ejere herinde hvor deres hunde kan 100 tricks men det er en god mental stimulering, og mig bekendt elsker 10/10 hunde at lære nye tricks. Er i tvivl om Ziva elsker at lære noget nyt, eller om hun bare elsker at der kommer godbidder ud af at lære det
Saml legetøj sammen i haven og huset og aflevere det i kurven? Det er hurtigere at rydde op uden hund, men sjovere med hund.
Vi er ved at træne hende i, at samle ting op jeg taber og finde mine bilnøgler. Jeg har også overvejet DCH søgehold udover at hun går til jagttræning.
Praktisk talt alt andet, end bare at kigge ud i horisonten mens du går tur med hunden, øger den mentale træning.
Det kan praktisk talt ikke gøres forkert
Min hund går amok!