{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

palle h
palle h
Tilmeldt:
2. aug 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Erfaring med hund der sørger over tab af bedste ven(anden hund) {{forumTopicSubject}}

Hej Brugere/hundevenner.
Vi har for små 3 uger siden mistet vores gamle hund som blev 16 år... Ud over ham har vi en tæve på 4 år, som er vokset op med Pluto, som han hed... Tæven Sussi, fik lov at sige farvel, både inden og efter han døde...Han blev meget syg og måtte derfor aflives...Hun var med til begravelsen.. Nu her 3 uger efter, når hun går ud i haven for at tisse, løber hun direkte hen til graven og sætter sig..Der bliver hun til vi kalder på hende...Hun spiser næsten intet og er generelt meget stille..(hun er normalt en hun med krudt i)
Vi gør alt for at hun ikke skal føle sig alene..Hun er med ude at handle, hun er med i bil hver gang vi skal noget. Vores arbejde tillader os at tage afsted, når vores ældste barn har skolefri, så hu er aldrig alene.. Hun kan frit færdes i hele huset, og sover ved vores 10 årige datter om natten...I hendes seng ! ! Er her nogen som har oplevet lign..med deres hund? Vi overvejer at anskaffe os en hund mere, så hun ikke føler sig "alene" men vi er lidt usikre på om det er løsningen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med hund der sørger over tab af bedste ven(anden hund)
  • #1   23. jun 2012 Jeg har været det samme igennem med min tæve som du beskriver her for 1 lille års tid siden. Hun blev også meget stille og spiste mindre. Hun fik som jeres ekstra opmærksomhed, var med alle de steder det kunne lade sig gøre og livede også op igen efter noget tid.Men jeg har hele tiden kunne mærke på hende hun manglede en bofælle og det fik hun så for 3uger siden da vi også var klar igen. Det er tydeligt hun er glad for dette selvom han er teenager og kan være en pestilens en gang i mellem.. :O)

  • #2   23. jun 2012 sorg tager den tid som sorg tager for alle individer

  • #3   23. jun 2012 Da vores gamle familiehund skulle aflives, havde vi den yngre hund med til dyrlægen, og fik lov til at se ham efter han var blevet aflivet, som jeres.. Det var som om at da hun så ham, så vidste hun godt hvad det betød, og hun har ikke ledt efter ham siden.
    Hun fik også ny ven et lille stykke tid efter som hun elsker meget smiley


  • #4   23. jun 2012 Vores yngste hund,cavalier king charles, døde i marts,fuldstændig uventet,den anden,hans mor,blev stille og "krøb ind i sig selv",kun når vi gik tur med hende trak hun alt hvad hun kunne når hun så en anden hund--før i tiden ignorerede hun andre,havde nok i sin egen medhund.
    Så lånte vi søn og svigerdatters 2 chihuahuas,det livede hende op,for den ene af dem har hun aldrig kunne lide ;-)),men hun kom da ud af sin skal,vi har så beholdt den anden,da den trivedes bedre hos os ude på landet.
    Vi får så en ny cavalierhvalp til slutning af september og så bliver der i hvertfald liv i huset igen og den lille nye får så 2 "tanter" til at opdrage sig.
    Jo hunde kan afgjort sørge og føle sig alene og det kan sagtens tage tid førend de kommer over det,jeg tror,at det er fordi de egentlig er flokdyr og så lige pludselig, så er de helt alene,det er det sociale i det med en anden hund,og så kan vi tage dem med og aktivere dem alt det vi kan,men det er slet ikke det samme.


  • #5   23. jun 2012 I skal kun få en anden hund hvis i selv er klar til det og har lyst. Ellers vil jeg anbefale jer at tage nogle steder hen hvor hun kan snakke/møde andre hunde. I kan evt starte til træning med hende så hun får nogle nye hundevenner(og hvor det er de samme hun møder igen og igen). Og ja som det andre skriver sorg tager tid også for en hund, men derfor behøver I ikke at få en mere, så længe I sørger for at hun møder artfæller.

  • #6   23. jun 2012 Min var et par måneder om at vænne sig til at den gamle ikke var mere.... Hun så ham også efter han blev aflivet og så han blev begravet i haven, men hun går stadig en stor bue udenom der hvor han ligger.
    Nu har hun så selvskab af den "lille" laban og tror hun sommetider ønsker hende langt væk pga alle hendes unoder !!


Kommentér på:
Erfaring med hund der sørger over tab af bedste ven(anden hund)

Annonce