Erfaring med at flyve med hund {{forumTopicSubject}}
Jeg har efter lang tids søgen, fået tilbudt et job Rigtig spændende stilling, med gode muligheder for en nyuddannet, stillingen er i England. Nu starter planlægningen jo så og min gravhund skal selvfølgelig med! Jeg er så stødt ind i det problem, at man ikke må have hund med i kabinen til England. Dette har han prøvet til Frankrig og tog pænt. Nogle firmaer kan tilbyde at tage hund med som cargo, men det er jeg ikke sikker på jeg er tryg ved! Er der nogen her der har fløjet sin hund som cargo og har nogle erfaringer? Eller ville i tage turen i bil og over kanalen fra Frankrig, det er nok det jeg selv er mest til, lige nu.
Hilsen en meget glad, men lidt presset hundeejer
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Grundig aktivering og luftning inden turen er nok for de fleste. Andre hunde kan have behov for et beroligende middel eller fx DAP.
sep 2016
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12
Jeg er helt uviden, er der en dyrlæge med dem? Det jeg havde læst mig til, hos Norwegian, lød som om de blev smidt i lastrummet og overladt til sig selv. Og det synes jeg ville være meget ubehageligt!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Da jeg undersøgte det i 2010 kostede det omkring 8000 kr at få 4,5 kg hund over.
Jeg havde kørt, hvis du på nogen måder har mulighed for det. Det er både billigere og mere trygt for hunden.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Vælg de store velrenomerede luftfartsselskaber, ikke lavprisvarianterne - kunne være mit bud.
At jeg så altid ville vælge at køre i stedet for flyve, det er bare min mening. Ingen hunde forstår et klap af, hvad der sker omkring dem på flyveturen, og nogle bliver bange, andre tager det roligt, men det ved man ikke før skaden er sket. Jeg vil kun flyve med hund, hvis andet ikke er muligt!
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 64
jeg har endnu ikke fundet et flyselskab, der vil tage min hunde med...
så vis du finder et selvskab der vil flyve til England... vil du så ikke holde mig opdateret..
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
nov 2008
Følger: 9 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 64
og der var deres svar nej...
pga. det var til England..
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
sep 2016
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 12
Håber det kan hjælpe de af jer, der overvejer at tage hund med til England
Erfaring med at flyve med hund