Erfaring med at flyve med hund? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg vil rigtig gerne høre hvad I har af erfaringer med at flyve med jeres hunde? Og her tænker jeg altså dem, der skal sidde nede i lastrummet.
Min kæreste og jeg er helt vilde med at rejse, og vi synes naturligvis det kunne være hyggeligt, at have Bodil med - det letter jo også det praktiske i forbindelse med pasning, hvis vi skal afsted.
MEN, jeg vil KUN tage hende med, hvis hun også får noget ud af det, og synes det er spændende og sjovt.
Hvad er jeres erfaring med at hunde flyver og sidder i bur nede i lastrummet? Er det bare mig der er pylret, når jeg synes det er HELT VILDT synd for hende, at skulle sidde dernede helt alene?
Hun er 7 måneder nu, og jeg er meget i tvivl om, hvornår/hvordan vi kan vende hende til at flyve, hvis hun skal med en dag?
Hun er fransk bulldog og meget vant til forskellige lyde og trænet fra lille, til at håndtere nye oplevelser/udfordringer, så hun er bestemt ikke bange af sig! Hun er meget nysgerrig af sind, men ville self. være ude af sin 'comfortzone' i et lastrum uden os.
Jeg hører gerne både gode og mindre gode historier samt tanker omkring det at flyve med jeres hunde - hvorfor eller hvorfor i IKKE har lyst til det.
Alle perspektiver hjælper, da jeg virkelig er i tvivl om det er noget vi skal/kan gøre.
sep 2014
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 579
jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 218
Men jeg har aldrig prøvet det så jeg taler i blinde synes bare når man ser på tv de der halvdrugget dyr som bliver udleveret til ejer
Vi har selv talt om ferie med hund, men så bliver det køretur og campingvogn
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Synes det er unødigt stress at udsætte hunden for, for 1-2 ugers ferie
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.132
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 196
Jeg vil mene at man godt kan tage et dyr max 8 kg med i flyveren, så du kan liiiige nå det før Bodil bliver større
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.408
Jeg ville tage på ferier, og hygge mig, uden at skulle tage hensyn til min hunds behov i et fremmed land (og med en fransk er temperaturen jo også ret vigtig at tage hensyn til) i kan ikke se mange ting fordi i har hund med, og hvad får hun ud af at sidde i en ferielejlighed en uge?
Lad hunden være hjemme
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
sep 2014
Michelin: Man kan tage 8 kg med, det er altså dyr, taske og vand der alt i alt må veje 8 kg... Bodil vejede vist 7,8 (og ikke 7,6) sidst min kæreste vejede hende, så det kan vi vist godt droppe
Obsternasig: Nu havde vi jo ikke tænkt os at tage hende med til hverken New York eller Disney World - men hvis vi fx skulle på afslapningsferie i feriehus med en masse gode bøger kan hun jo snildt være med hele tiden. Jeg kunne da aldrig drømme om at tage hende med, hvis jeg vidste at vi skulle rende på sightseeing hver dag fra 9-21...
Louise: Det lyder frygteligt... jeg har faktisk, da jeg arbejdede i lufthanven i Kbh, hørt om en kat, der kom hjem stivfrossen, fordi de havde glemt at tænde for varmen nede i lastrummet Stakkels kat...
Einstein: Det kunne jo være genialt, men jeg har desværre ikke hørt om det nogle steder. Det selskaber jeg læser om det hos, accepterer kun de 8 kg inkl. alt, hvis den skal med op i kabinen. Det kan dog undre mig, nu hvor man fx også har sikkerhedsseler til hunde, at jeg ikke må købe et passagersæde og plante hende på det, der ville hun jo bare lægge sig til at sove, når nu jeg sad ved siden af hende.
jan 2014
Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 1.132
personligt vil jeg hellere have Pixie passet i en pension af en der ved hvad hunde kræver og har tiden til at give dem det, fremfor nogen jeg bare syntes er søde
det er ikke lige møntet på dine forældre mere et generelt svar til din kommentar om at du ikke vil have bodil i pension..
sep 2014
dec 2012
Men jeg synes da at planen om en ferie for Bodil hos bedstemor og bedstefar lyder som en god ide hvis det er andet end en bog-afslapningsferie -og sådan nogle kunne vel i realiteten måske ligeså godt holdes i køreafstand? for så tror jeg bestemt Bodil ville nyde det.
sep 2007
Der er mange mennesker der er bange for hunde eller allergiske
Men tror nu også at Bodil har mere glæde af en uge hos mormor og morfar
Mine har altid hygget sig når de er blevet passet
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.786
De er dog i kabinen.
Men jeg har en kammerat, som har en Fransk Bulldog.
Den er altid med, han han rejser Europa rundt.
Den er lige som din for stor til kabinen, så den kommer i lastrummet.
I lufthavnen afleverer han den i en speciel skranke.
Der kommer så en mand og henter den, og sørger for at den kommer ud til det rigtige fly og bliver sat i et opvarmet lastrum.
Når de lander, kommer der igen en mand/kvinde og henter hunden og afleverer den direkte til dig.
Dvs at det er ET menneske, der har ansvaret for at hunden kommer roligt og sikkert til og fra flyet.
Det er rigtigt, at der har været mange grimme historier om både hunde og katte, men jeg tror (og håber) det hører fortiden til.
Min kammerats hund har jeg selv været med til at modtage efter en flyvetur, og den havde ikke lidt overlast, det er stensikkert.
Det skal dog siges, at det er en psykisk stærk hund.
dec 2012
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Så sent som i sommers var der en hund, der døde pga. hedeslag/fordi den ikke fik vand nok, og det samme skete sidste sommer - og er sket flere gange før.
Det er forskelligt fra flyselskab til flyselskab, men mange steder er der IKKE opsyn med hundene i fragtrummet. Og vælter en hund vandet eller det vælter måske i.f.m. at kassen bliver lastet, så har den altså ikke noget drikkeligt under flyveturen.
Der er et meget højt støjniveau i en lufthavn, hunden lider under trykket, hele situationen er ukendt for den, i værste fald får du en hund, der går helt ned på det psykisk.
For mange hunde vil en sådan transport i det hele taget være et mareridt, så jeg ville kun tage en hund med i fly, hvis det var absolut nødvendigt.
sep 2014
Jeg kender også folk som er bange for hunde, og det er altså ikke min erfaringen at det har noget at gøre med størrelsen - MEGET mere sindet! Kender et par stykker som HADER chi's fordi de mener de er hidsige - men ikke har problemer med store rolige hunde.
sep 2007
Der er da stor forskel på om den ligger på sædet, og fælder (og evt savler og tisser)
Og kan nå personen på det tilstødende sæde, det må da ikke være superfedt at have fået sædet ved siden af hvis man er rædselsslagen for hunde
Og så at være lukket inde i en transportbox
sep 2014
sep 2014
Sender hende ned til dig når vi skal rejse ha ha ha ha ha ha
sep 2014
Desuden får man altid et vinduessæde og det tilstødende, når man har hund med i kabinen (har arbejdet i CPH!). Og hunden skal så være på det mod vinduet. Det er delvist fordi man ikke ønsker at nogen skal blive sat ved siden af en hund, de ikke kan lide og delvist af sikkerhedsmæssige årsager: Der skal ikke sidde en hund i vejen hvis man skal ud af flyveren i en nødsituation
Og: sæder hvor det har siddet hunde i tasker bliver rengjort efter andre procedurer end de alm - netop for at fjerne allergifremkaldende spor. Man har lavet prøver som viser, at der er mindre 'hund' tilbage på et rengjort sæde, efter den har siddet der UDEN taske, end hvis en med hundehår i trøjen/på bukserne har siddet i sædet og det bliver rengjort almindeligt... så der er vist grænser for hvor sart man med rette kan være. Hvis man dør af at have et hundehår i en kabine man skal sidde i, skal man nok ikke vælge at flyve med 200 andre potentielle hundejere
sep 2007
Det er ho bare min holdning
Men kan da se på mine bilsæder hvordan de ser ud af netop min franske og det kan IKKE støvsuges af
sep 2007
sep 2014
Det kan da være det samme som at der har siddet en hund før dig
Mht. tisseriet er det vel ikke hjerne kirurgi at sige, at passageren skal medbringe noget underlag der skal lægge på sædet? Eller simpelthen bare give mega bøder, som skal finansiere rengøringen, hvis den tisser på sædet? Lige som at brække sig i en taxa - har hørt det også gør ondt på pengepungen
sep 2007
Og jeg kan godt forstå (allergiker eller ej) at flyselskaberne ikke vil den ekstra rengøring som både hundehår og evt andre efterladenskaber kræver
sep 2014
sep 2007
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
,burene væltede,de stod ovenpå hinanden
.
De blev afleveret,der hvor "normale" passagerer,altid kommer ud,.og lige pludselig,hørte alle vi,der skulle hente de her hunde,efter en flyvetur fra grækenland,et brag.
alle burene,med hundene i væltede.
de stakkels kræ,gøede,pivede,græd.
,og ALLE både hundemennesker og ikke hundemennesker,blev henholdsvis vrede,angste og kede af det på hundenedenes vegne.
den ankomst glemmer jeg aldrig.
Jeg vil aldrig,sætte mopsen i et lastrum.
skal jeg på ferie med mopsen,ja,så skal han tabe sig,og jeg betaler gerne for et ekstra sæde for ham.Han skal aldrig,sidde i et bur i et lastrum,og føle sig usikker,selvom,han er psykisk stærk.Det er et lastrum med støj,og et dumt metalbur.
så hedder det pension
hilsen
vibeke
Erfaring med at flyve med hund?