{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Er lidt nysgerig {{forumTopicSubject}}

Hvor tit vac. ( også rabies ) i jeres hunde ??.... Jeg har altid gjordt det hver år..... Men nu er der jo kommet nye regler og jeg har haft en længere diskution med min dyrlæge da begge mine tøser har fået de 2 gange rabies vac. de ifølge de nye regler skal havde for at man kan vente 3 år med den næste... Men nu påstår hun at de 2 først skal havde været lige på dato ellers gælder det ikke, så jeg vac. troligt Dina for Rabies igen.... Men nu står jeg snart at skal havde Nida Vac. Og jeg kan altså ikke tro hun har ret i at det skal værre på dato, har på fornemmelsen at det bare er for at tjene penge.... hun anbefaler også at man stadigvæk vac. sin hund hvert år med den almindelig vac. Men den skulle jo også ifølge reglerne gælde mere end et år...... så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i andre gør og hvad jeres dyrlæger siger.

God weekend til alle

Fra mig og Tøserne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er lidt nysgerig
  • #1   11. feb 2005 Hej Gitte,
    Min dyrlæge siger, at det kan man selv bestemme :o)
    Men jeg vacc. mine drenge hvert år. Dette fordi de færdes så meget blandt andre hunde og på fremmede teræn. Jeg tør ikke tage nogen chancer. Samtidig får vi så et ordentligt dyrlæge check - det skal de jo have alligevel mindst en gang årligt :o)

• #2   11. feb 2005 Min Mille bliver også vaccineret hvert år. i klubben hvor vi træner er der krav om at hunden mindst at vaccineret hvert 2. år.

Da vi snakkede med vores dyrlæge om, om vi skulle tage hvert 2. år, sagde hun at det var helt op til os selv! Vi blev dog enige om vi ville hvert år *S*

Mille bliver ikke vaccineret lige på dato, men i samme måned som foretaget sidst, ca. Det vil altså sige at hvis hun blev vaccineret i april, så bbliver hun også vaccineret i april-maj måned igen :o)

Jeg håber det er til forstå *S*

• #3   11. feb 2005 Det gør vi også - datoen kommer sig ikke så nøje bare det er inden for samme måned :o)

• #5   11. feb 2005 Der er kommet en ny vac til hunde der holder i 2 år, så min blir vac hver andet år men kommer stadig til det årlige tjek for at sikre mig der ikke sku være noget i vejen...

• #6   11. feb 2005 Rabis hvert år til mine da jeg tager til Tyskland.
    Og alt der er nødvendigt - chekker ofte der ikke er hundesyge i "mit" område :o)

• #7   11. feb 2005 Takker for svarerne :o))
    Det var også meningen at jeg ville til at vac. Nida & Dina hvert andet år. Ved ikke om i der har svaret har læst det der står i det nye blad Hunden med hensyn til de nye vac. regler. det er bla.det med at hvis man har vac. sin hund mod rabies 2 år i træk kan man vente 3 år med den næste.... Og LAILA det gælder også til udlandet, hvilket overraskede mig lidt.

• #8   11. feb 2005 Undskyld ikke alle lande men inden for EU.

• #9   11. feb 2005 Hejsa May-Britt..... Jeg er heller ikke medlem af DKK så jeg har ikke selv bladet, men den kennel hvor jeg købte Nida, har sendt artiklen til mig pr mail..... Kunne du forøvrigt bruge den side jeg sendt til dig ??... Kigger lige ind på den side du lige har skrevet linket til :o))

• #10   11. feb 2005 Ja det var den side jeg mente MB :o))...Tror altså at ham Finn Smed er inde på noget rigtigt... men mange dyrlæger skal nok lade værre med at oplyse om at hvert 4 år er nok, så kommer der jo kke så mange penge i kassen..... men synes også at det er svært som hundeejer at omstille sig, fordi vi er bange for at det ikke er nok..... Jeg vil personligt i første omgang få det gjort hvert 2 år lige som dig.

Knus Gitte

• #11   11. feb 2005 Det med linket var helt tilfældigt... Jeg så en udsendelse i fjernsynet om en pige der havde mistet sin bror lige som dig og hun synes ikke hun kunne få nogen hjælp nogen steder så hun startede siden.... Men har desværre ikke set den udsendelse om Finn Smed, den har garanteret ellers værret intersant.

Kommentér på:
Er lidt nysgerig

Annonce