Er lidt nysgerig {{forumTopicSubject}}
Hvor tit vac. ( også rabies ) i jeres hunde ??.... Jeg har altid gjordt det hver år..... Men nu er der jo kommet nye regler og jeg har haft en længere diskution med min dyrlæge da begge mine tøser har fået de 2 gange rabies vac. de ifølge de nye regler skal havde for at man kan vente 3 år med den næste... Men nu påstår hun at de 2 først skal havde været lige på dato ellers gælder det ikke, så jeg vac. troligt Dina for Rabies igen.... Men nu står jeg snart at skal havde Nida Vac. Og jeg kan altså ikke tro hun har ret i at det skal værre på dato, har på fornemmelsen at det bare er for at tjene penge.... hun anbefaler også at man stadigvæk vac. sin hund hvert år med den almindelig vac. Men den skulle jo også ifølge reglerne gælde mere end et år...... så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i andre gør og hvad jeres dyrlæger siger.
God weekend til alle
Fra mig og Tøserne
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
Min dyrlæge siger, at det kan man selv bestemme :o)
Men jeg vacc. mine drenge hvert år. Dette fordi de færdes så meget blandt andre hunde og på fremmede teræn. Jeg tør ikke tage nogen chancer. Samtidig får vi så et ordentligt dyrlæge check - det skal de jo have alligevel mindst en gang årligt :o)
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Da vi snakkede med vores dyrlæge om, om vi skulle tage hvert 2. år, sagde hun at det var helt op til os selv! Vi blev dog enige om vi ville hvert år *S*
Mille bliver ikke vaccineret lige på dato, men i samme måned som foretaget sidst, ca. Det vil altså sige at hvis hun blev vaccineret i april, så bbliver hun også vaccineret i april-maj måned igen :o)
Jeg håber det er til forstå *S*
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 776
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Og alt der er nødvendigt - chekker ofte der ikke er hundesyge i "mit" område :o)
sep 2004
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 3 Emner: 111 Svar: 898
Det var også meningen at jeg ville til at vac. Nida & Dina hvert andet år. Ved ikke om i der har svaret har læst det der står i det nye blad Hunden med hensyn til de nye vac. regler. det er bla.det med at hvis man har vac. sin hund mod rabies 2 år i træk kan man vente 3 år med den næste.... Og LAILA det gælder også til udlandet, hvilket overraskede mig lidt.
sep 2004
sep 2004
sep 2004
Knus Gitte
sep 2004
Er lidt nysgerig