{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

En meget nysgerig ræv!! {{forumTopicSubject}}

Jeg var med i Ringsted i søndags, hvor jeg var figurant i holdkonkurrencen.

Vi skulle så køre ud til Skjoldenæsholmskoven, og er skal vi så sætte skilte op, med anvisninger om hvor standpladsen er.

Vi holdte så ind til siden, lige over for Skjoldenæsholm gods, og vi var i færd med at sætte et skildt op, og gik og snakkede, da vi ser en ræv, komme direkte imod os.

Vi gjorde selfølig stor øjne, for hvem havde troet at en ræv kom så tæt på mennesker, ræven stoppe op ca. 1½ m. fra os, og stod nu og betraktede os, alt imen vi satte skiltet op.

Og selv om vi gik lidt frem og tilbage, blev ræven stående, vi kunne selfølig ikke lade vær med at kommentere dette, da det er unaturligt at ræven kommer så tæt på..

På et tidspunkt havde ræven så fået stillet sin nysgrighed, og gik ind igennem en hæk og forsvandt..

Efter et par timere senere kommmer der så en hundefører og fortæller at der var en ræv midt på vejen, og at slle biller holdt tilbage for den, det var som om at den var ligeglad med biler, også selv om de dyttede af den.

Men den forsvant også ind igennem hækken igen.

Vi blev eninge om at den nok var tam, for pelsen så meget velplejet ud, Men et underligt syn, det er først gang jeg har set en ræv på så tæt hold.

Er der nogen af jer, som har oplevet det samme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En meget nysgerig ræv!!
  • #1   20. okt 2009 I vores gamle hus i Hundested havde vi ræve, der kom dagligt for at kigge efter de madrester vores hund havde efterladt efter madsøg.

De var meget menneskevante - vi har billeder liggende af en ræv, der står et par meter fra os og kigger på vores grill, der er fyldt med for ræven misundelsesværdig gourmet ;o)

• #2   20. okt 2009 Ude på landet hvor vi bor, er de meget mennesky, jeg har dog stået en 20-30 meter fra en, det var en hvalp (eller unge?!)

Fedt syn, elsker ræve de er så smukke!

• #3   20. okt 2009 *CH* Tavlemafioso !
    Nu havde vi ikke fotoapperat med, så vi kunne ikke tage et billede, men det var et syn for guderne..

• #4   20. okt 2009 Det ER altid super at få lov til at komme tæt på dyr, der lever vildt, synes jeg.

Det er sjovt med ræve - det er så forskelligt fra sted til sted, hvor meget man kan forvente at se dem.

Her, hvor jeg bor nu har jeg på de 6½ år jeg har boet her set i alt 3 ræve og kun meget langt væk.

Hvor jeg boede før, så vi 2-3 om ugen, måske mere.

Her er der ingen egern. I Hundested så vi egern dagligt.

Her ser vi rådyr, dådyr og harer dagligt. I Hundested så vi harer et par gange eller tre om måneden, rå og då 3-5 gange om året.

Det er helt omvendt ;o)

• #5   20. okt 2009 *CH* Tavlemafioso !

Ja, man kan komme ud for et eller andet, når det handler om vilde dyr. nogen har dyrene gående i deres baghave tidligt eller sent om aften. og andre ser slet ikke hvad der er i naturen,

• #6   20. okt 2009 nej så tæt har jeg vist aldrig været på dem - men vi har en ude på træningsbanen i klubben - så snart vi har forladt arealerne og går i klubhuset og får kaffe - så kommer den frem og leder efter alle de godbidder som vi tabt :-))
    og til sidst sætter den sig midt på banen (ca. 30 mtr) fra klubhuset og ser ind på os - kommer i ikke med noget mere :-))

• #7   21. okt 2009 jeg bor laaanngtt ude på landet og jeg har nok det frækkeste rådyr, en lille dame. Jeg sover med vidt åbne vinduer om natten, den ene nat skulle jeg lige op og nifle. Jeg lister afsted for gider ikke have tøserne med, da jeg så kommer ind i stuen står den lille dame(rådyret) såmænd med hele snotkassen ind af vinduet og prøver at nå enten roserne eller æblerne jeg har stående på spisebordet. Det siger jeg det er bedre end gyserfilm orv hvor blev jeg forskrækket.LOL

• #8   21. okt 2009 I sommerhuset, er der mange ræve. Der er Mikkeline, som kommer tæt på.. hun går i haven og tuller rundt, og så længe hunde er indenfor er hun glad. Dog vil hun ikke have os så tæt på.. Hun har store unger nu, er spændt på om de bliver i området.
    Så er der den "frække ræv" som er meget ligeglad med os!.. den render helt op på terrassen og står og glor direkte på hunden, med kun ruden imellem, og er ikke spor skræmt af hverken os eller hunden..
    Der er stor forskel..

For et par uger siden, tog jeg også min hund ud på træningsbanen sent om aftenen, da vi var færdige med at køre holdtræning. Der kom en ræv (for at spise rester nok) og der blev den.. De næste tyve minutter, mens jeg trænede forskellige ting med hunden, sad den 10-20 meter fra os (vi bevægede os jo rundt) og så på mens vi trænede.. Det var også en sjov oplevelse..
    Jeg er jo fra byen, så før vi fik sommerhuset sidste år, havde jeg kun set een ræv..

Kommentér på:
En meget nysgerig ræv!!

Annonce