17. aug 2013 Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Familie- Ser du dem nok/så meget du egentlig ønsker {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige kommet hjem for en times tid siden, efter at have været hjemme hos min mormor til aftensmad og derefter et par spil canasta. Min mormor er for 1 måned siden endelig flyttet tilbage til Århus, efter 6 år i Nordjylland, og nøj hvor jeg værdsætter at have hende så tæt på, hun bor kun 2 blokke væk. Det er SÅ fedt lige at kunne ringe eller sende en sms, og spørge om hun er klar på et spil canasta, giver en kop te , vil med i bilka, eller hvad man nu lige tænker.
Efter vi er flyttet tilbage til min barndomsby ser jeg generelt bare min familie MEGET mere, for nu er det også bare meget nemmere lige at besøge hinanden, hvor jeg før mistede pusten ved tanken om en halv dagsrejse i bussen.
Men det har fået mig til at tænke, og blive lidt nysgerig
Debatten køre med jævne mellemrum rundt omkring, at vi er blevet for egoistiske, og glemmer at værdsætte og bruge tid med vores familie.
Så mit spørgsmål er , ser du din familie så meget som du egentlig ønsker, og har du overhovedet ønsket om at bruge tid med dem ? Eller har du nok i din egen hverdag og hustand ?
Jeg ser min familie flere gange om ugen, eller min mormor ser jeg i hvert fald flere gange om ugen, min mor og co ser jeg mindst en gang om ugen. Min moster ser jeg også jævnligt da vi mødes min mor, mormor, moster og jeg til frokost, spilleaften osv.
Ville gerne se min far og mine to brødre på den side noget mere, men det er bare ikke altid nemt med lang afstand og ingen bil, det er både dyrt og tager en halv dag i transport
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.496
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
Noget andet er så, at jeg egentligt har det ret fint med, at vi ikke sidder lårene af hinanden. Tænker at jeg ville blive drevet til vanvid, hvis jeg skulle se dem hver uge
Har aldrig været vant til at have familie tæt på, geografisk. Mine bedsteforældre, fætre kusiner onkler osv. boede alle omkring 1-2 timer væk. Så jeg ved ikke hvordan det ville have været at bo tæt på hinanden.
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 75 Hunde: 3 Annoncer: 3 Emner: 262 Svar: 7.994
Så har et MEGET nært forhold til min mormor, og det har været virkelig hårdt at hun har boet i nordjylland i 6 år.
Min mor er jeg over ved i hvert fald en gang om ugen, det kan sagtens bare være en times tid jeg lige er forbi, jeg nyder det. Vi har indtil for 5 års tid siden haft et meget anstengt og forskruet forhold, så jeg NYDER at vi endelig har et normalt forhold, kan tale og hygge sammen, og værdsætter det så utrolig meget.
dec 2010
Én af mine veninder bor tæt på sin mormor, og ser hende flere gange om ugen. Det lyder hyggeligt, men det forpligter også at bo tæt på hinanden.
Er nu lidt bekymret for hvordan det skal gå, når mine forældre bliver syge/den ene dør Så er det lige pludselig temmeligt upraktisk med 2 timers transport, hver vej
aug 2013
I min familie er vi heldigvis enige om at vi skal ses når vi har tid, lyst og overskud, og ikke skal føle os forpligtet til noget som helst. Men vi nyder at bruge tid sammen, men det har vi jo så også altid gjort, da vi netop har boet tæt, indtil min mormor så flyttede til nordjylland.
Vi er og bliver vist bare en Tilst familie
dec 2010
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 235 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 1.034
Elsker at have dem tæt på. Jeg er vokset op med at have dem tæt på, de bor nemlig kun 7 km væk, så det bliver underligt, når jeg tager til England et års tid. Så kan man ikke bare lige køre hjem til mormor og morfar
Resten af min mors familie ser jeg kun et par gange om året, fordi de alle bor i England
Far ser jeg flere gange ugenligt - og mor bor jeg jo sammen med, så hende ser jeg også hele tiden. (Ja, jeg er ikke flyttet hjemmefra endnu )
Størstedelen af min fars familie ser jeg ikke - nægter nemlig at se dem.
aug 2013
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 235 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 1.034
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Min mormor ser jeg ekstra meget her for tiden, da min morfar desværre gik bort d. 5. august i år.. Så hjælper hende med stort set alt..
Min far og hans kone ser jeg ikke så tit, da de bor i Nordsjælland og jeg på Sydsjælland..
Det samme gør sig gældende for min lillebror og svigerinde.. De bor nemlig i Nakskov..
Dog kommer jeg til at se min svigerinde næsten hver dag fra d. 1. september.. Jeg skal nemlig læse til pædagog på samme skole som hun læser på..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Resten af familien bor tæt på 5-10 min og vi ses nok
Dem jeg bruger mest tid med er min svigerinde og niece, det er dem jeg helst vil se og vi ses et par gange i løbet af ugen. Ellers er det min bedste veninde og hendes mand og barn vi bruger mest tid med
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Jeg ville gerne have den nærmeste familie indenfor rækkevidde så man netop også kunne ses i hverdagen. Kunne hjælpe hinanden med dette og hint osv.
Vi er bosat midt mellem vores respektive familier så man kan sige kompromisset er helt fair nok. Boede vi feks tættere på min familie ville vi se endnu mindre til kærestens, og omvendt.
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 102 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 563
Jeg er vand til at have næsten hele familien indenfor en halv times kørsel.
Dog er vi en lille familie, da jeg ingen bedste forældre har, da min mormor, som den sidste, tog livet af sig selv få dage inden jeg fyldte 10. Det er så 9 år siden i år.
Min mors side er jeg dog meget tæt med! Jeg flytter hjemmefra næste år med min kusine på 16, og specielt hendes far bliver svær at mangle. Hvis altså han ikke lige dør af det der lorte kræft først..
Min fars side af familien ser vi heller ikke meget til længere, dette er dog halvt deres valg.
Min søster er flyttet til Outrup, med egen gård, kæreste, og barn på vej. Min mor hader hader hader hader! at der er en time op til hende..
Tjaeh - når jeg er færdig på gymnasiet, så skal jeg til Viborg og studere. Det er godt og vel 3 timer væk. Og min storebror tager til Århus for at studere videre næste år - det er 2 timer væk.
Jeg kan ikke fordrage at være så langt fra min tætte familie - har grundet mine sygdomme brugt min familie meget som støttepind. Men når uddannelsen ligger i henholdsvis Viborg eller København, er der ikke så meget at gøre. Har da stærkt en plan om at vende tilbage til Sønderjylland når jeg engang er færdig på den uddannelse.
Vi ses til fødselsdage, jul og nytår. Og det er der skam masser af gange til! For eksempel har vi 2 fødselsdage i September (min bror og jeg) hvor at de skal inviteres til middag. Men vi ses også med en masse "bare fordi" grunde.
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
Min lillebror ser jeg ikke mere,grundet ting som jeg ikke ville/kunne stå model til mere fra hans side jeg gav ham et valg for 2 år siden,han valgte ikke mig..
Min mor ser jeg når jeg har overskud,lad mig bare sige,der er en grund til jeg flyttede hjemmefra som 16 årig
Men vi ringer sammen ( jeg ringer ) et par gange om ugen
Min mands familie er kæmpestor og da børnenes oldeforældre levede,da så vi dem et par gange eller tre om måneden
Oldemor Vibeke var et meget socialt menneske og når man kom ( måtte godt komme uanmeldt ) så var huset altid fyldt med kusiner/fætre/børnebørn/oldebørn og alle fik et stykke lagkage og varm kakao og tartelletter
Så vi så familien ad den vej
Vi ses mest med min svigerfar og min mands storesøster og hendes kæreste
Men når vi ses med min mands 5 andre søskende,så er det som om vi ses tit,vi har en meget verbal familie
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
da min bedste levede besøgte vi (min kæreste, vores søn og mig) hende mindst 2-3 gange om ugen. men jeg kunne sagtens havde været der hele tiden.
min mor og far snakker jeg i telefon med hver dag - også selvom at de bor max 500 meter væk.
min mor ser jeg også flere gange om ugen, og min far ser jeg ca. 1 gang i ugen.
da min mor og far blev skilt var jeg ved ham i weekenderne, så har vendet mig til at se ham så lidt.
da han var indlagt med blodprop kørte jeg hen på sygehuset hver dag og var der. og det gør jeg gerne igen, selvom at der er 30 km hver vej.
hele min familie (mostre, onkler, kusiner+ børn), vi er altid samlet til fødselsdage, så hele familien er samlet mindst 15 gange årligt, + de traditioner vi har. - det sætter jeg enorm stor pris på.
jeg har to halvsøskende, en fra min far og en fra min mor. hende på min fars side har jeg begrænset kontakt med, det er primært når det er noget omkring heste. den anden har altid været som min rigtige søster, men vi er pt. ikke på talefod da vi ikke fungere sammen, og fordi at jeg er ved at brække mig over at hører om hendes økologi, fanatiske tilgang til alt, også se hvordan hun prøver at gøre sig til mere end hun er. så det at vi er to stik modsætninge har klart gravet en dyb grav mellem os.
men alt i alt, så elsker jeg min familie over alt på hele jorden, og værdsætter hvert et øjeblik med dem.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.526
Min storesøster og jeg havde et kæmpe skænderi for nogle år siden, så selvom vi bor 10 min fra hinanden, så ser jeg hende ikke til andet end familie tam tam. Jeg har valgt ikke at komme hjem til hende og hun er ikke inviteret hjem til mig. Det går ud over ungerne men det er hendes valg, ikke mit.
Min mormor og morfar bor i Schweiz og dem har jeg ikke set i et par år. Det skyldes at de ikke gider at komme til Danmark og jeg har ikke lige taget mig tid til ferie hos dem. Jeg har absolut ingen undskyldning for det andet end at jeg ikke gider finde tid til det.
Min far bor også i Schweiz med kone og endnu en søster med mand og børn. De er tilgengæld gode til at ringe og komme til Danmark. Elsker når de kommer.
Min lillebror bor i Sverige men ham ser jeg kun et par gange om året og typisk når han har rodet sig ud i noget lort.
Min mor og stedfar ser jeg ofte og vi snakker tit sammen over telefonen.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.496
Jeg har kun to mostre tilbage og nogle fætre/kusiner. Dem ser jeg stort set kun til begravelser.
Jeg har en enkelt fætter, som vi jævnligt besøger og omvendt.
Min mands familie har fravalgt os. Så skal de også blive fri. Vi inviteres måske hvert 3. år til noget familietamtam, som vi så nogle gange er med til.
Mine børns farfar og farmor har aldrig valgt dem til men altid fra.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
Min farfar og farmor er døde, men min mormor og morfar forsøger jeg at se ofte. De bor på Vestsjælland, men jeg prøver på at overtale dem til at flytte tættere på hovedstaden, så vi kan ses noget mere. Jeg er altid kommet meget ved dem, på trods af stor afstand fra Jylland af. Som jo faktisk virkede endnu større da jeg var lille pga. færgen. Men når jeg så besøgte dem, var det jo altid for en længere periode, og derfor fik jeg stadig meget ud af det.
Resten af familien ser jeg til runde fødselsdage, bryllupper osv., selvom jeg gerne ville se flere af dem oftere.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Vi bor 250 km væk fra de fleste og når vi endelig er der, når vi kun at se nogle stykker.
Bedsteforældre er det småt med - mellem min mand og mig er der kun min mormor tilbage, min farmor døde i sidste måned.
Hans bedsteforældre har været væk i mange år.
Jeg er glad for Facebook, der i det mindste giver en lille fornemmelse af, hvordan det står til.
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.017
Jeg har et par kusiner jeg ser når vi får det til at gå op, det passer mig fint.
Min mor kommer ind i mellem, jeg kan ikke besøge hende da hun stadig bor sammen med min far, som jeg ikke er på talefod med. Det fungerer.
Ville ønske jeg ville se min farmor, jeg skylder hende meget, men jeg kan ikke få mig til at slette alle mine gode billeder og minder af en stærk kvinde, med en syg grønsag der snakker om at hun vil dø hver dag og plager alle, men danmark har ikke aktiv dødshjælp. Vi genopliver igen, og igen, og igen uden menneskeligt hensyn.
Jeg ved det er meget egoistisk, men jeg vil hellere ære hendes minde
Alt i alt er jeg en KÆMPE familie. Vi er en af de rigtig store, og jeg ser 6-7 personer og det passer mig udemærket. Jeg deler ikke længere efternavn med én eneste og har nok i min svigerfamilie
Svigerfamilien ser jeg meget, men for lidt. De snakker om at flytte syd på, det bliver dejligt.
Familie er stærkt overvurderet. Jeg har valgt min svigerfamilie og de har valgt mig. Det er meget bedre grobrund til et stærkt forhold til at danne en god og stærk familie. Vi deler ikke blod, men pyt - den slags er opreklameret.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.629
Min farmor og farfar er desværre døde nu.
Min mor vil jeg helst ikke se, men gør det da for min datters skyld når der inviteres..
Min far ville jeg gerne se noget mere, men han er travl pensionist der næsten altid er "i de varme lande"
Onkler/mostre ser jeg ikke så tit, fastre har jeg aldrig haft..
Ser heller ikke min bror(+hans søn) og søster så meget som jeg ville.. Sådan er det at bo 30 km fra hinanden
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Spørger du min familie, så vil de sige nej.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.131
Min søster, svoger, niece og nevø prøver jeg så vidt muligt at se en gang i måneden.
både mine forældre og søster og hendes familie, ville jeg gerne se oftere.. Det er dog ikke altid let..
Min bedstefar ser jeg hver 3. måned-ish. resten af min familie ser jeg kun 1-2 gange i året..
aug 2013
Min far fordi han er og bliver trucker, og har et sprog derefter ( det har jeg så nok egentlig også) Så vi kan godt lyde som et par klamme stoddere ind imellem når vi snakker, ahahahahaha , jeg ELSKER min far han er så dejlig direkte og man kan snakke med ham om alt
Det er også kun vores forældre og søskende, og så min ene moster+onkel og min mormor vi ser ofte/med jævne mellemrum, min fars familie har jeg aldrig set særlig meget, da jeg var barn var det til fødselsdage, konfirmation, barnedåbe, bryllupper osv, i dag er det kun til bryllupper og begravelser, og så en sjælden gang imellem nede hos min far.
Min mands familie er ret så lille ( altså den del her i DK, dem på Lanzarote ser vi jo desværre ikke så ofte, da det koster kassen at besøge dem), og vi ser slet ikke mine svigerforældre så meget som jeg gerne ville, og efter vi er flyttet ser vi dem mindre da vi nu pludselig ikke bor lige 10 minutter væk, nu er det så min familie vi ser mest hvor det før var omvendt.
Ginne: Det er virkelig også rart at kunne ses i hverdagen, og lige hurtig kunne smutte forbi til en kop te, eller for lige at hjælpe med et eller andet, hold nu op hvor nyder jeg bare at være flyttet.
Batdog: Mht familie langt væk, altså ikke i samme land, så ved jeg jo også hvordan det er. Og selvom man ikke ses så ofte, så er det jo så også bare det mere !intens" når man så er sammen, og jo også flere dage, og ikke bare et par timer. Når vi er på Lanzarote ser vi jo familien hver eneste dag, og ofte mange timer af gangen, det kan også være flere gange dagligt, og ind imellem det ene hold om eftermiddagen, og det andet hold om aftenen ( de har jo jobs osv der skal passes, så vi ses når det lige passer ind i deres skema) .
jul 2012
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 181
men vil ønske min mor vil mig og sit barnebarn lidt mere eller hvertfald vise det uden man skal være den der skal opsøge kontakten hver gang hun bor 15 min fra os
aug 2013
aug 2013
Familie bestemmer man jo desværre ikke selv, og det er bare ikke altid man ligesom klikker med familien, det er da drøn ærgeligt, men det gør jo ikke folk til dårligere mennesker at de så vælger familien fra, selvom det kan gøre ondt på dem der bliver valgt fra.
aug 2013
Min sidste oldeforældre døde da jeg var 20 år gammel, det ser jeg virkelig også som en gave at have haft dem så længe , og havde et meget tæt forhold til min mormors forældre
Min farmor døde for et par måneder siden, hende var jeg ikke så tæt med, men da jeg var barn var vi ofte inde i deres kolonihave når jeg var hjemme hos min far, så det var stadig et tab og jeg blev mere ked end jeg havde regnet med. Min farfar lever stadig, og ville ønske han boede noget tættere på, han bor langt pokker i vold in the midle of fucking no where, så det er nærmest umuligt at komme derop med det offentlige, og tager jo nærmest en halv dag
aug 2013
Det er endnu et plus ved at bo tæt, at man spontant bare lige kan aftale at ses
Familie- Ser du dem nok/så meget du egentlig ønsker