to hvalpe fra samme kuld? to hvalpe fra samme kuld?
hej HG.
jeg vil lige høre hvad i syntes om dette.
jeg er blevet kontaktet af en som ønsker at købe to hvalpe fra vores kommende kuld. hun vil have to fordi de er så glade for hinanden.
da hun snakkede engelsk, var det min kæreste som snakkede med hende, og jeg fik ikke rigtig rådet til eller fra med hensyn til dette.
min første tanke var, at det ville jeg ikke gå med til.
men hvad tænker i om dette?
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 236
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
de har sågar igår været oppe på både spisebord og stuebord, bare lige for at tage en køkkenrulle og splitte den af i atomer, ludo har aldrig været på bordet og tage noget her hjemme !
men hvis det virkelig er det i vil, så kan det garanteret lade sig gøre at have to der er lige gamle.. der er garanteret nogle her inde der har prøvet det, og det rent faktisk er lykkedes. Alt kan lade sig gøre
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Men jeg tror jeg ville hoppe over med mindre hun virkelig lød til at være seriøs - også KUN hvis personen kom og snakkede med min face to face
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.063
og så er jeg lidt bange for at hende som skal have dem, nok ikke har tænkt på at det er dobbelt arbejde, og derfor bliver træt af dem, og må af med en eller begge igen.
selv om man ikke kan sikre sig, så sælger jeg jo mine hvalpe for at de skal få blivende hjem.
jan 2010
min egne hunde har kun 1 år mellem sig.
MEN jeg vil heller aldrig sige ja til nogen, uden de har været her først
især fordi hun var engelsk og jeg ikke selv snakkede med hende, så jeg ved ikke hvor seriøs osv hun var.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.358
selvfølgelig kan det lade sig gøre og er de to om hundene er det nok nemmere, men dog ikke noget jeg ville anbefale
mine er meget afhængige af hinanden selvom jeg har trænet dem i at være fra hinanden
derud over er det jo bestemt ikke nemt at have to hvalpe/ttenager hunde samtidig
jeg har dog taget kampen op og der er ingenb problemer den dag i dag (de er 20 måneder nu)
en ting er sikkert det er ikke noget jeg ville gøre igen...
jan 2010
jan 2010
jeg tror desværre ikke hun havde nogen kæreste. men var vidst bare alene, studerende.
det jeg også fik lidt af tanke, er at hun er fra england, så hvad der skulle ske med hundene hvis hun flytter tilbage til england.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Naturligvis kan det gå godt og er man benhård og knalderfaren og har sine gode grunde til det, så måske...men risikoen for at det går galt eller bare ikke bliver så godt som det kunne have blevet med kun 1 hvalp er alt for høj for mig.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
jan 2010
for min egen fornemmelse er heller ikke god.
og især ikke hvis hun er alene.
men der er også 4 på vente liste før hende. så det er slet ikke sikker der kommer "hvalpe nok".
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.959
Du kan også komme i den situation at hvis du alligevel vælger at sælge dine hvalpe til 2 forskellige familier...... så kan det gå galt... og du får 1 eller 2 hunde tilbage.
Der er ingen garantier for noget som helst...... og kan da lige oplyse , at jeg har 2 hvalpe sammen... 2 gange... ( hhv.... 2 tæver... 1 han og 1 tæve ).... jeg havde ingen problemer med det ........:o)...
jul 2007
jul 2007
jan 2010
jeg må prøve at høre hende om lidt mere næste gang.:)
det er også så svært når det er to forskellige sprog man taler
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.487
Det ene gang var det totalt succes hele vejen igennem, den anden gang krævede det noget ekstra arbejde i unghundetiden, men det blev godt.
Begge gange var det par, der købte søskendeparret, så de var to om det. Men jeg har selv i et af mine kuld beholdt en tævehvalp og haft en hanhvlp gående til 13 mdr. før han kunne komme til Norge. Jeg oplevede det som forholdsvis uproblematisk, men jeg havde så også flere hunde i forvejen, så mit liv var indrettet på det.
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 51 Svar: 961
maj 2008
Formentlig er der også her forskel på hvilken race, det drejer sig om.
maj 2008
Sandsynligheden for at 2 af hver køn kan sammen hele livet, er større end med 2 af samme køn.
Sandsynligheden for at 2 af samme køn kan sammen hele livet, er større hvis der er en vis aldersforskel.
I min race vil jeg mene, at sandsynligheden for at to tæver kan sammen hele livet er større end at to hanner kan, men jeg ved at i nogle racer, er erfaringen en anden.
Ja, mange har flere hunde af samme køn hele livet uden problemer. Sådan har det også været med de fleste af mine tæver (jeg har på et tidspunkt haft op til 5 ad gangen), men jeg ved også at det ikke er en selvfølge, og i øjeblikket har jeg 2, der er permanent adskilt. Det kan lade sig gøre, hvis man virkelig vil det, men det kræver en indsats.
Jeg har aldrig satset på 2 voksne hanner samtidig, det nærmeste jeg er kommet, var da jeg havde en hanhvalp gående til 13 mdr. og han endte da også i et ret ubehageligt slagsmål med sin far.
Jeg siger ikke, at man ikke kan have 2 af samme køn sammen, men man skal gøre det med åbne øjne. Dvs inden man kaster sig ud i det, overveje hvordan man vil håndtere det, hvis det viser sig at de ikke kan enes.
På det tidspunkt problemerne måske opstår vil man formentlig være rigtig glad for begge hunde, og har ikke lyst at skulle skille sig ad med en af dem.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Min egen hunds far boede sammen med sin bror og en af hans egne hanhvalpe, der har aldrig været nogle problemer Ej heller da jeg havde 2 cockertøser sammen, de var kuldsøskende
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.429
I mit barndomshjem havde vi 2 schæfertæver, som var kuldsøstre, de tålte nærmest ikke synet af hinanden.
Jeg tror ikke, at man kan stille regler op for, hvordan det bliver. Alle hunde er forskellige:-)
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 17
DKK anbefaler at hvis man absolut vil have 2 hunde bør man vente et par år inden man anskaffer sig nr. 2..
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.778
to hvalpe fra samme kuld?