7.864 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

To hvalpe samtidig.. To hvalpe samtidig..

Af ren og skær nysgerrighed kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre nogen erfaringer med at have to hvalpe samtidig.
Hvilke problemer var der?
levede de lykkeligt til dages ende?
måtte du skille dig af med den ene?
osv.
Enten hvis du har beholdt to fra samme kuld eller fået fra to forskellige steder.

Jeg er klar over man fraråder at gøre det så lad venligst være med at kommentere på dette.

Tråden er udelukkende til erfaringshistorier.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  To hvalpe samtidig..
  • #1   31. okt 2011 Havde 2 søskende tæver sammen de kom aaldrig oppe og sloges men de knurrede og viste tænder af hinanden 2 gange og de var uadskildelig smiley

• #2   31. okt 2011 har ikke selv prøvet det.. men bare tanken gør mig træt.. hader at have hvalpe.. syntes ikke jeg laver andet end at bekymre mig.. og rydde op.. *gg*

heldigvis glemmer man det hurtigt. også begår man samme fejl en gang til og anskaffe sig en hund mere... pyyyyyy

• #3   31. okt 2011 Jeg har fået mine 2 ældste drenge samtidig, dog et par mdr imellem..
    . Det har gået fint indtil vi flyttede på landet her i januar, så har vi fået naboer som har tæve hunde og det er de kommet op og slogs omkring.. Når nu de var i løbetid..
    De er begge knap 6 år gammel og der har ALDRIG været noget før....
    Men alle de dejlige tæver dufter jo så godt, og så gik hjernen bare ud på de 2 drenge desværre...
    Nu er de begge blevet kastreret og 7-9-13 der har ikke været noget siden igen!!!

• #4   31. okt 2011 Nåh ja gider i ikke lige skrive hvilke race og køn det var også smiley

tak smiley

• #5   31. okt 2011 Mia ja hormoner kan være svære at have med at gøre smiley

• #6   31. okt 2011 Ja alt for svære desværre.... Ja det er En Fransk og en Papillon smiley

• #7   31. okt 2011 Jeg har haft 2 hvalpe samtidig 3 gange... og har kun gode erfaringer.... de var perlevenner fra start til slut
    Og sjovt nok...
    1. gang.... 2 tæver .......New Foundlænder + Old English Sheepdog
    2. gang.....1 af hver......New Foundlænder + Labrador / New Foundlænd
    3. gang.....2 hanner......Schæfer/ Collie.......+ Rød jagtblanding ???
    Og ingen forskel ... uanset hvilke racer eller hvilket køn...:o)

• #8   31. okt 2011 fikk mine 2 med 2 mnd mellomrom , hanhund og tæve , begge rottweilere .
    og synes faktisk det var nemmere med de her 2 enn med min tidliger hvalp... mine 2 har ikke kommet i nogen teenager ballade eller noget... det eneste de har gjort forkert er at vi glemte at lukke døren til et rom hvor tapeten var flasset af og de hjalp med at tage den af når vi ikke var hjemme...

Men man må huske på at gå nogen ture alene med dem så de kan være alene hjemme... det har jeg ikke gjort i de sidste 2 år , kun med hanhunden , og nu er ikke hanhunden glad for at være hjemme alene hvis jeg bare går med tæven ( dette er pag en biluhel og tæven korsbånds operert )

men bare dobblet lykke for mig...

kan faktis ikke finde noget negativt...

• #9   31. okt 2011 har også haft hvalpe sammen. gik fint smiley

• #11   31. okt 2011 kennel flatrunner: hvor gamle er de nu?? (fat mod de bliver voksne en dag ;-P)

• #13   31. okt 2011 årh det jeg ked af og høre smiley
    Men nu du da 1/3 del af vejen til de er 1 år og en lille bitte smule roligere smiley

• #14   31. okt 2011 2 hvalpe samtidig er trættende især hvis du bor i etageejendomme

• #15   31. okt 2011 Jeg har to hunde fra samme kuld, bror og søster.

Jeg har aldrig haft problemer med de to indbyrdes, men tror da nok at de to voksne hunde syntes det var hårdt i opvæksten ;o)

• #16   31. okt 2011 Har 2 maltesertæver, de er nu 4½ år gamle, der har aldrig været problemer, de elsker hinanden, leger stadig sammen, hjælper hinanden, når de skal have hvalpe, passer hinandens hvalpe, er bare pot og pande.
    Hvis en af vores katte løber ind i hundenes rum, så hjælper de også hinanden med at jage katten ud. Hvis de ikke lige kan klare det selv, så henter de mig, så jeg kan jage katten ud:-)

• #17   31. okt 2011 lise-lotte hahaha hvor er de gode smiley

• #18   31. okt 2011 Vi fik Nova og Dixie med 2 måneders mellemrum knap og nap.. Skal være ærlig at sige at det var hårdt.. Rigtig hårdt.

Jeg gik hjemme med begge to på daværende tidspunkt.. og jeg kunne godt have ønsket mig et par ekstra hænder i hverdagen.. Der blev gnasket i både vægge, dørkarme og andet lækkert.. Alene med 2 hvalpe der skulle luftes konstant.. aktivering, stimulering, opdragelse, leg, træning og hvad der ellers skulle være plads til.. Pyh..

Men når min kæreste var hjemme var det jo ikke sværere end at have en hvalp.. Vi skulle alligevel ud hver halve time.. Vi skulle alligevel til træning.. Så om man har en eller 2 hvalpe med er jo et fedt, så længe man er to om det.

Og hvor har de dog haft glæde af hinanden.. Der har da været ture hvor de har været oppe at toppes, og enkelte gange i teenage alderen har vi måtte skride ind.. Men alt i alt er de hinandens bedste venner.. De gør alt sammen, og har altid haft et meget tæt bånd.

Så ja.. der er meget arbejde med det især de første år.. Men jeg fortryder ikke at vi fik vores så tæt på hinanden smiley

• #19   31. okt 2011 Har haft 2 Siberian Husky tæver fra samme kuld, det var altså strængt, når de lavede balade da de var hvalpe, var det også det dobbelte de ødelage, som voksene sloges de helt vildt, der skulle godt nok sættes den store stemme på under derres slagsmål, men det er jo også normalt med slagsmål, de kunne bare ikke blive enige om hvem der bestemte, men det var dejlige hunde trods alt, de blev da 10¨år

• #21   1. nov 2011 Vi har 2 tævehvalpe smiley
    1 Chinese Crested Hårløs på 5 mdr og 1 Siberian Husky på 7 mdr smiley
    Må indrømme at det er lidt hårdt, og da der er den store forskel på str så får den bette sig nogle knubs fordi den store er for vild.
    Kærestens Husky er et dampbarn og min Hårløs er en Diva, men hold op en fest de kan lave med masser af gang i smiley

Både jeg og min kæreste er hjemmegående, så det er en fordel smiley
    Vi har 3 hunde ialt hvor den sidste er en unghund på 1 ½ år som er fyldt med hormoner smiley

• #22   1. nov 2011 Dog er det vilde faldet meget til ro nu smiley

• #23   1. nov 2011 Har ikke lige læst alle indlæg, men jeg havde 2 hvalpe samtidig.
    Vi købte Naquita - Siberian Husky tæve da hun var 8 uger. Det blev hurtigt tydeligt at hun manglede selskab og en legekammerat på samme størrelse. De hunde omkring os, og på hundeholdet, var enten små chi'er eller for store amstaff's. Så (ca.3-4 uger efter) i min søgen efter nogen i nærheden der havde en hund vi kunne mødes med, fandt jeg Flicka, Tervueren tæve, hun var en uge ældre en Naquita og jeg faldt pladask for hende. Flicka kom fra et ikke så godt hjem, og var meget nervøs. De var uadskillige, på trods af at Naquita nød at Flicka var lettere nervøs, så hun kunne godt finde på at puste sig op. Flicka levede ikke til sine dages ende, da hun en dag bed ud efter et barn. smiley

• #24   1. nov 2011 Men ellers vil jeg sige: Go for it. smiley

• #25   1. nov 2011 Jeg har haft 2 mastino napolitano fra to forskellige kuld, men fik dem santidigt. De enes fint, og der var ingen problemer.
    De brugte en masse energi på hinanden, og fik på den måde brændt en masse energi af. Syntes faktisk det var nemmere end det er med en hvalp, som ind ind imellem keder sig, og så finder på bandit unoder

• #26   1. nov 2011 Jeg må sige jeg er overrasket over alle jeres positive erfaringer med to hvalpe.... Især når så mange fraråder det pga det kan gå galt.

Udaf alle indlæggene er der kun 1 historie hvor det ikke fungerede..

Jeg er ikke i tvivl om det kræver sit at have to hvalpe samtidig og man skal være ekstrem opmærksom på at træne dem hver for sig, oplevelser hver for sig, alenehjemme hver for sig osv.

Men når det er sagt så er jeg altså meget positiv overrasket smiley

• #27   1. nov 2011 Jeg har prøvet at have 2 buller hvalpe fra samme kuld-tæver, det gik super godt til de kom i puberteten, så ville den ene bestemme og det ville den anden også...min bror fik den ene hjem til ham og bo, men de 2 tæver kom aldrig til at elske hinnanden. Kender også en anden der har prøvet noget lign med to buller tæver.

• #28   1. nov 2011 Har to tæver fra samme kuld, de er af racen OEB og er nu 2,5 år. De har aldrig haft problemer med hinanden. Tværtimod bruger de hinanden meget til at putte, lege og nusse. De spiser sammen og tygger ben sammen. Nu hvor Emma har hvalpe, klare de også det sammen. Aino er en rigtig lege moster. Når det er "bad" tid, og Emma går igang med at vaske de små, jaa så hjælper Aino da også til smiley
    Det første år, var hårdt. Dobbelt op af alting. Men man får også dobbelt op tilbage af alt det gode smiley Træningen er individuel da begge hunde træner noget forskelligt. Men har man tiden og gider man det ekstra arbejde, kan jeg intet galt se i at have to hvalpe smiley

• #29   1. nov 2011 To hunde fra to forskellig kuld vil da nok være at anbefale, men ikke søskende.

• #30   1. nov 2011 Kennel Flindt

Hvorfor?

• #31   1. nov 2011 I de kuld vi selv har haft kunne vi tydeligt se at nogle af dem slet ikke kunne enes ved 8 ugers alderen, jeg er ret sikker på det blor ville have udartet sig med tiden.

Vi havde to tæver i kuldet og det var ikke kærlighed der florerede der, så hvis nogen ville have haft dem begge to, vil jeg klart have sagt nej.

• #32   1. nov 2011 Flindt:

Også derfor, jeg bestemt ville sige, hvis man vælger to hvalpe på samme alder, det ikke er skidt at tage dem fra samme kuld. Jeg gjorde det. Og i de 8 uger, kunne jeg følge hvem af dem, der udviklede sig til føretæver og hvem der undgik konfrontationer. På den måde kunne jeg, vurdere hvem jeg skulle købe, så jeg ikke endte op med to førebullere, der ikke ville lave andet end at kæmpe om at være føre tæve. Jeg kunne vurdere hvem af hvalpene der havde lange lunter og hvilke der havde korte. Jeg kunne se, hvem der søgte tryghed hos hvem, og hvilke der slangede sig alene. Jeg synes man kan få rigtig meget ud af, at observere hvalpene i de 8 uger, og på den måde vælge korrekt. Jeg har selv hvalpe pt. Og jeg ville nu ikke lade nogen købe to. Ikke fordi jeg ikke stoler på mine hvalpekøbere, men de to der kunne gå sammen, er reserveret til forskellige. Den ene der er ikke reserveret, skal ikke et sted hen, hvor en af de andre hvalpe er.

• #33   1. nov 2011 Det er jo som du siger en god ide at observere dem i alle 8 uger, jeg vil dog sige jeg ikke ville sælge to fra samme kuld da de som du selv skriver allerede har sat rang når de er små, vi havde 3 hanner og to tæver, og jeg synes ikke at nogen af dem ville kunne gå sammen som store.
    Nu sloges de jo ikke dagen lang, men tror godt du ved hvad jeg mener,.O)

Man skal ihvertfald være en erfaren opdrætter og sælger skal være erfaren med hunde, ellers kan det ende galt.

Dejligt det har holdt med die to, selvfølgelig kan det modsatte jo også forekomme:o)

Kommentér på:
To hvalpe samtidig..

Annonce