To hvalpe samtidig.. To hvalpe samtidig..
Af ren og skær nysgerrighed kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre nogen erfaringer med at have to hvalpe samtidig.
Hvilke problemer var der?
levede de lykkeligt til dages ende?
måtte du skille dig af med den ene?
osv.
Enten hvis du har beholdt to fra samme kuld eller fået fra to forskellige steder.
Jeg er klar over man fraråder at gøre det så lad venligst være med at kommentere på dette.
Tråden er udelukkende til erfaringshistorier.
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 236
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
heldigvis glemmer man det hurtigt. også begår man samme fejl en gang til og anskaffe sig en hund mere... pyyyyyy
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.243
. Det har gået fint indtil vi flyttede på landet her i januar, så har vi fået naboer som har tæve hunde og det er de kommet op og slogs omkring.. Når nu de var i løbetid..
De er begge knap 6 år gammel og der har ALDRIG været noget før....
Men alle de dejlige tæver dufter jo så godt, og så gik hjernen bare ud på de 2 drenge desværre...
Nu er de begge blevet kastreret og 7-9-13 der har ikke været noget siden igen!!!
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
tak
apr 2005
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.243
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.959
Og sjovt nok...
1. gang.... 2 tæver .......New Foundlænder + Old English Sheepdog
2. gang.....1 af hver......New Foundlænder + Labrador / New Foundlænd
3. gang.....2 hanner......Schæfer/ Collie.......+ Rød jagtblanding ???
Og ingen forskel ... uanset hvilke racer eller hvilket køn...:o)
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
og synes faktisk det var nemmere med de her 2 enn med min tidliger hvalp... mine 2 har ikke kommet i nogen teenager ballade eller noget... det eneste de har gjort forkert er at vi glemte at lukke døren til et rom hvor tapeten var flasset af og de hjalp med at tage den af når vi ikke var hjemme...
Men man må huske på at gå nogen ture alene med dem så de kan være alene hjemme... det har jeg ikke gjort i de sidste 2 år , kun med hanhunden , og nu er ikke hanhunden glad for at være hjemme alene hvis jeg bare går med tæven ( dette er pag en biluhel og tæven korsbånds operert )
men bare dobblet lykke for mig...
kan faktis ikke finde noget negativt...
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.197
apr 2005
apr 2005
Men nu du da 1/3 del af vejen til de er 1 år og en lille bitte smule roligere
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Jeg har aldrig haft problemer med de to indbyrdes, men tror da nok at de to voksne hunde syntes det var hårdt i opvæksten ;o)
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 39 Hunde: 4 Emner: 80 Svar: 3.429
Hvis en af vores katte løber ind i hundenes rum, så hjælper de også hinanden med at jage katten ud. Hvis de ikke lige kan klare det selv, så henter de mig, så jeg kan jage katten ud:-)
apr 2005
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 493
Jeg gik hjemme med begge to på daværende tidspunkt.. og jeg kunne godt have ønsket mig et par ekstra hænder i hverdagen.. Der blev gnasket i både vægge, dørkarme og andet lækkert.. Alene med 2 hvalpe der skulle luftes konstant.. aktivering, stimulering, opdragelse, leg, træning og hvad der ellers skulle være plads til.. Pyh..
Men når min kæreste var hjemme var det jo ikke sværere end at have en hvalp.. Vi skulle alligevel ud hver halve time.. Vi skulle alligevel til træning.. Så om man har en eller 2 hvalpe med er jo et fedt, så længe man er to om det.
Og hvor har de dog haft glæde af hinanden.. Der har da været ture hvor de har været oppe at toppes, og enkelte gange i teenage alderen har vi måtte skride ind.. Men alt i alt er de hinandens bedste venner.. De gør alt sammen, og har altid haft et meget tæt bånd.
Så ja.. der er meget arbejde med det især de første år.. Men jeg fortryder ikke at vi fik vores så tæt på hinanden
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 651
okt 2008
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 29 Svar: 96
1 Chinese Crested Hårløs på 5 mdr og 1 Siberian Husky på 7 mdr
Må indrømme at det er lidt hårdt, og da der er den store forskel på str så får den bette sig nogle knubs fordi den store er for vild.
Kærestens Husky er et dampbarn og min Hårløs er en Diva, men hold op en fest de kan lave med masser af gang i
Både jeg og min kæreste er hjemmegående, så det er en fordel
Vi har 3 hunde ialt hvor den sidste er en unghund på 1 ½ år som er fyldt med hormoner
okt 2008
Følger: 41 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 29 Svar: 96
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
Vi købte Naquita - Siberian Husky tæve da hun var 8 uger. Det blev hurtigt tydeligt at hun manglede selskab og en legekammerat på samme størrelse. De hunde omkring os, og på hundeholdet, var enten små chi'er eller for store amstaff's. Så (ca.3-4 uger efter) i min søgen efter nogen i nærheden der havde en hund vi kunne mødes med, fandt jeg Flicka, Tervueren tæve, hun var en uge ældre en Naquita og jeg faldt pladask for hende. Flicka kom fra et ikke så godt hjem, og var meget nervøs. De var uadskillige, på trods af at Naquita nød at Flicka var lettere nervøs, så hun kunne godt finde på at puste sig op. Flicka levede ikke til sine dages ende, da hun en dag bed ud efter et barn.
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.343
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
De brugte en masse energi på hinanden, og fik på den måde brændt en masse energi af. Syntes faktisk det var nemmere end det er med en hvalp, som ind ind imellem keder sig, og så finder på bandit unoder
apr 2005
Udaf alle indlæggene er der kun 1 historie hvor det ikke fungerede..
Jeg er ikke i tvivl om det kræver sit at have to hvalpe samtidig og man skal være ekstrem opmærksom på at træne dem hver for sig, oplevelser hver for sig, alenehjemme hver for sig osv.
Men når det er sagt så er jeg altså meget positiv overrasket
sep 2004
Følger: 170 Følgere: 170 Hunde: 1 Emner: 193 Svar: 1.303
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Det første år, var hårdt. Dobbelt op af alting. Men man får også dobbelt op tilbage af alt det gode
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
jul 2007
Hvorfor?
jul 2008
Vi havde to tæver i kuldet og det var ikke kærlighed der florerede der, så hvis nogen ville have haft dem begge to, vil jeg klart have sagt nej.
jul 2007
Også derfor, jeg bestemt ville sige, hvis man vælger to hvalpe på samme alder, det ikke er skidt at tage dem fra samme kuld. Jeg gjorde det. Og i de 8 uger, kunne jeg følge hvem af dem, der udviklede sig til føretæver og hvem der undgik konfrontationer. På den måde kunne jeg, vurdere hvem jeg skulle købe, så jeg ikke endte op med to førebullere, der ikke ville lave andet end at kæmpe om at være føre tæve. Jeg kunne vurdere hvem af hvalpene der havde lange lunter og hvilke der havde korte. Jeg kunne se, hvem der søgte tryghed hos hvem, og hvilke der slangede sig alene. Jeg synes man kan få rigtig meget ud af, at observere hvalpene i de 8 uger, og på den måde vælge korrekt. Jeg har selv hvalpe pt. Og jeg ville nu ikke lade nogen købe to. Ikke fordi jeg ikke stoler på mine hvalpekøbere, men de to der kunne gå sammen, er reserveret til forskellige. Den ene der er ikke reserveret, skal ikke et sted hen, hvor en af de andre hvalpe er.
jul 2008
Nu sloges de jo ikke dagen lang, men tror godt du ved hvad jeg mener,.O)
Man skal ihvertfald være en erfaren opdrætter og sælger skal være erfaren med hunde, ellers kan det ende galt.
Dejligt det har holdt med die to, selvfølgelig kan det modsatte jo også forekomme:o)
To hvalpe samtidig..