internat hunde 2 {{forumTopicSubject}}
Der var igår et indlæg pom hvor synd det er for de hunde der ender på internater... http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=50681
Jeg er helt enig i at mange af de hunde der ender på div internater, ender der på baggrund af tidligere ejeres pludselige manglende lyst/tid osv.... Men man skal også huske på at en del hunde rent faktisk ender der på baggrund af andre ting. Indlægget igår handlede om en lille schæferhvalp på blot 4 mdr. Jeg er helt enig i at <b>hvis</b> hunden er bragt ind af tidligere ejer, så er det sq for meget. Men en del hunde ender også på internater fordi de er fundet som omstrefejfende hunde. Disse hunde bliver viderformidlet, hvis der ikke er nogen henvendelser på den efter 2-3 uger. Denne lille hvalp kan jo meget vel være en der ikke er blevet chippet endnu og som desværre er stukket af. Har hunden ikke chip, kan internatet ikke finde ejeren, men vil fremlyse den på deres hjemmeside og andre steder. Finder man ikke ejeren, vil den blive sat til formidling. Andre hunde ender også på internat på baggrund af "reelle" ting. Da jeg for nogle år siden var frivillig derude, fik vi også en hvalp ind på 4-5 måneder. Vi var alle sammen forarget, indil vi hørte hvad baggrunden var, nemlig tidligere ejers pludselige død.
Jeg prøver på ingen måde at retfærdigegøre de <b>dårlige</b> undskyldninger folk kommer med, mnår de afleverer en hund på et internat, men syns blot at man også skal huske på at nogle hunde kommer der af reelle årsager. Og så skal vi jo huske på at ved anbringelse på et internat, får hunden en ekstra mulighed fremfor en mulig aflivning..... Det var så bare min mening.
<b>Jannick</b>
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Ind i mellem er der en reel årsag ! *s*
/Moster
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 186
apr 2006