{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.520 visninger | Oprettet:

2 løse hunde angreb kat 4700 {{forumTopicSubject}}

Her til aften ved 23:30-tiden blev to løse hunde indfanget af beboere i Nøddehegnet i Næstved, nede i den del der ligger ved børnehaven og kirken - jeg bor selv i nr. 93, st. og hundene begge hunde var taget i snor lige efter min mor og jeg havde gået tur med min egen hund og min søsters hund.

En sort hund, der lignede en labrador (eventuelt blanding) med en hvid blis på brystet og en brun muskelhund (måske også blanding, jeg synes ikke den så helt raceren ud) havde rendt rundt sammen og angrebet en kat. Ingen af de tilstedeværende genkendte hundene; jeg har heller ikke set dem før. Der var ca. 5 mennesker, der havde fulgt efter hundene indtil de begge var i snor.

Politiet blev tilkaldt lidt før midnat og optog rapport, og hundene blev taget med enten af dem eller en dyrlæge/internat.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 løse hunde angreb kat 4700
  • #1   29. aug 2010 Ja, men nu var angrebet mere end at jagte - det var med slem bidskade og det hele; sjovt nok derfor politiet dukkede op. Desuden skal to hunde ikke gå løse rundt. Ud over at andre dyr eller mennesker kan komme til skade, kunne de selv komme til skade f.eks. ved at blive kørt ned.

• #2   29. aug 2010 At de jagter og bider katten, kan jeg ikek rigtigt se det opsigtsvækkende i. Det ville rigtig rigtig mange hunde gøre, hvis ellers de fik muligheden (det er jo ikke anderledes for hunden, end hvis den tog jagten op på en hare e.l.)
    Men ejeren burde jo så have nok styr på sine kræ til at de slet ikke får den mulighed.
    Synd for missen det gik udover, ingen tvivl om det. Og jeg håber da ejeren af hundene får lært lektien når H'n får lov at betale for at få hundene udleveret + naturligvis bøde for at have ladet dem strejfe omkring.

• #3   29. aug 2010 -og så kunne katteejeren vel i grunden ved samme lejlighed får en bøde for at lade katten strejfe omkring.. Hvorfor får de aldrig det? Ifølge loven skal katte osse holdes på egen matrikel (eller i snor eller hvad dælen man nu ønsker at gøre for at den ikke render frit omkring).
    Hvorfor er der så aldrig katteejere der får bøder for at lade deres kræ strejfe omkring i nabolaget?
    Episoder som denne kunne jo være undgået hvis BÅDE hund og kat blev holdt på egen matrikel som Anne jo osse påpeger.

• #4   29. aug 2010 Jaja, jeres mening må I jo selv om. Min grund til dette indlæg er mest, at to hunde mangler deres ejer/e - og ejeren/ejerne mangler deres hunde. Om hundene får lov at komme tilbage til deres ejere i live er op til myndighederne, men uanset hvad skal ejerne findes så de kan stå til ansvar for at lade deres hunde løbe frit og eventuelt få dem med hjem igen.

• #5   29. aug 2010 Tvivler på at man afliver 2 hunde, fordi de har jagtet en kat. Så kan man da aflive ½-delen af de danske hunde eller noget i den retning.

Mon ikke bare ejer skal betale for at få hundene udleveret (ved ikke lige hvad taksten er på et internat) + sandsynligvis en bøde for at de rendte løse rundt.

• #6   29. aug 2010 Ja, selvfølgelig kommer hundene i live tilbage til ejeren, hvis vedkommende ellers bliver fundet. Man kræver ikke en hund aflivet fordi den angriber en kat. Lige som man heller ikke kræver en kat aflivet for og fange mus.
    Både hunde og katte ejer bør have en bøde for og lade deres dyr rende rundt. Begge dele er ulovligt.

• #7   29. aug 2010 Hopper på brug hjernen

• #8   29. aug 2010 Nej, to hunde skal ikke rende løse rundt.. Men det skal katten f... heller ikke.. Og det er helt naturligt for en hund, at jagte og nedlægge en kat, kamphund eller ej.

• #9   29. aug 2010 Pointen er nu ikke at hundene har angrebet katten, men at det er to hunde der mangler deres ejer...!

• #11   29. aug 2010 Synes det er vildt at det skal trækkes frem at de to hunde har bidt en kat, selvfølgelig skal de ikke gå løse omkring, men det skal katte heller ikke hvad med alle de mus og fugle katten har på samvittigheden + alle de nedgravede lorte som de lagt rundt omkring i sandkasser hvor børn skal lege...

• #12   29. aug 2010 Jamen det er jo her mange ejere ikke forstår at når der er flere hunde så kommer flokmentaliteten altså ind.. og instinkterne tager over!
    Det er en ret naturlig adfærd for hundene.. men mange mennesker vil helst ikke indse at deres hunde stadig HAR de instinkter og derfor opstår der også mange konflikter når man mødes fordi hundene har deres eget sprog og vi mennesker har vores..

Og her har hundenes naturlige adfærd taget over og ja det er trist at ejere ikke kan styre deres hunde.. men måske bør flere tage det alvorligt at hunde HAR instinkter ligegyldig hvad race det så er..!

• #13   29. aug 2010 Nu er der efter min mening forskel på katte i byområder og så katte på landet. Prøv at sige til en landmand at han skal holde kattene i voliere. Jeg har haft katte siden jeg flyttede hjemmefra som 17 årig og det har altid været indekatte, netop fordi jeg mener at løse katte ikke hører hjemme i byområder, dels pga. fuglebestanden og dels fordi de kan genere naboerne. Jeg har 2 indekatte nu, men efter vi er flyttet på landet har vi så samtidig udekatte.

Udekatte på landet er simpelthen en nødvendighed med mindre man, som min nabo (der har en hund, der tager katte) vil til at lægge rotte- og musegift ud. Nogle andre naboer brød sig ikke om katte og prøvede om ikke deres lille jagtterrier kunne tage musene og det gjorde den da i stor stil, det var bare ikke nok og efter en sommer hvor de blev overrendt af mus, så kom der katte på ejendommen igen.

Ja, der ryger en fugle i ny og næ, men slet ikke i forhold til den mængde mus, der bliver taget og som sagt, når man er herude hvor kattepopulationen i forhold til areal er så velafbalanceret, så sker der ikke synderligt ved fuglebestanden.

At hundene har angrebet en kat er naturligvis synd for katten og kattens ejer, men ja, mange hunde har jagtinstinkt og det er i min bog ikke aflivningsgrund, så kunne vi ligeså godt begynde at forbyde hunderacer med højt jagtinstinkt. At hunde og nogle racer i særdeleshed vil tage små dyr hvis de får muligheden for det kan vel ikke komme som nogen overraskelse. Jeg har da i høj grad valgt race ud fra at "slå ihjel" instinktet er blevet mere eller mindre pillet ud af min hyrdehund, netop fordi jeg har katte.

Det jeg ser som problemet er at hundene har løbet løs uden en ejer, som havde fuld kontrol over dem - eller uden ejer i det hele taget, sådan at de har haft muligheden for at angribe katten og det er noget ejeren må stå til ansvar for. Hvis så ejer gentagne gange viser sig ude af stand til at sørge for at hundene ikke løser løse og forvolder skade, så kan aflivning eller omplacering komme på tale.

• #15   29. aug 2010 Det eneste ''sensationelle'' i den historie, er at ejerne ikke har haft styr på hundene. At hunde angriber katte, er nu ingen nyhed...

• #16   29. aug 2010 Jamen det er da forfærdeligt synd for katten - og dens ejere, som måske nu har lært, at katte skal holdes på matriklen, hvis man ikke ønsker den slags sker - medmindre vedkommende heller ikke mener det er ganske naturligt at hunde hapser katte.

Så på med snoren på hundene, indhegnede katte, så er sker sådan noget ikke...

• #17   29. aug 2010 MI -jeg synes bestemt osse der er forskel på katte på landet og katte i byen.

På landet er der jo noget mere plads, og hvis ellers man neutraliserer sine katte, så render de jo sjældent alt for langt hjemmefra.
    Mine forældre har osse haft kat, og han rendte sjældent længere end han kunne komme på ejendommen.

Men i byen render de jo rundt i folks haver, på folks biler osv, og det kan altså være ret generende.

• #18   29. aug 2010 Michelle: Ja, vores udekatte er neutraliserede og af dem som har valgt at blive her som voksne er det sjældent at de bevæger sig længere væk end de kan nå at være her til spisetiderne inden for 1-2 minutter og vi har ikke regelmæssige fodringstider, så de er vitterlig ikke langt væk.

Når vi sådan går og kører rundt kan vi også nogenlunde se hvor de jager henne. Vores ene hunkat har lagt beslag på marken på den anden side af vores lille grusvej. Det er godt nok ikke vores mark, men landmanden har ikke noget imod hun jager mus mellem hans afgrøder. smiley

De andre holder sig til have og vores egen mark.

Nu har vi gå nogle søde naboer, som ringer rundt hvis de har fået en ny kat ind eller hvis de står og savner en kat.

• #19   29. aug 2010 Vi har nu også katte gående hvor det passer dem - men jeg kender og accepterer også risikoen ved det.

Og ja, vi bor langt pokker i vold ude på landet..

• #20   29. aug 2010 Det er et tobenet problem, det her. To hunde må ikke angribe en kat, men en kat skal også, som en hund, holdes på egen grund! Og det kan lade sig gøre!!! Man kan indhegne haven til katte, og man kan lave et voliere til dem. Bor man i lejlighed kan man have indekatte, og det er ikke spor synd, hvis man sørger for at aktiverer den/dem. Det er ikke sværere end man selv gør det. Jeg har en indekat, selvfølgelig er han kastereret, vi leger en masse med ham, og det samme gør vores hund. Han er dødtræt, når det bliver aften, altså bliver han aktiveret nok om dagen.
    Man skal selvfølgelig sætte sig ind i hvordan det er at have en indekat, men det samme skal man gøre, når man skal vælge hunderace!

Kommentér på:
2 løse hunde angreb kat 4700

Annonce