2 løse hunde angreb kat 4700 {{forumTopicSubject}}
Her til aften ved 23:30-tiden blev to løse hunde indfanget af beboere i Nøddehegnet i Næstved, nede i den del der ligger ved børnehaven og kirken - jeg bor selv i nr. 93, st. og hundene begge hunde var taget i snor lige efter min mor og jeg havde gået tur med min egen hund og min søsters hund.
En sort hund, der lignede en labrador (eventuelt blanding) med en hvid blis på brystet og en brun muskelhund (måske også blanding, jeg synes ikke den så helt raceren ud) havde rendt rundt sammen og angrebet en kat. Ingen af de tilstedeværende genkendte hundene; jeg har heller ikke set dem før. Der var ca. 5 mennesker, der havde fulgt efter hundene indtil de begge var i snor.
Politiet blev tilkaldt lidt før midnat og optog rapport, og hundene blev taget med enten af dem eller en dyrlæge/internat.
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 83
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Men ejeren burde jo så have nok styr på sine kræ til at de slet ikke får den mulighed.
Synd for missen det gik udover, ingen tvivl om det. Og jeg håber da ejeren af hundene får lært lektien når H'n får lov at betale for at få hundene udleveret + naturligvis bøde for at have ladet dem strejfe omkring.
jan 2007
Hvorfor er der så aldrig katteejere der får bøder for at lade deres kræ strejfe omkring i nabolaget?
Episoder som denne kunne jo være undgået hvis BÅDE hund og kat blev holdt på egen matrikel som Anne jo osse påpeger.
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 25 Svar: 83
jan 2007
Mon ikke bare ejer skal betale for at få hundene udleveret (ved ikke lige hvad taksten er på et internat) + sandsynligvis en bøde for at de rendte løse rundt.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Både hunde og katte ejer bør have en bøde for og lade deres dyr rende rundt. Begge dele er ulovligt.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.239
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 1.002
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 337
Det er en ret naturlig adfærd for hundene.. men mange mennesker vil helst ikke indse at deres hunde stadig HAR de instinkter og derfor opstår der også mange konflikter når man mødes fordi hundene har deres eget sprog og vi mennesker har vores..
Og her har hundenes naturlige adfærd taget over og ja det er trist at ejere ikke kan styre deres hunde.. men måske bør flere tage det alvorligt at hunde HAR instinkter ligegyldig hvad race det så er..!
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Udekatte på landet er simpelthen en nødvendighed med mindre man, som min nabo (der har en hund, der tager katte) vil til at lægge rotte- og musegift ud. Nogle andre naboer brød sig ikke om katte og prøvede om ikke deres lille jagtterrier kunne tage musene og det gjorde den da i stor stil, det var bare ikke nok og efter en sommer hvor de blev overrendt af mus, så kom der katte på ejendommen igen.
Ja, der ryger en fugle i ny og næ, men slet ikke i forhold til den mængde mus, der bliver taget og som sagt, når man er herude hvor kattepopulationen i forhold til areal er så velafbalanceret, så sker der ikke synderligt ved fuglebestanden.
At hundene har angrebet en kat er naturligvis synd for katten og kattens ejer, men ja, mange hunde har jagtinstinkt og det er i min bog ikke aflivningsgrund, så kunne vi ligeså godt begynde at forbyde hunderacer med højt jagtinstinkt. At hunde og nogle racer i særdeleshed vil tage små dyr hvis de får muligheden for det kan vel ikke komme som nogen overraskelse. Jeg har da i høj grad valgt race ud fra at "slå ihjel" instinktet er blevet mere eller mindre pillet ud af min hyrdehund, netop fordi jeg har katte.
Det jeg ser som problemet er at hundene har løbet løs uden en ejer, som havde fuld kontrol over dem - eller uden ejer i det hele taget, sådan at de har haft muligheden for at angribe katten og det er noget ejeren må stå til ansvar for. Hvis så ejer gentagne gange viser sig ude af stand til at sørge for at hundene ikke løser løse og forvolder skade, så kan aflivning eller omplacering komme på tale.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Så på med snoren på hundene, indhegnede katte, så er sker sådan noget ikke...
jan 2007
På landet er der jo noget mere plads, og hvis ellers man neutraliserer sine katte, så render de jo sjældent alt for langt hjemmefra.
Mine forældre har osse haft kat, og han rendte sjældent længere end han kunne komme på ejendommen.
Men i byen render de jo rundt i folks haver, på folks biler osv, og det kan altså være ret generende.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Når vi sådan går og kører rundt kan vi også nogenlunde se hvor de jager henne. Vores ene hunkat har lagt beslag på marken på den anden side af vores lille grusvej. Det er godt nok ikke vores mark, men landmanden har ikke noget imod hun jager mus mellem hans afgrøder.
De andre holder sig til have og vores egen mark.
Nu har vi gå nogle søde naboer, som ringer rundt hvis de har fået en ny kat ind eller hvis de står og savner en kat.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Og ja, vi bor langt pokker i vold ude på landet..
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
Man skal selvfølgelig sætte sig ind i hvordan det er at have en indekat, men det samme skal man gøre, når man skal vælge hunderace!
2 løse hunde angreb kat 4700