Lømmelalderen Lømmelalderen
Ja.. Så ramte den Bertha.. De berygtede lømmelalder.. I snart to uger har hun været HELT umulig og ændret sig radikalt fra en selvstændig, rolig hund til en energisk, klæbende og destruktiv satan...
Det startede så småt forrige mandag, hvor hun var alene hjemme 4-5 timer.. Hun har ikke rigtig haft alene-hjemme-problemer før (pånær nogle få gange under tandskifteperioden), men den dag havde hun formået at totalskade mine sko..
Dagen efter havde jeg fjernet ALT .. Troede jeg.. Ude i gangen havde vi et lille panel på en 30 cm, der sad en smule løst.. Det havde hun pillet af og splittet ad i atomer.
Så var der et par rolige dage, hvor det eneste hun ødelagde var en kuglepen.
I dag har jeg været hjemme hos min mor sammen med hende, som hun ellers er vant til at komme en gang om ugen..
Jeg faldt i søvn, da det var tidligt, og på en halv time var hun også gået i gang med at ødelægge et par sko..
Hun var også alene hjemme der i tre kvarter, hvor vi igen troede, at vi havde fjernet alt, men der havde hun altså fundet Tulles madskål af plastik at ødelægge..
GRR... Udover det er hun meget pebet og rigtig klæbende, som hun ellers ikke plejer at være..
Synes dog også hun er hævet en smule bagtil, og tisser oftere end hun plejer på gåturen.
Så tror at løbetiden er nær..
Jeg har haft hvalpe før, men er for det meste gået næsten ubemærket igennem lømmelalderen.. Er der nogle af jer andre, der har haft ekstreme tilfælde?? Og hvor lang tid varede det??
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 986
Hun har været alene hjemme men ikke så tit som hun plejer.. Det var så første dag, jeg var afsted i "skole" igen..
aug 2004
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.081
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 96 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.000
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Min første tæve nåede igennem paneler, tapet, bøger, briller, regninger (som postbuddet af en eller anden grund havde skubbet gennem brevsprækken istedet for at lægge dem i postkassen) og et stks. B&O telefon i sin lømmelalder. Plus at hun var stokdøv og så provokerende at jeg måtte give mig selv time-outs for ikke at kværke hunden.
Det varede fra hun var 6 måneder gammel til hun kom i løbetid 11 måneder gammel. Efter løbetiden var ovre, så var lømmelalderen også pist væk.
Ved Lia var der heldigvis ikke rigtig nogen lømmelalder.
aug 2004
M.I; Jeg prøver at sige det hele tiden... Lyder ellers godt med de time-outs.. hahaha.. Måske det er noget, der skal prøves, når hun bliver for meget...:-)
Irriterende er det dog og håber snart, at den løbetid kommer... Det skal bare overstås i en fart, inden jeg flår pelsen af hende
Lømmelalderen