Ikke så dum,ham Cæcar Millan Ikke så dum,ham Cæcar Millan
Ja,jeg er blevet helt "bidt" af at se hans programmer på national geografik ved 10 tiden om formiddagen...
Og den anden dag var der så en 11 mdr Skt Bernhard der aldrig har været på familien s 1 sal. Nægtede at gå op at trappen
Familien havde prøvet at lokke med alt og trukken den i halsbåndet,men køteren stemte bare i mod.
Men så kom Cæcar forbi....Løb en tur med hunden i snor og hjem igen. Løbende igennem huset direkte hen til trappen og op af trappen. Dvs han nåede trappen,så ville hunden ikke mere,så forfra igen med samme resultat... derefter prøvede han stille og roligt med et trin af gangen og tilsidst lykkedes det,både op og ned og tilsidst uden snor...
Ved ikke hvor mange timer/dage det har taget,men han er jo kun på besøg ved familien en dag,så det er nok et par timer.
Mit problem er så at Bobo ikke vil gå NED af trapper.
Ingen problemer med at komme op,men ned...Uh ha,det tør vi ikke!
Så de fleste gange jeg er kommet hjem fra arb eller andet,har han siddet ovenpå (fordi kattene er hans venner) og så sidder han der til mor eller kæresten har hentet ham ned. Og han piber og tripper rundt rundt når man er på vej op for at hene ham.
Så nu skulle jeg lige afprøve Cæcar s metoder,for somme tider er det flere gange om dagen han skal hentes ned fra 1 salen. Og var ved at være træt af det gg
Så første forsøg var så for 3 dage siden...
Aller første trin oppe fra, var det sværeste. Der gik han frem og tilbage og små peb men tog så skridtet efter et lille puf fra mig,ikke værre end jeg bare lige rørte ham. Da han kom ned på næste tog han resten uden problemer. Et trin af gangen han kom ned. Og mor (mig) roste ham til skyerne og han fik godbid. Prøvede senere på dagen igen. Havde ham i snor begge gange hvis han synes det gik for stærkt,så jeg lige kunne redde ham hvis det gik galt
3 gang var så igår hvor vi holdte jule frokost for familien og så skulle jeg lige vise svigerfar Bobo s fremskridt og vupti uden problemer tog han alle trin uden problemer.... og en gang til... og en gang til... Så skulle kæresten også lige se det,for han trode ikke på den lille rotte kunne lære noget,men han måtte thy til ros også for endnu engang kom bobo ned af trappen...
Så endnu en stolt hunde mor SMILER MEGET STOOOORT
..
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.217
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.424
Og fint at du fik hunden ned af trappen - endnu et bevis på, at lokken kun øger hundens usikkerhed for ting.
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.702
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
jan 2006
Hvor lang tid har det så taget ?
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
jan 2007
jan 2006
Synd for din hund, at du vælger at lave et så lille problem så stort, at han skal bruge hele tre dage på at komme over det.
Hvad synes du er fordelen ved at lade ham blive i en angstfyldt tilstand over så mange dage ?
jan 2006
jan 2006
Ja, jeg fandt ud af at du skrev "et par" og ikke tre .. har undskyldt, gør det gerne igen .. undskyld !
Du har gjort et problem som kunne være klaret på 30 sekunder så stort, at det varede hele to dage - og jeg spørger dig hvorfor ??
Jeg har læst om din hund, både på hans profil og i dine tråde, og jeg mener at du helt klart forstærker hans angst og usikkerhed når du lokker ham til ting. Han mangler en stærk person (mentalt stærk) som ikke står og lokker med ros og godbidder og forstærker ham i sin mistro.
Hvorfor tror du at det er bedre på den måde ??
jan 2006
Skriver jeg at han kan ændres på 30 sekunder ? Nej, ikke rigtigt vel ?
Jeg skriver at du forstærker hans angst for trappen når du bruger hele to dage på det - og at du ved din "ros og godbidder" får ham til at blive i troen om at det er s... farligt at gå ned af den trappe.
Han mangler i dén grad en person der udviser noget styrke - og tage noget ansvar, så han selv slipper for at gøre det, og det evner du helt tydeligt ikke.
Når han nu er sådan, hvorfor i alverden så lade en dame få chancen for at nusse ham ? Hvorfor sætter du din hund i en situation som han ikke bryder sig om ?
Han ville da have været meget heldigere stillet hvis du pænt og høfligt havde sagt "Nej, desværre er Max ikke så glad for fremmede, så du må ikke hilse på ham" .. igen, manglende gennemslagskraft fra din side, og overladen af et ansvar, som enhver ved gennemlæsning af hans profil, tydeligt kan se at han ikke er i stand til at goutere.
jan 2006
Jo, det er korrekt det jeg skriver. Du har ladet en angsfyldt hund være i en tilstand i to dage - en tilstand som kunne have været overstået på 30 sekunder. Hver gang hunden er angst gælder det jo for ejeren at få den ud af den tilstand i en fart - en fart er ikke to dage !
Nej, du skrev ikke hvad din mand sagde til damen - men uanset hvad han sagde, har I stået i situationen længe nok til at Max skulle tage stilling til damen. Noget, der kunne og burde have været undgået.
Sorry, men herfra virker du ekstremt forstærkende for din hunds problemer, og det virker jo heller ikke - igen iflg det du skriver - som om hans angstfyldte tilstand ændrer sig til det bedre.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 533
nu så jeg hele klippet... Synes intet ondt der er at sige til det. Han sparker dem jo ikke,kun en puffen... de hunde der springer til siden er fordi de bliver forskrækket,da de jo ikke ser puffet komme.... Ser i hvert tilfælde sådan ud i mine øjne.
Til alle andre der ikke bryder sig om hans metoder....
Hvorfor,hvis de virker? Selvfølgelig uden at være decideret ond mod hunden.
Har 3 hunde og de er meget vagtsomme når det banker på,så er begyndt med at få dem til at sidde i stuen og ikke i gangen og tige stille end til gæsterne er kommet ind.Også en af Cæcar s metoder. Bruger også hans "Tch " lyd han tit kommer med. Det virker...Men først lige begyndt på det så varer lidt endnu inden det er blevet lært.
Men er jo et forum og elsker Jeres svar. Hver sin mening,jo
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
I sådan en situation handler det vel dybest set om tillid?
Selvtillid (mod) og ubetinget tillid til ejeren?
Min Kia havde aldrig prøvet at gå på trapper (der havde ingen grund været til dette hidtil da jeg skåner hendes skelet hver gang det overhovedet er muligt) da vi en weekend skulle overnatte på 1. sal hos en veninde.
Det var en vinkeltrappe.
Jeg tog Kia i halsbåndet (for hun ikke skulle falde hvis hun skvattede eller var uopmærksom første gang eller lign.) og førte hende op af trappen og ned igen.
Hun tøvede kun ved 1. skridt op indtil jeg havde taget det skridt og så fulgte hun mig :o)
Det tog nok ikke engang 30. sekunder.
Derefter sprang hun friskt og frejdigt efter mig når jeg skulle op og ned af trappen uden at kny.
Hun stolede på mig og at jeg ikke ville lede hende i uføre.
CM er god til een ting. Det er at sørge for ro og tillid til at han har styr over tingene så det er bare at følge = gør alt lettere da hunden så ikke skal bekymre sig om noget som helst for det gør mennesket.
Synes ikke just alting burde være så svært :o)
jan 2006
Bingo !
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.393
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
jeg er enige i mange af de ting du skriver....
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 37
Hunden havde kvælerhalsbånd på, og så blev den ellers rykket for fulde hammer, selvom den stemte imod, OP af trappen.. puuh, det gjorde helt ondt at se på.
apr 2008
Giv mig den korte version af hvad jeg skulle havde gjort fra starten?
Skal siges jeg fik ham som hvalp (8uger selvfølgelig) hvor jeg boede sammen med min eks i hans hus. Der var også 1 sal på hvor soveværelset ligger på 1 sal som det gør i den lejlighed jeg bor i nu også efter jeg flyttede fra ham. Og Bobo er i dag 3 år og 3 mdr. trappen ved min eks havde han samme problem og dengang vidste jeg ikke hvad jeg skulle gøre af forsøg andet end lokke med mad og ros og sige dygtig hvis han gjorde et forsøg.
Andet er,at udenfor på vores ture er der ingen problemer med trapper og heller ikke hjemme ved min mor der boede på 1 sal i en opgang. Der var ingen problemer hverken op eller ned. Heller ikke ved andre der boede/bor på 2 sal eller højere oppe
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.635
- Det er sørme længe siden, jeg har set Cesar bruge den metode med foden der sparker. Så synes ærlig talt det er for langt ude, at den samme video skal hives op igen og igen.
Cesar har altså ikke kun én metode, men langt mere. De fleste af hans nye metoder er slet ikke så slemme, synes jeg ikke.
jan 2006
Nej, jeg havde ingen idé om at du stod der i 2 x 24 timer - men du har måske en idé om at Max mirakuløst "glemte" trappen efter din "træning" ? Så tager du igen fejl´!
Du har sørget for at forstærke din hunds angst overfor trappen - i en periode på over to dage !!
Istedet for at få det overstået på 30 sekunder.
Du har iøvrigt ikke svaret mig på hvorfor du mener det er bedre på den måde ??
Det er da fint at DU synes at Max har fået det MEGET bedre - jeg er desværre ikke sikker på at Max giver dig ret i, at han har det godt NOK, og jeg mener stadig at Max kunne have rykket langt mere, hvis han havde haft en fører, der magtede at tage et ansvar for ham i langt højere grad end dine indlæg viser.
Moralprædiken ? Næ såmænd ikke - men hvis det er sådan du opfatter det, ja, så er det jo din virkelighed ...
jan 2006
Præcis som du gjorde, da du fik Bobo til at forstå at trappen ikke var farlig. Du gik ind og tog ansvar og viste ham, at her var der ikke noget at være bange for.
En hund, som har et godt forhold til sin fører og stoler på denne, vil reagere som din hund gjorde .. sige "nånå .. jamen så gør vi da det".
jan 2006
Hvem taler om at slæbe hunden nogen steder ?
Din hund viser at trappen er farlig og du gør præcis det forkerte - lokker den !
"Kom så lille Max, ja kom så dreng, det er ikke farligt, dyyyygtig hund"
Hunden hører "shit, det er farligt, pas på pas på pas på ..!!"
Et fast tag i halsbåndet og så 123 op på første trin - ned igen med det samme - tilbage igen op på første trin - ned igen - op igen 2 trin .. osv ..
En af mine venner er en meget dygtig og kompetent rådgiver og jeg har set hende lave det tricks SÅ mange gange på angste hunde, som folk har brugt måneder på at lære forskellige ting som hundene var (og stadig er) bange for.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.268
jan 2006
dec 2008
jan 2006
Nej, jeg er ikke klog - men jeg kan da godt se at det virker sådan når du står ved siden af.
Det er fantastisk at høre, at du ikke vil forstærke hans angst, men at det alligevel er det du gør ...
Er det en katastrofe hvis dine bonede gulve var blevet overtisset ? Klart, reagerer hunden når man tvinger den ud over dens grænse - din gør det åbenbart ved at tisse af angst og så får den fred. Igen - du stopper din handling, hunden "vinder" og bliver bekræftet i at det du har gang i er farligt.
At du gør et så stort nummer ud af at din hund kommer et par skridt i din retning er jo også at gøre et stort nummer ud af noget, som reelt ikke er det. Hvorfor fylde ham med guffer og lave en fest (rose ham) for noget, der burde være den naturligste ting af alle ?
Men du har så åbenbart bare sagt "Max KOM !!!" .. og slet ikke lokket ham med en lys og indsmigrende stemme ? På en eller anden måde har jeg svært ved at se at det var sådan det foregik ....
jan 2006
Nej, jeg har forstået at du hellere vil have ham til at fastholde sin angst istedet for at tage ansvar som fører og lade ham vide at der ikke er noget at være bange for.
Når du nu bare sagde kom som når han skal ud at gå - hvorfor skulle han så roses så meget når han gjorde det ?
jan 2006
jan 2006
Du forstår ganske enkelt ikke hvad jeg skriver - det sjove er at det ikke er mig af os to, der har et omvandrende nervevrag af en hund der bliver beskrevet af dig selv på flgn måde :
<i>Han er meget underdanig og angst.
Han er meget kælen, og på gode dage kommer han hen for at nusse.
Han er bange for alt. Mennesker, hunde, ting der larmer, ting der ser underlige ud, huller i jorden, biler, ja alt :o(
Han lider meget af trafikangst.
Det siges, at collier aldrig stikker af, men det har Max ikke hørt noget om. Han stikker af, hvis han kan komme til det, og prøver naboen så på at fange ham, løber han bare endnu hurtigere. En gang endte han nede i lyskrydset ved hovedvejen. Heldigvis blev han ikke kørt ned.</i>
For nu bare at nævne nogle af dem - så måske er mine "metoder" som du får det dårligt af lidt bedre for hunden i sidste ende.
Men det er da godt at DU synes at Max har det godt ...
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Syntes godt nok der bliver kørt en del på Susanne og hendes måde at håndtere HENDES hund på !
Altså der er sgu da ingen der kender hendes hund bedre end hende selv. Så det der pjat med at "ihhh og Åhh du fremprovokerer mere angst i ham" osv, kan i da for fanden ikke tillade jer at slynge i hovedet på hende.
Men ok, det er åbenbart forkert at lære sin hund ting ved hjælp af ros og godbidder.. Men tja, så må i heller ikke bruge godbidder som belønning til træning osv..
Det er PRÆCIS det samme !
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.530
Og som alfisten skriver, så prøv du at tage Kato i halsbåndet og slæb ham hen til hvilken som helst fremmed person og se om det lykkedes for dig..
Eller bare prøv og se om du i det hele taget kan få fat i min hunds halsbånd..
Good luck siger jeg bare !
jan 2006
Jeg træner selv med godbidder - der ligger adskilige på sporet og jeg bruger dem i min sitøvelse, da der ellers kommer for meget drøn på driften og hunden låser, så det er jeg godt klar over at man kan.
Men !
Har man en hund, der er angst for en situation er det forkert at lave en fest ud af når den har overvundet den. Eksemplet med hunden der er bange for trappen og kommer i retning af ejeren, der står i nærheden af trappen fordi hun kalder på den.
Hvorfor skal man lave en fest ud af det ? Hunden gjorde intet andet end at komme i retning af det den er bange for - hvorfor lave et stort nummer ud af det ?
Der er <i>ingen</i> hunde, der har godt af at blive lokket i en situation de er angste for - så jo, jeg vil godt tillade mig at mene at lokke-metoden er dårlig i det tilfælde.
Jeg har lært at vise hunden at det her er ikke farligt - op af et par trin, ned igen med det samme - ikke fastholde hunden på trappen, men lade den komme ned igen hele tiden.
Jeg har endnu til gode at se en hund, der ikke kom over tingene i en fart med den metode.
Det skal lige siges at ingen af mine har været angste over trapper, men at den aussie jeg havde på et tidspunkt var - og hun lærte trappen i løbet af ingen tid på den måde, uden at dø af det.
Hvorfor bliver Molly ødelagt af at blive slæbt hen til en cowboy iøvrigt ? Og hvor mange cowboys møder du i din dagligdag tænker jeg - så hvor stor er nødvendigheden i at få hende hen til en ?
jan 2006
Det er dig selv der beder mig om at læse din hunds profil - hvordan skal jeg vide hvor gammel den er ?
Jeg holder mig til emnet - kender dig ikke som person men opponerer imod den måde du håndterer din hund på, og som jeg mener at jeg har forklaret ret tydeligt hvad jeg mener er galt med den.
Carina -
Vil du ikke være rar at vise mig hvor jeg skriver at man ikke må bruge guffer i træning af en hund ?
Og hvorfor er det helt og aldeles utænkeligt at Susanne håndterer sin hund forkert selvom hun kender den så godt ?
Jeg laver selv fejl med mine hunde ind imellem - og er glad for den hjælp andre kan give mig ... men I er måske ikke så modtagelige for andres øjne på eget problem ?
jan 2006
jan 2006
Jamen så tro på det - det kan jeg tilsyneladende ikke ændre. Men for din hunds skyld, så prøv at overveje at gå ind og tage noget ansvar for ham, så han ikke skal træffe så mange valg i sin dagligdag. Det ville han have godt af.
jan 2006
Jeg er ikke enig i at hundene kommer til at sidde fast i deres angst. Beklager, men jeg har bare set for mange eksempler på at det ikke er korrekt det du skriver lige der.
Heller ikke i, at man ved at rose den for at overvinde sig selv styrker dens selvtillid.
Jeg mener bestemt at det er bedre at ignorere hundens angst og forstærke den i at det er farligt, eller at det var flot at den overvandt sig selv. På den måde bekræfter man netop hunden i, at det er en farlig situation den er ude i - og det at den har overvundet sig selv mener jeg er ros nok i sig selv iøvrigt.
Det skal ikke bekræftes og roses .. efter min mening.
Okay, vidste ikke det med dommere dresset ud som cowboys - så kan jeg godt se at det kan være et problem, hvis hunden har et issue med dem,.
Mht at hunden skal svømme .. tja, det bestemmer den vel selv ? Mnt trapperne .. ja, så er det jo en meget fin ting, hvis man bor i et hus med to etager og hunden skal kunne bevæge sig frit imellem disse. Med mindre man naturligvis har en hund, der fint accepterer at være afskåret fra familien når denne er på 1. sal eksempelvis.
Jeg vil bare ikke ha, at mine hunde er usikre eller bange for ting indendørs, og derfor mener jeg bestemt at man som ejer har pligt til at vise hunden at intet i huset er farligt og noget de skal reagere negativt på,
Men det er du måske ikke enig i ?
jan 2006
jan 2006
jan 2006
Logik på højt plan .. lidt for højt til at jeg helt fanger det, Men please ,, do NOT attempt to explain it anyway ...
dec 2008
jan 2006
jan 2006
Jeg baserer ikke min erfaring på egne hunde - jeg er ikke til mentalt svage hunde og egner mig ikke ret godt til at omgås dem, og de mig iøvrigt - men de 10 måneder jeg havde med aussien lærte mig en bunke - og så har jeg set eksempler på bange hunde, der ved korrekt håndtering kom over deres angst hurtigt og smertefrit.
Jeg er med på at du ikke roser hunden for angsten, men for at have overvundet den - og det er der, jeg ikke er enig. Da jeg skulle lære corsoen at svømme - hun havde en flænge i trædepuden og måtte ikke gå og hun var dengang ikke ret gammel og temmeligt aktiv, så dyrlægen anbefalede svøming. Så for nu at vende tilbage til dit spørgsmål om nødvendigheden af svømning .. jo, det kan da bestemt være en god ide.
Nå, men hun skulle svømme og DET ville hun ikke ! Hun stemte imod med alt hvad hun indeholdt - peb og rystede - og ville ikke i. Jeg hoppede i badedragten, tog en snor i hendes halsbånd og så gik vi ellers i vandet. Hun blev hevet afsted, stemte imod med alle fire ben men jeg vedblev at gå - da vi kom ud hvor hun ikke kunne bunde hev jeg hende fremad i linen (noget jeg har lært på AA´s hundecenter, så hundene ikke kommer til at stå lodret så de rigtigt kan gå i panik), så hun lå vandret i vandet,. To-tre meter og så ind hvor hun kunne bunde.
Ingen ros - vi stod blot der.
Igen ud - et par meter - ind igen .. Det tog ikke mere end et par gange frem og tilbage, så svømmede hun af sig selv - og var endda så modig, at hun svømmede efter sin bold, som jeg havde taget med til hende.
Ingen ros - ingen fest .. Idag svømmer hun gladeligt afsted når vi er på stranden.
Mht at sætte en kommando på - som i dit eksempel med at sige "op" i forbindelse med trappen, så ja. Så kan man rose for så har hunden jo udført en kommando .. men at rose fordi den er gået et par meter i en retning den er bange for at bevæge sig i .. nej, det ville jeg ikke gøre.
jan 2006
Deva peb, hun rystede, hun stemte imod, hun tissede .. hvor angst skal hun være for at være angst nok ?
jan 2006
jan 2006
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
Kan huske da Emil var lille, han var også en lille "tissetrold". Nu er han heldigvis blevet en stor og fornuftig (så meget som han nu kan blive) hund, der kun tisser når han skal, eller hvis han bliver meget bange.
Jeg holder med dig 100% i alt dette du har skrevet i denne tråd. Angående angsttisseri - jeg vil heller ikke have at jeg selv er skyld i at mine hunde angsttisser, når jeg er bevist om det jeg laver. Så må man finde en anden måde, længere er den ikke.
Nå, men nu for at holde mig til emnet, vil jeg bare lige skrive, at jeg ikke kan fordrage den mand.. Om det så bare er et puf eller spark, det er ligegyldigt. Man ser hvor forskrækket hundene bliver gang på gang, stakkels dyr der har været i hans "varetægt"..
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
Hvis man selv er ganske rolig, så er hunden det også, enkelt og let og helt uden 5 kilo godbidder.
Godbidder er her hos os til en hyggestund efter en dejlig gå tur.
CM er dygtig og nogle ynder at misunde ham via slidte videoer og lign, og hvor jeg stadig skammer mig over Danskernes opførsel da han kom til landet.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Lad være med at forsøge at lokke hunden.. Man kan forstærke en angst eller ligefrem fremkalde angst.
" Okayyy... når du prøver at lokke mig, så VED jeg det er farligt og du kan glemme det. JEG GØR DET IKKE"
Dog er jeg ikke særlig begejstret for CM.
jeg synes meget af det han SIGER lyder ganske fornuftigt, men det han GØR er noget helt andet
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 581 Svar: 2.470
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.733
jan 2007
Milan gør ting som jeg synes er gode, og han gør ting jeg ikke ville byde min egen hund. Jeg vælger selv.
Akkurat det samme med træneren på træningspladsen....eller onkel Holger, som "har været danmarksmester med sin schæfer" (utroligt så mange der er af dem)...somme tider siger de noget fornuftigt, andre gange synes jeg de vrøvler. Igen, jeg vælger selv.
jan 2006
Jo, jeg skrev sådan her
<i> Hun stemte imod med alt hvad hun indeholdt - peb og rystede - og ville ikke i.</i>
- så jeg troede at du var med på hvad jeg mente, eller ihvertfald kunne give mig credit nok til at kunne se om en hund er angst eller ikke
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
jan 2006
Jeg er kanon dygtig til at lære mine hunde at gå spor (min nye konkurrencehund har i sine tre første prøver, henh. IPO1, 2 og 3 et gennemsnit på 96,6 points på sporet - min ældste lavede 96 på sporet til VM.. MEN ... igår ringede jeg til en god ven som har aussie og spurgte hende om råd til et problem jeg har med skærmene i gr C.
Hun træner agility blandt andet, og de folk ved altså nogle ting som jeg kan bruge - og jeg fik da også nogle gode råd med på vejen som skal afprøves.
(Og undskyld Maiken T - jeg ved du hader når jeg blærer mig som du kalder det).
Der jeg vil hen med det er, at vi allesammen kan lære noget af hinanden og at der i alle lejre er ting som vi kan benytte på vores hunde.
CM ? Falder jeg på r... over ham ? Overhovedet ikke ..
Irene Jarnved ? Heller ikke ...
Men - de har da begge to (og nu strækker jeg mig godt nok vidt mht IR) nogle guldkorn i deres repertoire .. dem rækker jeg ud efter og denne accept af metoder fremfor folkene bag er da helt klart en af grundene til at jeg er nået så langt som jeg er.
Jeg har omvendt også stået på en schæferhundeplads og overværet en splitny hundefører, der med sin hund lavede apportering - hun benyttede en metode der bare var genial !!! Og hendes forundring da jeg kom og spurgte om hun ikke lige gad at kigge lidt på min hund (som hun vidste skulle til VM måneden efter) var da også til at få øje på
Tag dog de ting man kan bruge - fra de mennesker man kan få dem fra ! Lad være med at låse jer fast i at det er CM, IR, en nybegynder eller Onkel Holger .. HVIS de vel og mærke gør brug af metoder, som I selv kan bruge til noget.
jan 2006
Tak for dit "råd" som jeg ser som værende helt og aldeles værdiløst og er blevet arkiveret lodret .. men tak for bidraget om ikke andet ...
jan 2006
Bingo
jul 2008
jan 2007
BINGO ;O)
jan 2006
Ja, når man begynder at tænke selv istedet for at lytte til hundeeksperterne der rask væk anbefaler folk at slippe ikke-indkaldssikre hunde løs, sparer man dælme sig selv for meget
jul 2008
jan 2006
For mig ligner det nu stadigvæk et råd .. men fair nok, så kalder vi det en mening.
Og igen - tak for dit input, som igen-igen ikke er brugbart ift debatten - så det ryger samme vej - ikke skråt op, men lodret ned .. bare til info ;))
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.110
CM er der... skal vi sige delte meninger om - men det underer mig til stadighed, at udsagnene om ham ofte er så sort/hvide... Vil følge CE's indlæg til dørs og påråbe den personlige dømmekraft, som et yderst brugbart redskab i forhold til de enkelte træningsmetoder - og Onkel Holgers udsagn.... og så vil jeg da egentligt også nævne, at det altid skærer lidt i hjertet og gør mig ærgeligt til mode, at se når ellers nok velmente råd og udsagn kommer ud på en noget fingerpegende facon.
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.109
Den ro, selvtillid og "magt" han går hen til en hund med, det er noget folk burde kigge lidt mere på!
Jeg er misundelig på den måde han er rolig og har selvtillid på..
Jeg bruger selv en del af CM's metoder.. men jeg sortere i hvad jeg syntes er brugbart for mig og mine hunde..
Man kan jo ikke bruge samme metoder på en snot forvirret og agressiv pittbull som man bruger på en forkælet chi..
Folk skal bare lære at man lige skal revidere hans metoder til deres behov, og tænke på at de jo ikke får alt at se i tv.. og det jo kan være at hunden virkelig at brug for den metoden som CM bruger
jul 2008
Det hele ligger jo i CM ved det er en hund, det har mange vist glemt i farten, og behandler man den som det den er...en hund.. så kan det næppe ende så galt:o))
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.995
http://www.usatoday.com/life/people/2006-05-05-dog-whisperer_x.htm.
Der må IKKE ske
jul 2008
apr 2008
Ret imponeret over uanset str på hunden,at han ikke er bange. Tager jeg hatten af for.Især når han ikke kender den.
Men tak for jeres meninger. Meget sjovt med så mnage svar
jul 2008
Vi kigger skam med:))))
maj 2011
Folk burde kigge lidt mere på hvordan tingene foregår i naturen.. så vil de også se at CM's metoder ikke er helt ude i skoven..
mar 2009
cesar Millan Sankt Bernhard
Så kan folk der ikke har ser klippet, selv se ìg bedømme.
Forstår ikke alle hunde SKAL kvæles når de skal lære
jun 2006
Hvordan foregår det i naturen synes du ?
apr 2008
Mange af de familier vi ser,opdrager de jo deres hunde som børn. De må komme i sengen,gå på bordet,møbler får godbidder bare fordi de lige har tisset,bliver ikke luftet fordi folk ikke mener det er nødvendigt,snakker til dem som om de er små babyer... Kunne brække mig af af høre på det. Undskyld sproget osv osv.
Stor forskel på hver enkelt hund og deres sind og derfor jo ikke samme måde man kan træne dem på- Nogen kræver lidt mindre opdragelse end end andre.
Men hunden hører til på gulvet.
Lært meget ef CM... Bl.a det med at det er mig der går ud af døren først når vi skal ud og gå tur... førhen lå jeg næsten vandret i fuften inden døren blev åbnet. Og når man lufter alle 3 samtidig var det altså med 70 kg vægt bagi gg... Nu venter de pænt til mor er gået ud først
maj 2011
mar 2009
mar 2009
maj 2011
Det kan du jo se når det går galt, for folk fordi de behandler deres hund som var de børn..
Jeg har brugt CM's metoder rigtig meget (dog med forbehold og tilpasning) og jeg har da hunde som ved hvad de må og ikke må..
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.140
Hvorfor er det at folk ikke forstår at en hund som oftest fungerer således at den gør hvad der betaler sig, i dette tilfælde er det for at opnå noget behageligt (godbidder, ros mv) eller ungå noget ubehageligt.
Nu er jeg selv stor fan af klikkertræning og bruger det både i træningen med mine hunde og min hest. Jeg har lært min hest at stå bomstille ved opstigning via positiv forstærkning, og her taler vi om en hest der før kastede sig rundt og sparkede. Idag kan jeg bare stille ham op til en skammel, sætte foden i bøjlen, klikke og så vender han sig selv efter godbidden
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.140
Hesten har ikke været redet i over et år fordi han smed mig af og gav mig hernerystelse ved opstigning. Idag står han helt stille og jeg rider som om intet var hændt.
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
Sidder din hund ikke på bordet på dit profilbillede? :o)
jun 2006
det har jeg aldrig hørt om eller set brugt i naturen i alle de dyreudsendelser jeg igennem tiden har kigget.
jeg har heller aldrig observeret det i kommunikationen mellem tamhunde.
kan du linke til noget om brug af tschh i naturen ?
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
Ja han er dygtig til nogle ting og ja han besidder en fantastisk ro
Men det retfærdiggør ikke de ting han gør som er direkte dyreplageri
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.448
Hvorfor kan man ikke tage ansvar og vise hunden "vejen frem," samtidig med, at man bruger ros? Man kan vel godt gå forrest og stadig rose hunden for at have gjort noget, som man gerne vil have den skal kunne gøre en anden gang?
Som andre siger, hvorfor ikke bruge en kombination af de forskellige måder at træne hund på?
Det er trods alt levende væsner, vi har med at gøre og de er jo allesammen forskellige. Derfor må der forskellige træningsmåder til.
Jeg tror altså ikke, at det kan være særlig sundt for hverken os eller hunden, hvis vi krampagtigt holder fast i én bestemt træningsform. Selvfølgelig kan man godt have en grundholdning om hvordan man træner hund - og jeg bliver da heller aldrig stor fan af Milan - men derfor er jeg nu ikke blind for, at det godt kan være gavnligt at bevæge sig lidt i den retning engang imellem med nogle hunde.
Gyldne middelveje har vel aldrig skadet nogen...
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
jul 2008
Det er en HUND, ikke et barn, og der er grænser for hvad den kan lagre
sep 2007
Der er altså en gylden middelvej
jul 2008
jul 2008
jeg tror ikke der står nogle navne, generelt er det blot hvad jeg ser på gaden og i skoven, og vil du så ikke lade din irettelsættelse ligge hos dig selv?
sep 2007
jan 2007
og omvendt. Dem der haaaaader CM mener tilsyneladende, at vi andre accepterer en hvilken som helst form for dyrplageri ;O)
jan 2007
sep 2007
Det ser jeg nu ingen skrive, men det er da muligt der er noget jeg har overset
jul 2008
egentlig ville det være dumt at svare dig, magen til nedladenhed skal man lede længe efter, og nej jeg pynter næppe på nogen sandhed, men det er muligt du selv gør hvis du ikke tåler sandheden!!
Og dermed er min debat med dig slut, håber egentlig det kan give dig 24 timer til at tænke over hvordan man tiltaler folk!
jul 2008
At du ikke er enig med mig i div indlæg er en helt anden sag, jeg har dog aldrig kaldt dig fuld af løgn af den grund!!
Og mit syn på hunde og opdragelse kan du kalde hvad du vil, jeg er uenig med dig, det tåler du åbenbart ikke,
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.958
Men jeg kan da lige sige , at jeg roser sgu heller ikke mine hunde hele tiden , og drysser godbidder rundt allevegne....
Når jeg siger.... " BLIV DER "..... eller "STOP".....eller "LÆG DIG".... slutter jeg bare med .."GODT", når de har gjort det......
Det er vel lidt det samme , ( med alle de godbidder )..... at man sender sine børn ind på deres værelse ... og så kommer rendende med en Vingummi , når de er gået derind........ *LOOOOOL*
jan 2006
og omvendt. Dem der haaaaader CM mener tilsyneladende, at vi andre accepterer en hvilken som helst form for dyrplageri ;O)</i>
Enig - de grå nuancer er tilsyneladende ikke opfundet i nogle af lejrene
jan 2006
Du vil da ikke sidestille en øvelse som dybest set er ligegyldig - nu du selv nævner nødvendigheden i at lære hunde at gå på trapper eller svømme - med det, at lære sin hund at overkomme et ubehag bedst muligt ?
Øvelserne vi lærer vores hunde er IKKE nødvendige for den daglige harmoniske hund - det er gerne i forbindelse med en sport vi dyrker - så de to ting kan måske nok sammenlignes men ikke sidestilles, som jeg ser det.
Er der noget i det jeg har skrevet, der foranlediger dig til at tro at jeg hiver mine hunde over springet og propper apportbukken ind i kæften på dem og så er det dét, da ?
Du bør nok overveje at skille de to ting ad - træning og så den nødvendige ,,. hvad skal vi kalde det .. opdragelse.
Mine hunde SKAL komme når der bliver kaldt - ellers kan jeg ikke tillade mig at have dem løse og hunde har ret til at løbe frit. Det er ikke et tilbud til dem og noget de kan vælge til og fra - de skal bare lystre hver eneste gang.
Hvis de er angste overfor et eller andet og det generer dem i deres dagligdag er det da min simple pligt at få dem til at komme over den angst - og det mener jeg ikke man gør ved at lokke og udstille sin egen mangelfuldhed som fører i fuld skue ... Det er vigtigt at hundene ikke er angste, for hundenes egen skyld. Mao det er en nødvendighed at de kan leve et angsfrit liv.
Mine hunde fungerer samtidig som konkurrencehunde og skal derfor kunne - for nu at bruge dit eget eksempel - apportere over et spring. Men hastigheden for deres indlæring er da fuldstændig ligegyldig - jeg stiller dem når de er klar, ikke før.
Der er da en stor forskel.
apr 2007
jan 2006
Godbidder er da et MUST !!!
Jeg klikkertræner mine hunde - og indtil hvalpen er driftig nok til at se dens bold som belønning bruger jeg guffer i mine kontaktøvelser.
På sporet bruger jeg da også guffer - og i visse øvelser i lydighedsdelen til den unge bruger jeg dem, da han ellers går i spænding og kikser sine øvelser.
Så jo - de er da en god forstærker i særdeleshed for hunde, der mangler drift på deres legeting og hellere arbejder for en guf.
apr 2007
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Syntes ikke man helt kan sige, at alt han laver er skadeligt, og modsat så tror jeg heller ikke man skal ligge al sin træning i en persons hænder, og så ikke bruge egen sund fornuft, samt egne erfaringer, og lytte til andre indput.
Der er stor forskel på hunde og mennesker, og så må de 2 til sammen finde den trænings form/metoder der passer til dem.
Nogle metoder passer bare ikke til nogle personer, og slet ikke matchet med den forkerte hund.
Syntes man skal bruge sin egen fornemmelse, og så tage imod indput fra andre, og ikke kun låse sig fast på en ting.
Det der undrer mig mest med CM tråde er, hvor meget det kan få folk op i det røde felt. Der bliver lavet facebook grupper mod ham, demonstrationer mm. Og det er pga af en mand i USA.
Alt imens trænes der brugs og jagthunde her hjemme, med metoder der er 10 x værre, men hvor er demonstrationerne mod det, og det er i vores eget land..?
Jeg syntes meget af det CM siger er noget vrøvl, men kan godt blive inspireret af hans ro og kropssprog, og det er så det jeg kan tage og bruge.
Man skal også huske på, at han er et produktb af det amerikaske marked, og hans løsninger er til det amerikaske marked, dvs en løsning her og nu, og så kan betale sig fra det. Derud over er det folk ser, sammenklip, som sjældent viser hele sandheden, og det kan jo så både være bedre og værre i virkeligheden. Det er et underholdnings program, som folk ligger for meget i.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
jeg har ALDRIG trænet Athos med guffer... og mht bolden... der kører han ALT for højt op i drifterne.....
så her måtte der findes alternativer ;o)
CM er absolut ikke kun dårlige ting eller gode ting..... Jeg har altid trænet mine hunde, efter hvad JEG kan stå inde for.... tager gerne imod råd fra andre og mere erfarne hundeførere, men smider lige så ofte et råd ud til højre, hvis jeg ikke mener at det er noget der kan fungere for min hund....
jan 2006
Jeg stiller dig et simpelt spørgsmål om du mener at jeg har givet udtryk for at jeg hiver mine hunde over springet og stopper apportbukken ind i munden på dem ... vil du ikke godt kommentere på det ?
Jeg synes du sidestiller det med flgn bemærkning
<i>
Men jeg skulle måske bare hive hunden over, proppe apporten i kæften på den og så var det det?
De små pus kan jo ikke lagre så meget af gangen........
Træning tager tid. Fordi noget går hurtigt er det ikke ensbetydende med at det er godt.</i>
- for starten af tråden handlede jo om hvorvidt det er smart at lade sin hund være 2 dage om at komme over ting som den er bange for. Jeg mener - som du har kunnet læse dig til - nej, den skal ikke fastholdes i dens angst i så lang tid, Når du så skriver som du gør opfatter jeg det som om du mener at når man tvinger sin hund ud i ting istedet for at lokke dem til det, så gør man nok det samme når man træner dem.
Beklager hvis jeg misforstod dig, og er da kun glad for at jeg tog fejl.
Hvad er det du mener jeg ikke skiller af iøvrigt ? Jeg skiller da <i>netop</i> min daglige træning med hundene fra angst"behandling" og sikkerhed i indkald .. så hvor er det jeg fejler ?
Iøvrigt - jeg har intet behov for at forsvare mig eller mine meninger overfor dig eller andre og heller ikke at gå i forsvar. Jeg diskuterer ud fra et principielt ikke personligt grundlag - det fik jeg at vide jeg skulle gøre igår af en af lærerne herinde - så jeg går da stærkt ud fra at du gør det samme `??
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.314
Som livet osse er man tager de ting man mener er gode for en og resten lader man ligge eller lader være med at gøre igen...
jan 2006
Jamen så beklager jeg endnu engang at jeg reagerede på det - for jeg tog jo så fejl.
Jeg ved så ikke om det næste er til mig ? Men nu tillader jeg mig at respondere på det alligevel
Naturligvis kan en hund udføre en handling samtidig med at den får ros - det er jo hele princippet bag klikkeren - så jeg er helt enig med dig der. Men jeg er ikke enig i, at man skal rose hunden for at overvinde sin angst. Jeg er helt klart fortaler for, at man ignorerer både angst og overvindelse af denne - som jeg beskriver hvor jeg fik corsoen til at svømme.
Jeg er ikke enig i, at man bliver nødt til at lade hunden sidde på første trappetrin for at fastholde dens angst. Hvis hunden har vist at den er bange for trappen / postkassen på vejen / naboens cykel, der står op af hækken / hoppe ind i bilen / stikke hovedet ned i sin madskål osv osv har den jo angsten i kroppen uanset om den skal forbi cyklen, op ad trappen, spise mad i skålen etc.
Hunden er ikke i ro, balance og harmoni med andre ord.
Som ejer mener jeg at man har en pligt (for hundens skyld) til at hjælpe den over sin angst når man observerer at den er der. Dvs at man - når man ser at hunden værgrer sig ved trappen - får den op og ned af den trappe i en fart = ikke over flere dage - for hvergang hunden overvinder sig selv og sin angst, hver gang bliver den også stærkere. Derved er den også bedre rustet til at overkomme ting, som normalt ville skræmme den, da den jo har lært at den godt kan håndtere situationen ved hjælp af sin fører og dennes ansvar.
Så det sidste du skriver - "ofte har en hund levet med sin angst i flere år" - så mener jeg godt nok at man har fejlet big time som ejer !
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
Men omkring hundehold , tager jeg lidt her , lidt der og lidt fra mit hjerte.
Og jeg har om nogen haft en angst hund at rette op på.
Så i min verden er det ikke enten eller , men snarer lidt af hvert også fra Onkel Holger , som i mit tilfælde hedder MaiBritt DKK snob
sep 2007
Jo jeg bruger hverken mishandling eller klik-godbid for at se sød ud
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
I øvrigt fantastisk som nogen kan sidde på en internetside og fortælle hvordan andre skal klare deres problemhunde på 0,5 dut.
jan 2006
Det med trappen er blot et eksempel,. Hvis man bor i et hus i ét plan er det jo komplet ligegyldigt om hunden kan gå på en trappe.
Men hvis man nu ikke gør - så er det da essentielt at hunden ikke er bange for en trappe i huset. På samme måde som det ikke er en ønskværdig situation at hunden er bange for en masse forskellige dagligdags ting.
En familiehund skal jo bare ... siger folk .. Nej, en familiehund skal faktisk forholde sig til ret mange ting, så hvis den går og er usikker og angst for alt for mange har den da ikke en ret stor livskvalitet, når den skal bruge energi på at være angst hele tiden.
Jeg sidder lige og tænker på om der er én ting jeg kan komme i tanke om at en af mine er usikre på eller bange for - men kan ikke lige huske det. Men lad os nu for eksemplets skyld sige, at den ene var bange for føntørreren og ikke andet.
Så kan man begynde at tænke fra eller til mht nødvendigheden for at den skulle lære at føntørreren ikke var farlig - eller .. man kunne lukke døren til badeværelset mens man havde den igang
At din hund er bange for en cowboy som den ikke støder ind i på dagligt basis er nok ikke det største problem - men hvis den nu foruden cowboy´en også var bange for glatte gulve, hyletonen på TV, hvide afmærkningspæle i vejsiden, tordenvejr, høj musik, fremmede mennesker, sorte hunde, lyden af en akvariepumpe, emhættens susen, naboens kat osv osv osv .. så er det for mange ting og så mener jeg at man for hundens skyld enten skal lukke luften ud af den for tid og evighed - eller få den til at overvinde sin angst i en fart.
Jeg tror ikke at en hund der er angst for stort set alt har et ligeså godt liv som en hund, der med god selvtillid møder dagligdagens udfordringer.
jan 2006
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit indlæg ?
Moster -
Ja, jeg kan godt forstå at man kan blive overrasket over andres kompetance ...
jul 2005
jan 2006
Nej, jeg konkluderer bestemt heller ikke at en angst for trapper er lig med angst for alt muligt andet.
Vi har to etager og vores hunde elsker at være hvor vi er - hvis de ikke turde at gå op og ned af trappen ville de blive afskåret fra os, og det er de som sagt ikke ret vilde med. Jeg ville synes det var aldeles ufedt, at se en af vores hunde stå og være usikker for bunden af trappen flere gange om dagen. Derfor synes jeg at de skal ignorere den trappe og ikke se den som et problem.
Jamen helt enig mht hvis det kun er en eller to ting, der tricker Fido .. især ikke hvis det ikke er noget den bliver udsat for i dagligt basis. Ingen grund til at skyde gråspurve med kanoner.
Mine bliver også lukket væk når jeg støvsuger - ellers er det umuligt at komme til for de angriber støvsugeren .. og jeg tror de lever lykkeligt alligevel
jan 2006
Fedt at jeg fremstår pokkers klog iøvrigt ;))
jul 2005
jan 2006
Ja ikke :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
apr 2007
*GG*
jan 2006
Interessant pointe ...
jan 2006
jul 2008
jan 2006
apr 2007
(han er da i det mindste ikke tyk
jan 2007
Det har du ret i at enhver kan. Men jeg synes det ret hurtigt står klart hvem der har noget at have det i, og hvem der ikke har.
jan 2007
Ret i hvad ?
apr 2008
Og til stine D Jo han sidder på computerbordet. Havde lige fået ham hjem og ville sende billeder til venner for at vide hvor lille han var,men har ikke været på bordet siden
jan 2007
Er det lidt li'som "hva' nu hvis man har de forkerte lottotal" ???
Men et eksempel:
"slip bare din ustyrlige vaps løs. Hvis ikke den kommer når du kalder skal du bare løbe den anden vej, eller gøre dig mere spændende"
tåbeligt råd ? JA, og resultatet viser sig sikkert med det samme.
Men det er sikkert en anden tangent du er på vej ud af. Jeg har bare ikke gennemskuet den endnu ;O)
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
- men der stopper det også for mit vedkommende.
Hans metoder ville ikke hjælpe herhjemme (ud over hans ro naturligvis). De ville kun gøre ondt værre.
Lulu er faktisk meget træningsvillig, men hæver man stemmen, eller begynder man at rykke i hende - så lukker hun totalt ned, og man kunne ligeså godt tale til en dør.
En buller er - tro det eller ej - utroligt følsom.
I bund og grund handler det vel om at finde en metode, som man selv føler man kan stå inde for.
jan 2007
Tror bare jeg opgiver. Er vi uenige om noget ...eller hvad ????
jan 2007
Noget virker for dig, andet virker for mig. Hvem af os har ret ?
????????????????????????????????????????????????????????
Mon ikke bare vi skal lade den ligge ?
jan 2007
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
I mine øjne tager han klart fat på en meget vigtig del i det at være basal hundeejer, og formår at udlægge hundepsykologiens principper på en måde der er let fordøjeligt - og ja, hans motto med at opdrage/træne mennesket og forstå den enkelte hund -
helt sikkert en tilgangsform jeg syntes burde tillægges mere energi og formidling hos diverse danske hundetrænere og generelt ude på gåturen...
thumbs up
apr 2007
:oP
apr 2008
jul 2008
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 55 Svar: 302
tro mig...kan selv fange migselv i at baby lidt for meget om min hund.
Min mor gør det rigtig meget når hun passer iniki og kan godt mærke når jeg henter hende at hun har haft færre regler hos min mor
Men syntes at man skal huske at hunde er flok dyr og de er vandt til at have en leder i flokken og derfor skal man huske at være en leder overfor sin hund men samtidtig også en ven
apr 2008
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 55 Svar: 302
Men kan være lidt træls når jeg har brugt så meget tid på at lære min Iniki at gå pænt at min mor så bare lader hende trække. Ikke nok med at det er træls for mig at skulle trænhunde hende lidt igen men det er jo også forvirrende for hunden at den må trække med en person og ikke den anden.
Meeenn...ligemeget hvor meget jeg prøver at forklare min mor det så lytter hun ikke. Tær slet ikke tænke på hvordan hun bliver når jeg får børn
apr 2007
men altså.....
jeg tror det er meget godt, at nogle af de... øøøhhmmm "over pædagogiske" hundeejere har kastet sig over forholdsvis små og medgørlige racer.....
jul 2008
jan 2007
Du skal bare finde en der har en onkel der engang har haft en Schæferhund. Han har garanteret været verdensmester ;O)
jul 2008
jul 2008
og alligevel, de er hunde!!
Ikke så dum,ham Cæcar Millan