Har i noget imod løse hunde ? Har i noget imod løse hunde ?
Ja der er jo desværre så mange uheld med løse hunde der bider osv som kunne være undgået hvis der var snor på dyret.
Men hvordan har i det med løse hunde sådan generalt set? Er det okay, irriterende eller hvordan?
Personligt genere det mig ikke hvis de blot er fredelige, forleden mødte vi en mand på cykel, eller rettere, vi mødte hans hund der kom over for at hilse på muffin, muffin er altid i snor på stier som den vi gik på, det var denne ikke. Den gjorde intet udover at hilse og logre- MEN, denne hunds ejer end ikke forsøgte at kalde den til sig. Hvad nu hvis min hund havde bidt (det gør hun ikke, men det vidste han jo intet om) Er det ikke en smule dumt ? Ja selfølgelig lystrede hans hund ham, men burde den overhovedet ha haft lov at løbe os i møde ? Får jeres hunde lov at løbe hen til fremmede på stier og i skove?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.490
De skal NOK få lov at lege.......... med de hunde som vi kender og stoler på og IKKE andre!!
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
de får ikke tit lov og hilse eller lege men det hænder når jeg har undersøgt om den anden hund er en han ellers kan min tæve ikke fordrage andre tæver
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 529
jeg synes at det er helt i orden, at folk har deres hunde til at gå uden snor, men kunne de idet mindste ikke nøjes med at gøre det de steder, hvor det er tilladt?
jeg er sikker på at de fleste folk, ikke har lyst til at fremmede hunde hopper op af dem, eller løber ud foran deres cykel. og ofte ser man jo, at dem der har deres hunde til at løbe løs, ikke har styr på dem overhovedet..
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.323
Der er 2 bestemte hunde her i byen som han har kendt siden de var hvalp, dem er der dog ingen problemer med
okt 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 6 Emner: 22 Svar: 63
Min den ene hund er for eksempel ikke så glade for andre hunde så hun skal være i snor uanset hvad. Min den anden kan nemt gå uden snor, men hun skal helt sikkert også gå med snor.
Jeg har oplevet mange gange når vi har været ude at gå at de hunde der ikke har snor på løber over for at hilse på mine hunde.
Jeg vil have det så skidt med mig selv hvis min hund kom til at bide andre eller hvis andre hunde kom til at bide mine.
Jeg syntes når jeg og andre hundeejere tager vores hunde i snor viser det også at vi tager ansvar og har styr på vores hunde.
Jeg syntes at alle hunde skal være i snor og så kan hundeejerne gå hen til hinanden hvis deres hunde må snakke sammen.
Det er min mening.
okt 2009
I følge langt de fleste politivedtægter så skal hunde holdes i snor i bymæssigbebyggelse eller inden for by skiltene, kan variere fra politikreds til politikreds.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
men i hundeskoven hvor de alle er løs, er der aldrig noget. der er lige fra chihuahua'er til grandanoir.. og de elsker hinanden, de skal lige finde deres rang i "gruppen" , men så det også det. bliver det for vildt, er jeg en af dem der med glæde går imellem, og skilder dem af. er ikke bange for at blive bidt, jeg ved jeg ikke er lavet af porcelæn, da jeg var 8 blev jeg bidt af en schæfer, for fulde hammer. har stadigvæk ar efter tænderne.
intet skræmmer mig , hvis jeg kan rede min hund fra en dårlig oplevelse , så gør jeg det.
- løse hunde i byen , i en almindelig skov (hvor der i øvrigt er skildtet med de skal være i snor) og sådan nogle steder, irritere det mig vanvittigt at folk ikke tager en snor i deres køter
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 166
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 219
okt 2009
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 144
Har prøvet at der var en hun der bed min franske, og det var endda i en flex sele. Den fik lov til at løbe linen ud, og fløj lige i hovedet på vores hund. Har personligt altid min hund tæt på mig, da jeg aldrig ved hvad der kommer rundt om hjørnet.
okt 2009
Jeg har oplevet det så mange gange når jeg har været ude at gå med mine to små hunde at der er kommet en hund løbende i mod os uden snor. Så står jeg der med to hunde der gør og den ene vil ikke kun lege så hende skal man holde væk fra den hund der ikke har snor på det er sku ikke nemt.
Der er en grund til at der er opfundet hundesnore. Det er fordi de skal bruges.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Jeg synes selv det er irriterende med løse hunde, der ikke er under fuld kontrol. Det betyder at jeg hele tiden skal have et halvt øje på den anden hund, så jeg er klar til at gå imellem den og Lia hvis den løber over, for det er mig, der bestemmer og vi skal hilse på andre hunde eller ej, og så er der ofte lige det der tvivlsøjeblik om hunden nu er venlig eller ej, indtil man lige får aflæst dens kropssprog. Derudover bliver gåturen så også afbrudt, mens jeg venter på at ejeren kommer og henter sit kræ (der som regel ikke lystrer ved indkald).
Det er såmænd ikke fordi Lia ikke må hilse på andre hunde, men her er det altså ti gange nemmere hvis hundene er i snor og man lige kan høre hinanden ad om det er okay, både mht. hundene og tidsmæssigt.
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 318
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
Jeg træner tit med mine når jeg går med dem i snor herhjemme og så gider jeg bestemt ikke at få en løs hund i hoved på dem og så vil jeg altså selv bestemme hvem mine hunde snakker med.
Jeg synes det er en fin regl vi har med snor, da vi 2 min på gå ben har en kæmpe skov og mark område hvor løse hunde er tilladt, så tag hunden i snor og gå derovre, det gør jeg
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
jul 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 637
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.104
Fordi 80% er nogle ejeren ikke har styr på
Og jeg er ikke interesseret i at mine skal hilse på fremmede hunde uden jeg har sagt god for det Link er to gange blevet overfaldet af løse hunde (den ene gang meget voldsomt, så han faktisk har ændret adfærd af det)
Og magoo kan ikke fordrage fremmede hunde
sep 2007
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Sidste år, blev Dina overfaldet af to løse hunde, mens hun var i snor i skoven. både hende og jeg slap med overfladiske skrammer, men hendes dækken og halsbånd var flået i stykker.
Ejerens bemærkning bagefter "din hund kan da bare lade være med at skrige, for så tror mine at det er et bytte".
Selvfølgelig skriger hun af skræk, når to store Huskyer kommer løbende imod hende med sænkede hoveder og stirrende blik.
Ejeren prøvede ikke på noget tidspunkt, at kalde dem til sig, og de havde iøvrigt ingen halsbånd på.
For mange år siden, blev min gamle hund overfaldet af en løs hund. jeg havde ham i snor, og havde en lille hvalp i armene, så jeg kunne kun prøve at hjælpe ham ved, at sparke til den anden hund.
Da den løse hund kom løbende, underkastede min sig. Med det resultat, at den løse hund tog fat i maven på ham, og ruskede ham som en død kanin.
Da den endelig slap ham (efter en del spark fra mig), Havde han fået bidt hul i mave og lyske, og indvoldene hang ud af ham. Det var en oplevelse, som stadig kan give mig mareridt.
Ejeren af den løse hund, greb ikke ind, for det turde han ikke.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.817
Dem er der til gengæld ikke ret mange af, - altså de ansvarlige hundeejere.
Og med ansvarlig hundeejer mener jeg......
1) En hundeejer, som kan kalde sin hund SIKKERT til sig. OGSÅ når der står en anden, evt. gøende eller legesyg anden hund 5 m. væk!
2) En hundeejer, som udviser hensyn til sine omgivelser, og ALDRIG lader sin hund tage kontakt med en fremmed, - person eller anden hund, FØR begge hundehundeejere har udtrykt overfor hinanden, at et møde er i orden.
Men hvor mange KAN eller GØR det?
Og hvor mange har LÆRT til træning, at det er sådan, man opfører sig?
Også i evt. hundeskove!
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.007
De får dog ikke lov at hilse på andre - de ønsker det ganske enkelt ikke selv, og tager derfor heller aldrig kontakt.
Kommer der løbere eller cykler bliver Layney dækket af og Audi kaldt ind.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.007
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.138
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.138
sep 2007
En dag hvor jeg var ude at gåmed mine børn
Stod min den mindste (dengang 3 år) pludselig med en lab helt oppei hovedet, tilfældigvis den samme som var røget på link da han var omkring 6 mdr.
Den var tilsyneladende ikke aggressiv over for mennesker men det varda klart en oplevelse jeg gerne havde været foruden
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
Det gode ved det er, at bliver Silje og jeg angrebet, kan jeg sænke hende ned på den anden side af hækken, så er hun i sikkerhed. I værste tilfælde kan jeg selv hoppe med over, også kan ejer få skideballe fra den anden side af hækken af. Hvis der en dag sker Silje noget, så skal de ikke slippe fra det. Vil kræve nummer og undskyld. Evt. også melde dem, sådan noget skal bare ikke ske.
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.585
Jeg har ikke noget imod løse hunde. Hvis bare folk har styr på dem. Desværre oplever jeg meget tit at folk ikke har styr på deres hunde, så jeg bliver altid utyg når jeg ser en løs hund. Med mindre jeg kender den og ved der er styr på den, eller til jeg kan se der er.
Jeg har en tæve som er bange for fremmede hunde og bliver virkelig sur hvis de kommer hen. Jeg synes ikke det er sjovt at stå med to hunde og en fremmed.
Min han hund er selv løs. Han skal ikke rende til noget eller nogen uden at have fået lov. Så fik han ikke lov til at gå uden snor overhovedet. Skal vi passere andre så er det også i snor. Andre skal ikke være unødigt utrygge ved mine hunde.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.585
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.089
må sige at jeg nærmest aldrig har oplevet noget ubehageligt med hunde vi møder som går uden snor, så er måske heldig... som udgangspunkt er jeg ikke nervøs for hunde der går med ejer uden snor...
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Jeg bor i en mindre by og vi er et par stykker, der går med hunde løse, men der er dælme også kontrol over dem
Mickey bliver altid pladset af ved siden mig, uanset om det er andre folk med hunde, gående, cyklister, ja, bare der kommer nogen.
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.909
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 307
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
aug 2008
aug 2008
Det skal så siges at det ikke var mit indtryk at hunden var stukket af hjemme fra hvor ejer var ude at fange den ind, men mere at den havde gået løs og pludselig havde fået øje på noget spændende på den anden side af vejen, sandsynligvis noget vildt.
Jeg synes det var noget halvfarlig, vi kom ikke så stærk fordi det var lige efter vi var drejet ind på vejen, men dem der kom fra den anden side, kom med noget nær 80 km/t.
okt 2011
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 11
Har i noget imod løse hunde ?