521 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Har i også oplevet noget lignende ? Har i også oplevet noget lignende ?

Jeg skulle hente et nyt røgrør til vores brændeovn og sidder og kigger lidt rundt på nettet om det skulle bestilles eller jeg skulle i en forretning.

Jeg kommer så ind på en side hvor forretningen faktisk ligger lige så jeg kører forbi den på arbejde, og de er faktisk de billigste så vidt jeg lige kan se, faktisk noget billigere så jeg spare da lige fragten og kører ind efter det på vejen.

Jeg kommer så ind i forretningen og får bestilt røreret og han finder det frem og vi går til kassen og så kom chokket......

400 kr. !!!

Nå men jeg må da så lige oplyse om at på deres hjemmeside står det til 240 kr. først mener han det ikke er sådan, men jeg holder ved for jeg tjekkede lige inden jeg kørte.

Han går så ud bagved og tjekker det og kommer så ind igen og siger til mig:
"Det er fordi det er en webshop, det man betaler ekstra for her er vores tid"

Så siger jeg til manden ja så kører jeg da lige hjem og bestiller det rør (kunne gøre det fra arbejde), så siger han lidt surt (han havde jo brugt 1min og 32sek. på at finde det rør) jamen så får du det til den pris den her gang men husk en anden gang det her er ikke en webshop"

Så tog jeg mit rør under armen og tænkte .oO(160 kr. for at bruge 4min og 41sek. de må sku være godt lønnet)........

Er der andre der har oplevet noget lignende ?

Kan tilføje at Elgiganten tit har vigende priser i deres webshop, men efter min erfaring så sælger de også til den pris i forretningen hvis du oplyser om prisen er lavere på nettet, men man skal som forbruger vide det for de oplyser ikke om det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har i også oplevet noget lignende ?
  • #1   12. okt 2012 Gjorde du ham ikke opmaerksom paa at han var en klovn:-)? har da aldrig hoert noget saa lamt, at staa i butik kraever sgu da at man bruger tid paa kunder

• #3   12. okt 2012 Isabelle jeps det gjorde jeg - det var aftalt med konen så turde slet ikke komme hjem med noget andet smiley

• #4   12. okt 2012 Nææ, jeg har faktisk kun oplevet at få varen til webshopprisen.

Det andet er da også noget fis smiley Det lyder som om du har fået fat i en virkelig usmart sælger. Han ved da ingenting om kundeservice smiley

• #5   12. okt 2012 ret mig hvis jeg tager fejl.. men hvis det ikke er en regel, så er det ihvertfald god forretningsskik at skrive at priserne på netshoppen ikke er de samme som i prisen.

Og hvis forretningerne brokker sig over forespørgsler i butikken, hvorefter folk går hjem og bestiller over nettet... ja så kan de jo holde de samme priser både fysisk og online. Problem solved.

• #6   12. okt 2012 Helt enig UPR smiley

Og lur mig om ikke den type forretning er med til at skabe trenden med at gå ned og forhører sig og så gå hjem og bestille......

• #9   12. okt 2012 Isabella så forklar mig lige hvem der går på lageret og finder vare, hvem der pakker det ned, hvem der mærker det så afsender kommer på osv.

Tror bestemt ikke på at man kan hente det hjem på højere pris i den fysiske forretning.

Så var det da bedre med et service beløb som tilfalder uanset om man køber eller ej, det betyder jo så hver gang en spørger får man penge og skal ikke servicere andre forretninger.........

• #11   12. okt 2012 hvis der står på hjemmesiden at prisen er forskellig fra webshop til fysisk forretning, så har jeg ikke noget problem med det - så er det folks egen fejl.

Men jeg har ved gud et problem hvis der IKKE skiltes tydeligt med det. Det er dælme dårlig stil... og svarer lidt i mine øjne til falsk prissætning.

• #13   12. okt 2012 Der er måske også en anden ting som gør folk køber på nettet, de 14 dages returret.
    Når du har fået hjælpen så går du hjem og bestiller og så har du dine 14 dage....

Tror nu mange med f.eks. hvidevare bruger det med at sende en ud selv om de har en fysisk forretning.

• #14   12. okt 2012 Og så vil jeg da lige tilføje at mange yder telefon support i deres webshop også der hvor jeg købte det rør.

Og for ikke så længe siden købte jeg nyt bundkort, cpu og ram, men de havde ikke det bundkort hjemme jeg havde bestilt og i denne sitiuation kunne jeg ikke vente, så forhørte dem om de kunne lave et godt tilbud på det et nummer større men som han sagde det var dem ikke muligt da priserne var helt i bund så han supporterede i telefonen ang. hvad der så kunne bruges.

Og pga. den venlighed ringede jeg tilbage og informerede om at det han ikke var helt sikker på det virkede som formodet. smiley

• #16   12. okt 2012 Returfragt er for købers regning.
    Skal du ha ny vare er det sælger der betaler denne.

Og ang. jakken så ja det skal de ifølge købeloven med mindre de kan bevise det ikke er en fabrikationsfejl.

• #18   12. okt 2012 Som film nørd og samler bliver jeg altså nød til at spørge: Hvad hed filmen ?

• #20   12. okt 2012 Hov nu skrev du din pure ungdom så må jeg lige sige jo vi ser også sort hvid ind i mellem smiley

• #23   12. okt 2012 Den eneste jeg lige kan komme på der går i den retning er Aeon Flux men den er nyere

• #24   12. okt 2012 Kender det og det er især et problem hvis man kommer ind på en side hvor det er møjbilligt

• #25   12. okt 2012 Kan du huske navnet på bare en skuespiller fra filmen ?

• #26   12. okt 2012 aaaaah... jeg ved godt hvad det er for en, tror jeg.

Fagre nye verden.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Brave_New_World_%28film%29

• #29   12. okt 2012 jeg er så gammel så jeg har set den nogen gange - du kan snildt youtube nogen klip fra den, og se om du kan genkende noget fra den.

Af det jeg kan huske, så sad deres p-pillesystem i sådan et bæltespænde.
    Den slutter med at den kvindelige hovedperson 'vender tilbage' til systemets livsstil, og at den mandlige hovedperson hænger sig.

• #30   12. okt 2012 Jeg synes faktisk, at det er i orden at betale lidt ekstra for den service, man får i en forretning. 160 kr. Er måske liiiige i overkanten smiley og når det er samme butik, burde de også skrive det i deres webshop, at der er forskel på priserne.
    Jeg arbejder selv i en solbrilleforretning og nøj hvor er det irriterende, når folk kommer ind og prøver og spørger om hjælp, hvorefter de spørger om modelnummeret og går...... Formodentlig for at købe den på nettet.

Kommentér på:
Har i også oplevet noget lignende ?

Annonce