1.052 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Er jeres hunde tidsindstillet? Er jeres hunde tidsindstillet?

Her er vi ikke i tvivl om de har tidsfornemmelse, når kl er 1730 så sidder begge hunde ved døren, intet kan rykke dem derfra for de venter på Far, selv godbidder eller at tage snore hjælper ikke.

Igen klokken 2230 så kommer Isac, han sætter sig midt på gulvet og nedstirre sin Far, og vi gør bare alt for ikke at reagere, men der er ingen nåde før han rejser sig og tager snoren for at gå tur.

Vi er aldrig i tvivl om hvad klokken er her i huset:o)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeres hunde tidsindstillet?
  • #1   31. okt 2011 Kun når det gælder aftensmad tiden. smiley

• #2   31. okt 2011 Nope... Vi har ikke på den måde faste rutiner på klokkeslettet smiley

• #3   31. okt 2011 Vi gik og troede at det havde vi heller ikke, men det beviser hundene vi har :o)

• #4   31. okt 2011 Ja, Benny ved godt når det er tid for en nattissetur, man skal bare tænke på at rejse sig, så bliver han totalt Bjæffer, kan være ret anstrengende.

Han ved også når kl. er 17 i weekenden, det er der vi går tur til hverdag.
    Så kan man lige så godt tage tøj på og gå ud, alt andet er dødfødt.

Men hva pokker, jeg har jo selv givet ham vanen smiley

• #5   31. okt 2011 Griner, ja sandt nok Benny:o)

Men så kan man undvære uret:o)

• #6   31. okt 2011 Nope, ingen faste rutiner som sådan. Mine har ikke bemærket at vi har stillet uret en time tilbage smiley

• #7   31. okt 2011 Fenris ved også præcis når kl er 19. Så er det hans aftensmadstid..

Ved faktisk ikke om det er fordi hans indre ur er så godt, eller om han kan høre kirken ringe.... Men igen den ringer jo også kl 18 og 20...

• #8   31. okt 2011 Se det bliver jo faktisk spændene at observere i dag, for i weekenden venter de jo ikke på Far, så mon de blir taget med bukserne nede i dag når tiden ikke passer:o)

• #9   31. okt 2011 Overhovedet ikke. Jeg er ikke skemamenneske, så det er mine hunde heller ikke. Alt foregår når jeg har lyst og tid til det - bortset fra mit arbejde og deres måltid kl 5 om morgenen. I weekenderne står jeg ikke op kl 5 for at fodre dem, der får de mad i løbet af formiddagen og det tror jeg de ved.

Gåture er når de kommer og fortæller mig at nu vil de gerne ud, eller når jeg selv gerne vil ud. Jeg dur ikke til at gøre ting på bestemte tidspunkter hver dag.

• #10   31. okt 2011 Tinna.
    Det gør vi nu heller ikke i løbet af dagen, men Far komer jo hjem når han har fri, det ved de og derfor venter de, det er også far der går godnat tur, og han skal jo på job, så han går i seng sådan fast, derfor kender de åbenbart disse to tider særdeles godt, resten af dagen er det mig der går, og her reagere de ikke før jeg tager snoren.

• #11   31. okt 2011 Måske mine ikke er det fordi jeg har skiftende arbejdstider, står for at handle og den slags, så jeg kommer hjem forskelligt hver dag. Samme med aftenturen - den sker når den sker. Nogle dage går jeg i seng kl 21 - andre dage kl 24 ;D

Så igen, mine hunde er ligeglade med tiden. Men kommer jeg til at sige gåtur eller mad - så farer de rundt.

• #13   31. okt 2011 Tja .. I morges kl. 5 var begge hunde klar, normalt står vi op kl. 6 ..
    På trods af der ikke er nogle problemer i weekenden, meget mærkeligt .

• #14   31. okt 2011 Hjemme hos os går Lúa hen til havelågen, når tidspunktet for fars normale hjemkomst nærmer sig. Hun står der indtil han kommer hjem. Det er altså ret sjovt. Hun har tydelig tidsfornemmelse.

• #15   31. okt 2011 her får Rødtop luftetur af farmand kl 2200 og nu er hendes ur så gået i baglås for nu var den 2100 igår og det passer ikke farmand (hanskrimi i tv) såååå altså bestemt et vane-tidsdyr.

• #16   31. okt 2011 Problem her hver gang vi skifter tid...Jeg bliver vækket såå tidligt iflg. uret,,,Men sædvanklig tid for hundene...Det samme med deres aftentur...De ved hvad klokken er slået.

• #17   31. okt 2011 Ingen helt faste rutiner med fodring, luftning og stå op/gå i sengtider, så der er ikke nogen tikkende urhunde der smiley

Til gengæld så kommer jeg hjem samme tid +/- 10 min. de dage, jeg arbejder på kontoret, og der placerer hundene sig fast ved hegnet i indkørslen ca. ½ time før (siger min bedre halvdel med lidt ærgelse i stemmen, de gør det nemlig sjældent, når jeg arbejder hjemme, og det er ham, der komme hjem på klokkeslet)

Skøre bamser....

• #18   31. okt 2011 HiHi de er skøre de herlige 4 benet, en form for tid må de jo så have:o)

• #19   31. okt 2011 Overhovedet ikke - jeg har med vilje altid varieret tidspunkterne, netop for ikke at få en hund, der forventer bestemte ting på bestemte tidspunkter.

• #20   31. okt 2011 Hvis man har mulighed for at variere kan det jo være en fordel, det har vi ikke rigtig her:o)

• #21   31. okt 2011 Nix ikke her. For jeg gør ikke tingene fast hver dag smiley

Dog sker det tit omkring madtid at jeg lufter Zenta og når vi så kommer ind løber hun over til fodertønden og snuser til den.
    Hun bliver jo luftet mange gange i løbet af en dag og kommer os i haven så lidt vildt hun har ret de gange hun løber hen til fodertønden smiley

• #22   2. nov 2011 Ikke hos mig, heldigvis da. :o) Jeg gør ikke tingene fast, gør det når jg selv har lyst eller tid. Vil ikke have en hund der sidder og hyler foran døren, for nu er klokken 16.30 - hvilket betyder gåtur. Sådan er vi jo så forskellige.

• #23   2. nov 2011 Vi ønsker heller ikke en hyldende hund og har det heller ikke, men da far arbejder fast tid, ja så kommer han fast tid, han kan jo ikke sidde og vente i bilen for at ændre tiderne:o)

• #24   2. nov 2011 Det var bare et eksempel, da jeg kender et par der havde en hund der sad og hylede foran døren på bestemt tidspunkter om dagen, fordi den var opvokset med faste gåture. smiley

• #25   2. nov 2011 det ville jeg blive vanvittig af og stoppe, her er de bare glade og afventende:o)

• #26   2. nov 2011 Præcis, selv jeg som gæst sad og blev irriteret. :o)

• #27   2. nov 2011 ja, coda er - han har længe haft et flip kl. 20.30, hvor han bare vil lege, sætter sig og sitre - lægger ørerne tilbage og snakker mens han stirre på mig. Her den anden aften gjorde hand et igen, men min mand sagde henkastet nej nej du - klokken er kun 19.30 men han blev ved, så jeg overgav mig til leg og 'kys' - samme gentog sig aftenen efter, og så kom vi i tanke om at vi jo var gået tilbage i tid, så han var præcis nok den lille gut smiley

• #28   2. nov 2011 Vi har også være meget uregelmæssige i tider for ikke at hundene skulle få den slags vaner.. Alligevel er der én ting de kan pr tid.. hver aften (når kæresten ikke er hjemme) venter de troligt ved døren ved den tid hun plejer at komme, og kommer en af de andre i opgangen hjem på det tidspunkt bliver de vildt ulykkelige hvis M ikke gør.. (min kæreste arbejder aften, problemet er når hun sover ude.. )
    Men det er heldigvis ikke noget med hylen eller gæffen.. smiley

Kommentér på:
Er jeres hunde tidsindstillet?

Annonce