{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

DUM DAG! {{forumTopicSubject}}

Min morgen starter da jeg ud af vinduet ser en fremmed labrador hanhund der forsøger at bryde igennem vores havelåge for at komme ind til hundene.
Min veninde bor her for tiden med hendes border collie blanding, Zoe, på et halvt år.
Den fremmede hund går helt amok i forsøget på at bryde ind og lille Zoe gøer meget forskrækket.
Det hører min bullmastiff han selvfølgelig og kommer hende til undsætning.

Da jeg når ud hænger den anden hund i kæben på min bullmastiff. Den slipper først da jeg får sparket den væk. Hunden stikker af, ingen ejer at se og tilbage sidder jeg med en rædselslagen tæve og en bullmastiff smurt i blod og med en læbe der er 6 cm længere end den anden.

Der er altså 20m ned i vores indkørsel før man når havelågen. Så den er klart inde på Hectors grund. Er meget vred da det ikke er første gang den hund har gjort udfald mod Hector. Jeg går bevidst aldrig forbi deres hus når vi lufter. For at undgå sammenstød.
Men hold op hvor er jeg vred! Heldigvis er skaderne ikke så omfattende som jeg troede. Læben skulle forhåbentlig nå normal længde indenfor et par dage og det bløder ikke mere. Dyrlæge mener han (men i den grad også den anden) er sluppet heldigt. Men synes i den grad ikke det er okay! Tænk hvis den hund havde mødt nogle på sin "tur" der ikke var bag et hegn. Puha smiley

Oven i det hele blev en herlig buller ved navn Cæsar, aflivet i aftes pga pludselig opstået sygdom, der ikke kunne helbredes. Kun 4 år gammel. Det er frygteligt han aldrig er her mere og vi vil alle savne den "lille" solstråle. Alle mine tanker går til Christina og lille Edda.

Det hjalp lidt at komme af med det hele!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DUM DAG!
  • #1   30. aug 2011 Sikke en omgang!! I har forhåbenlig anmeldt episoden, og fået afleveret dyrelægeregningen til ejeren af hunde ? God bedring med din hund..

    Og R.I.P Cæcar...


  • #2   30. aug 2011 Kan godt forstå du synes, at det er en dum dag smiley

    Som M&R skriver, så anmeld episoden og forlang, at ejeren af Labradoren betaler dyrlægeregningen. Det kan måske være første skridt til, at vedkommende erkender, at der er et problem, som han er nødt til at tage hånd om.

    God bedring med din hund smiley


  • #3   30. aug 2011 Politiet har som sædvanlig ikke tid til den slags småting. smiley

    Men dyrlæge regning er afleveret i postkasse med et brev. Ingen reagerede da jeg bankede på. Så går self derned igen senere. Har også medlt til forsikring da dyrlæge anbefalede det. Men det er nu ikke dyrlæge regningen der bekymrer mig. Mere at sådan en møghund (det må jeg godt sige når det har været så dum end dag!;)) kan få lov til at løbe frit omkring. De lufter den også uden snor siger andre hundeejere i området. Jeg lufter af den årsag ikke her hvor vi bor. Det er nogle store hunde hvis det går galt en dag smiley


  • #4   30. aug 2011 Politiet har tid.. det kræver bare at du tager ned på politistationen og anmelder dette... men nej de kommer nok ikke ud til dig.

  • #5   30. aug 2011 Ned på politistationen og fasthold, at du ønsker at anmelde hunden som værende aggressiv og ude af kontrol.
    Selv politiet må da kunne se det rimelige i, at man kan have sine egne hunde gående rundt i haven, uden at en fremmed hund bryder ind til dem og skader den ene hund!


  • #6   30. aug 2011 Selvfølgelig gør politiet noget ved det... de "forlanger" oftes bare at man møder op på stationen, da de ikke har patruljer til at køre ud til alle opgaver... der bliver prioriteret.

  • #7   30. aug 2011 det skal anmeldes og ejeren af det lorte kræ skal betale dine udgifter ved dr. dyr!

    Kender alt til hunde overfald og dårlige oplevelser - husk at du skal ud og lade Hector og især Zoe møde andre hunde under trygge forhold. Så de ik får dårlig selvtillid og måske får udfald over for lignende racer

    God bedring med Hector manden

    og RIP Cæsar :´(


Kommentér på:
DUM DAG!

Annonce