914 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

søger råd til evt forderskift - han er for tyk! søger råd til evt forderskift - han er for tyk!

Hej derude smiley

Vores lille kleiner münsterlænder Sanji trænger til at tabe et par kilo!
Har prøvet at skære ned på hans nuværende foder, men der sker ikke så meget... de får begge TOTW....

Men han er kastreret, og har nu her de sidste månder taget meget på (i forhold til hans størrelse)... 2 - 3 kilo for meget, er jo rigtig meget for sådan en lille hund som kun burde veje 20 kilo! smiley

Så jeg søger råd til om jeg skal skifte til foder overvægtige hunde, eller om jeg skal prøve noget til nutraliserede vovser... evt om nogle af jer har erfaring smiley

og ved godt motion er en vigtig del, og det er ikke det punkt der mangler! smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  søger råd til evt forderskift - han er for tyk!
  • #1   20. aug 2011 Træner du meget med hunden eller bruger den på anden måde?

• #2   20. aug 2011 nej, han er familie hund... men vi er i hundeskov dagligt, hvor han brænder alt det krudt af han har.. (han leger ikke med andre, hantager sine egne snuse turer smiley man er vel jagthund )
    og så de sædvanlige gå turer, og leg med vores schæfer i haven

... men skal starte på begynder træning på tirsdag, og vil sandsynligvis forstætte når de 11 uger er slut... nok til noget spor... men det er jo en fremtidsplan og ikke noget fast endnu...

• #3   20. aug 2011 ja, for vil selvfølgelig ikke sænke kvaliteten af foderet! smiley så det kan være jeg lige skal se på det Kingsmore... der er jo så meget der ude på markedet smiley

• #4   20. aug 2011 Jeg har selv kleinere og vi anbefale du bliver på det foder og istedet dyrker noget motion med den (som at cykle med den, agility).
    En lang gåtur er ikke nok den skal stimuleres extra fordi den har jagtgenet.

Det hjælper meget mere. (:

• #5   20. aug 2011 Jeg ville nu bare skære mere ned på foderet. Det er da det nemmeste.

• #6   20. aug 2011 Nu skriver du ikke hvilken variant af TOTW du fodrer med, men Pacific Stream - Laks indeholder mindre protein og fedt end de andre, og dermed også færre kalorier (går jeg ud fra)

• #7   20. aug 2011 har allerede skåret ned, men kan da give det lidt længere tid... synes bare jeg burde kunne se lidt efter en mdr. men måske kommer det pludselig smiley

men det med at cykle ville være godt ja, men ved ikke hvordan jeg skal få startet på det? er bange for det går galt smiley gode råd til at komme igang med det? giver jo også mig noget smiley

agility har jeg også overvejet.. men skal som tidligere nævnt først til at starte på træning med ham nu, så må jo lige se når den første periode er overstået om det skal være agility bagefter eller hvordan smiley

• #8   20. aug 2011 fodre med både pacific stream og high prairie... Sanji får mest pacific og vores schæfer får mest prairie... det er dem de bedst kan lide... smiley

• #10   20. aug 2011 Sanji får 250 g om dagen og Kiba får godt 600 g... (han er meget slank) smiley

• #11   20. aug 2011 Ok. Ja så tror jeg også vejen frem er mere motion/aktivering og evt. skære lidt mere ned på foderet. Så kommer det nok stille og roligt med tiden.

• #13   20. aug 2011 okay. ja så kan jeg da godt se han får for meget endnu smiley må skærer mere ned fra iaften så... men Kiba skal have så meget... smiley for ellers rasler kiloene af ham, og han vejer for lidt endnu smiley

Sikke en forskel der er på de "dumme" hunde smiley

men 1000 tak for jeres råd... og nu ved jeg hvad jeg skal satse på...

men hvis nogle har råd til hvordan man starter med at cykle med hunde så skriv endelig smiley

• #14   20. aug 2011 ih føler mig så dum nu... troede allerede han fik mindre foder end han skal... dumme mig smiley stakkels hund....

men nu skal der gang i det, så han ikke bliver en federt resten af hans liv !!!

endnu engang tak, der kan man se hvor dum man kan være!

• #15   20. aug 2011 Woooow....... Lotus er også overvægtig så hun får 60 gram slankediæt om dagen. Kaido er lige tilpas, så hun får omkring 120-140 gram foder.

Så får de gulerødder hver dag og en hvid politistav ind imellem. I weekenden erstattes det ene måltid med et marvben eller en okseknogle (rå og frossen).

• #16   20. aug 2011 Mette - Ja jeg må hellere for skåret ned på tykkes mad..

men Kiba (schæferen) taber sig med det samme hvis han får mindre end 500 g dagligt...! og har prøvet utallige typer foder til ham, men TOTW er bedst for ham... for han er også kræsen...

Men skal virkelig holde nøje øje med ham Sanji nu, men mon ikke et par måneder med øget motion og et kraftigt huk i fodermængde kan gøre underværker for hans figur smiley

• #17   20. aug 2011 Har nogle punkter som man kan følge.

1. Vis cyklen frem for hunden ved at gå med cyklen og hunden, næste punkt er nået når hunden er tryg.

2. Nu skal du op på cyklen (gør det gerne gentagne gange til den er tryg ved situationen. Derefter cykler du langsomt (hunden lunter stille) Gøres ca i 1 måned

3. Nu cykler man lidt hurtigere (hurtig lunt). 14 dage

4. Nu cykler du bare afsted (:

HUSK At du ikke må binde snoren fast til cyklen, hold den i hånden så du evt. kan slippe snoren.
    Gode komandoer før man begynder: Plads, venstre, højre, rolig og stop.

Den beskrivelse er kun en vejledning, man skal selvfølgelig kigge på hunden hvornår den er klar til at gå vdere og hvornår man skal stoppe.

• #18   20. aug 2011 Når ja kom lige i tanken om den bedst sport for mine kleinere SVØMNING !
    Det udmatter dem simpelhen sådan, en god dag på stranden i vandet.
    I vandet mener jeg både hund og ejer smiley

• #19   20. aug 2011 Cheri J - tak for rådene... skal helt sikkert prøves... fandt også lige en tråd om det herinde, med samme råd smiley

Men utroligt nok kan Sanji ikke lide vand! Vi har ofte været ved stranden og forsøgt at få ham i ved selv at være i vandet...men på trods af at vores schæfer hopper i til os vil Sanji bare ikke! Han følger ellers Kiba over alt!
    Men han kan lige stå i vandkanten og der blir han... så desværre ikke en mulighed for os smiley

• #20   20. aug 2011 Sådan har jeg det også med hende den "gamle" hun vil kun stå i vandkanten men kommer der en fugl kan hun godt lige hoppe i (:

Den anden hun ELSKER bare vand, men hun nyder det allermest når vi er på dybt vand sammen.

- De er trænet til jagt.

• #21   20. aug 2011 Bare til generel orientering; light produkter er IKKE slankefoder.. det eneste det gør at at hunden hele tiden går rundt med sult fornemmelse.. derved spiser de alt de finder.. der er ikke nok næring i disse produkter..

Yderligere skal man jo se på hvad der kommer ud i den anden ende.. for det er dette der fortæller hvor meget.. eller lidt de optager;-)

Jeg ville jo begynde svømme fast med hunden hvis det var mig samtidig med jeg ville finde et produkt der ikke blev produceret i EU da man her må komme affaldsprodukter i foder som hundene heller ikke kan fordøje..

Bruger selv First choice som er lavet i canada;-)
    Uden korn da dette også kan give allergi og andre bivirkninger..

• #22   20. aug 2011 Jeannette S - okay, vidste ikke det om light, men bliver på det foder nu... har jo lige set hvor meget jeg har overfodret ham smiley så nu skal der skæres ned!!!!

men han vil ikke svømme, da han ikke kan lide vand, så svømning er ikke en mulighed for ham...

men foderet er godt, og de optager stort set alt af det... heller ingen korn i dette produkt...

• #23   20. aug 2011 Nej det er der mange der ikke ved.. du kan evt putte gulerødder i maden eller give dette da det også er fyld.. som kommer ud igen;-)

Og jeg har selv hjuplet mange hunde over vandskræk.. hvis man hjælper dem i hundesvømmehaller på den rette måde kan de så ende med at elske vand.. smiley
    Men det kræver man har en god hjælper der ikke overskrider hundens grænser;-)

Håber det hjælper at skære ned.. bare husk at hunden jo må have noget andet at fylde maven med hvis den også er aktiv ellers;-)

• #24   20. aug 2011 Vi bruger Hills diet j/d til Milo da han også skal tabe sig. Det er light mad, men udover det er det også godt for hunde med følsomme led og knogler.

• #25   20. aug 2011 Lotus får ikke light foder. Hun får Hills R/D og RC Obesity......

Kaido får Luposan Light. Men hun er perfekt. Hun skal bare holdes på den vægt hun har nu.

Det er squtte nemt med 2 steriliserede labradors......*G*

• #26   20. aug 2011 Satte min Bianca på halv alm. og halv light foder. Over 6 mdr. tabte hun et helt kg, og det er meget men nødvendigt. I dag vejer hun 8,2 kg. og er lige som hun skal være. Hun fik ikke mere motion end normalt, så det var foderet der gjorde en forskel.

Lad være med at give hunden mindre foder, det skal bare være light imellem. Så går det af sig selv. En sulten hund dur ikke, så skift ikke mængde på foderet.

• sabine m
    sabine m Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 77
    #27   20. aug 2011 et råd jeg har givet mange hundeejer og katte ejer
    giv den foderet i en activitet bold så arbejder den for føder og samtidig når den er længere tid om at spise så mættere foderet på en anden måde
    beviset er at du seæv kan prøve at spise med pinde, så bliver du hurtiger mæt, det samme gælder hunde med en activitet bold
    ps har også brugt den metode selv så ved at det virker

• #28   20. aug 2011 Mine hundes madskåle er sat væk. De har faktisk aldrig spist af madskåle. De får deres foder ude i haven og hvis vejret er ALT for slemt, så får de det i deres Leo Genius sammen med et par gulerødder.

• #29   20. aug 2011 Jeg har også altid kæmpet med Freias vægt, men efter at jeg er startet med at foder med råt, så går det meget godt. Hun har i hvert fald smidt 550g på 10 dage, så det er meget godt. Nu mangler hun kun 1,9 kg smiley

• #30   20. aug 2011 Har aldrig kæmpet med mine hundes vægt og de har endda tørfoder hele tiden?

• #31   22. aug 2011 hej igen smiley 1000 tak for de gode råd!

Har allerede skåret ned til 150 g om dagen, og så en gulerod til mellemmåltid smiley det virker som om han allerede har lært at det er det han får.... vi var på vægten imorges, og der stod den på 22,6 kg...

så nu tager jeg det en dag af gangen, og er sikker på det nok skal gå smiley
    har også en aktiverings bold, som han får sin aftensmad i ude på plænen... så er jeg også 100 % sikker på han ikke spiser af Kibas mad smiley

Kommentér på:
søger råd til evt forderskift - han er for tyk!

Annonce