{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

Søger råd {{forumTopicSubject}}

Jeg skal passe en kollegas hund her i weekenden, de har haft svært ved at finde pasning og vi er nu deres sidste mulighed. Mit problem er at hun lige er gået i løb, jeg har selv 3 hunde (2 hanner, 1 tæve) hvoraf den ene han stadig er intakt. Jeg har ikke før prøvet at have en intakt han og en tæve i løb samtidigt. Er det en total øv-opgave eller kan det sagtens lade sig gøre, når hun ikke er højløbsk? Hvad er jeres erfaring her. Vi skal kun passe hende fra lørdag til søndag.

Maja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger råd
  • #1   21. jul 2010 Jeg må indrømme, at jeg ikke vill udsætte min egen intakte hanhund for det. Selvom hun ikke er højløbsk, vil hun stadig dufte dejligt ,og det vil stresse ham.

Derudover skal du være opmærksom på, at din egen tæve også kan reagere meget kraftigt på, at der pludselig kommer en fremmed løbsk tæve ind på hendes territorium. Det ville jeg absolut heller ikke turde!

• #2   21. jul 2010 Det er øv og besværligt, men jo kun i et døgn smiley
    Så hvis du gider bøvlet og måske ikke får sovet, så gør du det og gør din kollega glad og har en tjeneste til gode :)))))

• #3   21. jul 2010 Totalt øv-oplevelse.

I Lukkas første løb havde vi jo også Pepsi og de første 8-10 dage tænkte vi, nåååhr, det er fint nok, hvad brokker folk sig over smiley
    Meeen så blev vi klogere. Det var synd for pepsi for han kunne slet ikke være til og pev når de var afsilt og kunne slet ik være sammen, så vi måtte sende pepsi på ferie de næste små 14 dage...

Men nu er jeres bare en enkelt overnatning - men i kan ikke lade dem være sammen, heller ik under opsyn - det tager et splitsekund smiley

• Theis C
    Theis C Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 51
    #4   21. jul 2010 @ Verdens bedste vuffer !,

Det gør det også kun for os andre... :0)

• #5   21. jul 2010 Jeg må give de andre ret i, at det selvfølgelig kan lade sig gøre, hvis I holder dem adskilt. Men som jeg skrev ville jeg nu også være meget obs på, ikke at have den løbske tæve sammen med jeres egen. Hvis det skete hjemme ved os, tror jeg serøst Lanka ville forsøge at slå den ihjel!

• #6   21. jul 2010 Tak for alle jeres tilbagemeldinger - Puha den er lidt svær, vil jo gerne hjælpe, men kan godt høre det er noget af en opgave, trods det kun er en enkelt overnatning. Det skal lige siges at vi har babylåger rundt om i huset, så det er ikke noget problem at holde dem adskilt, men kan godt høre det heller ikke er helt fair overfor min intakte hanhund. Puha skal lidt i tænkeboks :o)

• #7   21. jul 2010 Karina og møghundene-

Ja det kan jeg godt følge dig i, kan ikke udelukke hun blir en krampe :o)

Tror måske jeg lader dem komme på besøg inden og så kan jeg evt vurdere ud fra det om det er helt umuligt - hvis ikke jeg beslutter at lade helt være :o/

• #8   21. jul 2010 Kan du ikke få dem til at gi tæven klorofyl inden ankomsten hos dig, "købes hos Matas", så skulle hun ikke afgive de dejlige dufte der gør hannerne helt skøre ?..

• #9   21. jul 2010 Theis: hehe ja for de (u)heldige - alt efter hvordan man ser på det:-)

• #10   23. jul 2010 Tak for alle jeres svar - har besluttet ikke at passe hende, på baggrund af alle jeres fine svar, selvom jeg godt kan høre det kan lade sig gøre, men tør simpelthen ikke tage chancen, når jeg både skal være obs på min hanhund og min tæve - og så har jeg oveni en lille datter på 1 år, som jo også tager meget tid :o) men tusind tak for al jeres hjælp :o)

Fortsat god aften til alle :o)

• #11   23. jul 2010 jeg kan ikke se problemet - det er jo bare en opgave der skal løses i et enkelt døgn. Det er ikke synd for hannen - sådan er livet nu engang... der findes løbske tæver. Det er først synd hvis tæven bliver parret. Så holdt den 100% adskildt, så skal det nok gå.

Kommentér på:
Søger råd

Annonce