26. feb 2007 Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Aldrig mere hund? {{forumTopicSubject}}
Jeg her lige lidt tanker jeg har brug for at få luftet lidt.
Eftersom Chopper har haltet lidt det sidste stykke tid, har der været rigtig mange tanker igennem hovedet på mig og tanken om aflivning har også været oppe og vende.
I den forbindelse kom jeg til at tænke på om jeg skal have hund igen. Jeg elsker Chopper og jeg elsker vores tid sammen og hygge ture. Han er den bedste hund i verden og ville ikke undvære ham for noget som helst. Men jeg kan ikke komme udenom at min tid til ham er begrænset og at jeg uden en hund, ikke ville have de samme begrænsninger i min hverdag.
Men på den anden side, kan jeg slet ikke forestille mig et liv uden en hund. Han har været hos mig i 6 år nu og hvis jeg skulle komme hjem til et helt tomt hus, uden hans store dovne fjæs kom mig i møde, det ville være så underligt.
Tanken gør mig faktisk rigtig ked af det, både fordi at tankerne om en aflivning har været oppe og vende, men også fordi at jeg ikke kan lade være med at tænke på om jeg nogle gange har betragtet ham som en belastning?
Så sent som i dag, så jeg en hvalp på et markede og mit hjerte smeltede totalt. Men med det samme kom tankerne der fortalte mig at denne søde hvalp altså også blev voksen og havde en masse behov osv.
Da jeg gerne vil have et barn mere en dag, bliver tiden jo endnu mere begrænset og det tror jeg bare ikke jeg vil byde en hund.
Er der nogen af jer andre der har haft disse tanker?
Jeg er ret sikker på at jeg har taget min beslutning. Selvom det gør mig så ked af det, så er det for egoistisk af mig at få en ny hund hvis Chopper en dag ikke er her mere. Måske en gang i fremtiden, når babyræs og karriere er på plads, men sådan som tingene er nu, tror jeg ikke jeg skal have hund igen.
Det blev lidt langt, men har bare brug for at komme ud med alle de tanker. Jeg håber jo Chopper bliver hos mig mange år endnu, men tankerne skulle lige vendes da han begyndte at halte jo.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Vi havde altid haft hund, havde ikke prøvet at bo sammen uden der også var en hund, med de begrænsninger det nu gav. Vi ville gerne prøve at leve lidt mere frit.
Men vi blev hurtigt klogere, da først hunden var væk.
Vi skulle have en anden, det var der ikke det mindste tvivl om. Vores liv er ikke et godt liv medmindre vi har hund.
Der er meget langt fra teori til praksis, fandt jeg ud af :o)
Måske er det omvendt for dig :o)
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Men når jeg har aflivet en af mine gamle hunde har jeg haft en blanding af sorg og lettelse bagefter.
Sorg over at miste min skønneste kammerat.
Lettelse over at nu ER afgørelsen truffet og hunden er aflivet.
Men jeg har ALDRIG været i tvvl om at jeg skulle have hund igen. Jeg har aldrig været desperat og jeg har brugt tid på at finde HUNDEN, men tvivlen om hvorvidt jeg skulle have hund igen eller ej, har aldrig naget mig.
Men hvis man er det mindste i tvivl, så er det meget bedre at vente:-)
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
Det er rigtig man er mere bundet, når man vælger at ha hund. Men det er jo så dét man overvejer, og tager beslutningen ud fra, hvad man gerne vil.....
Vi ville for alt i verden, ikke undvære en hund.....Har prøvet at komme hjem til et tomt hus, en periode, det var så forfærdeligt
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Tiden er ikke det store problem for mig, ved ikke om det mere er alle de følelser jeg måske skal igennem med en ny hund, hvis den nu også viser sig at fejle en hel masse....
Synes det er sindsygt hårdt at skulle overveje aflivning osv flere gange, for hvad nu hvis og alt det der.
Det er ikke så nemt at forklare, men folk med kronisk syge hunde forstår mig måske.
På den anden side, så vil jeg have sindsygt svært ved at komme hjem, uden der er en der står og tager glad imod en, samt alle turene,hyggen og glæde ved at følges af...
så har vendt og drejet det mange gange og når alt bliver gjort op, så er der flere plusser end minusser hos mig.
Når det blev lidt rodet, men svært at få sat de rigtige ord på
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Det er ubeskriveligt hårdt - og mens vi var i det, troede vi på, at et liv ville være lettere uden den bekymring.
Det har vi nu konstateret, at sådan hænger det ikke sammen. Vi vil hellere risikere at miste den og at gennemgå hårde tider, end slet ikke at have nogen.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Men hold op der ville blive tomt. Og bare tanken om at skulle finde noget af hans legetøj i haven og ja, ikke have en der går med ud og trisser rundt i haven, en der ud af det blå opføre sig som en hvalp igen fordi han finder sin fodbold. Ja, jeg bliver sku rigtig ked af det nu... MEN jeg skal lade være med at tage sorgerne på forskud. Hans forløb er slet ikke færdigt endnu og hans sag skal lige udredes inden jeg konkluderer noget... Åhr de dumme tanker løber bare helt af med mig
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Jeg frygter blot, at den nye hund bliver syg... eller "skuffer" mig i forhold til det jeg havde med Elmo... men håber at det kun er nogle tanker jeg har, og det bliver helt anderledes, når jeg får hunden.... men der går lidt endnu, så nok først i 2012.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Men må da indrømme at jeg har haft tanken især op til og efter jeg mistede Gizmo i feb i år om jeg ville kunne knytte mig til en ny hund, men det er jeg så kommet frem til at jeg godt kan, dog ikke på samme måde som med Gizmo, men jeg vil da stadig kunne elske den.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Louise, uden det skal lyde forkert, så er Elmo og du ofte i mine tanker, det var så uretfærdigt, det i 2 var igennem.
Mødte desværre kun Elmo en enkelt gang, men hold da op en glad hund han var, han gjorde stort indtryk , smiler når jeg kigger billederne fra det tilfældige møde med tæven på radiomarken.
dec 2008
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Det er utrolig svært hver morgen, at stå og vurdere hunden, skal den have en halv eller en hel pille. De sidste to dage har værte på en hel, desværre
dec 2008
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 68
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Jeg ved dog at når Malou engang er borte så skal jeg have hund igen for de giver mig så meget og da jeg ingen ønsker har om børn og jeg har mit drømmejob nu vil der ikke stå noget i vejen for den næste lille vaps.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
Men jeg vil altid have hund i mit liv, schæferhund
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
Det er hårdt ikke at føle at man er god nok og kan hjælpe sin hund, men nu har jeg efterhånden prøvet det nogle gange, mine hunde er ikke blevet ret gamle og nu tænker jeg om jeg ikke bare skulle holder mig fra at være hundeejer for tør ikke håbe at næste gang bliver bedre og det er hårdt at træffe sådanne beslutninger.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
Det har været forskellige ting med mine andre hunde, Bl.a. Ad, Hd, og stress.
Aldrig mere hund?