{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.303 visninger | Oprettet:

ALDRIG mere pasning af min hund ;-( {{forumTopicSubject}}

Vi har lige hentet Diesel, efter pasning hos et hold venner, siden mandag formiddag... Vi henter en hund som er helt kradset i stykker på den ene skulder, han stinker som jeg ved ikke hvad, og klør sig i en uendelighed..

Spørger selvfølgelig hvorfor hun intet har sagt når jeg har ringet og hørt til ham, dernæst hvorfor hun ikke har haft ringet for han skulle da ha været til dyrlæge straks !
Men tænkt, de har ikke opdaget noget ?? Det var først da vi kom han blev mærkelig og klynkende - øhh not..

Jeg er rasende og så ked af at hans første ( og eneste) gangs pasning ender sådan ;(...

Vi har en tid hos dyrlægen kl 14.40 og jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er hotspot - har 'mødt' lugten én gang før hos en venindes hund

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ALDRIG mere pasning af min hund ;-(
  • #1   31. jul 2015 Ja mine hunde bliver og KUN passet enten af mine forældre, min søster eller ham jeg bor sammen med og INGEN andre. Det er kun mennesker jeg ved kender hundene godt og som hundene kender lige så godt og som har samme tilgang til hundene som jeg har som får lov at passe dem.

profilbillede
  • #2   31. jul 2015 Ej hvor trist.
    Stakkels lille vaps.
    Jeg passer tit mine veninders hunde har tit op til 10 hunde, de bliver gået igennem hver dag de bliver puttet med allesammen, de får godbidder de kan tåle og mad de kan tåle, har en veninde med en hund med korn allergi. smiley
    Tæger bliver fjernet, får de et sår bliver det behandlet osv.
    Det er ens PLIGT når man passer dyr for andre.

• #3   31. jul 2015 Jeg er også meget påpasselig med, hvem der får lov at passe vores hunde...
    Her på hans gamle dage, er der kun EN der får lov at passe Athos... Og det er vores veninde, som vi også har vores hundetræning sammen med... Jeg VED at han har det som blommen i et æg hos hende, Og jeg VED at hun ringer til mig, hvis der er det mindste!
    Hun kommer og henter ham i morgen tidlig og har ham indtil søndag, fordi vi får gæster med hund...

• #4   31. jul 2015 Åh nej, hvor ærgerligt. Det kan jeg godt forstå, at du er meget skuffet over. Man vælger jo efter, hvem man tror kan passe bedst på sine små pus smiley

Har selv en gang med mine to tidligere hunde prøvet at komme hjem til en ikke så god overraskelse. vi havde fået dem passet hjemme af min søsters veninde, som havde det så godt med hundene, og da vi kom hjem lå der hundelort og urin over alt, og hundene var møgbeskidte og filtrede i pelsen (var cavalierer). Hun mente selv, at pasningen var gået fint smiley

• #5   31. jul 2015 De gange jeg har skullet have passet hunde har min mor passet. Hundene kender hende, hun kender dem og deres særheder og hun passer dem godt smiley Nu er jeg så i lidt af et dilemma. Vi skal på familiebesøg en uge i USA til oktober. Vi var jo pt kun 1 hund og min mor har sagt at hun rigtig gerne vil passe Perle, men jeg tør simpelthen ikke. Jeg ved at Perle vil få det godt hos min mor og hendes Cairn Terrier - ingen tvivl om det. Men min mor er oppe i årene og i rimelig god form men hun har gigt i hænderne og kan simpelthen ikke holde Perle, hvis hun fx hopper efter en cyklist eller en kat. Så jeg er lidt i vildrede smiley
    Nå, men når jeg passer hun for andre så bliver de behandlet lige så godt som mine egne og bliver de syge så kommer de til dyrlægen.

• #6   31. jul 2015 Hold da op hvor en trist oplevelse smiley Det kan være svært at finde nogen man virkelig VED kan varetage hunden. Hvor underligt, at de ikke sagde noget da du ringede smiley

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #8   31. jul 2015 Øv hvor træls. God bedring med hunden.

• #9   31. jul 2015 Tro mig, de er valgt med omhu. De har kendt Diesel altid, de kommer utrolig meget i vores hjem..
    Troede virkelig ikke han kunne blive passet bedre - men klogere blev jeg smiley
    Nu venter vi bare med længsel på, at kl skal blive dyrlæge tid, for tro mig, han er virkelig dårlig - og jeg endnu mere dårlig..
    Stakkels stakkels hudini smiley

• #10   31. jul 2015 Åh stakkels vovse-dreng smiley

Jeg vælger også mine hundepassere med omhu, indtil vidre er det kun mine piger der får lov til at passe Anton og Dana, og de ved at hvis de ikke gør ordentligt, så falder der store brændeklodser ned når jeg kommer tilbage, så dem kan jeg stole 100 % på.

• #11   31. jul 2015 Øv hvor er det synd for bassen og hvor er det sært de ikke har reageret!

Vi har en veninde der passer vores og så har jeg en bekendt der har en hundepension -hun får også lov i nødstilfælde fordi jeg kender hende, hun er veterinærsygeplejerske og tager sig særdeles godt af pigerne. Desuden har Nova og Walle kommet der meget da jeg har afløst derude.

• #12   31. jul 2015 Normalt har vi slet ikke brug for pasning, men grundet alvorlig sygdom i allernærmeste vennekreds, måtte vi afsted, og selvføælgelig passede tidspunktet med at vores drenge, begge var optaget af planer smiley
    Heldigvis nærmer tiden sig, håber godt nok at han kan hjælpes af kløestillende behandling - han er ved at blive skør af smerter

• #13   31. jul 2015 smiley smiley kan det ikke afhjælpes f.eks med koldt på ..tænker det måske kan bedøve det lidt hvis han vil acceptere det?

• #14   31. jul 2015 Jeg har trimmet området helt i bund og fået ham vasket i noget kløestillende shampoo, det har givet ham lidt ro.. Men ellers virker kulde vist, han foretrækker at ligge i soveværelset på gulvet, som er mega koldt...
    Åh det er så ærgeligt.... Min samvittighed er helt til rotterne, kan simpelthen ikke forstå hvordan nogen mennesker, bare kan se på en hund lider - for som det ser ud, er det ikke startet igår smiley

• #15   31. jul 2015 Vi er fuldstændig enige. Det er helt forfærdeligt at se en hund i smerte men nogen mennesker ser bare ikke den slags.. smiley (håber jeg )

• #16   31. jul 2015 Hotspot kan komme ret hurtigt.. Robin fik hans efter en enkel tur ved stranden hvor jeg ikke fik ham skyllet.. Vi bor 5 min gang fra stranden..

• #17   31. jul 2015 Vi har det modsatte problem. Vi passer en kat, der er meget syg. Vi har haft dyrlæge til hende to gange, og dyrlægen mener egentlig alder og alt taget i betragtning, at katten har bedst af at få fred. Men ejer siger nej. smiley

I går var hun pladdervåd og lå bare på fliserne lige så drivvåd, hun var. smiley

• #19   31. jul 2015 Øv, det lyder ikke godt. Hvis jeres venner ikke har hundeerfaring, kan det måske være forklaring på at de ikke har opdaget noget ? Erfarne hundeejere er nu en gang bedre til at spotte problemer/sygdom hos Fido. God bedring med bassen.

Susanne: Det lyder godt nok rigtigt skidt med den kat, som I passer smiley Det lyder som om at den er bedst tjent med at få fred.

• #20   31. jul 2015 Den har været syg længe Ann-marie, hvor der ikke blev gjort noget. Men kort efter vi begyndte at passe hende, blev hun så dårlig, at hun ikke ville spise, og ja så ringede vi efter dyrlægen. To gange har hun fået penicillin, og nu er hun lige så dårlig igen. Heldigvis kommer han hjem i morgen.

• #21   31. jul 2015 Her i huset bliver hundepassere sandelig også gennemlyst med lup. Hvis det kun drejer sig om en dag uden overnatning, kan mine forældre sagtens klare tøserne. Men hvis vi skal overnatte, så kommer der en her og passer huset og tøserne.

Har I været hos dyrlægen?

• #22   31. jul 2015 Vi er lige kommet hjem fra dyrlægen, bevæbnet med et halvt apotek smiley
    Diesel har fået smerte/kløestillende spøjter, samt penicillin. Det samme er sendt med hjem i pille form, til 14 dage, derefter kontrol...
    Det er hot spot..

• #23   31. jul 2015 Åhhhh hvor trist Forstår godt hvis du er gal
    Jeg passer tit min datters hund ,og jeg har fået strenge ordre på at ligegyldig hvad ,så må jeg hellere køre til dr.lægen en gang for meget end slet ikke ,hvis hun bliver dårlig på den ene eller den anden måde
    Nu får jeg så ikke passet mine hunde ret tit , og det er så enten min datter eller min x . men jeg har så også samme kreterier om at hvis der er det mindste ,så er det afsted til dr.lægen

• #24   31. jul 2015 Lige præcis.. Jeg kunne aldrig drømme om at se på et sygt dyr.. Men skidt min hund er hjemme, han er i behandling og skal ALDRIG passes igen.. Bliver der en næste gang som er pludselig afsted, så tager vi ham med

• #25   31. jul 2015 Kenzo: Kan godt forstå at du ikke tør at overlade din hund til andre efter den oplevelse smiley

Susanne: Det lyder som om ejer af katten godt kunne trænge til at få et længere foredrag om hvordan man passer på sin kat ! Det må godt nok ikke være rart at stå med et sygt dyr, som burde aflives, og ejer siger nej smiley Håber at vedkommende kommer til fornuft.

• #28   31. jul 2015 Vi har ikke rigtig nogen, der kan passe vores dyr. Naboen kan godt lufte Max, når vi er væk mange timer, men jeg tør ikke overlade Max i hans varetægt i flere dage. Før har min far været hunde- og kattepasser, men nu er han syg, så det var engang. smiley

• #29   31. jul 2015 Hmm. Nu bor Meeko jo hos mine forældre med Ziva, men skulle de noget så ville jeg passe dem, ellers ville jeg kun turde overlade pasning til min bedste veninde, og ellers så ville jeg tage dem med xD

• #30   31. jul 2015 Update: Diesel sover smiley Fantastisk at han har ro nu - han har virkelig haft det skdt, men han er også lidt af en drama queen.. Der skal intet til, før end han jamrer og klager, han er en rigtig 'mand' - de lider jo som regel ikke i stilhed smiley

• #31   1. aug 2015 Det skide hot spot kan være afsindig smertefuldt smiley

Jeg havde en golden på et tidspunkt. Han var sej. Han fik en byld på det ene baglår i en rimelig høj alder og dyrlægen og jeg var ikke helt hook på at lægge ham i narkose for at lægge dræn. Så vi blev enige om at jeg holdt og dyrlægen skar og syede drænet fast til huden. IKKE en lyd fra min seje gamle hund.

Så fik han et hotspot (mit første møde med hotspot). Jeg ventede for længe, for jeg kendte intet til det. Da jeg kørt til dyrlægen næste morgen, måtte vi være 4 mand om at holde ham nede, så han kunne få barberet pels væk. Samtidig hjemme om aftenen skulle det smøres. Der lå vi 3 mennesker "ovenpå" ham for at holde ham imens en smurte.

Så at blive syet flere stedr uden bedøvelse var intet for ham. Men hotspot? smiley

• #32   1. aug 2015 Hotspot går utrolig stærkt, så ærlig talt, det kan sagtens passe at hundepasserne ikke har opdaget noget, et hotspot kan blive så stort som en hånd på få timer

• #33   1. aug 2015 Ingen tvivl om det går stærkt med hotspot, men Diesel har et område på den ene skulder/ryg på 15x20 - udover han har kradset sig meget, er der voldsom betændelse, samt han havde høj feber... Det sker ikke på få timer, men over min.2 døgn - og tro mig, han var så dårlig da vi hentede ham at selv folk der ikke kender ham, kunne se han led...

• #34   1. aug 2015 Så er det vel heller ikke en "veninde" mere...

• #35   1. aug 2015 Jamen det er sgu lidt kompliceret... Jeg har kendt hende i rigtig mange år, og som det ikke er nok, arbejder vi i samme butik - som de eneste 2 ansatte smiley ..
    Jeg har besluttet at køre over til hende i morgen - vi er nødt til at få snakket ud om det, da vi skal gå op og ned af hinanden, 4 dage om ugen fra 9-17

• #36   1. aug 2015 ja okay det er en temmelig nederen situation smiley :( underligt at HUN ikke kontakter dig faktisk..

• #37   1. aug 2015 Ja dét er jeg faktisk også temmelig sur over - hun VED at jeg hellere kører en gang for meget end for lidt til dyrlægen... Og Diesel gør virkelig opmærksom på sig selv når der er noget galt.. Dyrlægen siger, at så dybt som betændelsen er, har det stået på ihvertfald i 2 døgn.. Fra vi hentede ham og til vi kom til dyrlægen, var han ikke i ro et minut - han var så dårlig.. Så enten har han været lukket væk hos dem eller så er de blinde !!

• #38   1. aug 2015 Det er godt nok en ubehagelig situation at stå i smiley Men det lyder som en god idé at køre over og tage en snak, I er jo nød til at få det fungere, når nu I arbejder sammen.
    Husk på at de jo næppe har ignoreret det med vilje. Ja, de burde have opdaget det, men måske der er en god forklaring (manglende hundeforstand, de har haft kæmpe krise i parforholdet eller ???).
    Håber at I får en god, og fornuftig snak. Så det ikke bliver alt for ulideligt at skulle arbejde sammen.

Kommentér på:
ALDRIG mere pasning af min hund ;-(

Annonce