{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Hysterisk angående pasning:-( {{forumTopicSubject}}

Jaa jeg er MEGET hysterisk angående pasning af Diva! Jeg får altid tilrettelagt tingene sådan at hun ikke skal passes.

Min yngste storesøster skal giftes d.8 maj og vi holder polterabend d. 1maj.
Vi kommer kun mig og min ældste storesøster fra min søsters side, så jeg havde planlagt at kunne tage forholdsvis tidligt hjem.
Men så igår til familie tam tam finder jeg ud af at min ældste søster har arrangeret det sådan at jeg kan sove hos dem så vi kan komme i byen sammen(gjorde vi rigtig meget da jeg boede hjemme) og vi har ikke været afsted sammen i 4år!!

Jeg vil jo RIGTIG gerne i byen den aften med dem så vi rigtig kan hygge os.

Men jeg vil ikke ha Diva i Pension!! Sidst hun blev passet tog mine forældre hende(og selvom min far er så "hård" endte hun med at sove i soveværelset). de siger så at de gerne vil komme herop og passe hende herhjemme. Men ja her kommer "problemet" så.
Som mange af jer herinde, ved jeg 100% hvordan min hund reagere i forskellige situationer, og kan derfor tage mine forholdsregler. Men min far er af den gamle skole mht opdragelse og vi har virkelig vores ture:-( Jeg har sagt til mine forældre at hvis de skal passe hende her, skal de kun lukke hende ud i den lille have som jeg deler med de andre i opgangen, for de kan ikke gå med hende!

Jeg stoler kun på 2 personer når det gælder min hund, og det er sjovt nok mine undervisere, men de kan ikke have hende!!

Så er spørgsmålet om Diva skal ned til mine forældre den overnatning, hvor hun kan komme ud i deres egen have!!

Jeg er virkelig på bar bund, self vil jeg gerne kunne give lidt slip, men jeg har lagt så MEGET i mit arbejde med Diva.
En af de mange ting jeg ved er jo f.eks at hvis vi møder en anden hund på vores gåtur skal jeg enten stoppe op og stå stille eller holde ved selens håndtag, da hun kan-hvis hun vil- kravle ud af den. Det og meget mere er små ting som jeg pr instinkt ved og gør i forskellige situationer, og det ved andre mennesker jo ikke!!

Derudover ved jeg også at min far vil skælde hende ud hvis hun trækker i snoren!! Hans gamle hund gik med kvæler og fik et ryk i snoren hvis den trak. Og det vil jeg slet ikke finde i mig, men jeg får heller aldrig min far til at gå og give hende godbidder på turen...

Dilemma!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hysterisk angående pasning:-(
  • #1   4. apr 2010 Vil dog gerne lige påpege at jeg elsker min far rigtig højt:o) men det med hundeopdragelse blir vi aldrig enige om!!

• #2   4. apr 2010 Det kan jeg godt forstå. Og det er virkelig svært.
    Mine forældre er ala det samme, og de respekterer ikke det regelsæt vi har for vores hund (ex. med mad og for voldsom leg, ja og så det at man ikke påføre en hund smerte). Så han bliver aldrig passet der, selvom de elsker ham højt.
    Jeg er så så heldig jeg har svigerforældre der virkelig lytter til det vi siger omkring Milo så der bliver han passet. De vil kun hans bedste.
    Pension kommer han aldrig i, så bliver jeg heller hjemme.
    Kald også bare mig pylret smiley

Du skal vælge det du selv kan accepterer. Selvom det nok ikke bliver nemmere.

• #3   4. apr 2010 Jeg syntes det er møg forkert af dine forældre, ikke at gøre som du vil ha det, når de passer hende.
    Men med den situation du står i, så er det nemmest at ta hjem igen.
    Du har viet dit liv til din hund, så må man give akald på noget andet.
    Men det er da lidt trist, at det kun er din underviser, og dig selv du stoler på, når det drejer sig om din hund........
    Det kunne da ha været fint med et par mere.

• #4   4. apr 2010 Jeg får os tit kommentaren "det må da være træls at være så ung og SÅ bundet af en HUND??".. Griner bare og tænker, fandme nej!! Jeg elsker når jeg skal hjem til min hund og har intet imod at være afhængig:o)

Jeg har snakket med min mor, og min mor hører 100% efter hvad jeg siger, hun elsker jo Diva som hendes lille "barnebarn".. Hun har os sagt at hvis de skal passe hende, kommer hun bare ud i haven med min mor og hun lover os de ikke overskrider mine grænser. Spørgsmålet er så om det er oki for Diva bare at komme ud i deres have flere gange om dagen. Sidst hun havde været derhjemme havde hun ikke lidt nogen nød:-)

Men vil heller ikke at folk skal misforstå mig.. Min far elsker hunde og har aldrig gjort noget for at det skulle være synd for dyret, men vi er bare slet ikke i samme båd..

Et eks er måske at sidst de var her, lukkede jeg Diva ud bag børnelågen og sagde de ikke skulle snakke med hende fordi hun skal lære at stresse ned når der kommer gæster. Hvis hun lige for 15-20min bag lågen så er hun helt rolig. Men hvad tror I den gamle gør, han går self direkte hen og rækker hånden over lågen for at sige hej til hunden... ARGHH der kunne jeg ha skreget. Det kan godt ske han ser det som en overflødelig ting, men det er noget jeg gør for at få ro på hunden!

• #5   4. apr 2010 Jeg synes ikke det er synd hvis Diva skal nøjes med haven 1-2 dage, men hvis du ikke stoler på at din far overholder dine regler, så er det måske bedst ikke at få hende passet? Jeg ville ikke selv kunne slappe af og nyde en bytur hvis jeg var utilpas eller usikker på hvordan min hund blev passet.

• #6   4. apr 2010 Jeg ved at min mor nok skal sørge for det:o) Det var os mere hvis han skulle gå med hende, for så ville han overskride mine grænser. Men derhjemme sidst skulle hun have sovet i køkkenet, men han forbarmede sig og tog hende med i soveværelset:o)
    Det er os det jeg tænker, at hun vil ha det bedst dernede og det har jeg det os bedst med:-)
    Jeg ved bare at hvis hun kommer i pension forsøger hun at splitte det hele ad så hun kan komme ud:-(

• #7   4. apr 2010 Når vi får passet Karla hos mine svigerforældre, så lever hun fint som havehund i et par dage.... Jeg ville bare sende hende til dine forældre og bede dem om at lade være med at gå hende...

• #8   4. apr 2010 Så er det det jeg gør:-) Kunne godt se på min søster igår at hun blev skuffet hvis jeg ikke tog med!

• #9   4. apr 2010 Lucky: de har jo hunde allesammen:o) hehe... og det er self voksen tæver:-/

• #10   4. apr 2010 Elsker min prinsesse.. Er lige lidt nysgerrig,på en venlig måde.. hvordan ved,hvad din hund gør,når den er i pension ? Har den været i sådan en ?

Samt er i ikke bange for,at i fastholder jeres hunde i bestemte adfærdsmønstere,når man er så tæt ?

• #11   4. apr 2010 Stine: det er fordi de gange hun har været afsted, har jeg fået at vide at hun gør alt hvad hun kan for at komme ud! Et sted ødelagde hun endda en låge:-(

nej jeg føler jeg ikke jeg fastløser hende i et bestemt adførdsmønster, men lige præcis Diva er en hund der ikke skal have for mange ændringer i hendes hverdag. Jeg kan ikke se det forkerte i at man ikke vil have folk overskrider hundens grænser:o)

• #12   4. apr 2010 der er jeg jo modsat, willum har noget med i lasten som jeg ikke ved hvad er, men skal an passes bliver det kun i pension, da jeg ved han er i sikkerhed der, selvom mine forældre tilbyder at ta ham siger jeg nej tak... men var der nervøs første gang han kom i pension men det gik super...

• #13   4. apr 2010 Elsker.. Så forstår jeg bedre.. Troede ikke hun havde prøvet det nemlig,deraf mit spørgsmål..

• #14   4. apr 2010 Stine: jo! Det eneste sted jeg var tryg ved at efterlade hende var ved en i Ribe:-) Men efter vi er flyttet har hun kun været steder med negativ feedback:-(

• #15   4. apr 2010 Nåh jamen, hvis din mor har helt tjek på det og sørger for at din far ikke gør noget uhensigtsmæssigt, så lyder det ikke til at der er nogen ko på isen. smiley

• #16   4. apr 2010 Mine de to "gamle" hunde bliver altid passet af mine svigerforældre og Fellow har vi altid med os når vi skal nogle steder..

Min svigerfar har også altid været af den gamle skole, mht. hundeopdragelse, men jeg ved ikke hvad der er gået galt om han er blevet blødsøden eller bare elsker mine hunde ekstremt højt for han kunne aldrig drømme om at være hård ved nogen af dem..

Jeg er også totalt hysterisk med hvem der må passe mine hunde, og Fellow er der endnu ingen jeg har fundet en ordentlig "kandidat" til at passe - mine svigerforældre synes han er for unghundeagtig og jeg vil egentlig også allerhelst have ham med.. hehe

Kommentér på:
Hysterisk angående pasning:-(

Annonce