{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Problemer!! {{forumTopicSubject}}

http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=31371

Hej, som i kan se i filmen, så laver prince nogle hyle lyde, og skubber til hans mad. Det eneste der rigtig kan hjælpe ham med at spise er hvis man bare røre skålen, eller skubber lidt til den smiley Vi har prøvet at lægge hans skål ALLE steder intet hjælper, vi har skiftet hans skål ud, heller ikke det hjælper!, Og han elsker jo hans mad, for så snart man røre ved skålen eller skubber den lidt væk, så spiser han helt op.
Nogle som har haft samme problem?
Hvad kan man gøre?
kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er! nogle gange så er det som om han ser Ånder eller noget, han går HEEELT amok med Gøén lige over hans madskål smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer!!
  • #2   14. mar 2011 Giv ham maden ud over gulvet eller endnu bedre ud over en græsplæne. Så slipper I for det bøvl med skålen og samtidig skal hunden bruge hovedet ved at snuse sig frem til maden ...

  • #3   14. mar 2011 Krumme*

    vi har prøvet ude i haven, intet hjælper, og han spiser heller ikke fra gulvet, for nogle gange skubber han så hårdt til det at det hele falder ud og ligger på gulvet, han røre ikke ved det før jeg eller kæresten har været henne og ( kørt ) hånden hen over det, for så er det som om det er sikker at spise det smiley


  • #4   14. mar 2011 Min gamle Shih Tzu dreng, spiser på præcis samme måde..
    Det er som om han gør kur til maden...

    Det har dog aldrig været et problem, blot et underligt madritual..


  • #5   14. mar 2011 Sådan har han alle sine dage spist...
    Vi skal dog ikke røre maden, eller skålen, han spiser selv mens han gør kur til maden...


  • #7   14. mar 2011 tro mig, han røre det ikke, han har sultet iover 24 timer, han drikker kun. til sidst blev jeg nødt til at skubbe/røre skålen også gik han ellers helt amok med at spise. smiley det er sindsygt underligt.

  • #9   14. mar 2011 hehe sikkert, men han bliver jo så tynd at han ligner en vandrende pind smiley lol

  • #11   14. mar 2011 Er det noget problem at røre ved hans skål inden han skal spise eller?

  • #12   14. mar 2011 ja? det er da ret irriterende at skulle gå hen og røre ved skålen 10 gange om dagen?
    Også tror jeg da heller ikke det er ret normalt?
    Eller gør alle hunde bare såen? for mine andre har aldrig gjordt det før.


  • #15   14. mar 2011 doh, han får mad 2 gange om dagen. morgen - aften.

    Men han kan tage 4-5-6 "bid" whatever de nu gør, også stopper han op. hyler, gør, og danser, indtil jeg eller kæresten røre ved maden/skålen.


  • #17   14. mar 2011 Bare en sjov vane :o) Og I holder den ved lige ved at føje vovsen.

    Jeg ville som Krumme have smidt maden og så kunne hunden spise den når han blev sulten nok. Evt. have sørget for at den var uimodståelig for at fremskynde den ønskede adfærd.

    Ignorer uønsket adærd og ros ønsket.

    =

    Ignorer hans kontaktsøgende trælse vane og ros når han spiser maden selv.


  • #18   14. mar 2011 Jeg ville nok først prøve at skifte madskålen ud med en der ikke afspejler sig så voldsomt i krom som denne gør.. (måske han kan se sig selv og føler sig truet?)
    Dernæst ville jeg nok råde jer til at få madskålen op i højde ..så det er en lige ryg linje jeres hund har når den spiser og drikker .. der er langt fra gulvet og til mavesækken da jeres hund jo ikke er special lille af højde..

    (Man kan få tru /madskåle man kan hænge op på væggen som til heste..eller madstativer til hunde. prøv evt, det)

    Jeg vil dog fraråde at gi foder udenfor strøget på græsplæne.. da det snart er højsæson for snegle og de små bæster sidder usynligt på mange græsstrå og kan overføre hjerteorm til din hund..

    Men en god øvelse for din hund at skulle søge efter føde.. blot i noget mere hygiejniske steder end ud over græsplænen SS


  • #19   14. mar 2011 Jeg ville sætte mig sammen med hunde på gulvet og så tage lidt mad op i min hånd og give den lidt af gangen.
    Samtidig ville jeg opfordre den gentagne gange til selv også at spise.

    Det er bare min første tanke og jeg ved slet ikke om det ville hjælpe.

    Men ro , ro og atter ro sammen med hunden og så lade den se , at du tager af skålen og tilbyder maden.

    Men det er bare hvad jeg ville forsøge.


  • #20   14. mar 2011 Har i prøvet en plast skål - hunde er langt mere sensitive end vi mennesker overfor f.eks. magnetisk og elektriske bølger - og hvis der er en overspænding et sted i nærheden af foderpladsen kan det hoppe over i en metalskål og give små minimale stød, som hunden så reagere på. Ved at i rører ved skåln aflader i den, men mærker måske ikke selv spændingen fordi i enten ikke er så følsomme som jeres hund, eller måske har i sko på?

    Hvis dette er prøvet er jeg på den forklaring som de andre skriver - i har en hund som er super dygtig til at træne sine mennesker smiley


  • #21   14. mar 2011 kan ikke lige finde hovede eller hale i det
    det ene øjeblik skriver du at hvis i røre ved skålen så vil han gerne spise og spiser helt op og det næste indlæg irreterer det dig at skulle røre ved skålen ti gange om dagen
    jeg har selv haft en hund der kun spiste hver 3-4 dag hun havde mad hele tiden men blev aldrig overbevist om at hun var alene om maden hun var nederst i hirakiet blandt 40 andre hunde og den madvane hang ved i de ti år hun levede jeg vænnede mig til med tiden at hun selv styrede hvornår sulten meldte sig måske i skulle prøve samme fremgangsmåde da det for mig lyder som om jeres hund har vænnet jer til denne særlige opmærksomhed omkring fodring og sørg for at ignorere den uanset hvad den gør eventuelt forlad rummet når den begynder at gø hyle osv så i virkelig understreger at denne adfærd ikke får den ønskede opmærksomhed


  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #22   15. mar 2011 prøv at køb en aktiverings bold og fodre ham i den? gør det måske lidt sjovere?

Kommentér på:
Problemer!!

Annonce