{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Problemer {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har 3 hunde. Den gamle Basse har jeg ingen problemer med. Og sådan set heller ikke med Molly, den yngste. Hun skal dog lige have lært at blive inde i vores egen have. Selvom der er hegn hele vejen rundt, kan hun altså komme ud. Men det arbejder vi med herhjemme. Men mit store problem er Rollo, vores unghund på 1½ år. Når vi forlader ham, enten bare tager Molly med eller lader dem alle 3 være alene hjemme. Så kan han ikke lade være med at ødelægge ting. Idag har han været på køkkenbordet og taget et brev. Småting. Men han har ødelagt/tygget på vores trappetrin(de to nederste trin).. Han har haft fat i spisebordet og stolene( også af træ). Mit probleme er at jeg ikke aner hvad jeg skal stille op med ham, for han er blid som et lam når vi er hjemme. Og ja det er jo ikke nemt at tage ham i det når vi ikke er hjemme. Nogle der har nogle gode ideer til hvad jeg kan gøre??. Vi har snakket om at sætte ham i et stort bur. Men det synes jeg også er synd, nu de to andre går frit.
Håber der er nogle der kan give gode råd....

Mvh Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer
  • #1   11. sep 2008 Går de i hele huset når de er alene? nogle har bedst ved at det er mindre områder når de er alene..
    Hvad med aktivering inden i tager af sted?? evt. en go gang gå tur eller løbe frit på en marke,eller smuse sig til mad eller godbider??



  • #2   11. sep 2008 det jeg gjorde med asta var at jeg sprøjtede alt muligt på som ikke smagte godt og så stoppede hun en overgang, men så begyndte hun igen i min mor´s gerage også da hun en dag fik stød fra stik kontakten [asta havde selv oødelagt stik kontakten] også stoppede hun derefter

  • #3   11. sep 2008 --->>> ...eller måske alenehjemme træning forfra...

  • #4   11. sep 2008 De har køkkenet... Nogle gange er den gamle i stuen, så er der gitter imellem dem. Men ja det kunne være jeg burde starte forfra... men hvordan gør jeg det når de to andre er hjemme*S*... Nogle med nogle gode forslag?*S*

    Mvh Mette

    Ps. Har prøvet med lange ture... lege diverse steder... tro mig har prøvet det meste, synes jeg*S*


  • #5   11. sep 2008 Hej,
    Tasja ødelagde også alt når hun var alene hjemme der hvor vi boede før. hun var i gangen og i vaskerummet, så der burde jo være grænser for hvad der kunne ødelægges, men der blev revet tapet ned og kradset gipsplader i stykker og meget meget mere. Det var fuldstændig ligegyldigt om jeg luftede hende og aktiverede hende en masse inden hun skulle være alene. Havde jeg prøvet. Jeg syntes jo egentlig at to rum burde være nok og turde ikke forsøge at lukke hende ind i flere.
    Da vi flyttede beslutede jeg mig for, at hun skulle være over hele huset (undtagen soveværelset) og så se hvad der skete. Jeg var rigtig bange for at hun ødelagde det hele, og i starten tog jeg kun hjemmefra et par timer af gangen. Hun har aldrig nogensinde ødelagt noget som helst hvor vi bor nu, så man må jo drage den konklusion at hun ikke følte hun havde plads nok. Ved godt at det er temmelig svært at satse på at huset ikke er raseret når man kommer hjem, men måske føler han heller ikke han har plads nok.
    Mette


Kommentér på:
Problemer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce