Triste tanker gå væææk Triste tanker gå væææk
Nu er det omkring 10 måneder siden jeg mistede min elskede King- men sorgen synes bare ikke at blive mindre eller dæmpe sig.. Bare tanken om ham gør at jeg tuder og jeg kæmper en brav kamp hver dag for at få ham væk fra tankerne..For kan ikke holde ud at græde hver dag fordi at han er væk.. det gør simpelthen ALT for ondt..
Hvad pokker skal jeg gøre- og andre i samme situation eller lignende der har nogle gode råd..jeg kan slet slet ikke finde de positive tanker og gode minder frem, alt bringer tårer, savn og smerte og det er frygteligt at skulle bære i hjertet hver eneste dag...
Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at komme videre?
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
Jeg har det stadig sådan efter alt det med Diamia lige så snart jeg tænker på den møg forpulede lort dag såå bliver jeg bare så ked af det...
det værste er jeg har valgt og tage kampen og med opdrætteren såå tingene bliver ved med at blive rippet op i.. håber snart det er over så det kan blive lagt i bero og jeg kun kan tænke på de gode 11 dage vi fik sammen..
Meeen min elskede hest spirit savner jeg også utroligt meget hver dag... hun var en ene og det er over 2 år siden nu...
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Generelt snakker jeg ikke gerne om mine afdøde hunde, da det gør alt for ondt... Jeg savner dem jo stadig ;O(
Jeg har købt ny hund for at komme videre og tænke på noget andet :O)) Det hjælper meget at have en ny at give kærlighed - som en herinde engang sagde "sorg er en kærlighed man ikke kan komme af med"...
Jeg håber for dig at du snart kan mindes ham med glæde :O)
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Spørgsmålet er om en ny hund vil gøre det værre eller bedre..
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Jeg tænker på Fumbo hver dag men tuder ikke rigtig over ham mere, kun af og til. Ved det for mig har hjulpet rigtig meget at jeg havde to andre at tage mig af (har stadig de to og nu en mere)
Men ja ud og mød nogle små lækre hvalpe også selvom ud ikke skal have. evt lån en i weekender eller andet, nogle venner, familie, opdrætter eller noget
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
Vi var sammen flere timer hver dag ude i naturen , vi trænede , hyggede og havde en masse dejlige oplevelser som bandt os mere og mere sammen.
Desværre måtte jeg sige farvel til ham , da han kun var 2½ år pga. sygdom.
Umiddelbart efter fik jeg Bertil og jeg vil sige , tiden har da nogen gange være svær , at skulle indstille sig til et nyt lille væsen så hurtigt efter , men jeg kunne bare mærke , at det var det der skulle til.
Jeg skulle have en hverdag , der lignede den jeg havde med Simmer mest muligt dvs. , masse af gå-ture , hygge i sengen , træning osv.
Men ofte tog jeg mig selv i , at sammenligne , at tænke " det er ikke Simmer " osv osv.
Længe føllte jeg ikke nogen kærlighed til Bertil , men stille og roligt som tiden er gået har den lille fyr indtaget mit hjerte.
I starten var Bertils og mit forhold sådan mest sjov , den lille fyr prøvede virkelig at vække min opmærksomhed ved at lave tossestreger.
Uanset hvor ked af det man er , så kan man ikke undgå at trække på smilebåndet , når man er sammen med en tosset hvalp.
Med tiden , har Bertil vundet mit hjerte helt , ganske enkelt fordi han VIL mig og for mig til at grine.
Bertil er ikke Simmer og jeg begræder stadig mindet om Simmer , nu efter 5 mdr.
Men nu er tankerne om Simmer ikke ubærlige , men dejlig varme.
Jeg tror på , at man skal forsøge at få sin hverdag til at ligne den vante mest muligt og helst med nogle " sjove " in-put.
Vi ved gennem forskellige forsøg / undersøgelser , at latter hjælper både fysisk og psykisk.
Så mit råd til dig er ;
Hvis du ikke er klar til en ny hund , ligenu , så find nogen med hunde ( helst hvalpe , da de er sjovest ) og vær sammen med dem.
Få rørt lattermusklerne i hundesamvær og du vil opleve , at lige så stille og roligt , kan du igen være sammen hunde og opleve den glæde det er.
Alt mulig lykke fremover
Triste tanker gå væææk