1.141 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

update på "avl på syge hunde" update på "avl på syge hunde"

Så fik jeg snakket med min kollega, hun er udemærket klar over at kryptosisme er arveligt og at patella også kan være det. men det var hun ligeglad med, hun sys at hendes tæve skulle prøve at få hvalpe, så hun gik igennem yderligere 2 parringer de sidste 2 dage, altså for at sikre sig der vil være "gevinst" som hun kalder det.

da jeg gjorder hende opmærksom på det med at hun kunne blive gjort "ansvarlig" i de 2 år som loven siger, så sagde hun bare" jamen i kontrakten skriver hun bare hun fraskriver sig retten og at hun ikke senere kan gøres ansvarlig for noget"..... er det virkelig lovligt.

seriøst, kan man bare intet gøre mod det? håber virkelig ikke de hvalpe bliver til noget. hun vil bare tjene penge på de små stakler der kommer til at skal slås med evt smerter.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  update på "avl på syge hunde"
  • #2   6. jan 2011 Alteså den almindelige købelov er gældende når man køber hund. Med mindre hun direkte skriver i kontrakten at hunden er solgt MED patella og Kryptoisme kan hun stilles til ansvar. Men jeg tror det er noget svært at finde en køber der vil have en hund der er solgt som "syg" men der vil vel altid være nogen der går i fælden..

I øvrigt synes jeg virkelig du skulle give din veninde dit besyv med. Jeg synes det er sådan noget svineri hun foretager sig og hvis ikke de nærmeste foretager sig noget ja hvem skal så? .. Held og lykke..

• #4   6. jan 2011 Nope. Man kan ikke lave en kontrakt, som stiller køberen dårligere end købeloven. Så hun bliver slemt skuffet, når køberne vælter ind med dyrlægeregninger til hende...

Jeg tror desværre ikke, at du kan gøre noget. Andet end at advare, hvis du kan komme i kontakt med de mulige købere. Spam annoncerne med advarsler.

• #5   6. jan 2011 Jeg har aldrig hørt om nogle så ansvarsløs! Bliver så sur på såsan nogle mennesker, de gør det KUN for at på penge i kassen, og hun tænker ikke på at hun resikere sin egen tæve på at få hende parret.
    Må jeg spørge hvor hun kommer fra, vi har nemlig en sag kørende imod en der avler på syge hunde, hun bor i nordjylland.:/ Hun solgte os MIlle for ca to år siden og begge hendes hunde har patella, syntes der er nogle der er SÅ uansvarlige, de ved ikke hvad konsekvensen er for dem der får en lille dejlig hvalp ind af døren og ikke aner hvor længe man har dem.:(

• #6   6. jan 2011 Line> hun er dog heldigvis kun en kollega. og har prøvet og få hende til at forstå det hun har gang i, men det er som om man ikke kan komme igennem til hjernen på hende..

maj-britt> det var da en genial ide, men da hun kun er kollega ja så tvivler jeg desværre på det kan lade sig gøre smiley

skal lige forstå det korrekt, hvis hun skriver i kontrakten at hvalpen er solgt med evt patella og kryptosid, så kan hun godt "slippe" for noget efterfølgende eller er det helt udelukket?

vil ihvertfald gører mit for at få fat i evt købere til de stakkels hvalpe hvis de dog bliver til noget.

• #7   6. jan 2011 Hold kæft en møg kost, kan ikke rigtig finde andre ord andet dårligt om sådan en som hende. Så det må du undskylde når det er din veninde. Men hold da op. Stakkels stakkels hvalpe!

• #8   6. jan 2011 pernille> hun kommer fra fyn. og hun har gjort dette med fuld overlæg hvis man kan sige det sådan ...

• #9   6. jan 2011 mia> hun er ikke en veninde, KUN en kollega.. smiley

Kennel> nej det er det ikke..

• #10   6. jan 2011 Med de 2 vildbasser: jeg vil tro, at hvis hun skriver, at hundene sælges med patella og kryptosid, så er hun dækket ind. Men hvem vil købe en syg hvalp?

• #11   6. jan 2011 mia> og kan kun sige det samme som dig, hun er ikke lige så pokkers populær på arbejdet smiley

• #12   6. jan 2011 julie> ja det ved jeg ikke.. ihvertfald ikke hvis de koster 6000 kr stykket. måske nogle ville hvis det de kun blev solgt for måske 1000 kr, hvem ved..

• #13   6. jan 2011 Okay, mange tak.:)
    Det ville nemlig ikke overaske mig at det var den samme. Syntes bare det er utroligt man kan gøre det.

• #14   6. jan 2011 For EN gangs skyld, så giver jeg Maj-britt ret. Lån hunden, tag den til dyrlæge og giv en abortsprøjte.

Og vil du ikke det, jamen så må du jo sørge for at der ikke er nogen, der køber hendes hvalpe til den tid. Fortæl vidt og bredt hvad hun har gjort.
    Og så er det da fuldstændig ligemeget hvad hvalpene kommer til at koste.

• #15   6. jan 2011 hold øje med hendes annoncer og så må du advare folk mod at købe hvalpe der.

• #16   6. jan 2011 Hold da op, hun lyder da godt nok til og have meget fornuft i knolden.
    Eller not.

• #17   6. jan 2011 Så vidt jeg ved, så skal tæven have 2 sprøjter med nogle dages mellemrum og det koster ca 1500 kr.

• #18   6. jan 2011 Jeg ville da aldrig personligt købe en hund, hvor det vil stå på kontrakten at avler frasiger sig retten og ansvar.... Lovligt eller ej.
    Så er man da sikker på der ER noget i vejen!

• #19   6. jan 2011 Føj. Tænk at avle på syge hunde. Så tænker man da først kun på penge. Hvilke racer drejer det sig om?? Det er hvert fald ikke en person jeg vil købe en hund af.

• #20   6. jan 2011 Lige en kommentar om købeloven igen.

Man kan godt fraskrive sig fejl. Hvis der skirves i kontrakten at køber gøres opmærksom på at patella kan forekomme, er det en lovlig tilføjelse i henhold til købeloven - desværre.
    Man kan ikke fraskrive sig generelt, men når man specificerer fejl er det OK.

Du kan eks. købe et fjernsyn hos El-Giganten og få at vide at højttalerne skratter lidt. her kan Du så ikke komme med købeloven bagefter og klage.

Ellers er det noget forbandet svineri.
    Maj-Britt's forslag er kanon, men måske ikke helt nemt!!

• #21   6. jan 2011 det drejer sig om racen Prazsky krysarik... sys også det er for sygt.. og det er kun penge hun tænker på..

• #22   6. jan 2011 man kan sagtens stille køberne ringere end købeloven -der er i dette tilfælde tale om privat handen, og der kan man skrive hvad man vil i kontrakten.

Ang arveligheden -spørgsmålet er om hun er klar over hvilke konsekvenser det har hvis hvalpene arver problemerne.
    Hvis de, indtil videre ikke har oplevet store gener pga PL har hun måske ikke helt forstået HVOR slemt den slags kan være

Kommentér på:
update på "avl på syge hunde"

Annonce