{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Liste hunde {{forumTopicSubject}}

Har lige snakket med politiet omkring det med disse liste hunde, hvornår er det, og hvornår er det ikke.

Og det at der står i din sundhedsbog at det IKKE er en liste hund er IKKE bevis nok for at den ikke kan være bla deraf.

Så pas nu på med hvad i køber af hunde, for de kan blive aflivet hvis i IKKE kan bevise at der IKKE er en af disse liste hunde i jeres.

Alt dette slipper i for, hvis i køber en hund med tavle, eller undgår de hunde der "kunne" ligne liste hunde, på enten aftegn eller kropsbygning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Liste hunde
  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #1   21. dec 2010 du kan jo stadig ikke få en staff med tavle smiley folk vil ikke opgive racen så får de andre det som de vil have og det får de ikke vi vil ikke af med liste hundene og de kommer aldrig til og kunne skille sig af med dem de vil altid være her smiley men jeg har en ven ham og jeg mødte politiet med hans staff registrert som cane corso blanding det sagde de intet til selvom du kan se det en staff smiley

  • #2   21. dec 2010 Johnny J: Staffen er såment lovlig, det er amstaffen der er ulovlig, og tro mig, der bliver strammet op omkring dette inden for politiet, de skal bare ordenligt ind i det, første hund på Bornholm har måtte lade livet.




  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #3   21. dec 2010 vi kan jo kun håbe de kommer til fornuft smiley

  • #4   21. dec 2010 Ja men det kræver også bare at dem der ejer disse hunde kommer det, og der er desvære mange der har disse racer som er ligeglade, ihvertfald de tavleløse.

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #5   21. dec 2010 ja men tavle løse eller ej kan det da være ligemeget ang loven smiley men det syntes du ikke det synd og give dem mundkurv på ?

  • #6   21. dec 2010 Johnny J: Nej tavler er netop rigtig vigtige i denne tid, for at kunne bevise hvad din hund er.

    Om det er synd med mundkurv ved jeg ikke helt, det er helt klart ikke fedt, men med den rette tilvænning tror jeg ikke den tager skade på den måde, Men men men De kan jo så ikke forsvare sig "HVIS" der sker noget eller bruge de rette signaler, og her i denne tid med alt det sne er det også et problem.

    Men der er bare så mange mennesker der ikke burde have de har racer, de ødelægger det for de mennesker der virkelig brænder for disse racer.

    Dem der er skyld i denne lov er jo lige netop IKKE amstaffen, men alle de blandinger af denne race.

    Men nu hvor loven er her er man NØD til at overholde den for at bevise vi er vores ansvar bevidst.


  • #7   21. dec 2010 altså en sundhedsbog er jo bare en bog hvori man krydser et tjek af, og indsætter stickers fra vaccine. Den får alle hunde, når de har været til dyrlæge tjek.


  • #8   21. dec 2010 Doggymom: Yellow snow, er NO GO.... : Lige netop, og som jeg kan forstå tror mange at det er nok at der står i denne sundhedsbog at Psyko er Lab bl eller SBT. DET ER DET IKKE !!


    Derfor Køb med FCI godkendt tavle. så er du sikker.


  • #9   21. dec 2010 Doggymom: Yellow snow, er NO GO.... . <--- Genial tekst


  • #10   21. dec 2010 - Vil egentlig bare lige sige at den hund som blev aflivet på Bornholm der nægter ejeren jo ikke at hunden er en af de forbudte racer. Der hvor problemet lå var at han ville videresælge hunden! Hunden var født inden for den dato loven indtraf og derfor kunne ejeren også vælge at beholde hunden selv - hvilket han ikke gjorde og hunden måtte aflives.

    Jeg skriver det udelukkende for lige at gøre folk opmærksom på at hunden IKKE blev aflivet pga. f.eks. en gåtur og politiet kom fordi og sagde "bevis, tak" - BOM, død!


  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #11   21. dec 2010 men hvad skulle det hjælpe og være ansvars bevidst når racen foraltid sikkert vil være ulovlig?

  • #12   21. dec 2010 Johnny - Hundeloven vil blive revurderet i 201x !! Og der må VI jo håbe at de indser at den skal laves om IGEN smiley (min mening).

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #13   21. dec 2010 må vi håbe jo smiley

  • #14   21. dec 2010 Johnny - man er da hjernedød hvis man ikke tager ansvar som hundeejer, listehund eller ej!

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #15   21. dec 2010 cnn har du læst hvad jeg skrev og hvad hun skrev og hvor har jeg skrevet man ikke skal det kloge åge spurgte hvad det skulle hjælpe og hentyder til når alle andre ikke gør min hvalp er blevet angrebet af to fuckin lorte labrador på en uge og blevet angrebet af en amstaff det ikke meget ansvar folk tager jo så jeg kan ikke rigtig se det og de sagde jeg skulle holde styr på min hund jeg havede ham i snor havede de ikke men tager da ansvar for min hund det normalt
    men læs nu det hele før du begynder og angribe mig


  • #16   21. dec 2010 Johnny - Du lyder godt nok ikke for skarp og selvfølgelig er du tiltrukket af den type hunde..

    Min amstaff (u. tavle) er da også blevet gnavet i af en schæfer, derfor tager jeg da ansvar for det valg jeg (vi) tog da vi købte en af de her hunde. Hun går også med mundkurv selvom hun bliver dybt ulykkelig når den kommer på


  • #17   21. dec 2010 "men hvad skulle det hjælpe og være ansvars bevidst når racen foraltid sikkert vil være ulovlig?"

    - Den kommentar der viser da hvor ualmindelig dum du er?

    hvorfor tage ansvar når hunden er forbudt - tja, hvorfor tror du?
    Det følger med uanset om racen er ulovlig at producere og videreformidle. DU må stå til ansvar for den type hund DU har valgt at anskaffe dig.. Det er DIN PLIGT som hundeejer.


  • #18   21. dec 2010 Johnny J: Uanset om det er en ulovlig race eller ej skal du da være ansvars bevidst når du har en hund


  • #19   21. dec 2010 Man behøver end ikke være hundeejer for at være ansvarsbevidst, man skal bare være menneske! Allerede der har man ansvar for en selv og sine medmennesker

  • #20   21. dec 2010 * Millen - Får min hvalp hjem d. 27. jan. *: Ved ikke om han nægtede, men ja vidste godt det var pga vidersalg smiley

    Sagen bliver revuderet efter tre år, så hvis folk ikke begynder at tage ansvar, jamen så tror jeg godt vi kan regne med der kommer flere hunde på, og måske strammere regler smiley

    Dette ville være rigtig ærgeligt, DERFOR må folk lige sætte sig lidt ind i tingene >b< Man køber en af de udsatte racer


  • #21   21. dec 2010 Shows of Winners 2 - Jeg tænker bare, ejeren fik tilbudt at lade hunden aflive eller beholde hunden selv = De kunne vel i princippet havde valgt at aflive den pga. hunden var "ulovlig" ... Omvendt kan jeg se nu at historien ikke melder ud omkring alderen på hunden smiley ... Min fejl ...

  • #22   21. dec 2010 Ja stamtavler er utrolig vigtige!
    Og alle med blandnings hunde står jo forskud.
    Fx hvis de minder om tornjak (staves :$) osv.

    Men ret du skriver at sundhedsbogen intet bevis er smiley så får mange den på den rene :).

    -Min næste hund bliver med stamtavle uanset hvad.


  • #23   21. dec 2010 Er stort set enig...tavlen er vejen frem

  • Johnny J
    Johnny J Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 93
    #24   21. dec 2010 ja det hjælper ikke folk retter sig efter reglerne når de alligevel bliver brudt af alle andre skal man skære alting ud i pap for dig lille ven smiley tror du ikke jeg tager ansvar for min hund eller hvad for så har jeg ikke andet og sige end go tur på min filter liste hvis du ikke har noget godt og sige tror du det forsjovt jeg har forsikring og alt andet som et hav af folk i danmark ikke har på deres hunde ? og det jo også forsjovt og tager min hund til dyre lægen ikk ? jeg tager da ansvar for min hund det ved du da intet om det kan du ikke udtale dig om

  • #25   21. dec 2010 Johnny J: Det var da en skrækkelig indstilling at have,


    --->ja det hjælper ikke folk retter sig efter reglerne når de alligevel bliver brudt af alle andre<-----


  • #26   21. dec 2010 Ved ikke om det er mig du skriver lille ven til, hvis det er bedes du venligst lade være..
    - Forresten er jeg også et år ældre end dig, så det er jo ikke mig der er den "lille".

    Nu er det skam også LOV at hunden er forsikret og mærket, så det håber jeg da meget du har, ellers er du uansvarlig!

    Det eneste du skærer ud i pap for os, er at du SLET SLET ikke burde have sådan en hund, eller hund i det hele taget med de hjernedøde udtalelser!



Kommentér på:
Liste hunde

Annonce