{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

bidsk amstaff - hvad gør man ? {{forumTopicSubject}}

Jah - vidste ikke hvad jeg skulle kalde emnet.

Her hvor jeg bor, er der et stort fritløbsområde. Vi møder masser af hunde hele tiden.

Vi går dagligt aftentur - sk.. hyggeligt, og folk er afslappede og man får snakket.

Jeg talte med en man hvis springer spaniel for nylig havde fået bidt det ene øre halvt af - af en løs amstaff. Han advarede mig mod hunden + ejer. De kunne kendes på, at ejeren havde den + en lille chiahuahua. Han blev beskrevet som en ung fyr, med en mærkelig opførsel. Han skulle bo 10 huse herfra.

Noget dæmrede - jeg kunne svagt huske et møde med en ung gut, som havde de to hunde som svarede til beskrivelsen, og hvor min egen Tjalfe - som elsker andre hunde - første og eneste gang har knurret. Begge hunde var i snor, og skulle bare passere. Det var tydeligt for mig at Tjalfe var bange for hunden.

En bekendt havde så i går talt med en anden hunde-dame, og hendes hund er blevet syet i maven. Benævnte amstaff var fløjet på hunden, og tænderne havde siddet dybt i maven på hunden, som røg fluks til dyrlægen og måtte syes.

Vi mødte faktisk hunden forleden - et par stk. herindefra, og den enes unghund på 8 mdr. - som ellers er meget lalle-glad o.s.v. reagerede som min Tjalfe - ved pludselig at knurre af hunden. det havde ejeren heller ikke oplevet før. Den var også bange. Amstaffen knurrede også - og lignede en som kunne springe på hunden med det samme. Den var heldigvis i snor.

Manden reagerer ved at råbe og skrige af hunden. Mærkeligt syn - han skynder sig at hive den lille chiahuahua op på armen, og råber helt vildt lige ind i hovedet på amstaffen .Ja - det skal sku nok hjælpe. smiley Han taler til den som til et menneske. Lange forklaringer i et hysterisk tonefald, som kan høres 2 km. væk. Sådan noget macho-agtigt for 12-årige.

Vi bor lige op ad lufteområdet, og jeg kan genkalde mig stemmen - han råber MEGET af sin hund.

I dag mødte jeg dem igen - heldigvis på den anden side af en å. Den rendte løs - 30 meter fra ham.

Hvad fanden gør man ?

Flere herude er skræmte - og jeg selv indbefattet.

Ingen tvivl om manden SLET ikke ved, hvad har med at gøre.

Jeg ved at manden med springer spanielen, har en anmeldelse liggende ved politiet - men har bedt dem ikke effektuere den endnu. Det kommer til at afhænge af, om han får penge til dyrlægeregningen. Dem havde han ikke fået, da jeg talte med ham. amstaff-ejeren smed bare røret på, når han ringede.

Damen med den lille hund, har ikke meldt ham - for hun gik med hunden løs uden for området for friløb ( stadig park ), og er bange for det ødelægger hendes sag. Amstaffen var så også løs.

Det er bare to jeg har mødt/ hørt om - måske der er flere, som er blevet overfaldet (?)

Hvad gør man ? Jeg vil nødig komme derned, og så få Gimli overfaldet. Manden er derude og gå hver dag. Og der er desværre ikke et mønster i tidspunkterne.

Gode råd imødeses.

Manden er vel først i 20, erne, og ligner helt klart en uden for pædagogisk rækkevidde. Jeg er helt sikker på, at hvis jeg prøvede at tale med ham, ville han bare true mig.

M.v.h.
Nette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bidsk amstaff - hvad gør man ?
  • #1   5. maj 2006 Hej Nette.

    Håber politiet ser at få gang i sagen og du kan evt bede de berørte personer om at holde sammen og melde ham hvis det er det de vil.

    Forstå mig ret, jeg er amstaff ejer og er vant til alle rygterne og til at få trukket en sæk ned over hovedet hvad angår kamphunde og dårlige ejere, så det eneste jeg kan sige at du skal huske at en fjer hurtigt blir til fem høns. Jeg råder dig til at finde et andet lufte sted da det ikke er godt for din hund hvis du går og er nervøs.

    Det er utroligt irritrende at sådanne mennesker skal ødelægge det for os andre og kan kun tilføje

    PUNISH THE DEED, NOT THE BREED!!!


  • #2   5. maj 2006 Hejsa!

    Ja - det er ikke fordi jeg er ude efter amstaffer generelt - slet ikke.

    Det her et konkret problem, med en fyr af den type som ofte tales om herinde - som givet har den som potensforlænger, og i hvert fald ikke har handlet på de episoder som har været.

    m.h.t. fjer og høns o.s.v. - så så jeg selv springer spanielen, og dens øre så ikke godt ud smiley

    Problemet er jo, at det er et stort sted herude - så "man" taler ikke sådan sammen. Folk går jo på alle mulige tidspunkter. Selv om jeg går 2-3 gange dagligt, kan der gå måneder uden jeg møder de mennesker/ hunde jeg gerne vil.

    Så ejerne af de to hunde, kender nok slet ikke til hinandens eksistens. Og så tænker jeg jo, at der kan være endnu flere.

    Men du har ret - står man sammen er man stærkere.

    Jeg må prøve at se, om jeg kan lade det sive så - til dem jeg møder.

    Tak!


  • #3   5. maj 2006 tja hvis din hund bliver bidt og begge er uden snor er begge ansvarlige´... men hvis en hund i snor bliver bidt a en løs hund ska ejeren til den løse hund betale for skaderne... syntes din ven ska anmelde hunden så bliver den dømt til a gå med mund kurv og kan ikke bide mere... :O9 og hvis det gentare sig mange gange vil hunden blive aflivet...

  • #4   5. maj 2006 Nette....

    Ja jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige, hvor er det bare typisk at en hund, kan få det ødelagt for så mange andre hunde og så er det jo enlig ikke hundens skyld i sidste ende, men den tump til ejer som den har... Og den er sikkert allerede så ødelagt at det med tiden vil ende med en aflivning, fordi at han ikke kan finde ud af at håndtere den.... SORRY... men han er sku da en klaphat... og det er lige sådan nogen personer der får det ødelagt for mange af os andre som godt kan finde ud af det... Og som om at det hjælper at stå og skrige den ind i hoved, det gør jo bare hunden mere forstørret end den er i forvejen... Mit råd, ja som du selv skriver, se om du kan finde nogen flere det har haft de samme problemer og så må i stå sammen.... Det er jo altid bedst når man er flere... Det gør helt ondt at høre, stakkels hans hund, jeres hunde og jer..... Hvor er det bare ufedt at skulle gå og være nervøs når man er udet at lufte sin hund og nyde den dejlige natur.... øv øv øv


  • #5   5. maj 2006 Den lyder utrolig agressiv. Og hvis i er så mange der føler jer truet af den, så har i da en sag som politiet kan arbejde med.

  • #6   5. maj 2006 Jep Brian har ret og skulle hunden have homoseksuelle tendenser er der kun en mulighed Ibiza.........måske i skulle prøve at snakke med ejeren og sige det som det er at hans hund gør mange utrykke og om man evt. kan hjælpe ham med lidt nov hov tips og tricks....

  • #7   5. maj 2006 Nu har jeg selv været med Nette på tur hvor vi mødte den omtalt, atypiske; amstaff...Og vivi, det kan da ikke være rigtigt, at en hund skal have lov at terrorisere et kæmpe område..Meen den hund er der altså noget med, min fattede det vist ikke rigtigt; men når en 8 mdrs hvalp, der er god som dagen er lang går helt besærk grundet angst - så er der sgu noget galt! Han var nu heller ikke videre sympatisk (ejeren)! Er glad for, at vi havde alle 3 hunde i snor.....men jeg havde nok, hvis det var min hund anlagt sag prompte! Det er da helt klart et problem, men jeg ved nu ikke om man kunne tale med ejeren..Det må vi prøve næste gang vi er ude sammen og møder ham - den lille spljels kan vi da godt ordne..*LOL*Potedask fra Battie til Gimli..

  • #8   5. maj 2006 Jeg synes du skal prøve at tale med ham, evt. ved at opsøge ham privat, uden hund, så samtalen kan foregå i ro og fred. Strengt taget ved man jo ikke om han er til at tale med, selvom han måske ligner en .....-type.

    Louise


  • #9   5. maj 2006 i r da for syge at høre på-.. smiley hvordan ka i vide d r en "ægte amstaff??? ka ligeså godt være en blandings-hund som bar ligner...!!!! en amerikansk staffordshire terrie r en med tavle!!! ALT andet r blandingshund.. lær d ellers blir den race bar "ødelagt"...

  • #10   6. maj 2006 Ham H..Nu er det sådan, at både nette og jeg har været sammen med mange amstaffer herindefra og ved nok hvordan sådn en ser ud efterhånden...Så tag lige og styr dig, her er ikke tale om nedgøren af racen men om et problem, der er i vores nærområde...Vi ved, at det kan være de dejligste hunde, det har vi jo selv oplevet; men denne her er lige medieguf..Så tag dig lige selv sammen..

  • #11   6. maj 2006 anna T.... ingen ka sige om d r en ren amstaff de har med at gøre før en tavle r vist..;) mange ligner racen selvom de r blandet og har heller intet at gøre med at nedgøre.. meen trættende at se "i" skriver amstaff da "i" aldrig ka vide jer sikre..;) jeg sir bar at en amerikansk staffordshire terrie r en med tavle.. længere r den ikk.. ALT andet i mine øjne r blandigshunde.. og samme i mange kenlers øjne..;) intet ondt om dem meeen har d bar på den måde..

  • #12   6. maj 2006 Ham H, måske er det ikke den rette tråd at starte denne diskussion i? Problematikken er jo ens uanset hvilken race der er tale om, og uanset om hunden er "ægte" eller ej.

    Louise


  • #13   6. maj 2006 louise..... d r jo som man tar d ikk...;) sys bar d r lidt stramt at man i overskriften skriver amstaff for ingen ka være sikre på hvilken race d r/var... meeen hva gør man ikk for at tiltrække opmærksomhed.. sir nok om bar de personer som laver alle de indlæg med "amstaff".. hygge

  • #14   6. maj 2006 Føler du dig trådt på, Ham H????

    Det virker da sådan... De snakker om en enkelt hund, ikke hele racen.. De kender selv søde amstaffer, hvilket du vil kunne se, hvis du læser efter...

    Men næh nej, heller bruse ud med et kontra-angreb (det virker sådan på mig ihvertfald)



  • #15   6. maj 2006 Nette.....Jeg syntes helt klart, at du skal snakke med det lokale politi.....forklar situationen og sig at han skaber skræk blandt jer derude......de kender ham sikkert godt.

    Ham H.......??????......øhhh....hvad har det med sagen at gøre ?.....altså om hunden har stamtavle eller ej ?
    Og som jeg læser det, så var der ikke tvivl om racen, men om hvad der kunne gøres ved det !


  • #16   6. maj 2006 Umiddelbart har i en skide god sag, fordi det lyder, som om at hunden er aggressiv og ejeren er endnu være.

    Det mindste der kan ske er den skal bære mundkurv, bliver de erklæret farlig overfor sine omgivelser skal den sove ind.

    http://www.themis.dk/synopsis/index.asp?hovedramme=/synopsis/docs/lovsamling/hundeloven.html

    Jeg ville helt sikkert banke i bordet hos politimesteren, da de ikke prioritere disse sager særlig højt, MEN DE SKAL REAGERE!!!

    Håber i finder i en løsning


  • #17   6. maj 2006 Penelope har fat i noget der! Det er jo ikke til at vide hvornår den går skridtet videre og angriber et barn eller andet menneske...Og hmm Ham H - det er sgu ligegyldigt om det er en amstaff eller en guldfisk! Og ligegyldigt om den har tavle eller ej - tavle gør da ikke en hund bedre? Det er jo ejeren, der har fået fremelsket en forskruet hund...problemet er vel egentlig, at de mennesker, det er gået ud over ikke har meldt det? Nette kan vel ikke anmelde noget sket udfra andenhåndsinformation, eller hvad??

  • #18   6. maj 2006 Det håber jeg, at vi gør, fordi min hund risikerer at blive flænset uden han fatter en dag af hvorfor! Takker for rådene..Vil tage fat i Nette og høre om hvordan vi nu kommer videre..

Kommentér på:
bidsk amstaff - hvad gør man ?

Annonce