Hunde og Børn {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Lige et lille surt opstød fra min side af
Min kæreste og jeg, passede mine forældres mindste plejedreng i dag på 3 år og min kæreste og Marcus ( plejedrengen ) gik tidligere på dagen op på en af legepladserne og han havde nydt det super fantastisk så vi besluttede os for senere på dagen at gå derop igen men denne gang tage Naima og Ozzy med ( Naima er en blanding af Papillon & Dansk Svensk gårdhund ) ( Ozzy er en Kleiner Münsterländer )
Nå men vi går hen af mod legepladsen og Ozzy er pænt meget oppe og køre så jeg vælger at lade min kæreste, Marcus og Naima går i forvejen så kunne jeg træne med Ozzy for mig selv hvilket også gik fint men pludselig kommer min kæreste hen til mig og siger jeg skal lige snakke med dig, jeg tænkte Okay ? hvad er der sket ?
Hun fortæller så at oppe på legepladsen er der 10 børn + en voksen alle udlænding ( ikke at det behøvede at betyde noget ) og da min kæreste, Marcus og Naima kommer derind spørg de om de må røre Naima og hilse, jamen det må de da gerne og hun gør ingenting sagde min kæreste, men tror i så ikke at den ældste dreng trækker Naima i halen og slår hende og de andre børn fare selvfølgelig op, Naima skynder sig ind under min kærestes ben og begynder at snappe efter børnene.
marcus er tidligere i forløbet blevet væltet omkuld af alle de børn på legepladsen, så efter at min kæreste fik styr på det hele gik hun tilbage til mig og fortalte dette.
Jeg bliver så knotten at jeg siger det ordner jeg, min kæreste siger så jamen hvad nu hvis de pludselig kommer efter os ( min kæreste er rigtig bange for tiden pga. noget med at vi er blevet chikaneret osv. ) men jeg siger bare gå hjem så ordner jeg dette ( jeg ville gå hen og snakke med en af de voksne som var til brylluppet som børnene var til )
Nå jeg går derhen og straks fare ham drengen hen til mig,
Må jeg røre ?
Mig: Nej det må du ikke
Hvorfor ?
Mig: Pga. du ikke behandlede min hund ordentlig
Jeg har da ikke gjort noget ?
Mig: Du har lige stået og revet min lille hund i halen og slået den ?
Så blev han stille og en masse børn fare hen i hovedet på Ozzy og spørg om det er en Ambull og alt muligt halløj..
Der var sjovt nok ingen voksen tilstede men kun en lille dreng som skulle holde øje med 9 andre 3-5 årige børn..
En lille pige på 3 år farede hen i hovedet på Ozzy men heldigvis skete der ingenting..
Jeg vælger at gå hjem af men mon ikke lige 3 børn fare hen imod Ozzy og råber vov vov vov..
Min kæreste kig også væk fra legepladsen pga. der pludselig kom en ( Amerikansk bulldog - mente hun det var, løbende rundt uden snor eller mundkurv )
Puuha det blev langt undskyld forvirrende, jeg sidder nu og irritere mig over at jeg ikke gik hen til festen og snakkede med de ansvarlige :s
Måske greb jeg situationen forkert an men tror i kender til følelsen hvis i har været udsat for noget lignende at man ikke bliver særlig glad når ens hund bliver behandlet sådan.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Man bliver bare så gal, men jeg vil gætte på, at der ikke var kommet noget ud af det, selvom du var gået op og talt med de voksne.
Generelt lader jeg ikke børn hilse på ham, og slet ikke når de er i flok. Jeg aner ikke, hvordan de børn er opdraget omkring dyr, og min hund skal ikke være prøveklud.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 749
Argh lyder belastende :s
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 805
Henrik: synes du tog det pænt roligt..:o) havde det været mig, havde jeg sgu tændt af..
sep 2009
feb 2009
Tak
Drengen spurgte os, hvorfor gør hunden sådan ? ( han stod foran mig )
Han beskytter mig så stoppede han dælme op
Ozzy gjorde intet ondt overhovedet lige udover at begynde at knurre af mig igen her til aften efter at han havde snuppet mad fra køkkenbordet.. Da jeg ville irettesætte ham.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Jeg fik opdraget på en lille pige i mit kvarter for noget tid siden, hun løb også lige imod Zoe - og selvom hun er mops er det stadig forkert da hun er fremmed hund for hende - Så jeg stiller mig foran Zoe og siger "Du skal altid huske at spørge før du hilser på fremmede hunde"
Så tager hun et skridt imod mig og jeg gentager "Du skal Altid huske at sprøge før du hilser på fremmede hunde" .. Så spurgte hun pænt og de snakkede .
Så kom en anden pige løbende, og den første rejser dig og citere mig ordret "Du skal Altid huske at spørge før du hilser på fremmede hunde"
Job well done hehe Selvom det ikke er min opgave:)
jul 2008
feb 2009
Okay i den situation havde jeg helt sikkert trækket på smilebåndet da den første pige rejser sig op og siger det videre
jul 2008
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
feb 2009
Hehe
Jeg havde Ozzy i kort snor da, han er begyndt og vise en adfærd som jeg ikke er tryg ved :s
Vi købte ham da han knap nok var 5 år og han er slet ikke som tidligere ejer sagde, han har splittet det halve af mit / vores hus af og ja nu er han begyndt og snappe efter mig og knurre i nogle situationer :s ikke særlig optimalt når vi meget ofte er i nærheden af børn.
sep 2009
Jeg støder heldigvis ikk så tit på de problemer med børn der vil snakke med min, for de har fået afvide af forældrende hjemmefra at det er en farlig dræber race jeg har..;o) så det er jo både godt og ondt at man har en listehund..:o)
jul 2008
sep 2009
feb 2009
Ja nemlig, jamen jeg blev spurgt om det var en ambull af en lille pige på ja vil skyde på at hun var under 5 år, og drengen spurgte om han var Politihund og jeg tænkte bare okay lille pige enten har du hørt noget i nyhederne ellers så tror jeg at dine nærmeste nok har en af racerne men mon ikke hunden som kom løbende uden snor måske havde været en Amerikansk bulldog og nok også var en en af festdeltagerne's hund
feb 2009
Jeg står lidt af et dilemma, eftersom jeg ikke kan gå og vente flere mdr. på at Ozzy ændre adfærd når vi tit er sammen med mine forældres plejebørn :s
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 520
Jeg ville bliver hammer rasende hvis ét af mine børn slog eller hev i en fremmeds hund....
Men har ligeledes selv haft mange problemer med andre børn (primært udlændinge, no fence), som enten ikke har lært at omgåes dyr/andre børn, eller som ganske enkelt har en helt anden kulturbaggrund som gør at de intet forhold har til dyr = de er faktisk bange for dem..
Vores lille Charlie har været udsat for slag, kast, drilleri, skub og råben.
Så der er blevet brugt rigtig meget tid og energi på at opdrage (og skælde ud på) naboernes børn. Det er rent ud sagt, pisseirriterende, men svært at klandre små børn der ikke ved bedre.
At snakke med forældrene har ikke været til hjælp, det er jo dem der giver børnene deres holdninger til at starte på:(
Men vi kan nu nyde "frugten" af vores arbejde. Børn der for et par måneder siden var møgbange og "onde" ved lille Charlie, kommer nu og besøger ham, samt går små ture med ham. Og de har virkelig taget adfærdsteknikker til sig, det er rigtig dejligt at være tilskuer til;o)
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 239
feb 2009
F.eks. hvis jeg sidder i sofaen, og Ozzy går helt op hen til mig og jeg giver en kommando f.eks. dæk så ignorere han mig og hvis jeg så vil sætte min hund ned foran og lave dæk tegnet eller vil trykke ham tilbage ved brystet ( som jeg uden problemer kan ved når vi træner eller hvis han bare sidder ved mig osv. ) så snapper han af mig uden først at knurre, bagefter ligger han sig til at knurre.
Normalt når han får mig knurre han ikke og der har ingen problemer været men igår tog han mad fra køkkenbordet og jeg gik hen for at ville fjerne det og han vender sig om og knurre af mig op til flere gange.
Heldigvis har han ikke snappet efter de børn som han har omgås men kan lige se overskiften i avisen:
Plejebarn bidt :s
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Synes det er meget modigt af jef at sige ja til at 9 eller 10 fremmede børn må snakke med jeres hund og synes egentligt at i udsætter jeres hund for en situation som i overhovedet ikke har en chance for at have styr på...
Det er er da drønærgerligt for jer at have været ude for dette men det er (efter min mening) også jer der fejler
feb 2009
Nu var det en dreng som kom hen og snakkede først så ingen problemer der men problemet opstod pga. den adfærd drengen havde og ikke pga. at der var mange børn. Naima havde ikke gjort nogen tegn eller noget på at hun ikke var tilpas i situationen først efter den behandling drengen gav hende
feb 2009
Nej man kan ikke forvente at alle børn ved det men man må forvente at drengen ved at man ikke slår og river i ja for den sags skyld, hunde, ting eller andre mennesker
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Det er jo ikke sådan du beskriver det i startindlægget
Men uanset så er det jo således at mange børn ikke aner en dyt om hunde eller er vant til dem... Rigtig mange udlændinge har et noget anderledes syn på hunde og det kan du og jeg sandsynligvis ikke bare lige ændre.
Jeg har selv hunde, som virker som en magnet på børn (og voksne) da de jo ligner et par store krammebamser... Men jeg er meget obs. på at fortælle dem hvordan de må hilse på hundene og jeg siger da tit nej, hvis jeg ikke føler, at det er forsvarligt og jeg så ikke har overblik - jeg vil ikke have mine hunde ødelagt på grund af manglende viden/kendskab *S*
Ligemeget hvad, så er det a godt at det ikke gik galt
feb 2009
Okay
feb 2009
Han bliver 5 år nu her
Ja herhjemme og udenfor, har kontaktet en som snart starter hold igen
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
For udlændinge - i hvert fald muslimer - er hunde urene, derfor vil de som regel ikke snakke med dem, i hvert fald ikke de store hunde. De har heller ikke noget forhold til, hvordan man skal behandle hunde, da de jo slet ikke bliver opdraget til det hjemme. Når de ser King, så går de som regel over på den anden side af vejen (og det smågriner jeg lidt af inde i mig selv).
Når jeg ser børn, der gerne vil snakke med King, så spørger de ikke, de bliver bare stående lidt på afstand og kigger med stor nysgerrighed og også med æresfrygt på det store dyr... så plejer jeg selv at tilbyde dem at hilse på ham.
Men man skal nu også passe på ikke at generalisere dagens børn til at sige, at de ingen forstand har - for det har de fleste da heldigvis
feb 2009
Positiv forstærkning, men er bestemmende i min stemme..
Han har aldrig vogtet over for sine ting, aldrig så det er meget mystisk.
Vi har ikke haft ham i særlig langtid så det startede fra første gang jeg trykkede ham lidt tilbage..
Når han knurre er mig har jeg forsøgt to ting, først irettesætte ham, og efter at have set noget med ham Cesar fra USA. hvor han sagde man skulle blive stående og ikke trække sig men intet hjalp..
Jeg har på fornemmelsen at vi ikke fik den helt sande historie om Ozzy da vi købte ham for de ting de har fortalt om ham holder overhovedet ikke stik. tværtimod.
Mit dilemma er at jeg ikke kan sige til mig selv at hvis det tager 1 år at ændre Ozzy adfærd så er det i orden for når jeg næsten hver dag er sammen med børn og Ozzy også ville være det så er vi ikke trygge ved den adfærd han har mere.
feb 2009
Okay men har ikke rørt ham i den situation som skete i dag, og heller ikke de andre altså jo da han snapper efter mig uden varsel men knurre det gør han når han ligger tæt på mig altså lige efter han har snappet også ligger han sig..
Han aflyder kommandoen efter at han har snappet efter mig lyder måske mystisk :s
Cesar Milan skal jeg ikke kunne udtale mig om, har ikke set så mange udsendelser med ham
feb 2009
Ja jeg tænker, at han nok ikke har haft den fedeste tid, i sine næsten 5 første år :s
Vi fik af vide at han ingen problemer havde med at være alene hjemme, bare det ikke var små rum altså et bur, super men hvergang han har haft et helt værelse. + gang osv. har han smadret stort set alt, karme, døre ja kunne nævne en del flere ting..
Han lignede en hund der ingen mad fik da vi hentede ham :s
Han skulle være trænet med militær træning, men han kan gå på plads ellers ingenting og jeg tvivler stærkt på at han "kun" ville kunne på plads ( ikke hver gang ) hvis han havde fået militær træning..
feb 2009
Han beskytter ikke den mad vi giver ham, men kun det han "stjæler" i køkkenet ( køkkenbordet )
Vi kan ingenting have i vores vinduer da han har smadret stort set alt :s
Han har adgang til mad så det er ikke fordi han ikke kan komme til maden..
Blev også helt forbavset over at han slet ikke piv sådan rigtigt eller viste savn til sine tidligere ejer, næ nej han fald til ro med det samme og de små 3 timer hjem i bilen jamen det klarede han super flot..
feb 2009
Så skal det være noget der er over 2.5 meter højt for har spærret hele indgangen af men sjovt nok kom han derud alligevel og det kunne ikke ses på de ting som stod i vejen de stod som da jeg gik.. han er snedig hehe
Han manglede også en eller to hjørne tænder da vi hentede ham.. og en er knækket :s men har ingen problemer med at checke ham i munden, røre tænderne eller ørerne..
Men ja ekstra lækkert kan vi godt kalde pandekager hehe
feb 2009
Ja vil nok være en god ide
feb 2009
Ja han forvirre mig dælme, hjælper ikke oveni OCD'en og angsten :s
Han skal til dyrlæge, da han har nogle knuder under huden har jeg mærket..
Kender du evt. noget til hvad det kan være :s ?
feb 2009
Mange tak
Hunde og Børn