Hjælp! Vil ikke gå {{forumTopicSubject}}
Hey HG'ere. Lucas og jeg har fået et problem. Han plejer ikke at have noget imod at gå.. Meeen det hele startede igår, vi havde besøg af en hundepsykolog, og vi ksulle ned i hundehården, så hun kunne se Lucas løs, inde i hundegården var der en ordentlig kamphund, en han, Lucas gik en kæmpe bue udenom, og ville ikke derind, det skal lige siges at kamphunden var glad, men dilleren hang helt nede på græsset... Nu er Lucas så begyndt på at når vi har været inde i hundegården og lege med de andre hunde han kender, så når vi skal hjem, vil han ikke gå, han stopper op, og rykker sig ikke en meter, så jeg er nødsaget til at bære ham heele vejen hjem... Har i et godt råd? Han plejer altid selv at ville gå, så ved ikk hvad der er sket...
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 71
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Netop at aflede ham via lækre godbider eller noget favorit legetøj.
På den måde vil han også 'ubevidst' begynde at associere stedet/hunden med noget positivt.:)
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Prøv evt. at binde en lang line i ham og gå i forvejen, når I skal derfra. Lav en masse glade hop og krumspring imens du kalder i en opmuntrende tone. Lad som om du vil lege tagfat eller lign imens du bevæger dig væk fra Lucas men stadig har fat i den lange snor (gerne en 15-20 meter flagline el.lign.)
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Jeg ville også gøre som Anne siger, fortælle ham i et glad tonefald at I skal hjem og have en godbid eller hvad du nu kalder dem.
Held og lykke med det :o)
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 71
Hjælp! Vil ikke gå