{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Hjælp! Vil ikke gå {{forumTopicSubject}}

Hey HG'ere. Lucas og jeg har fået et problem. Han plejer ikke at have noget imod at gå.. Meeen det hele startede igår, vi havde besøg af en hundepsykolog, og vi ksulle ned i hundehården, så hun kunne se Lucas løs, inde i hundegården var der en ordentlig kamphund, en han, Lucas gik en kæmpe bue udenom, og ville ikke derind, det skal lige siges at kamphunden var glad, men dilleren hang helt nede på græsset... Nu er Lucas så begyndt på at når vi har været inde i hundegården og lege med de andre hunde han kender, så når vi skal hjem, vil han ikke gå, han stopper op, og rykker sig ikke en meter, så jeg er nødsaget til at bære ham heele vejen hjem... Har i et godt råd? Han plejer altid selv at ville gå, så ved ikk hvad der er sket...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Vil ikke gå
  • #1   7. sep 2010 Og jeg har prøvet bare at blive stående, han freezer totalt. og jeg kan ikke hive i snoren fordi så ryger selen af hans krop...

• #2   8. sep 2010 Som Anne siger - så er det vigtigt at du prøver at vende sitautionen om til noget positivt.

Netop at aflede ham via lækre godbider eller noget favorit legetøj.

På den måde vil han også 'ubevidst' begynde at associere stedet/hunden med noget positivt.:)

• #3   8. sep 2010 Noget der umiddelbart slår mig som værende ulogisk, er at han først gør det på vej hjem fra hundegården. Var det ikke nede i hundegården I mødte den anden hund? Og han vil gerne gå på vej derned?

Prøv evt. at binde en lang line i ham og gå i forvejen, når I skal derfra. Lav en masse glade hop og krumspring imens du kalder i en opmuntrende tone. Lad som om du vil lege tagfat eller lign imens du bevæger dig væk fra Lucas men stadig har fat i den lange snor (gerne en 15-20 meter flagline el.lign.)

• #4   8. sep 2010 Lad være med at gå i hundegården. Han føler sig åbenbart ikke tryg ved det og det kan blive for grænseoverskridende for ham, så han ikke kan gøre som han normalt ville gøre. Prøv at finde andre steder at gå med ham så han får en aha oplevelse.

• #5   8. sep 2010 Lyder som om han blev utryg ved det store hund, men ellers lyder det lidt som om han vil blive der og lege mere ;o)
    Jeg ville også gøre som Anne siger, fortælle ham i et glad tonefald at I skal hjem og have en godbid eller hvad du nu kalder dem.
    Held og lykke med det :o)

• #6   8. sep 2010 Normalt er vi til hundetræf hver dag kl 21, han elsker det.. men der e rjo også andre der benytter sig af hundegården, og det var kun den ene dag, hvor vi skulle derind med hundepsykologen, at der var denne her kamphund som lucas ikke brød sig om.. vi gik heller ikke derind, men udenom, og senere på dagen gik vi derned igen, og han løb rundt derinde og legede med en andne lille hund.. men på hjemvejen freezer han.. har prøvet med godbidder, legetøj, han ignorerer det fuldstændigt..

Kommentér på:
Hjælp! Vil ikke gå

Annonce