Vil IKKE spise. (Hjælp) {{forumTopicSubject}}
Hej.
Håber at der er nogle herinde som måske kan hjælpe....
Vi er ejer af en old english bulldog, på knap 6 måneder. Lille arnold har aldrig været den store madglade hund, men de sidste 6 uger er det gået helt i stå med at han gider at spise;-(;-(
Vi har forsøgt ALT og mener virkelig ALT... har prøvet minimum 8 forskellige slags foder, men uden held.... Yderliger har vi købt noget okse-fedt på pulverform som skulle være med til at give ham noget fedt på kroppen samt øge hans appetit, men det har heller ikke hjulpen (og vi køre enda 3 dobbel dosis af hvad der er anbefalet)
Han får også blandet rester fra vores mad i hans egen foder, men det frister ham ikke specielt meget...
han får mad 3gange om dagen af max 20min af gangen.
Yderliger skal det siges, at han har fået noget antibiotika for ondt i halsen og hosten, for ca 5uger siden, og har lige fået nogle nye piller for halsen, da han ikke var sluppet helt af med hosten.
Vi har sagt det til vores dyrlæge. men fik "bare" afvide at JA han var tynd, men han må bare ikke tabe sig mere!!
Er ved at blive lidt meget frustreret over at jeg ikke snart kan finde et eller andet som kan øge hans appetit...... og skal også lige siges at han er jo af en race som gerne må være lidt buttet, men det kan man langt fra sige at han er...
Nogle som kan hjælpe?????
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.289
Har han det så skidt at det går ud over appettitten ?
Måske forværres smerterne ved mad indtagelse ?
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.755
Eller måske skulle du prøve at give ham mad 1 eller 2 gange om dagen i stede for 3, for så når han ikka at blir ordentlig sulten, og nipper derfor kun til det! - jeg ved ikke om det er det rette at gøre i sådan en situration .. Men håber i hvert fald du får noget mad i ham !! :0)
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Jeg tror jeg ville prøve en omgang afkølet oksekødssuppe eller noget andet suppe med noget fedt i. Og så måske noget havregrød eller kartoffelmos. Noget som er helt uden skarpe kanter.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
har oplevet det samme som dig, fik specielt vådfoder ved dyrlægen - senere viste det horfor hun ikke spiste - leukemi, hun blev aflivet ugen efter, - så jeg synes helt klart der er grund til at tage det meget seriøst.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Vil også mene du skal få en anden dyrlæge til at se på ham.
Har du prøvet lidt torskerogn / leverpostej og mose det godt rundt i hans tørpiller, det virker her, min tæve på 7½ måned er ikke den store spiser heller. Men når der kommer lidt leverpostej smag på, så spises der
Vil IKKE spise. (Hjælp)