1.911 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Hunde i både DKK og DHL Hunde i både DKK og DHL

Vi overvejer kraftigt at få vores amerikanske import (AKC) - over ført til DKK.
Ikke fordi jeg som sådan er utilfreds med DHL ( som vores tæver er i - og som jeg har kennelmærke i) - men fordi jer ikke er enig i deres bedømmelse af vores amerikaner-hanhund. Jeg vil rigtig gerne have bedømt af nogen som ser flere BT'er end jeg synes man gør til en DHL-udstilling.
Smtidig har vi planer om at få en vaps mere hjem fra USA - og den vil vi nok også have i DKK.
Mit spørgsmål er så: Hvis vi flytter hanhunden i DKK ( han står i min mands navn) - vil det så give problemer i f.h.t at jeg har kennelmærke i DHL - forstået sådan at "må" man det i DKK-verden?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde i både DKK og DHL
  • #1   8. aug 2010 Hvis din mand er medlem af DKK og hunden står i din mands navn, så er der vle ikke noget galt med det.

Men undersøg lige om AKC er anerkendt af FCI. Hvis de ikke er det, så kan den ikke blive stambogsført i DKK.

• #3   8. aug 2010 Men min mand kan vel flytte vovsen i DKK uden at være medlem af DKK?
    Maj-britt - jeg skal vel heller ikke stemme politisk som min mand bare fordi vi bor under samme tag?

Gitte - AKC er under FCI.

• #4   8. aug 2010 Maj-Britt - er det en regel, eller bare en holdning? For man kunne jo godt forestille sig, at to hundejere fandt sammen, og den ene var iaktiv DHL og den anden i DKK. Det betyder vel ikke, at den ene ville blive smidt ud?

Ligesom et ægtepar sagtens kan være medlem af to forskellige politiske partier...

• #5   8. aug 2010 Man SKAL vel ikke være medlem af DKK for at udstille der?

• #6   8. aug 2010 Så vidt jeg husker kan man slet ikke få overført til dkk fra dhl

Desuden får overflyttede hunde sletter deres aner og menet også at de dermed får avlsforbud

• #7   8. aug 2010 Stupid lamb - den jeg vil have overført har aldrig set en DHL-tavle - den har AKC-stamtavle :0)

• #8   8. aug 2010 Nej, du kan sagtens udstille i DKK, selvom du ikke er medlem.

• #11   8. aug 2010 Hvis DHL er ligeglad med at hunden har ACK stamtavle og så udstille der er der vel ikke noget galt i.

Jeg tror ikke DKK kan afvise hunden fordi den har jo ACK stamtavle. Det er jo en samarbejdende klub i FCI regi.

Hvad folk gør mht. registering af hunde i 2 forskellige kennelkluber kan vi da være ligeglade med. Det er et valg man træffer, og ikke noget vi andre behøver forstå. Jeg kan ikke se hvad problemet er.

• #12   8. aug 2010 Maj-Britt - er det noget du mener - eller er det noget der står i DKK's love?

• #14   8. aug 2010 Maj-Britt, jeg tror da ikke at planen er, at hunden skal bruges til avl i DHL? For så har du helt ret - så bliver man smidt ud af DKK. Det har jeg ihvertfald også hørt. Det samme gælder, hvis de opdager, at man laver tavleløse hvalpe og/eller blandinger på en DKK-hunde.

• #17   8. aug 2010 Nu har jeg ikke nævnt et ord om avl :0) - kun at jeg gerne vil have ham bedømt i DKK.

• #20   8. aug 2010 Maj-Britt
    og jeg leder ikke efter fiduser...;0)

• #22   8. aug 2010 Maj-Britt - prøv at læs det jeg skrev i starten - vi har planer om at få en tæve-hvalp hjem fra USA - som måske også skal overføres til DKK - og så har vi jo mulighed for hvalpe med DKK-stamtavle :0)

• #24   8. aug 2010 Pia K - det er da vist også det jeg gør ;0)

• #26   8. aug 2010 hvis du har et kennel mærke hos dhl så kan du godt lde længe efter tavler hos dkk om så du køber 50 hunde hjem fra usa... og at de har akc tavle..

og i kan også risikere at får udstillingsfobud ---

har en bekedt som fik en advarsel for at have hendes dkk hund med til en dru udstillig. hun fik pænt af vide at skete det igen ville der blive nedlagt udstillingsforbud.

hvis du ikke er tilfreds med din klub - hvorfor er du der så.

• #27   8. aug 2010 Maj-Britt - nu regner jeg mig selv for at være ret så ansvarlig - og har inden for 3 år kun lavet 3 kuld hvalpe - og jeg siger ikke at jeg vil lave hvalpe med både DKK og DHL- stamtavler - jeg spørger om det er OK at udstille i DKK - og jeg giver dtryk for at det måske er der jeg vil ende med vores nye amerikaner-hvalp - hvorfor al det snak om avl?

• #29   8. aug 2010 Hundemutter - jeg er ikke generelt utilfreds med DHL - men vil måske på sigt gerne i DKK - fordi jeg synes at dommer-materialet er for småt i DHL i forhold til min race. Og så vil det være oplagt at starte med at overføre vores import.
    Og hvis han kommer i DKK - så skal han jo da ikke slæbes med til DHL-udstillinger.....

• #31   8. aug 2010 som reglerne står - så må i gerne udstille den hvis din mand står som ejer og han intet har med din kennel at gøre.

i kan dog ikke udstille i begge klubber - så i må vælge om det skal vær den ene eller den anden

Udstillingsberettigede
    Alle hundeejere har på DKK-udstillinger ret til at udstille hunde, der er stambogsført af DKK eller
    af en anden klub/organisation anerkendt af FCI. Danskejede hunde skal være stambogsført i Danmark.
    Det er en forudsætning, at ejeren ikke udstiller hunden i en forening, der ikke er anerkendt af
    DKK. Ligeledes må ejeren ikke være medlem af en kynologisk forening, der ikke er anerkendt af
    DKK.
    Importerede hunde, der er under registrering i DKK, kan udstilles, såfremt ejeren sammen med anmeldelsesblanketten
    indsender en bekræftelse fra DKK på, at hundens stamtavle er under importregistrering
    i stambogsafdelingen. I dette tilfælde er ejeren selv pligtig til at indhente bekræftelsen fra
    DKK’s stambogsafdeling.
    Personer, der er udelukket fra deltagelse i udstillinger i DKK, de nordiske kennelklubber eller FCI,
    kan ikke være officials eller hundeførere. Udelukkelsen omfatter endvidere enhver aktiv medvirken
    på udstillingen – herunder klargøring af hunde. Det er hundeejerens pligt at sørge for, at ovennævnte
    regler overholdes.
    De eneste racer, der kan udstilles, er de racer, der er foreløbigt eller endeligt anerkendt af FCI, samt
    racer, der er nationalt anerkendt i Danmark og stambogsføres af Dansk Kennel Klub. I sidstnævnte
    tilfælde skal racerne fremgå af et specielt afsnit i udstillingskataloget under benævnelsen ”racer, der
    ikke er anerkendt af FCI”.
    På alle udstillinger, hvor der tildeles CACIB, er det obligatorisk at anvende den gruppeinddeling,
    der til enhver tid fremgår af FCI’s race-/gruppeinddeling.
    Tæver i løbetid må gerne udstilles. Udstilleren er naturligvis forpligtet til at sørge for, at hunden
    ikke er til gene for de øvrige hunde, der deltager på udstillingen.
    Hunde, som ikke står i kataloget, kan ikke bedømmes, medmindre der er tale om et problem, som
    arrangøren er ansvarlig for (problemer med trykning af kataloget eller lign.). Det er desuden en forudsætning,
    at anmeldelsesblanketten er korrekt udfyldt og rettidigt indsendt til arrangøren, samt at
    anmeldelsesgebyret er rettidigt indbetalt.

• #32   8. aug 2010 Maj-britt - Ja hvis man har 2 import-vapser af hvert køn - overført til DKK - så kan man da lave DKK-hvalpe.

• #33   8. aug 2010 Hundemutter - klart... kommer han i DKK - så er det selvfølgelig kun der han skal udstilles.

• #35   8. aug 2010 jeg vil lige tilføje - at finder dkk det for suspkt at i har samme race men han er det ene sted og du det andet - så ryger i ud på røv og albuer uden mulighed for at komme tilbage.

• #37   8. aug 2010 jo i princippet -- men dkk kan godt gå ind og bedømme at der er for meget rod omkring jeres kennelhold og derved nægte jer tavler... de er begyndt at slå meget hårdt ned på alle gråzone opdræt - og det vil jeg mene det her er.

• #38   8. aug 2010 Ejeren af manden og står i hans navn. Så det kan ikke være et problem.

• #39   8. aug 2010 Altså igen i første omgang vil jeg bare udstille og se lidt på DKK :0)

Og nu vil jeg lave lidt frokost og bagefter smutte på job til 22.30.

Fortsat god søndag :0)

• #41   8. aug 2010 Dorte, jeg vil sige, at jeg godt kan læse, hvad du skriver.

Lige nu handler det ikke om avl og opdræt - det kan være det er i fremtiden, men lige nu handler det alene om udstilling.

Og - det BURDE ikke været et problem, om din mand udstiller en hund i DKK, så længe det bliver ved det.
    Reglerne giver muligheden for det, ihvertfald.

HVIS og såfremt i fald I vælger at avle, så bliver i nødt til at træffe beslutning om, hvilken klub det skal være i.
    Men så længe det handler om et udstillingsresultat, så burde det være til at gennemføre.

• #42   8. aug 2010 go fornøjelse dorthe -- så kan det være vi ses til en kss udstillig - i kommer jo til at høre under kss hvis i kommer -- en rigtig hyggelig klub...

• #43   8. aug 2010
    Karina og Møghundene- halvt medlem af tavlemafiaen skrev:

Maj-Britt, jeg tror da ikke at planen er, at hunden skal bruges til avl i DHL? For så har du helt ret - så bliver man smidt ud af DKK. Det har jeg ihvertfald også hørt. Det samme gælder, hvis de opdager, at man laver tavleløse hvalpe og/eller blandinger på en DKK-hunde.

Karina - man bliver ikke smidt ud af DKK fordi en opdrætter med kennelmærke laver et kuld der ikke stambogsføres eller et blandingskuld - bare til orientering

• #44   8. aug 2010 Samme hund må ikke udstilles i dhl og i dkk.. Og eftersom du er utilfreds med bedømmelsen af hunden i dhl - må det antages den er udstillet der?
    Jeg synes i skal skrive og spørge dkk. Så får i et bindende svar.

Jeg tror!!! ikke dkk vil tage jeres akc-hund, så længe du har dine aktiviteter i dhl, med mindre i rykker hele baduljen over og dhl er slut..
    Men skriv og spørg smiley

• #46   8. aug 2010 Maj-Britt - lige nu handler dette spørgsmål om at udstille.

• #47   8. aug 2010 Der er jo heller ikke skrevet noget fra TS om at avl skulle være på tværs af klubber. Så jeg synes måske det er lidt "overkill" at begynde at dømme på det, når det nok slet ikke er på tale.

Kommentér på:
Hunde i både DKK og DHL

Annonce