{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

Hunde i Afrika. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Mine forældre har nogle 'hvide venner' som både kommer og er bosat i Afrika.
De fortalte mig en dag da vi sad sammen hvordan de opdrager deres hunde der nede.

Som de fleste har de hvide også nogle vagthunde som de bruger til at passe på deres grunde. Enten privat eller til deres erhverv der nede.

Rundt om deres huse har de oftest kun en mur, dvs. at de hverken har alamer eller hegn med stød i.

Det de gør er at de tager hvalpene fra helt små, 'klæder' sig ud i sort tøj med sort maske og simpelthen er lede ved hundene. Jeg ved ikke hvor meget de gør ved dem, men har ladet mig fortælle at de også nogle gange får en over næsen. Derefter tager de det sorte tøj og den sorte maske af hvorefter de kæler med dem og giver dem noget at spise osv.

Dette gør de flere gange om dagen. Her lærer hunden at når de 'sorte' kommer er de ikke velkkommen og derfor jagter hundene der nede dem hvis de går ind på grunden og når de ser dem begynder de at gø.

Dvs. at de hvide ikke behøver at have andet end deres vagthunde rundt om deres huse fordi de 'sorte' simpelthen ikke tør gå der ind fordi de ved de bliver bidt.

Hvad mener i om dette?
Er det smart at gøre i den forstand at hunden lærer hvad den skal beskytte og hvad den skal hidse sig op over eller mener i det der decideret dyremishandling?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde i Afrika.
  • #1   21. nov 2012 Jeg synes at det er svært at gøre sig til dommer over for noget der foregår i en kultur der er så forskelligt fra vores.. men som udgangspunkt kan jeg ikke rigtigt se hvorfor de ligefrem skal være lede ved hundene, og lære dem at bide på baggrund af farve. Der findes jo racer derude der nok skal bide fremmede, uanset hudfarve.

  • #2   21. nov 2012 den tid troede jeg godt nok var ovre

    i hvilket land foregår det?

    det var dog meget diskriminerende


  • #4   21. nov 2012 Afrika er ikke et land....

  • #5   21. nov 2012 afrika er ikke et land, men et kontinent

  • #6   21. nov 2012 Nej, men så en verdensdel (-:
    Det er ikke relevenat i denne situation.


  • #8   21. nov 2012 nu var det jo mest fordi Connie spurgte hvilket land og der så blev svaret Afrika smiley Jeg ville da også gerne vide hvilket land det foregår i af ren nysgerrighed, synes da det er fuldstændig absurd at lære sin hund det på den måde, men de ved åbenbart bedre.

  • #9   21. nov 2012 Mon ikke der er tale om sydafrika (landet) - det er der man finder flest "hvide".

  • #10   21. nov 2012 nå det synes jeg da nok det er.
    jeg synes det er meget racistisk og hvis noget sådan skete i Grækenland, ville jeg da nødig, blive beskyldt for det samme bare fordi begge lande ligger i Europa

    men skidt, jeg synes bestemt det er værst for den sorte befolkning, om det er dyrplageri afhænger jo af hvad de gør ved hundene og det ved du ikke siger du.


  • #11   21. nov 2012 Dem der gør dette nede i Afrika gør det af den grund så de 'sorte' ikke tør går der ind. Hundene forbinder dem med fare og tæsk, så derfor går de direkte i forsvar hvorimod de forbinder de 'hvide' med kærlighed og omsorg.

    Jeg mener det er yderst forkert. Og jeg mener fakrisk ikke det er pga. kulturen der nede, for de mennesker som mine forældre kender er fuldstændige almindelige mennesker med et godt job og en del penge.

    Når man snakker om hvordan de behandler dyr i de forskellige kulture kan man snakke om hvordan de behandler dem i f.eks. Tyrkiet og Thailand. der har de ikke en skid forstand på hverken hunde eller andre salgs dyr.


  • #12   21. nov 2012 Det lyder ærligt talt noget upraktisk.

    HVIS der er sådan, at en hund sidestiller sort tøj med sort hund, så har man jo kun løst halvdelen af problemet. Eller er det ok for hvide mennesker at gå ind på andres ejendom i dette afrikanske land?



  • #13   21. nov 2012 Aner det ikke CH.

    Jeg fik bare at vide at de gjorde det for at holde de 'sorte' væk fra deres grunde fordi de nok ikke er så vilde med dem.


  • #14   21. nov 2012 De hvide får sikkert også kun besøg af de hvide og de er nok så gammeldags at de stadig tror det kun er "de andre" der begår kriminalitet. Jeg tror det handler om simpel uvidenhed

  • #15   21. nov 2012 Gad vide hvordan disse mennesker camouflerer deres lugt?

    Min mand, Bent, arbejder på det afrikanske continent, pt. i Angola.. og tidligere i både Nigeria og S.A.
    Der er ikke mange hunde og langt de fleste afrikanere er rædselslagne for dem.. Desværre er alarmsystemer et "must" for folk med en smule mere end de fleste i disse lande, og nogen har også hunde, da mange af er indfødte er mere bange for dem end for de elektroniske alarmer... men han har dog aldrig hørt om den beskrevne metode:)


  • #16   21. nov 2012 Jeg synes ikke rigtig, man kan stille sig til dommer, hvis man ikke har prøvet at leve i det pgl land (som vi så ikke kender) og selv har mærket den utryghed, der kan være. Der er jo nok også en grund til, at man i flere afrikanske lande har vagter.

  • #17   21. nov 2012 Korrekt, Bente.. smiley

  • #20   21. nov 2012 Jeg har familie i Durban---> Syd Afrika ....( Min Pap-datter + børn )...Der bor masser af hvide hvor de bor.....
    De har selv en Jack Russel Terrier og en Labrador......Naboen har 2 Gravhunde..... anden nabo har 2 Labrador'er......igen en nabo har en øhhh ? = lille rød hund.. Ha ha

    Det er sgu ikke de " sorte menneske røvere " dernede , der er de værste......... Men alle de forbandede aber , der fiser rundt i træerne og på husene..... kravler ind ad vinduerne , hvis de ikke har gitter for........ Aberne røver og stjæler ALT hvad de kommer i nærheden af....... selv maden fra tallerkenerne , hvis folk spiser i haven..... smiley


  • #21   21. nov 2012 Her er et billede fra Syd Afrika.... Min yngste datter var på besøg hos sin søster ( der bor dernede )..... det er taget i deres have.......
    Det er mit yngste barnebarn ( som bor her i Danmark )..... og man kan se Aben i baggrunden rende rundt i haven....med dens abe-baby smiley


    profilbillede
  • #22   21. nov 2012 Og lige et billede fra deres have og deres swimmingpool....familien sammen med deres Afrikanske " stuepige "..... hun er som en del af familien dernede ..:D

    Der er faktisk ret flot og hyggeligt i Syd Afrika.... og slet ikke så farligt som man tror.


    profilbillede
  • #23   21. nov 2012 Min bror bor i Aston (syd Afrika), og er gift med en afrikaner smiley han/de er dyre elskere og bor i et ikke så fint kvarter, og der er mange sorte som har hunde som kæledyr smiley

    Bryder mig overhovedet ikke om den måde at "opdrage" en hund på, ved mange osse har gjort det ved pitt'en i henhold til politi osv, og syns virkelig de sku skamme sig smiley


    profilbillede
  • #24   21. nov 2012 jeg har hørt at nogle folk slår deres hunde i Europa.... pyha de europæere de er sgu så lede ved dyr smiley

Kommentér på:
Hunde i Afrika.

Annonce