en smule frustreret - forvirret! {{forumTopicSubject}}
Jeg er den heldige ejer af en virkelig dejlig han paps - Nuser.
Vi går dejlige ture, i stram snor. Og når han så går hen for at snuse, løsner jeg snoren. (det er en flex-line). Og så snuser han til han er færdig og kommer tilbage igen lige så fint når han er færdig, med det han nu skal. (;
Når han så en sjælden gang ikke kommer når han er færdig kalder jeg på ham indtil han kommer, for jeg nægter at hive i snoren. Så fortsætter vi og når vi støder på hunde går han i stram snor til den anden hund går forbi. Da jeg har hørt man ikke skal trække sin hund forbi hunde, det vil den nemlig forbinde med en dårlig oplevelse. Hvis den anden hundeejer vil lade nuser hilse, hilser de og bagefter går vi videre.
MEN
Nogle gange er han bare slet ikke sådan. Han gør af de andre hunde. Både store og små (dog, mest, højest og længst ad de store). Han hiver i snoren inden de kommer. Og jeg ved ikke om jeg skal gå mod mine principper og hive ham videre eller fast sige nej til han stopper. (Har stadig ikke oplevet at han stopper ved det). Andre gange er han bange når han får lov til at hilse og den anden hund nærmer sig.
Det samme med mennesker. Nogle går han roligt hen til og vil rigtig gerne snakke med andre er han bange for? Eller også er han sur og gør helt vildt ad dem.
Jeg er rigtig forvirret for jeg forstår ikke hvordan han kan reagere så forskelligt på folk/hunde.
Det kan ikke være fordi han er i dårligt humør, for han kan være forskellig på den samme tur.
Jeg har tænkt på om det kan være mig der gør et eller andet?
Vil I ikke nok hjælpe mig?
Er der nogen der kender til det, og har oplevet det selv?
Eller måske ved hvad men gør?
På forhånd tak ( ;
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Prøv teknikken og har du nogen spørgsmål er du velkommen til at skrive.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 214
Han tisser på den måde hvor hunde står på forbene og løfter hele bagpartiet Har et billede hvis du ikke ved hvad jeg snakker om... Men har hørt at de gør det lige netop fordi at de selvsikre ( ;
feb 2009
feb 2009
jul 2008
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
feb 2009
ja det er vel det samme. Men hvis jeg føler at der er nogen jeg ikke vil snakke med, er det fordi de udstråler noget "forkert".
Og det kan hunde vel ikke syntes? ( ;
feb 2009
okay. Jamen det kan da godt være han bare spiller selvsikker. Det vil jeg ikke tro om ham, men så er han jo bare en dygtig skuespiller ( ; eller også er jeg naiv...? hehe ( ; vi må jo bare prøve
Linda. Tak for rådet men tror bare ikke det vil fungere. For jeg vil ikke få en mulighed for at rose nuser for ikke at gø. For når han gør, så gør han til hunden er væk ( :
feb 2009
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
Står han fremme foran dig i stram line fordi han altså går frem, mens han gøer?
jul 2008
jul 2008
en smule frustreret - forvirret!