1.974 visninger
|
Oprettet:
Godt hvalpefoder {{forumTopicSubject}}
Da jeg skal beholde en 'Basil Junior' vil jeg gerne vide noget om noget hvalpefoder, da det er en "stor verden" at finde rundt i..
Jeg skal selv til at skifte Basil over på Marcus Mühle - men det jo ikke hvalpe foder - og ved ikke om det kan bruges til det.
Så ber om en hjælpende hånd :)!
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
F.eks. køber jeg kun foder, hvor der står kød som det første på ingredienslisten (det som står først er der mest af, det som står som nummer to er der næstmest af osv.)
Derudover har jeg bl.a. også disse krav til hundefoder:
-Ingen vegetabilsk biprodukter (det er f.eks. skræller, kernehuse og andet affald).
- Ingen animalske biprodukter (det er f.eks. næb og fjer og andet affald).
- Ingen korn (billigt fyldstof, som hunde ikke optager og derved ikke bruger til noget, det får dem blot til at lave flere høm-høm'er, jo større høm-høm'er eller flere = foderet bliver ikke udnyttet og ryger stort set / næsten lige igennem systemet).
- Ingen farvestoffer og smagsforstærker.
- Ingen sukker og salt.
- Ingen rendering, hvis muligt, hvilket er en proces der omdanner animalsk affaldskød til stabil form.
Et kvalitetshundefoder indeholder de vitaminer og mineraler som hunde skal bruge, hvor det derfor ikke er nødvendigt at give diverse kosttilskud.
Herudover kig på din hund om den trives og fungere på foderet.
Du kan evt tage et kig på Petcurean om det lever optil dine krav det er ihevrfald et supert kvalitetfoder der lever optil mine foder krav, endvidere er fodet på højde med BARF (link fjernet)
nov 2004
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 32
Eukanuba skriver bl.a. om hvalpefoder: "Etiketter på hvalpefoder er ligesom etiketter på madvarer til mennesker – de viser ingredienserne i faldende rækkefølge efter mængde. Da hvalpe bør fodres som kødædere, bør du lede efter hvalpefoder, hvor animalsk protein eller fisk står opført som den øverste ingrediens."
De skriver generelt fint neutralt omkring valg af hvalpefoder: http://www.eukanuba.dk/DNA/da/da/puppies/feeding-your-puppy-and-switching-to-adult-food/selecting-a-puppy-food/index.html
Dette er ikke en anbefaling af Eukanuba, da jeg ikke har set deres ingrediensliste, men artiklen kan måske give lidt fif i søgningen på det perfekte hvalpefoder
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 247
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 247
nov 2004
apr 2008
Mht. MM så ville jeg aldrig bruge den almindelig variant, da den indeholder majs (øger hundens stressniveau), men den, der hedder Canis Natural, kunne jeg godt finde på at afprøve.
apr 2008
http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/showproduct.php?product=1803&cat=all
Godt hvalpefoder