1.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 79 Svar

Pighalsbånd??? Pighalsbånd???

Hvordan reagerer i når i ser en hund med pighalsbånd???
Nu er Armani ikke så stor endnu men jeg har da købt et rigtig fedt pighalsbånd til ham, til når han bliver lidt større.
Jeg har købt det fordi jeg syntes det er pænt og ikke fordi jeg vil have han skal se farlig ud, men vil egentlig gerne høre hvad folk HELT ærligt tænker om det???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pighalsbånd???
  • #1   14. jan 2005 Og når jeg siger pighalsbånd mener jeg sådan et med nitter og ikke sådan et med pigge indad mod hundens hals

• #2   14. jan 2005 ...så er det jo ikke et pighalsbånd, men vel bare et almindeligt bredt halsbånd du har købt? Tja hvad angår pighalsbånd (den rigtige slags) så synes jeg ikke der er nogen hund som er tjent med sådan et - er de overhovedet lovlige?

• #3   14. jan 2005 ..Så har jeg undersøgt det - pighalsbånd er ikke lovlige. Blot for at slå det fast!

• #4   14. jan 2005 Nej men det jeg mente var også et halsbånd med spidsnitter.
    Men hvad syntes i om dem???
    Jeg syntes heller ikke at Rigtige pighalsbånd burde være lovlige, så der er jeg enig med dig Sunette

• #5   14. jan 2005 syntes bare at det er mærkeligt at de har rigtige pighalsbånd så mange steder hvis de er ulovlige, tror jeg har set dem i, i hvert fald 4 forskellige dyreforretninger

• #6   14. jan 2005 Ja Lise jeg syntes også det ser "sejt" ud men vil ikke have folk skal tro jeg er en af de idioter der giver den sådan et på for at den skal se farlig ud, for det er ikke derfor

• #7   14. jan 2005 Hej igen,

Den type halsbånd du omtaler Martin synes jeg da er helt okay ;o). Jeg ville nok ikke købe sådan et til min egen hund (jeg er også mere til seler!), det passer ligesom ikke helt til hende, men ja nogen hunde er flotte med sådan et.

• #8   14. jan 2005 Problemet er med mig som med mange hunderacer at folk dømmer på udseende.
    Jeg er klippet skaldet og har et par tatoveringer på mine arme og det gør tit at folk tror jeg er en smart-ass selv om jeg er verdens fredeligste mand og slet ikke er som folk der dømmer mig på mit udseende tror jeg er

• #9   14. jan 2005 Såvidt jeg kan læse er de ulovlige, se her:

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-244.html

• #10   14. jan 2005 ved godt hvad du mener med at spidsen er skåret af rosaminna, for sådan et har Armani også

• #11   14. jan 2005 ja det kan jeg godt se Sunette!
    MEn det passer mig fint at høre at de er ulovlige, for så kan jeg næste gang jeg ser en med sådan et på deres hund sige at det rent faktisk er forbudt ifølge loven

• #12   14. jan 2005 Tak Rosaminna!
    Det er bare lidt trist at blive dømt på ens udseende, når man slet ikke er som man ser ud

• #14   14. jan 2005 Jeg kan godt se din pointe Tanya, og det kan godt pisse mig lidt af nogen gange at folk er så uvidende at de tænker sådan.
    Men samtidig ved jeg godt at du nok har ret i hvad du siger folk vil tænke

• #16   14. jan 2005 Hej Lise, jo det er faktisk RIGTIG fedt det halsbånd.
    Jeg skal på et tidspunkt have taget et billed af det Armani har men det er skiftevis "diamant" - 2 nitter - firkantet pyramidenitte - 2 nitter - "diamant" - 2 Nitter hvis du kan forestille dig det??

• #17   14. jan 2005 Pighalsbånd er ulovlige at bruge men ikke at sælge forklarede den lokale dyrehandler mig en dag jeg ikke kunne dy mig for at spørge.......!.......Hvordan det så liiige hænger sammen ved jeg ikke, en anden fortalte mig at piggene nu er blevet så afkortet og dermed lovlige....?.....

Ved ikke hvad der er sandt eller ej, men et nittehalsbånd sys jeg er helt okay men som i også er inde på er folk og fordomme nok lidt lettere at tænde ved nogle racer frem for andre........Tror ikke en Engelsk Setter med nitter vil vække samme reaktion som en buller ell. anden ligende kraftig type hund :o((

• #18   14. jan 2005 Nej jeg ved det godt Tanya!
    Men nogen gange har det også sine fordele at være stor og skaldet, for jeg har sluppet for rigtig meget ballade bare fordi jeg ser ud som jeg gør så er der ikke nogen der vil slås med mig og det passer mig perfekt for jeg HADER at slås og er under den overbevisning at det ikke løser nogen problemer

• #19   14. jan 2005 haha ja schæffer mæ nitter - øøøh nej veller ;o))

Hej Rosaminna og i andre :oD

• #20   14. jan 2005 Nu må du ikke misforstå mig når jeg siger at jeg er sluppet for en masse ballade, for jeg er heller ikke typen der laver ballade, men når jeg for eksempel har været i byen og der er nogen der er ved at komme op og slås og jeg træder imellem slutter balladen som regel

• #21   14. jan 2005 Hmmm hej Martin, bare det var mig der kunne det ;o))

• #22   14. jan 2005 Nej lise det er ikke Susens kreation men jeg har snakket med hende og hun SKAL lave et til mig som jeg selv har tegnet.
    Det skal nok blive fedt, det skal være i hvidt læder med skiftevis lille spidsnitte - og en ´Celtic pynteskive - Lille spidsnitte - osv....

• #23   14. jan 2005 Ja karina det er lidt en dejlig ting at kunne for jeg hader når folk kommer op og slås.
    Jeg KAN ikke se hvad det løser, for det er en dum "macho" ting som i mine øjne kun er for drengerøve der syntes de har noget at bevise og som ikke hviler i sig selv, hvis du ved hvaf jeg mener??

• #24   14. jan 2005 Godnat Lise ;o))

• #25   14. jan 2005 Hvad har han da gjort Lise???

• #26   14. jan 2005 Jow Martin, jeg tror jeg ved hvad du mener *S*

Og jeg tror også at Liselotte har ret mht. folks tanker, reaktioner, angst, uvidenhed og fordomme...........Og der vil et flot nittehalsbånd på din hund nok ikke gør tingene lettere i så henseende...*S*..

• #27   14. jan 2005 Karina, Lise og Liselotte, så har jeg lige været inde og kigge på jeres hunde.
    Syntes altså de alle hver især er dejlige så de fik sgu alle sammen et 7tal smiley

• #28   14. jan 2005 Ok lise sov godt!

• #29   14. jan 2005 tak for det Martin - ja hunde kan af statur være giga forskællige - men de er alle super-stjernerne i vores liv ;o)

• #31   14. jan 2005 Det kan godt være at folk vil være lidt forbeholdne, men indtil nu har alle dem jeg har mødt været positive angående min race.
    Jer har virkelig fået af vide af alle hundeejere jeg har mødt at de også syntes det er noget fis at folk har de fordomme, så det er jeg rigtig glad for

• #32   14. jan 2005 Hmm, Martin det har du så okke alligeveller *S*, men det helt okay *ss*

Tanya, ja jeg sys også det var en underlig forklaring jeg fik der og måske tror jeg at den anden forklaring jeg fik og som Liselotte også er inde på - at de er ændret i piggene - er nok mere henad virkeligheden...

GOSH! Jeg troede at el-halsbåndet VAR forbudt - ja det sq ad-bad MEGA!

• #33   14. jan 2005 Tak Tanya det syntes jeg også selv jeg er, men det er ligesom når man overfor fremmede skal forsvare sit valg af hunderace, man kæmper til sidste bloddråbe for at overbevise folk om at racen IKKE er farlig og det samme skal jeg gøre med mig selv, og nogle gange kan det sgu godt nok være trættende.
    Men sjovt syntes jeg det er at det kun er folk der ikke selv har hund der har de fordomme.
    Indtil videre har jeg i hvert fald ikke mødt nogle hundeejere der har haft det

• #34   14. jan 2005 Karina jeg forstod ikke helt det sidste du har skrevet, hvad har jeg ikke alligevel???

• #35   14. jan 2005 Og kan også tro at Armani er en god lille fyr, for han har så dejligt et sind.
    Alle der har været sammen med ham siger han har et dejligt stille sind

• #36   14. jan 2005 *SS* givet poient - kans ikke se'et

Men det betyds ingenting i nogen sammenhæng..............Skrev det kun til dig fordi jeg selv nogen gange har ment og troet at jeg har givet og klikket poeint til en hund, for så at opdage at det hade jeg ikke alligevel men hade fået skrevet til ejer at jeg hade!

• #39   14. jan 2005 Tanya: du har så evigt ret og mht. min reaktion på dem jeg ser bruge det til deres hund - ja jeg har sq svært ved at tage dem alvorligt..............vi har en ejer af en Rottweiler hund herude og hun har - hold fast - pig OG kvæler halsbånd på ham.....>_<......Hvis ikke det så var tragisk og alt muligt andet ville det være bare være en for griner...

• #40   14. jan 2005 Kun EN gang har jeg nogensinde set ham sur.
    Vi skulle mødes med en jeg kender som har en ########(racen er ligegyldig da det ikke har noget med sagen at gøre) men det er en stor hund.
    Hun havde så lige glemt at fortælle mig at hendes hund er MEGET dominerende( det er Armani ikke) men hendes hund ville ikke have at Armani overhovedet kom i nærheden af den.
    Den gik så lige pludselig til angreb på Armani og det endte med at den fik snoget sig sådan rundt at de 2 hundes snore sad sammen og den satte tænderne i Armanis hals.
    Lynhurtigt fik vi skilt hundene ad og fik ckecket Armani og så at der var små tandmærker i halsen på ham.
    Dagen efter snakker jeg så med hende jeg kender som så fortæller at da hun kom hjem med handes hund i lyset så hun at den havde en skaldet plet bag ved øret.
    Så Armani havde åbenbart fået RIGTIG godt fast i den.

• #41   14. jan 2005 Nu må i ikke misforstå mig for jeg syntes ikke det er fedt han bider men lige i denne sammenhæng syntes jeg det var lidt fedt at han gav igen og ikke bare finder sig i at blive angrebet af en anden hund uden grund.

• #42   14. jan 2005 Hej Liselotte - ja forpukker, ud med dem

Men mit indtryk af den dyreforretning og dens indehaver var - er at købes de, ja så sælger hun...øv.. og sikker mange andre har samme mening som hende..

• #43   14. jan 2005 Og når jeg siger jer at det var en stor hund så er det en STOR hund.
    Nogle bange kan det bare godt skræmme mig at han er så frygtløs for det kan sgu også godt gå hen og blive lidt farligt med hensyn til nogle til. for eksempel er han helt vild med knallerter og det dur jo ikke at han lige pludselig løber ud foran en

• #45   14. jan 2005 Hmmm Tani - jeg heds KarinA *GS* - sorry ku ikk' lade være...

• #46   14. jan 2005 Nej det håber jeg heller ikke og er rigtig glad for at det ikke var sådan at hendes hund fik RIGTIG fast i ham for det var heldigvis kun overfladiske rifter fordi vi nåede at hive dem fra hinanden så hurtigt.
    Men det du siger med at de ikke må mødes i snor forstår jeg ikke helt.
    Jeg er bare bange for at hvis jeg for eksempel havde sluppet ham og de havde hilst uden snor at hvis den anden hund stadig havde bidt ham at han så måske ville begynde at løbe væk

• #47   15. jan 2005 Problemer også at hun ikke kan styre sin hund særlig godt efter min mening

• #48   15. jan 2005 det nytter ikke noget at have en hund der er for stor til at man kan holde den

• #49   15. jan 2005 Forresten Tanya så har jeg givet din dejlige Mufasa et 7tal, men det er Laaaaaaang tid siden

• #50   15. jan 2005 - Og ja jeg er ikke helt klar over hvorfor ejeren har begge halsbånd på, han går såmen rimeligt stille og fredligt...........Måske tror hun at det er livrem og seler hun har gang i og at hendes hund sprænger kæden hvis der kun er en enkelt??........Jeg ved det ikke, jeg ved han har flere bid på samvittigheden da han var yngre og hun altid gik med ham løst - men nu ser jeg ham, passere andre han-hunde stille og roligt så jeg ved sq ikke hvad......andet end jeg synes det er forlang ude.........ligesom hende der lige har købt en lille alm. labrador han som vagt hund der skal beskytte hende - så den må ikke hilse på nogen og absorlut IKKE bare være en glad lille fætter-hvalp...suk igen..

• #51   15. jan 2005 ilige måde liselotte

• #52   15. jan 2005 Godnat Liselotte - håber fisene kan holde dig lun *LOL*

• #53   15. jan 2005 Ja det er trist Karina at nogle skal have hund på den måde

• #54   15. jan 2005 Jeg vil nu endnuen gang sige at det ER altså ikke alle der burde have hund.
    Hunde skal have lov til at lege med andre hunde og så skal de have en ORDENTLIG portion kærlighed og opmærksomhed

• #56   15. jan 2005 ja det gør mig meget ked hvergang jeg støder på den lille labrador på vores ture rundt i nabolaget......nogle gange er han så glad som en hvalp skal være og andre gange ligner han en meget trist lille hængt hund..

• #57   15. jan 2005 Nu tror jeg også jeg vil se om jeg kan rive mig løs fra denne samtale og komme i seng.
    Kan i nu alle sammen have det godt og passe på jer selv og jeres dejlige hundebasser

• #58   15. jan 2005 tak og i lige måde Martin - sovgodt ;o)

• #59   15. jan 2005 Tanya: det var bare det der var problemet at hun ikke havde fortalt mig den var SÅ dominerende, for så havde jeg slet ikke ville have at vores hunde skulle mødes.

• #60   15. jan 2005 Halli-hallo Tanya - er du også godnat?

• #62   15. jan 2005 NU bliver jeg nødt til at smutte(kan ikke rive mig løs gg)
    Karina og Tanya jeg har ansøgt hos jer begge om venskab for i virker begge som om i er nogle rigtig rare mennesker at snakke med og venner kan man aldrig få for mange af.
    Sov godt tøser smiley

• #64   15. jan 2005 jep og jeg tror hun er en af dem - men alligevel er jeg ikke i tvivl om at hun behandler ham godt og elsker ham (rotten altså)

Mht. labradoren så er hun en kvinde + mand og stort barn og INGEN af dem forstår dyt omkring hunde og han er tydligvis hårdhændet men tager sig i det når han ser han er spottet.........jeg tror ikke det er ondsindethed - men uvidenhed og summasummarrum så gruere jeg for den dag hvor jeg møder dem og der de endelig har taget "livet" ud af den dejlige og glade hvalpede hund..

• #65   15. jan 2005 Jo tak det vil jeg i hvert fald prøve smiley

• #66   15. jan 2005 Bliver lige nødt til at spørge dig Tanya inden jeg smutter.
    Er det rigtigt hvad jeg har hørt om boerboelen????
    Altså at det er en af de mest trofaste og lærenemme hunde man kan få???

• #67   15. jan 2005 hihi Martin sku du ikk sove *LOOOOL*

• #69   15. jan 2005 Har hørt en masse gode ting om den race.
    Jeg er også selv efterhånden blevet mere og mere vild med den(har hele tiden syntes det er en utrolig flot hund)

• #70   15. jan 2005 he he jooooo det skulle jeg jo meeeeeenn smiley

• #71   15. jan 2005 Der er ikke tilfældigvis nogle af jer der bor i nærheden af Helsingør????
    Armani har allerede en MASSE venner men vi bliver altid glade når han får flere at lege med

• #72   15. jan 2005 Ja åsdan cirka - de har en bitte lille hund der går som den vil og gør af usikkerhed af alt og alle......en aften går den i vejen for et ægtepar og manden bliver vred og truer hende med at gøre hunden fortræd hvis ikke hun får den væk fra ham og konen i en vis fart - hun kalder ham ved øgenavne - han vapper hende nogen - hun andmælder ham til politiet - han får hæfte og truere hende efterfølgende med at ondulere hende næste gang han ser hende........

DE køber en glad fætter-labrador og dræber den langsomt.......og nej jeg er hverken melodramatisk eller pylleret.........du skal se den - den kan få mig til at græde og de mennesker forstår intet og vil intet høre så hvad gør jeg så!!??

• #73   15. jan 2005 NAA, Martin - vi bor i Herlev uden bil *S*

• #75   15. jan 2005 HA han har da ikke ørepropper Tanya - han har pæle siddene der i ørerne *LOOOOOOL*

• #76   15. jan 2005 ja i er sgu svære at slippe GG

• #77   15. jan 2005 Ja jeg kender det alt for godt det med ørepropperne.
    Men så´n er de jo som hvalpe.
    Det skal de nok komme efter med alderen.
    Hvor mange hunde har i haft???
    Armani er vores første.

• #79   15. jan 2005 Misja er min anden hund - min første var en stur livlig og jagt glad Labrador retriver dreng...*SS*..

• #80   15. jan 2005 vi har også(eller retter sagt ARMANI) har også en hjemmeside.
    www.123hjemmeside.dk/amstaff-armani

• #81   15. jan 2005 ja selv Misja kan af en eller anden grund bare godt lide ham, hun står altid og kikker på ham og lorger blidt......hmmm, lyder jeg tåbelig når jeg siger jeg ville ønske han snart bed igen og at de så fik ham aflivet??

For det andet her - hvordan skal jeg kunne se på det i 10 år??

Men noget siger mig at han en dag vender sig imod dem...

• #83   15. jan 2005 Håber i hvert fald der sker ET ELLET ANDET der gør at den får det bedre Karina.
    Tanya jeg har lige kigget lidt på mufasas hjemmeside.
    Den er sgu fin.

• #84   15. jan 2005 Og forresten tillykke med familieforøgelsen når i kommer der til smiley

• #85   15. jan 2005 Ja også her Martin - det håber jeg også her....

• #87   15. jan 2005 MIGGGGG

• #88   15. jan 2005 Tror i lige Farmand er stolt???
    Har lige set at Armani ligger på 3 pladsen over bedst bedømte amstaffer

• #89   15. jan 2005 Ja og tak fordi i gad t høre den lille historie - jeg så den her i morges og den har spøgt i mit baghovede hele dagen...

Hmmm, er træt nu og vil hellere vente til imorgen med at kikke på din - Armani's hjemmeside, så er mine øjne friske og mit hoved klart og friskt igen *GS* jeg har linket dig inde på min favorit liste og glæder mig til at besøge siden..

Kan i nu sove godt begge to og pas på jer selv og nus jeres hunde med et kæmpe krammer favntag...*S*..

Vi snakkes ved i morgen..nat-nat..

• #91   15. jan 2005 Tak Rosaminna smiley
    Nu vil jeg gøre alvor af min trussel og gå i seng smiley GG
    Sov godt tøser!

• #94   15. jan 2005 8 mm er da også langt, jeg kan ikke se hvorfor de skulle være nødvendige.
    Og til Martin d så synes jeg at nitte halsbånd kan være meget seje (selv bruger jeg sele, halsbåndet bliver kun brugt til hundetegn).

• #95   15. jan 2005 Ah, det vil da klæde Armani rigtig godt med et sådan halsbånd, Martin! *S*

Mille har faktisk også haft sådan et nitte-halsbånd, og det skal hun også have når hun skal have nyt igen ;o) Synes det klædte hende meget godt *S*

Det er nok ikke alle hunde man skal sætte et nitte-halsbånd på.

1) Folk dømmer tit hunde efter udseende.

Når man kommer gående med Mille, fx i hundeklubben, må man gang på gang afvise mindre børn, når de spørger om de må kæle for hende. Godt nok er hun sød overfor børn hun kender rigtig godt, men fremmede. Det går det simpelthen galt :o( Desværre... Det er ulempen ved at have en LILLE hund. Mange tror ikke at de kan være farlige! Jeg har prøvet at nogle folk forsøger at kæle for hende, selvom jeg har sagt nej! Det er da groft! Jeg er bestemt ikke stolt af at have en hund, som folk ikke kan kæle for, men jeg kan jo risikere at nogle folks dumhed kan gå ud over mig, hvis de kæler for hende.

2) Det er ikke alle hunde der ser flotte/seje/pæne osv ud med nittehalsbånd ;o) Slet ikke schæfere vel Karina og Lise? *GG*

Jeg glæder mig til at se billeder af Armani når du får taget nogle med hans nye seje halsbånd ;o) Jeg synes nemmerlig at nitte-halsbånd klæder Amstaff godt, men det er jo kun min mening *S*

Mange hilsner fra Rikke

• #96   15. jan 2005 Tak Rikke!
    Jeg er glad for du ser det på den måde.
    Og Julie K: jeg tør godt at svømme mod strømmen, men ville bare høre hvordan i ser på det.

Kommentér på:
Pighalsbånd???

Annonce