{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.452 visninger | Oprettet:

pighalsbånd..... {{forumTopicSubject}}

kunne godt tænke mig at hører hvordan folk reagere hvis/når de kommer om ved en hund med pighalsbånd på gaden... smiley

gør i noget eller?? og hvad gør i??
hvordan forklare man dem på en ordentlig måde at det ikke er ok, uden at fare i flint og fornærme dem sådan at de slet ikke er til at snakke med??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pighalsbånd.....
  • #1   3. apr 2009 Bruger man det rigtigt, så behøver man kun at bruge det i 2 min, og så kan man lægge det på hylden.

Det er for folk der faktisk har opgivet, og ikke er i stand til at at forstå hunden.

Folk som kommer på de lydighedskursuser, hvor jeg er instruktør, og hunden bære pighalsbånd, får besked på at tage det af, da vi ikke vil se det,

Hvad hunden har på, på gaden er jeg ligeglad med, det er op til folk selv,

• #2   3. apr 2009 Jeg siger ikke noget direkte til ejeren af hunden, men kommenterer det højlydt til den person jeg følges med.
    Efter min mening er der absolut ingen grund til at bruge pighalsbånd. Det er en falliterklæring fra en hundeejer, som ikke gider bruge tid på at træne sin hund.

• #3   3. apr 2009 Jeg synes det er 100 gange værre med alle de, der render rundt med en halti !

Så en den anden dag, hvor remmen var røget op i øjet på hunden, og da den trak frem mod min, blev dens ene øje mast.

Men blande mig i det ? Næ, det gør jeg ikke. Der er andre ting at gå op i.

• #5   3. apr 2009 Jeg synes faktisk det er OK, at man blander sig, når man ser noget der er uacceptabelt. Jeg har så meget tiltro til mine medmennesker, at jeg tror på, at det er uvidenhed (afmagt) der gør, at de er onde mod deres hunde.
    Problemet er bare, at det er svært at komme med gode råd til folk på gaden, fordi man som hundeejer straks føler sig angrebet, hvis nogen kommenterer, hvordan man behandler sin hund.
    Det er noget andet, når folk kommer ud på en træningsplads og træneren kommer med alternativer til gammeldags træningsmetoder. På det tidspunkt er de fleste hundeejere villige til at lytte til de gode råd.

• #6   3. apr 2009 Blander mig ikke, men tænker ofte "jøsses" - især fordi det bliver brugt forkert af stort set alle dem der bruger det når de går tur med hunden.

Til gengæld kan jeg godt finde på at sige noget til dem der kommer gående med en hund der trækker voldsomt i et kædehalsbånd der er sat i den ring der kvæler !!!

Jeg er hverken tilhænger af kvæler- eller pighalsbånd ... men skulle jeg endelig bruge et af halsbåndene (hvilket jeg aldrig kommer til), så bliver det 100 % sikkert pig frem for kvæl !

Ellers er jeg i øvrigt enig med Martine mht. at halti og alle mulige andre "smarte" og "bløde" påfund er værre for hunden !

/Carina

• #9   3. apr 2009 Lars N >

<b>Det gør ondt på hunden og gå med pig halsbånd. </b>

Og du mener ikke det er pga. ubehag at din hund går pænt med grime ??? - endda også ubehag når den går i løs line, bare ikke så slemt som i stram line !

/Carina

• #10   3. apr 2009 mia og mikkel n -

(link fjernet)

• #11   3. apr 2009 Lars N -

Hvordan skal man så bruge sådan en grime korrekt ?

• #12   3. apr 2009 Jeg har brugt halti og snakkede med producenterne bag haltien og flere garvede hundetrænere inden jeg gik i gang. Haltien er for mig et træningsredskab og jeg brugte den sammen med sele. Dvs. væn hunden til at have haltien på og derefter kommer man snor i sele og snor i haltien. Snoren i selen er der for at holde hunden hvis den pludselig trækker (så den skal altid være strammere end snoren i haltien), har man kun haltisnor i og hunden farer vildt fremt, så kan man risikere at den får vrid i nakken. Jeg mener helt klart, at haltien kun er til at styre hunden med, ikke til at holde den i.

Samtidig roses og belønnes naturligvis for kontakt og "gå pænt". smiley

Nogle racer bør man ikke bruge halti på pga. deres hovedform. Haltien må ikke klemme på øjne, blokere luftveje eller andet!

• #13   3. apr 2009 Jeg har også brugt Pighalsbånd og kald mig en dårlig hundeejer osv. Men syntes bestemt ikke det er dyreplagerri og en fallit erklæring, hvis det bliver brugt ordenlig. Jeg har også brugt Halti og den kan jeg slet ikke se er dyreplagerri, den gøre ikke ondt at have på og gener ikke hunden, når den har vendt sig til den. Igen skal den også bruges ordenlig. Nu har jeg en alm. kæde på min hund, det er der også nogen der syntes er dyremishandling.
    Nogen gange må man bare igennem nogen ting og prøve dem, for at se hvad der funger bedst for en. Og syntes det er nedladen, at der kan sidde nogen personer og fortælle, hvor dårlige og onde hundeejer man er, fordi man har en anden indgangsvinkel til redskaber til hundetræning.

Kommentér på:
pighalsbånd.....

Annonce