{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pighalsbånd
  • #1   10. nov 2009 Er absolut i mod. Også i C arbejde.

• #2   10. nov 2009 Det er forbudt at bruge i Danmark.

• #3   10. nov 2009 Jeg kan ikke retfærdiggøre det overfor min egen hund, så jeg ville være en hykler, hvis jeg kunne overfor andres.

Det største problem ved det redskab er, at 90% af dem, der tager det på, gør det fordi de ikke kan finde ud af at træne hund. Og det kan de heller ikke selvom de har en pig på.

• #4   10. nov 2009 Jeg har ikke noget imod folk bruger det. Jeg benytter mig bare ikke selv af det.
    Synes der imod et malle slip er værer end pig.

• #5   11. nov 2009 Lad mig vende det lidt om, jeg synes det er mere skånsomt end et alm halsbånd som der bliver rykket hårdt i. For det tager hunden nemlig skade af, et pig halsbånd giver ingen skade men "kun" smerte".

Og rigtig mange brugsfolk rykker kraftigt i deres halsbånd under træning, og hvad er så værst?
    Men jeg vil så vende den om igen; er det overhovedet nødvendigt at straffe hunden på den ene eller anden måde?

• #7   12. nov 2009 Ja det mener jeg seriøst.
    Der skal jo kun et llle nøk til før den virker som ønsket.
    Men misforstå mig ikke, jeg er ikke tilhænger af pighaldbånd, jeg anser bare et kvælerkæde som endu være tortur og en låst kæde som mere skades fremkaldende end en "korrekt" anvendt pig.
    Det bedste er i mine øjne at træne uden line på, men jeg ved også at teori er en ting, praksis noget andet.
    Jeg er ikke helt hellig selv.

• #8   28. nov 2009 Jeg er KLART imod pighalsbånd!!

Nu har jeg læst lidt på jeres indlæg, og undre mig lidt...
    Hvis man bruger pighalsbånd, mener jeg HELLER ikke at man skal træne hund, men "lave noget andet" som skrevet.

Hvis man rykker meget hårdt (tortur, som Nico skriver) gøres dette kun fordi hundeføren er ALT for kedelig!! Hvis hunde skulle tage skade at et hårdt ryk i snoren, skulle man måske vælge en anden race end en Fox terrrier at brugstræne med.
    To hurtige, små ryk og du har din hunds opmærksomhed igen. :o)

Kommentér på:
pighalsbånd

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce