{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisation (tiden efter)
  • #1   7. apr 2010 Fie blødte ikke efter indgrebet og krave havde hun stort set ikke på.

Stingene blev taget efter 8-10 dage (kan ikke huske præcist)

Hun var meget træt på selve dagen, men frisk igen dagen efter og var ikke mærket af det, hun blev dog holdt i snor, indtil stingene var taget

• #2   7. apr 2010 Stingene tages 10 dage efter, og indtil stingene er taget bør hunden gå med skærm eller være under opsyn.
    Det har ikke blødt fra mine.
    De første dage mindre ture, hunden må ikke springe eller løbe volsomt rundt , før stingene er taget.

• #3   7. apr 2010 Uh, det bliver hårdt 10 dage uden at strække benene rigtig igennem.

• #6   7. apr 2010 Min tæve skal også sterriliseres nu her og jeg fik følgende informationer fra dyrlæge.

- Hunden vil være træt på selve dagen, men frisk dagen efter. Det bør ikke bløde!
    - Stingende tages efter 10 dage og indtil da bør hunden gå i snor og ikke lege/træne vildt.
    - Hunden bør have krave/pølse på, når den ikke kan være under opsyn.

Alt i alt lyder det ganske stille og roligt - men som hundemor kan man jo ikke lade være med at være lidt bekymret smiley

• #7   7. apr 2010 Har dyrlægen ik syet med tråd der selv opløses? Tessas sting løsnede sig efter 6-8 dage, nogle virkede dog irriteret efter 9 dage, så der pillede jeg dem selv ud, det var ganske nemt og aret er enormt flot. Tessa havde slet ik skærm på, hun var ligeglad med det, selv da det groede sammen og nok har kløet lidt. jeg luftede Tes i snor i haven og gik små ture den første uge men så havde hun så meget krudt i R.... at jeg begyndte at slippe hende, hun fik dog ik lov at drøne rundt i haven sammen med andre hunde, da det kan foregå lidt vildt

• #8   7. apr 2010 Jeg går heldigvis hjemme, så jeg skal nok holde øje med hende. Ville gerne have fat i sådan en pølse til om natten.
    Zhiro havde krave på og det gør lidt ondt når de sover i sengen, de ligger jo ikke stille hele natte.
    Synes bare ikke jeg kunne finde de kraver her i næstved sidste gang jeg kiggede.

• #9   7. apr 2010 Luna fik fjernet sting efter 10 dage, hun havde ikke krave eller noget andet på.

Hun blødte ikke og interesserede sig slet ikke for såret.

Du kan jo godt gå ture efter et par dage, men hold hende i snor, så hun ikke kan hoppe rundt og tonse rundt

• #11   7. apr 2010 Lanka fik også taget stingene efter 10 dage. Hun havde "forklæde" på - ikke dæk eller krave.
    Hun var ret dårlig de først 16-18 timer, og lidt påvirket yderligere ca. 2-3 dage. Men derefter var der ikke noget at mærke på hende.
    Hun var med på de normale gåture fra trediedagen, da dyrlægen havde sagt, at hun nok selv skulle styre det, og lade være med at løbe rundt, så længe det gjorde ondt. Og det føler jeg også hun gjorde.

Da vi fik Punktum sterilisseret var hun totalt upåvirket fra det øjeblik vi hentede hende. Hun stak af fra dyrlægen, og kom galopperende op af trappen, og hoppede glad op af os. Hun havde på intet tidspunkt krave el.lign. på, for at forhindre at hun slikkede/bed i såret, og hun spiste og hoppede rundt, som om intet var hændt.

• #13   7. apr 2010 Lotus var påvirket den første dag. Men om aftenen hoppede hun selv op i sengen og ned igen, så allerede der var det "overstået".

Hun blev steriliseret med kikkert, så hun havde kun 1 sting i hver af de 2 huller. De blev fjernet efter 10 dage.

Hun havde ikke krave på, for jeg var hjemme hele tiden og hun var ligeglad med sårene.

Hun havde ikke restriktioner om snor på. Dyrlægen sagde et hun selv ville vælge hvor meget hun kunne holde til. Så dagen efter rendte hun "dog i adstadigt tempo) ud over markerne:-)

• #14   7. apr 2010 Jeg har lige fået Uba steriliseret,,og hvis jeg må give et lille råd med på vejen,,så gav jeg Uba en af mine gamle badedragter på :o) Det var supersmart,,hun kunne ikke komme til såret på nogen måder og havde fri bevægelsesfrihed. Den var nem at få af og på også og hun var simpelthen så stolt af den :o)
    Ayla får den også på når hun skal steriliseres her d. 19 :o)
    Pøj pøj med hende :o)

• #15   7. apr 2010 Her er lige et billede af Uba med badedragten på ;o)

(link fjernet) 09:45:33

• #16   7. apr 2010 Hulebjørnen: Smart, men jeg tror Chilly vil svømme i min badedragt
    ;o)

• #18   7. apr 2010 Egoisten: Det må jeg lige hører om. Tror det er den samme dyrlæge vi har.
    De ligger på gallemarksvej mener jeg Svenne og Mikkelsen.

Hun er bare så ynkelig på nogle punkter. Hvor Zhiro er fuldstændig ligeglad.

• #20   7. apr 2010 Christine R
    Griner højt,,havde lidt travlt da jeg svarede, så må være ærlig og indrømme at jeg ikke var inde og se hvilken vuffe du har,,men okay,,hi hi,,
    Hun skal da bare ha' sådan en str. babymodel med Disneyprinsesser ;o)

• Louise C
    Louise C Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #21   15. nov 2017 Min tæve blev os sterealiseret oppe hos dyrelægerne på gallemarksvej den 11/10-17. Men idag går hun rundt som om hun er i løb kan det være rigtigt ? Hun er 2 år lille chihua blanding

Kommentér på:
Sterilisation (tiden efter)

Annonce